Ķekavas apvedceļa būvniecības izmaksas samazina par 15,5 miljoniem eiro - iAuto

Ķekavas apvedceļa būvniecības izmaksas samazina par 15,5 miljoniem eiro 3

 

Foto: iAuto.lv

SM | 21.decembris 2021 12:16

Ministru kabinets otrdien, 21. decembrī, apstiprināja izmaiņas rīkojumā par ilgtermiņa saistībām Ķekavas apvedceļa būvniecībai, samazinot plānotās izmaksas par 15,5 miljoniem eiro. Tāpat, ņemot vērā projekta nozīmību, Ķekavas apvedceļam noteikts nacionālo interešu objekta statuss.

Pieņemtie precizējumi paredz, ka Satiksmes ministrija līdz 2043. gadam var uzņemties valsts budžeta ilgtermiņa saistības, kas nepārsniedz 250 132 500 eiro (bez PVN). Iepriekš saistību apmērs tika noteikts 265 729 046 eiro (bez PVN) apmērā, taču tās samazināt ļāvusi privātās un privātās partnerības (PPP) līguma slēgšanas brīdī spēkā esošā starpbanku aizņemšanās likme un procentu darījumu likme.

Vienlaikus valdība Ķekavas apvedceļa PPP infrastruktūrai noteikusi nacionālā interešu objekta statusu. Tas saistīts ar to, ka Ķekavas apvedceļš uzskatāms par īpaši svarīgu transporta infrastruktūras objektu, ņemot vērā nepieciešamību attīstīt mūsdienīgu ātrgaitas valsts autoceļu tīklu atbilstoši šogad pieņemtajam Latvijas autoceļu attīstības plānam līdz 2040. gadam.

Valsts galvenā autoceļa A7 posms Rīga-Ķekava ir viens no noslogotākajiem Latvijas autoceļu posmiem, kur kravas transporta satiksmes intensitāte jau trīskārši pārsniedz paredzēto kapacitāti, radot sastrēgumus, sastrēgumu izraisītus zaudējumus, trokšņu piesārņojumu, kā arī gaisa piesārņojumu. Līdz ar to Ķekavas apvedceļa izbūve ir nepieciešama būtisku sabiedrības interešu nodrošināšanai, un projekta īstenošanai nepieciešams tam noteikt nacionālā interešu objekta statusu.

Līgumu par Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanu parakstīja 2021. gada jūnijā, un jau decembrī sākti būvdarbi. Projektu realizē personu apvienība “Kekava ABT”. Šo personu apvienību ar 80% no kopējā ieguldījuma kontrolē Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds TIIC 2 (SCA) SICAR, ko pārvalda TIIC. TIIC ir neatkarīgs infrastruktūras uzņēmums ar birojiem Luksemburgā, Portugālē un Francijā, kas specializējies liela mēroga transporta un sabiedriskās infrastruktūras projektos Eiropā un citviet pasaulē. Kā dažus no piemēriem var minēt Spānijā īstenoto ātrgaitas autoceļu starp Gerediagas un Elorrio pilsētām Spānijas ziemeļos (īstenots pēc tā paša modeļa kā Ķekavas apvedceļš), autoceļa A150 Ecalles–Alix–Barentina  posmu Francijas ziemeļos un citus. Pa 10% no ieguldījumiem personu apvienībā ir AS A.C.B. un SIA Binders. 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
R(8) 21.decembris 2021 13:29
4 1 Atbildēt

10km gars atrgaitas posms apkart Kekavai neko neatrisinas , uzreis vajadzeja planot atrgaitas posmu Liepaja - Krievijas robeza un sim atrgaitas celam ejot garam Jelgavai , Jekabpilij un Rezeknei , ka ari ar atzaru Jelgava - Riga un Jelgava - Lietuvas robeza

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti