Visi komentāri - Salaspilī gar Daugavpils šoseju un Vangažos gar Vidzemes šoseju plāno izbūvēt prettrokšņu risinājumus

Salaspilī gar Daugavpils šoseju un Vangažos gar Vidzemes šoseju plāno izbūvēt prettrokšņu risinājumus 3

 

Foto: Publicitātes attēls

LVC | 16.septembris 2021 11:54

Atbilstoši 2018. gadā izstrādātajam “Rīcības plānam vides trokšņa samazināšanai valsts autoceļu posmiem 2019.-2023. gadam” un tajā noteiktajiem prioritārajiem posmiem, uzsākta trokšņa samazināšanas pasākumu – grunts vaļņu un trokšņa barjeru – projektēšana Daugavpils šosejas (A6) posmam Salaspilī, un patlaban notiek iepirkums par prettrokšņu aizsargbūvju projektēšanu gar Vidzemes šoseju (A2) Vangažos.

Salaspilī paredzēts izbūvēt divus grunts vaļņus aptuveni 1,1 kilometru kopgarumā, uz tiem uzstādot 3–4,5 m augsts trokšņa samazināšanas barjeras, un 0,6 km posmā uzstādīt aptuveni 3 m augstas trokšņa samazināšanas barjeras (sk. kartē). Kopējās izmaksas tiek lēstas 1,37 miljoni eiro (bez PVN). Plānots, ka projektēšana noslēgsies nākamā gada aprīlī un jau 2022. gada būvdarbu sezonā tiks veikti būvdarbi.

Savukārt Vidzemes šosejas (A2) nodalījuma joslā gar Vangažiem paredzēts izbūvēt 400 m garu grunts valni un uzstādīt kilometru garu trokšņa aizsargbarjeru 2–4 m augstumā (sk. kartē). Izmaksas tiek lēstas 730  000 eiro (bez PVN). Plānots, ka projektēšana notiks šoziem, bet būvniecību īstenos 2022./2023. gadā.

Dati un aprēķini liecina, ka Latvijā nozīmīgākā trokšņa negatīvā ietekme ir novērojama autoceļu Daugavpils šosejas (A6), Bauskas šosejas (A7), Jelgavas šosejas (A8) un Vidzemes šosejas (A2) tuvumā, kas skaidrojams ar to, ka minētie autoceļi šķērso vairākas blīvi apdzīvotas vietas, kurās mājokļi ar augstu iedzīvotāju skaitu ir izvietoti tiešā ceļa tuvumā.

Efektīvs risinājums trokšņa ietekmes mazināšanai lokālā mērogā ir trokšņa izkliedes ierobežošana, izbūvējot mākslīgus un saglabājot dabiskus šķēršļus skaņas izplatības ceļā, kā arī apvedceļa vai jauna autoceļa izbūve ir risinājums trokšņa ietekmes mazināšanai. Tomēr visefektīvākā trokšņa ietekmes samazināšana ir iespējama, pašvaldībām neplānojot dzīvojamo apbūvi valsts autoceļu tuvumā vai arī paredzot attīstītājiem pienākumu realizēt arī prettrokšņu risinājumus, plānojot dzīvojamo apbūvi valsts autoceļu, īpaši valsts galveno un reģionālo autoceļu, tiešā tuvumā.

 

 
Visi komentāri
 
Barjēra 16.septembris 2021 12:08
3 0 Atbildēt

Pirms 20 gadiem varēja sastādīt egles rindā kā agrāk to darīja gar dz. ceļa stigām un būtu dabiska barjera kas neizskatās pēc getto žoga.

feciic 16.septembris 2021 16:27
3 0 Atbildēt

Var saprast Vangažus bet salaspilī ir divi luksofor un ātruma ierobežojums kā jau apdzīvotā vietā. Jebkura Rīgas tranzīta iela kvalificējas šādam pašam valnim/žogam.

:apgūstam naudu saberot zemes čupas:

Pļurkt 16.septembris 2021 20:14
1 0 Atbildēt

Reizi dzīvē nācās gulēt fūrā pie paša autobāņa. Tur patiešām vajag žogu, jo troksnis ir pamatīgs.

Bet Latvijā...... Visu mūžu esmu nodzīvojis uz galvenās ielas, un traucēja tikai tad kad komunaļščiki pārraka asfaltu tieši zem loga.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti