Atsākoties ceļu remontdarbiem, aicina rēķināties ar lēnāku satiksmi 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.aprīlis 2021 10:32

Atsākoties ceļu remontdarbu sezonai, autobraucējiem jārēķinās ar lēnāku satiksmi un iespējamiem sastrēgumiem, īpaši laikos, kad parasti novērojamas lielākas transportlīdzekļu plūsmas, tai skaitā piektdienu pēcpusdienās un brīvdienās, aģentūru LETA informēja SIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Komunikācijas daļā.

Pēdējā laikā īpaši aktuāla vieta, kur intensīvas satiksmes apstākļos var veidoties sastrēgumi, ir Augšlīgatne, kur tiek remontēta Līgatnes upes caurteka zem Vidzemes šosejas. Šajā vietā autovadītājiem jārēķinās ar ātruma ierobežojumiem 30, 50 un 70 kilometri stundā (km/h) un platuma ierobežojumu 3,25 metri.

Arī citviet valsts ceļu tīklā atsākas remontdarbi, piemēram, autoceļa Tukums-Kuldīga (P121) posmā no Līduma līdz Grenčiem tiek veikti ceļa pārbūves darbi. Objektā noteikti ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, kā arī piecos posmos satiksme tiek regulēta ar priekšrocības ceļa zīmēm. Posma šķērsošana var prasīt 17 minūtes.

Upesgrīvā uz autoceļa Tukums-Mērsrags-Kolka (P131) sākti remontdarbi tiltam pār Grīvas upi un notiek pagaidu tilta izbūve.

Ir atsākti Pededzes tilta remontdarbi autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) 18,6.kilometrā pie Litenes, kur noteikts ātruma ierobežojums 50 km/h.

Joprojām spēkā arī pavasara šķīdoņa dēļ noteiktie autotransporta masas ierobežojumi. Patlaban tie noteikti 714 valsts autoceļu posmos ar grants segumu. Visvairāk ierobežojumu ir Madonas apkārtnē - 64 posmos, Jēkabpils apkārtnē - 58 posmos, un Alūksnes apkārtnē - 52 posmos. Savukārt visi ierobežojumi ir atcelti Cēsu un Talsu apkārtnē, tikai viens ierobežojumu posms ir Kuldīgas apkārtnē, bet divi - Bauskas apkārtnē.

Ierobežojumi tiek ieviesti, izvērtējot katra ceļa faktisko stāvokli un tā nestspēju, tāpēc posmu skaits, kur tie ir aktuāli, var mainīties katru dienu. Karte ar masas ierobežojumiem pieejama LVC interneta mājaslapā.

Kā skaidroja LVC, autotransporta masas ierobežojumi tiek ieviesti, lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti. Ierobežojumu laikā tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par desmit tonnām.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Pēc LVC paustā, grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt, jo, uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.

 
Visi komentāri
 
ezis71 9.aprīlis 2021 20:00
0 0 Atbildēt

Lēna satiksme,nopietni?Tas joks vai kā,kāpēc Augšlīgatnē viņa ir maksimāli lēna?Uz to metāla tiltu ātrāk par 10 km/h nevar uzbraukt kaut zīme 30 jo pampaks pamatīgs,smagie vēl lēnāk brauc,plus 2 minūšu pauze abos virzienos(tur un tur sarkanais).Ko var gribēt,banānu republika.

ZZZZ 10.aprīlis 2021 7:08
0 0 Atbildēt

Nečīksti, piem usa to ceļu, uz remonta laiku, elementāri aivērtu ciet. Un visi mizo apkārt, mierīgi vairāk kā 100km līkumu

Nepatīk brauc pa citu maršrutu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti