CFLA lauž līgumu ar "Rīgas satiksmi" par Skanstes tramvaja projektu 3

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 2.maijs 2019 16:28

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir pieņēmusi lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu "Rīgas satiksme" (RS) par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu, aģentūru LETA informēja CFLA.

Paziņojums par lēmumu šodien nosūtīts "Rīgas satiksmei".

Līdz šim projekta ietvaros par veiktajām darbībām CFLA ir uzņēmumam izmaksājusi 451 304 eiro, un šī summa "Rīgas satiksmei" ir jāatmaksā. Termiņš atmaksas veikšanai ir 2019.gada 3.augusts.

CFLA ir izvērtējusi "Rīgas satiksmes" iesniegto informāciju un skaidrojumus, projekta aktualizēto rīcības plānu par projekta ieviešanas riskiem, CFLA rīcībā esošos auditorfirmas SIA "Ernst&Young Baltic" ziņojumus, kā arī citu pieejamo informāciju par "Rīgas satiksmes" darbību. Balstoties uz šo analīzi, CFLA pieņēmusi lēmumu vienpusēji izbeigt līgumu.

CFLA direktors Mārtiņš Brencis stāstīja, ka pamatojumā savam lēmumam CFLA norāda uz nepieļaujami augstajiem riskiem, kas faktiski izslēdz iespēju realizēt projektu atbilstoši plānam un projekta izdevumus deklarēt Eiropas Komisijai (EK).

"Pašreiz jau vairs nav iespējams nodrošināt visu projektā paredzēto darbību veikšanu - saskaņojumus, iepirkumus, būvdarbus, tramvaju iegādi utt., lai iekļautos paredzētajā termiņā un sasniegtu plānotos rezultātus. Turklāt uzņēmums joprojām cīnās ar problēmām darbības organizēšanā un projekta pārvaldībā, kā arī joprojām pastāv aizdomas par iespējamu krāpniecību iepirkumos. Atgādinu, ka pret krāpšanu un korupciju fondu projektos ir "nulles tolerance". Rezumējot - viss apstākļu kopums pašreiz skaidri rāda, ka ES fondu rāmjos projekts nevar tikt īstenots," uzsvēra Brencis.

Atbilstoši normatīvo aktu regulējumam CFLA kā sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji izbeigt ES fondu līgumu gadījumā, ja līgums par projekta īstenošanu netiek pildīts, netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai iestājas citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta mērķa iznākuma un uzraudzības rādītāju sasniegšanu.

CFLA konstatējusi nesamērīgus riskus, kas ir būtiski projekta mērķu sasniegšanā - ieviešanas termiņa ievērošana un paredzēto rādītāju sasniegšana, uzņēmuma finanšu kapacitāte, lai nodrošinātu pietiekamu un nepārtrauktu finansējumu projektā plānoto darbību ieviešanai, uzņēmuma reputācija un droša, efektīva un labas pārvaldības principiem atbilstoša rīcība.

Projekta beigu termiņš bija plānots 2023.gada 31.augustā, līdz kuram uzņēmumam būtu jānodrošina jaunuzbūvētu vai uzlabotu tramvaja līniju kopējais garums 6,6 kilometri, kā arī jāiegādājas 12 jauni zemās grīdas tramvaji.

Kā ziņots, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sācis kriminālprocesu saistībā ar trim "Rīgas satiksmes" iepirkumiem, kas saistīti ar transportlīdzekļu iegādi.

Skanstes tramvaja līnijas projekts paredz ne vien pašas līnijas izbūvi, bet arī 12 tramvaju iegādi. Šajā iepirkumā pieteikušies bija divi pretendenti "Škoda" un SIA "Stadler", taču iepirkums nebija noslēdzies, jo vēl notika pretendentu izvērtēšana. "Škoda" ir viens no kriminālprocesā iesaistītajiem uzņēmumiem.

Līdz ar to, reaģējot uz uzņēmumā notiekošo, CFLA decembra beigās pieņēma lēmumu apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar KNAB sāktajiem kriminālprocesiem.

Kopējās Skanstes tramvaja projekta izmaksas tiek lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums - 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai - 4,33 miljoni eiro.

 
Visi komentāri
 
ro 3.maijs 2019 10:31
0 1 Atbildēt

Priecīga ziņa!!!!Tas tramvajs tur kā zaķim stopsignāls bija vajadzīgs..

Bradypus 3.maijs 2019 14:49
1 0 Atbildēt

Uzrakstīja gudrinieks, kurš acīmredzot nezina, kas ir arēna un kā tā viena pati sajāj satiksmes plūsmu visai apkārtnei, jo nav nodrošināta ar sabiedrisko transportu. Bet rajons turpina attīstīties, rēķinoties ar ieplānoto transporta pieejamību... Kārtējais uzmetiens no politiķu puses.

ezis71 3.maijs 2019 20:37
0 1 Atbildēt

Un kārtējais gudrinieks uz.irsa jo domā kad visi ir muļķi un tikai viņš ir tas gudrākais.Piedod bet tas tramvajs tur ir lieks,autobusa maršuta izveide būs entās reizes lētāka bez liekiem tēriņiem nākotnē.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Vairākus gadus maldina velobraucējus un gājējus ar sarkano bruģīti uz ietves, tā nav velojosla (+ VIDEO) 10

Šada maldināšana ne tikai var, bet arī noved pie satiksmes negadījumiem ar velobraucējiem. Diemžēl pagaidām vainīgi ir tikai satiksmes dalībnieki, ne tās organizētāji. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv tagad arī TikTok; jau 500 sekotāju - pievienojies! 8

iAuto.lv tagad sastopams arī sociālajā vietnē TikTok, kur mūsu resursam jau pievienojušies 500 lietotāju. Lasīt vairāk

 

Latvijas rallija sezona noslēdzas Biķerniekos (+ VIDEO)

Spraigākie momenti no minirallija "Latvija 2020" šajā video! Skaties un baudi šīs sezonas noslēdzošo ralliju. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Volkswagen ID.3 1st Edition. Elektriskais minivens. Pagaidām "pa dārgo" (+VIDEO) 10

Volkswagen ID.3 lepojas ar aizmugurējo piedziņu, atbilstošu vadāmību un manevrētspēju pilsētā. ID.3 nekratās un nešķobās, tāpēc var teikt, ka konstruktīvus trūkumus salonā kompensē labas manieres. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti