Visātrāk autovadītāji brauc vidēji intensīvā satiksmē, kas piedāvā braucējiem gan salīdzinoši brīvu ceļu, gan citus braucējus, ar ko sacensties, liecina Latvijas Universitātes profesora Ivara Austera un pētniece Ineses Muzikantes veiktais pētījums.
Pētniekiem, analizējot VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) datu uzskaites punktos savākto informāciju par automašīnu vidējo ātrumu, laika apstākļiem un satiksmes intensitāti, secināts, ka visātrāk autovadītāji brauc vidēji intensīvā satiksmē.
Pētnieki uzskata, ka iemesls tam, acīmredzot, ir sacensības gars, kas vidējas satiksmes intensitātes gadījumā autovadītājos tiek atraisīts – mazas intensitātes gadījumā nav ar ko sacensties, bet intensīvas satiksmes gadījumā sacensība nav iespējama noslogotā ceļa dēļ.
Tāpat pētījumā secināts, ka pie zemākām gaisa temperatūrām autovadītāji brauc lēnāk, īpaši nokrišņu gadījumā.
Pētījums veikts apkopjot datu uzskaites punktos savākto informāciju par 1800 dienām.
Interesanti būtu uzzināt , diez no kā izveidojas tie samērā/intensīvie apstākļi? Tur kkāds Marss vai Plutons būs pie vainas vai (iespējams) ka tas ir vnk kaut kāds īpašs diennakts laiks, kad liela daļa daudzo braucēju tieši ap to laiku kaut kur dodas pa darīšanām vai steidzas nokļūt vai baidās nokavēt? Varētu arī kādus 70k noziedot Pētījumam par darbalaika nacionāli/tradicionālo sākumu un beigām.