Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vidējā satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem ceļiem turpina pieaugt 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 14.februāris 2019 10:06

Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2018. gadā bija pieaugusi par 4 %, salīdzinot ar 2017. gadu, un bija 6 216 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru. Kopš 2011. gada satiksmes intensitāte pastāvīgi pieaug, un 2018. gadā tā bija par 34 % lielāka nekā 2011. gadā.

Blīvākā satiksme, rēķinot katru ceļu visā tā garumā, ir uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers–Saulkalne) – 10752 un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils–Babīte) – 12525, kā arī uz Bauskas šosejas (A7) – 12021 un uz Jelgavas šosejas (A8) – 12104 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru. Viszemākā satiksmes intensitāte ir uz vietējās nozīmes autoceļiem.
 
Ņemot vērā pieaugošo satiksmes intensitāti, arvien aktuālāks kļūst jautājums par valsts autoceļu tīkla attīstību – jaunu ceļu būvniecību un esošo paplašināšanu. No šādiem projektiem vistuvāk realizācijai ir Ķekavas apvedceļa izbūve, kas tiks realizēta publiskās un privātās partnerības projekta veidā. Partnerības iepirkums tika izsludināts pērn decembrī un norit trīs kārtās, paredzot, ka uzvarētājs varētu tikt paziņots šogad decembrī, savukārt projektēšana un būvniecība notiktu 2020.-2023. gadā. Bauskas šosejas (A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī un satiksmes intensitāte konkrētajā Pierīgas posmā sasniedz pat 17 000 transporta vienību diennaktī. Bauskas šoseja turklāt ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.
 
Kā potenciālais nākamais projekts, kuru būtu nepieciešams realizēt, uzlabojot satiksmes plūsmu, ir Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers–Saulkalne) pārbūve par divu brauktuvju ceļu.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
he 14.februāris 2019 14:03
4 0 Atbildēt

forši, ka vismaz sāk domāt tai virzienā. Vienīgais tas, ka no "domāšanas" līdz realizācijai noteikti paies vismaz 10 gadi līdz kaut kas reāli notiks, kā arī satiksmes intensitāte noteikti vēl būs dubultojusies.

Drošību ceļi ar vienu joslu katrā virzienā un ļoti intensīvu satiksmi arī neuzlabo.

he 14.februāris 2019 14:07
3 0 Atbildēt

Baltezers -Saulkalne ar saviem (4 vai 5?) luksoforiem vispār ir apvedceļa paraugs

Ņemot vērā satiksmes intensitāti, vispār visiem valsts galvenajiem ceļiem 50km rādiusā ap Rīgu būtu jābūt ar 4 joslām + vēl Via Baltica pilnā garumā.

Freijers 14.februāris 2019 12:21
2 0 Atbildēt

ļoti jauki, bet, kad sāks pielāgot tos pierīgas ceļus atbilstoši "intensitātei"...? Rīgas apvedceļš - gan Baltezers-Saulkalne, gan otra puse ir parodija - ar smagajiem un vilcieniem pārbāzts šaurs ceļš. Braukt cauri Ķekavai, murgs, no kura cenšos izvairīties, ar tik ilgi sludināto apvedceļu varbūt būs pozitīvas izmaiņas...Toties ir super posmi, kā ~20-30 km gluda piķa pie Kolkas, kur nekas īpaši netraucē izskrieties vasarā...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis

Cetutdien, 21.novembrī autoavārijā Igaunijā pie Pērnavas traģiski gājis bojā autosporta entuziasts, starptautisku sacensību un sporta projektu rīkotājs Edgars Maišelis Lasīt vairāk

 

Par 20 000 eiro lētāk - īpašais kolekcionāru Golf R 333 Limited Edition par super cenu 5

76 400 eiro vērtais un 333 vienībās izlaistais ierobežotā skaita Golf skaitījās izpirkts, taču tagad tas negaidot parādījies pārdošanā, turklāt ar ievērojamu atlaidi. Lasīt vairāk

 

Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO) 21

Turpinās darbs aviokatastrofas vietā Viļņā, kur kādas mājas pagalmā šorīt nogāzās kravas lidmašīna un gāja bojā viens no pilotiem. Par avāriju izskan dažādas versijas – tiek pieļauta tehniska vai cilvēciska kļūme, taču netiek izslēgts arī terorakts. Lasīt vairāk

 

Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO) 35

Latvijā šogad uz ceļiem gājuši bojā jau simt cilvēku. Pēc statistikas esam vieni no sliktākajiem Eiropā. Zaudējumi, kas satiksmes negadījumu dēļ aprēķināti tautsaimniecībai, pārsniedz 200 miljonus eiro gadā. Taču, neraugoties uz pētījumiem, kas pierāda, ka vidējā ātruma mazināšana uz ceļiem pasargā dzīvības, Saeimas deputāti oktobrī – un tas notika šogad jau otro reizi – noraidīja priekšlikumu par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h paredzēt arī naudas sodu, ne tikai brīdinājumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti