Deputāta viedoklis - vai Rīgu gaida satiksmes apokalipse? 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Marta Kive | 14.jūnijs 2019 11:52

2022. gadā plānots uzsākt būvēt dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" Rīgas stacijas mezglu.

Sajūtu par apokalipses tuvošanos pastiprina citi reizē ar “Rail Baltica” sagatavošanas un būvniecības darbiem īstenojamie projekti: Brasas tilta celtniecība (jauno tiltu plānots uzbūvēt līdz 2023. gadam), darbi pie satiksmes pārvada izveides pār dzelzceļu Rīga – Skulte, Austrumu maģistrāles posma izbūve Ieriķu – Vietalavas ielā, Jāņa Čakstes gatves izbūve posmā no Vienības gatves līdz Ziepniekkalna ielai. Rīgas domes Satiksmes departamentam turpinot strādāt ierastajā veidā Rīgu pārņems haoss, norāda Rīgas domes deputāts Jānis Ozols.

Lai "Rail Baltica" nebūtu kārtējā izgāšanās, savlaicīgi jāveic nopietns mājasdarbs. Pirmkārt, būtiski jāpalielina satiksmes departamenta projektēšanas jaudas. Bijušais departamenta vadītāja pienākumu izpildītājs E.Jakrins vēl 2019. gada februārī atzina, ka departamentā trūkst profesionālas pieredzes, tādēļ amatā atjaunotā vadītāja Vitālija Reinbaha paziņojums, ka turpmāk piesaistīs darbā tikai nozares profesionāļus, izklausījās cerīgs. Līdzšinējā Satiksmes departamenta neefektīvā rīcība, nespēja savlaicīgi precīzi prognozēt infrastruktūras patieso stāvokli un izvērtēt darbu izmaksas liecina, ka viegli nebūs, taču apkāpšanās ceļa nav. Ir laiks saprast, ka "Rail Baltica" būs, turklāt jāpārtrauc uz šo projektu raudzīties kā uz apgrūtinājumu.

Lieliski piemēri, kā nevajag, ir A.Deglava un Brasas tilts. To remonta darbus nācās apturēt ne tikai nejaušu apstākļu (atrasto apbedījumu) dēļ, bet arī tāpēc, ka tilti izrādījās sliktākā stāvoklī, nekā prognozēts. Brasas tilts ir sevišķs stāsts - tur var redzēt ne tikai saimniecisku nespēju, bet arī bezatbildību un rutinētu vienaldzību. Esam jau pieraduši un neuztveram par ārkārtēju, ka neviens nespēja atbildēt, cik ir zaudēts neatbilstošu sagatavošanas darbu dēļ un cik izmaksās jauns tilts ieplānoto 10 miljonu eiro vietā. Satraukumu rada fakts, ka 10 mēnešus pēc Dziesmu svētkiem tiek pēkšņi atzīts, ka tā stāvoklis ir tik kritisks, ka labāk būvēt jaunu. Cik tālu bijām no vēl vienas traģēdijas?

Līdzšinējā pieredze liecina, ka lielākā problēma satiksmes infrastruktūras uzturēšanā un attīstībā slēpjas Rīgas domes kabinetos, nevis būvlaukumos. Ar A.Deglava tiltu jau tika gūta mācība, kas atkārtojās arī Brasas tilta gadījumā, kad pirms projekta izstrādes netika veikta pienācīga priekšizpēte ar visām izrietošajām sekām, tāpēc jācer, ka tiks izbeigta nederīgu projektu izstrāde, kā arī laika un līdzekļu izniekošana. A.Deglava un Brasas tilta gadījums mazina ticību arī Vanšu tilta un Jorģa Zemitāna tilta konstrukciju inspekcijas 2018. gada vasaras tehniskās atskaites slēdzienam, ka tilta nestspējas stāvoklis ir apmierinošs. Izskatās, ka Satiksmes departaments pēdējos gadus ir dzīvojis vienaldzīgā rutīnā, kas, iespējams, robežojas ar bezatbildību. Bet vienmēr jāatceras, ka Rīgas ceļi, ielas un tilti ir ne tikai satiksmes, izmaksu, bet arī drošības jautājums, kuru nedrīkst atstāt bez pienācīgas ievērības.

Runājot par "Rail Baltica", jāmin, ka tas, protams, ir liels izaicinājums gan projektētājiem, gan būvniekiem, pilsētplānotājiem, saskaņotājiem un galvenokārt Rīgas iedzīvotājiem. Lai izvairītos no fiasko, jāņem vērā arī sabiedrības un iedzīvotāju vajadzības, aicinot iesaistīties arī nevalstiskās organizācijas, dažādas apkaimju biedrības u.tml. Tieši šādām organizācijām nereti ir ļoti labi ieteikumi un problēmu risinājumi, jo to pārstāvji ikdienā dzīvo attiecīgajās vietās un to tuvumā. Viens no pozitīvajiem piemēriem ir apvienība "Pilsēta cilvēkiem", kuras ierosinājumi ir profesionāli un nereti gatavi tūlītējai realizācijai.

Līdz šim Rīgas domes un arī satiksmes departamenta vadība par “Rail Baltica” centās nerunāt, jo “kā vilku piemin, tā vilks klāt”. Ir redzams, ka viņi nav sajūsmas pilni izmantot radušos iespēju un pieslēgties globālam transporta koridoram, kas pavērs vēl nebijušas iespējas Rīgai. Nemainot Rīgas domes  un satiksmes departamenta attieksmi, 2022. gadā ir sagaidāma satiksmes apokalipse – E.Jakrins februārī atzina, ka nav nekādu ideju, kā būvdarbu laikā organizēt pilsētas satiksmes plūsmas un arī V.Reinbahs savā pirmajā ziņojumā RD komitejā atzina, ka plāna nav – tiesa gan, piebilda, ka tāds būšot.

Dīvaini ir sagadījies, ka V.Reinbaham atjaunošana amatā tieši šobrīd ir lieliska iespēja vai nenovēršama izgāšanās. Un versiju izvēlēsies viņš pats. Apstākļu sakritības dēļ V.Reinbahs ir ieguvis neatkarību no šī brīža pozīcijas partijām un līdz ar to var sagaidīt kaut nelielu, bet uzticības/cerību kredītu no opozīcijas, ja spēs izpildīt solījumus - ievērot darbu izpildes termiņus, efektīvi sadalīt atbildības sfēras un departamentā nodarbināt tikai profesionāļus. Mantojums, ko viņš ir saņēmis no E.Jakrina, neraisa skaudību - ielas, kas daudzviet izskatās, kā pēc kara, rīdzinieku neapmierinātība ar situāciju tikai aug, turklāt nav īsti skaidrs, vai pašvaldības valdošās koalīcijas pārstāji pēc neveiksmīgās tiesāšanās, tiešām ir atteikušies no mēģinājumiem tikt vaļā no V.Reinbaha un vairāk neizvirzīs pret viņu nekādas pretenzijas. Papildus tam departamenta vadītājs joprojām ir aizdomās turētais iespējamā korupcijā t.s. “Rīgas Satiksmes” mikroautobusu lietā.

Lai gan ir zināms, ka cerība mirst pēdējā, V.Reinbahs nebūs salmiņš, kurš izglābs slīcēju. Jāatceras, ka baisais satiksmes infrastruktūras stāvoklis un vienaldzība par Rīgas attīstību ir šī brīža pozīcijas desmit gadu izdarību iznākums. Lai galvaspilsēta piedzīvotu veiksmi, nevis izgāšanos, nepieciešama Rīgas politiskās vadības maiņa. Ir jāmaina Rīgas politiskās vadība, tās paņēmieni, domāšana un vērtības, tad nevajadzēs cerēt tikai uz providenci.

 
Visi komentāri
 
Tas gan 14.jūnijs 2019 12:09
0 0 Atbildēt

Tā vien rādās, ka Rīgai būs jāmet līkums

Vernons 14.jūnijs 2019 14:57
1 0 Atbildēt

Rīgā jāatjauno kuģu satiksme.

he 14.jūnijs 2019 15:56
7 0 Atbildēt

nevaru nepiekrist.

Satiksmes un ar to saistīto jautājumu pārvaldības jomā Rīgā ir galīgi švaki. Un pat, ja beidzot parādīsies kāds spožs un talantīgs darbonis, kas to visu sakārtos, tad diemžēl tas aizņems vismaz 5 gadus līdz varēsim just, ka paliek labāk. Infrastruktūra ir nolaista līdz kliņķim.

insekc 14.jūnijs 2019 16:54
7 0 Atbildēt

Satiksmes departamentu vada un kūrē RD Satiksmes komiteja. Jautājums, kas ir bijis Satiksmes komitejas vadībā pēdējos 20 gadus? Tur ir bijis viss, tikai ne viens satiksmes speciālists, pat ne kaut kāds inženieris. Linda Baltiņa (no comment), mediķi, žurnālists-humorists (ne auto vadītājs). Ja tādi "profesionāļi" vada Satiksmi RD, tad jāsaka, ka situācija ar transporta infrastruktūru Rīgā tik kritiska varēja būt jau sen.

uupis 16.jūnijs 2019 0:39
3 0 Atbildēt

Hallo! Cik ilgi Jakrina kungs sēdēja RDSD dir. izpildītāja krēslā? Kas viņu atbalstīja? Ne saskaņa? Ne russkij mir? Nu tagad ēdiet russkij mir – un KNABam pasakiet lai neaiztiek saskaņas korupciju!

wes 15.jūnijs 2019 0:26
3 0 Atbildēt

Un manevrus kapteinim jāveic ar roku, kas izbāzta pa stūres mājas lodziņu

Conqueror 16.jūnijs 2019 0:16
1 0 Atbildēt

kas tajā satiksmes departamentā sēž par kadriem - dažādu pasugu pirms pensijas un par blatu iekārtoti tantuki.... baigie profesionāļi, ja?

uupis 16.jūnijs 2019 0:41
1 0 Atbildēt

Jakrina kungs sēdēja RDSD ilgus gadus! Viņam arī adresējam pretenzijas!

reku 16.jūnijs 2019 12:34
0 1 Atbildēt

Apokalipse ne tikai Rīgu ,bet visu Latviju jau aptvērusi.Ja nav pa spēkam vienā posmā paveikt darbus tad tad nav jāizrakņā visas malas.Visus spēkus nosūtīt un pabeigt vienu,piemēram salu tiltu .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Xiaomi SU7 salūst jau pēc 39 kilometriem; pilnīgi jauno auto salabot nevar (+ VIDEO) 8

Kāds pilnīgi jauna Xiaomi SU7 īpašnieks savā pirkumā vīlās jau pirmajā dienā, jo no iegādes vietas viņam ar elektrisko SUV izdevās nobraukt vien 39 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Ar jaudīgāko dīzeli - prezentēts modernizētais Land Rover Defender (+ FOTO) 3

Land Rover Defender tas ir pirmais uzlabojums četru gadu laikā. Lasīt vairāk

 

Laukā minūte dārga.Kāpēc kombainiem vajadzīga laba degviela? (+VIDEO) 1

Sākot ar šī gada 1. aprīli fosilajām degvielām atsākta obligātās biopiedevas pievienošana. Neste Latvija pievieno 7% atjaunīgās biodegvielas Neste MY. Degvielas kvalitātes jautājums sevišķi būtisks ir lauksaimniekiem, kas izmanto dārgu lielgabarīta tehniku. Lasīt vairāk

 

Kā jaunajā Škoda Superb Combi jūtas basketbolists? (+VIDEO)

Škoda Superb lielākoties ir dienesta automašīna, taču cik šim uzdevumam gatavs ir jaunais modelis? Tā kā jaunais Škoda Superb Combi ir garš auto, mēs vēlamies noskaidrot, kā tajā jūtas patiesi garš cilvēks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti