Rīgas un tās apkārtnes sabiedriskā transporta attīstībai plānots piesaistīt 295 miljonus eiro 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.aprīlis 2021 16:30

Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformai paredzēts piesaistīt Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu 295 miljonu eiro apmērā, paredz otrdien Ministru kabinetā apstiprinātais Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns.

Kā aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM), ieguldījumi sabiedriskā transporta sistēmas sakārtošanā palīdzēs mazināt transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti un ļaus veidot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus integrētus sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Piesaistot Eiropas Atveseļošanas fonda finansējumu, Rīgā un Pierīgā mērķtiecīgi plānots stiprināt sliežu transporta - dzelzceļa un tramvaja - lomu. Investīcijas paredzētas, lai uzlabotu pārvietošanās ātrumu ar sabiedrisko transportu, integrējot dzelzceļu ar citiem transporta veidiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) pauda, ka galvenais uzdevums ir nodrošināt apstākļus, lai veicinātu Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju paradumu maiņu - izvēlēties videi draudzīgu sabiedrisko transportu savām ikdienas gaitām. "Reformu īstenosim, tās pamatā liekot cilvēku vajadzības pēc ērtas, mūsdienīgas, videi draudzīgas un vienotas sabiedriskā transporta sistēmas galvaspilsētā un ap to," sacīja satiksmes ministrs.

SM, Rīgas un Rīgas plānošanas reģiona pārstāvju un transporta nozares speciālisti kopā sagatavojuši vienotu redzējumu par sabiedriskā transporta attīstību Rīgas metropoles areālā. Līdz 2026.gadam pieejamās investīcijas tiks koncentrētas piecu multimodālo transporta koridoru attīstībai.

Ministrijas pārstāvji paredz, ka ieguvēji būs ne tikai apkaimju iedzīvotāji, kuri dzīvo šo transporta koridoru tuvumā, bet visi rīdzinieki. Plānots turpināt arī Rīgas-Bolderājas dzelzceļa līnijas attīstību.

Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta reformā līdz 2023.gada vidum paredzēts izstrādāt un apstiprināt integrētu sabiedriskā transporta konceptu, kas ietvers maršruta tīkla attīstības plānu, biļešu cenu un atlaižu politiku, integrētu kustības grafiku. Tāpat līdz 2023.gada beigām paredzēts ieviest vienoto biļeti, kā arī reāllaika pasažieru informācijas sistēmas.

Līdz 2026.gadam infrastruktūras uzlabojumi ir plānoti piecos no 13 multimodālajiem transporta koridoriem Rīgas metropoles areālā - Rīga-Carnikava-Saulkrasti, Rīga-Dreiliņi, Rīga-Ogre-Jēkabpils, Rīga-Jelgava un Rīga-Bolderāja. Investīcijas plānotas dzelzceļa un pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai, veidojot jaunus tramvaju līniju pagarinājumus un elektrificējot atsevišķas pilsētas un piepilsētas dzelzceļa līnijas.

Par Atveseļošanas fonda finansējumu plānots iegādāties bezizmešu transporta līdzekļus - jaunus elektroautobusus, tramvajus un bateriju elektrovilcienus.

SM skaidroja, ka, attīstot dzelzceļa satiksmi, plānā paredzēts stiprināt sabiedriskā transporta koridorus no Rīgas uz Bolderāju, Sarkandaugavu un Ziemeļblāzmu, mazinot atkarību no sastrēgumiem un saīsinot ceļā pavadāmo laiku. Savukārt no pilsētas centra uz Dreiliņiem un Purvciemu tiks veidota jauna metrobusa līnija, kāda Rīgā taps pirmo reizi.

Mudinot iedzīvotājus pārsēsties no privātā transporta uz sabiedrisko, tiks nodrošināta pilsētas sabiedriskā transporta integrācija ar dzelzceļa stacijām. Tiks sinhronizēts un integrēts maršrutu tīkls un kustības grafiks, vienlaikus uzlabojot pārsēšanās iespējas dzelzceļa stacijās. Šīs pārmaiņas ļaus pasažieriem ērtāk savienot dažādus transporta veidus.

Atveseļošanas fonda investīcijas paredzētas arī veloinfrastruktūras attīstībai Rīgā un Pierīgā aptuveni 60 kilometru garumā. Plānots attīstīt piecus maģistrālos veloceļu koridorus - Rīga-Carnikava, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava, Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Mārupe. Katrā maršrutā tiks nodrošināta sasaiste starp pilsētas un reģionālās nozīmes veloceļiem.

Kā ziņots, Ministru kabinets otrdien atbalstīja Latvijas pieteikumu 1,82 miljardu eiro piesaistei no Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda.

Ministri atbalstīja Latvijas pieteikumu iesniegt Eiropas Komisijā (EK).

Latvijas pieteikums ES Atveseļošanas fondā paredz klimata pārmaiņu mazināšanas projektiem novirzīt 676,2 miljonus eiro, digitālajai transformācijai - 365,29 miljonus eiro, nevienlīdzības mazināšanai - 370 miljonus eiro, veselības jomai - 181,5 miljonus eiro, bet likuma varai - 37 miljonus eiro.

No plāna izriet, ka 40% jeb 643,21 miljons eiro no ES Atveseļošanas fonda būs tiešs atbalsts komersantiem, nedaudz mazāk kā 60% jeb 1,15 miljardi eiro būs publiskais pasūtījums komersantiem, bet valsts pārvaldes izdevumi veidos 26,64 miljonus eiro.
 

 
Visi komentāri
 
650 28.aprīlis 2021 1:53
2 0 Atbildēt

Cerams, ka katra potenciālā passažiera ērtībām tiks cieti nodrošināti vismaz 25kv.m no kopējās komercplatības.Kādreizējajājās slēpju nomas vietās drošvien varēs iznomāt gāzmasskas.Varbūt par nākamajiem 295milj to Bodrelāju varētu nojaukt un/vai uz kādu zaļāku vietu pārvietot.No plāna izriet.Jā.

Īsumā 28.aprīlis 2021 8:39
3 0 Atbildēt

Plānots maksimāli sačakarēt satiksmi.

Ieslēgt cilvēkus mikrorajonos, padarīt par dzimtļaudīm.

Vienīgā iespēja izbraukt no mikrorajona būs ar sabiedrisko (ar 3 pārsēšanām) un velo...

oho 28.aprīlis 2021 9:45
0 1 Atbildēt

kur tad viņi mikrenē liks savus auto? jau tagad ielas un pagalmi pilni ar auto, ātrie zaudē pacientus dēļ tā ka nevar laikā piebraukt.

maksāt par daudzstāvu autohausiem plikadīdas negrib, ļauj tik viņiem aizkrāmēt ielu malas ar auto. nu tad brauksiet svoloči ar sabiedrisko.

Īsumā 28.aprīlis 2021 10:01
2 0 Atbildēt

Izpļūtījies?

Pirms gadiem 10 tādu problēmu nebij un nevis autiņu ir palicis daudz vairāk, bet mērķtiecīgi tiek samazināts stāvvietu skaits lai piespiestu cilvēkus pārsēsties uz RS smirdīgajiem infekciju perēkļiem

saki 28.aprīlis 2021 10:36
2 1 Atbildēt

Kādu stāvvietu skaits? Tu sev esi nopircis zemes pleķi kur turēt auto vai esi no tiem, kas tur ielas malā? Ja pirmais - malacis, ja otrais - tad ar tevi nav par ko runāt.

Īsumā 28.aprīlis 2021 14:01
0 0 Atbildēt

Un par ko runāt ar tevi?

Visā pasaulē auto tiek turēts ielas malā. RD aizklapēja lielāko daļu privātās stāvvietas kas bija ierīkotas centra pagalmos, lai piespiestu visus turēt mašīnas ielas malā RS monopola nesamērīgi dārgajās stāvvietās. Līdz ar to daudzi kas brauc iekšā pilsētā atstāj mašīnas nomalēs, līdz ar to radot problēmas arī tur.

Ja tur mašīnas bezmaksas stāvvietās ielas malā, tas ir slikti, ja par to iekasē naudu visādi zagļi, tas ir labi. No RS iekasētās maksas par stāvvietām Rīga nesaņem neko. Tā nauda aizgāja saskaņas barotavā. Tagadējie Rīgas izsaimnieki ir vēl alkatīgāki.

P.S. es pie mājas uz zemes par ko maksāju lielu īri un nodokļus mašinu nolikt nevaru. Mašīnu turu maksas stāvvietā, mantas jānes ~kilometru. Bet izskatās, ka ar to vēl par maz - jāmēgina maksimāli sačakarēt visu, lai vispār nebūtu iespējams pārvietoties un iedzīvotāji ātrāk aizmuktu no Rīgas...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti