Sabiedriskā transporta komercpārvadājumos autobusu kvalitāte nedrīkstēs atšķirties no valsts dotētajiem 1

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 27.septembris 2019 9:57

Ieviešot sabiedriskā transporta komercpārvadājumus, pārvadātājiem būs jānodrošina tāda pati autobusu kvalitāte kā valsts dotētajos transportlīdzekļos, intervijā aģentūrai LETA stāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Pašreiz norit iepirkuma konkurss par sabiedriskā transporta reģionālajiem pārvadājumiem no 2021.-2030.gadam, tomēr paralēli paredzēts ieviest arī komercreisus. 

"Mēs pārvadātājiem arī esam devuši skaidru signālu, ka mēs pamazām esam gatavi tirgu vērt vaļā arvien lielākai komercdarbībai. Tas nozīmē, ka pašiem pārvadātājiem arvien vairāk ir "jāiespringst" par to, kā pakalpojums tiek sniegts," stāstīja Godiņš, piebilstot, ka pārvadātājiem ir jāsāk domāt, ka mūžīgi nebūs tā, ka valsts visu pasūtīs un par visu maksās. 

Viņš stāstīja, ka Autotransporta direkcija saskata arī citas līnijas bez jau tagad iezīmētajām, kuras varēs atvērt komercijai. Tomēr, atverot autobusu līnijas komercijai, ir jābūt alternatīvai, un tas ir vilciens. Piemēram, saredzot iespēju labākai vilcienu satiksmei līnijā Rīga-Liepāja, autobusu maršruti starp Rīgu un Liepāju tiks nodoti komercijai, jo tur darba dienās ir līdz pat 40 reisiem turp un atpakaļ. 

"Tā ir līnija ar ļoti intensīvu satiksmi, ar daudz pasažieru, kur labi var veidot komerciālus piedāvājumus. Tādēļ, ja mums izdosies sakārtot dīzeļvilcienu satiksmi Liepājas virzienā, lai reisi ir biežāk un pakalpojums labāks, autobususatiksmē mēs saskatām ļoti labas komercijas iespējas," stāstīja Autotransporta direkcijas vadītājs.

Jautāts, vai komercpārvadājumiem tiks izstrādāti atsevišķi noteikumi, Godiņš atbildēja apstiprinoši, norādot, ka pašreiz tiek veikti grozījumi likumā, kuri paredz, ka sabiedriskā transporta sistēmā parādās komercpārvadājumi, jo līdz tam tā nebija paredzēta. 

"Tirgus vienmēr ir bijis regulēts. Tagad likumā tiks pateikts, ka sabiedriskā transporta pakalpojumus varēs sniegt arī pēc komerciāliem principiem. Tālāk jau tiks strādāts pie komerciālo pārvadājumu kārtības," skaidroja Godiņš, uzsverot, ka negribētos pieļaut situāciju, ka komerclīnijās var kursēt ar jebkādu transportu. 

"Prasība autobusu vecumam noteikti būs tāda pati kā dotētajās līnijās starp lielākajiem apdzīvotajiem centriem. Mēs neprasīsim vairāk, bet gribēsim, lai nodrošina tādu pašu līmeni. Tāpat būs prasība uzņemt pasažierus, kuriem pienākas braukšanas maksas atlaides, lai nebūtu tā, ka šiem cilvēkiem pieejamais pakalpojuma apjoms būtiski samazinās," stāstīja Autotransporta direkcijas vadītājs.

Viņš skaidroja, ka, piemēram, pašlaik Rīga-Daugavpils ir iecerēta kā komerclīnija un tur nebrauks valsts dotēti autobusi. Tur tad arī cenu varēs piedāvāt atbilstoši komforta līmenim. Piemēram, būs autobusi ar paaugstinātu komforta līmeni un augstāku cenu un autobusi ar zemāku komforta līmeni un zemāku cenu.

Jau ziņots, ka konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 autobusu maršrutu tīkla daļās laika periodā no 2021.gada līdz 2030.gadam paredz, ka autobusu parka vidējais vecums nedrīkstēs pārsniegt deviņus gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums - 15 gadus; pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums; pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini, informācija par pieturvietām autobusā tiek attēlota vizuāli un atskaņota audio versijā u.c.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vernons 29.septembris 2019 14:34
1 0 Atbildēt

Autobusu vadītāji varētu ierādīt Godiņa kungam viņa īsto vietu! Visi šie pekstiņi ir vērsti uz to ka daļa autobusu vadītāju var zaudēt darbu!

Vienu dienu vajag nolikt mierā visus pārvadājumus un paprasīt cilvēka cienīgu algu atbilstoši ieguldījumam! Tā ir ņirgāšanās par pārvadātājiem!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2021” titulu izcīna “Škoda Octavia”, bet “Latvijas Elektro auto 2021” ir “Renault Zoe” 8

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā “Škoda Octavia” (64 balles), par sešām ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 2008” (58), paziņots ceturtdienas vakarā, 3. decembrī, notikušajā konkursa noslēguma TV un interneta video tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Vakar satiksmes negadījumos gājuši bojā divi cilvēki 4

Pagājušajā diennaktī valstī kopumā reģistrēti 143 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 15 cilvēki un divi gājuši bojā. Lasīt vairāk

 

Vācijā saskrienas vieglais auto un skolas autobuss (+ VIDEO) 6

21 bērns un trīs pieaugušie ievainoti autobusa un vieglās automašīnas sadursmē, kas notikusi ceturtdienas rītā, netālu no Grasavas pilsētas. Lasīt vairāk

 

Transportlīdzekļu tirgotāji rosina ieviest vismaz 50% ekspluatācijas nodokļa atlaidi, nomainot vecu auto pret jaunāku 14

Ja pircējs aizvietotu esošo automobili ar vismaz piecus gadus jaunāku, neatkarīgi no tā, vai tiek iegādāts jauns vai lietots auto, pircējam būtu nepieciešams nodrošināt vismaz 50% Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atlaidi, aģentūrai LETA pauda Latvijas Transportlīdzekļu tirdzniecības asociācijā (LATTA). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti