Ķekavas apvedceļa būvdarbi turpināsies visu ziemu (+ FOTO) 8

 

Foto: Renārs Koris

LVC | 29.novembris 2022 10:43

Ķekavas apvedceļa projektā būvdarbi turpināsies bez tehnoloģiskā pārtraukuma, darbu ietvaros būvēs pārvadus – uzstādīs veidņus un veiks stiegrošanu, kā arī piegādās objektā beramos materiālus – šķembas, granti un smilti. Labvēlīgos laikapstākļos paredzēts veikt arī komunikāciju izbūvi, zemes darbus un betonēšanu.

Kopš būvdarbu sākuma 2021. gada decembrī Ķekavas apvedceļa trasē notiek ceļa konstruktīvo kārtu izbūve, jau vairāk nekā pusē jaunās apvedceļa trases ir ieklāta asfaltbetona seguma apakškārta. Izbūvēti gandrīz 80% projektā paredzēto caurteku zem pamatceļa un darbi notiek pie visām jaunajām būvēm – pārvadiem, tuneļiem u.c. Ir pilnībā pārbūvēts maģistrālais ūdensvads pie Valdlaučiem, kā arī gāzes vads.

Jau vēstīts, ka Baložu ielas satiksmes mezglā trases (9,1. km) kopš novembra vidus satiksmei atvērts jaunizbūvētais tunelis, kas savieno Rāmavu un Baložus, un tur turpinās citi nepieciešamie būvdarbi. Gandrīz pabeigta arī Osvalda kanāla gājēju tuneļa izbūve, kā arī  Ķekavas upītes, Osvalda kanāla un Misas kanāla caurtekas. Savukārt Butlera kanāla caurtekas izbūve ir pilnībā pabeigta.

Turpinās darbs pie pārvadiem satiksmes mezglos Ķekavas apvedceļa trases 10., 11,1., 16,1. un 23. kilometrā, kur atkarībā no būvdarbu apjoma paveikti 35–85% darbu. Pie Skujniekiem būvē prettrokšņu sienu, apvedceļa posmā pie Rīgas sākta autobusu pieturvietu izbūve.

Satiksme būvdarbu zonā ir organizēta pa jaunizbūvēto trases posmu paralēli A7 un Ķekavas ielu. Aicinām autovadītājus braukt uzmanīgi un ievērot ierobežojumus, rēķinoties ar būvdarbiem un ziemai raksturīgajiem braukšanas apstākļiem.

Ķekavas apvedceļš skaitļos

Realizējot Ķekavas apvedceļa projektu, tiks izbūvēti gandrīz 100 km joslas kilometru un ieklātas 220 000 tonnas asfalta. Trases būvniecībā arī tiks izmantots 450 000 tonnu dolomīta un granīta šķembu, kā arī 520 000 m3 smilts.

Ķekavas apvedceļa nodiluma kārtai Latvijā pirmoreiz tiks pielietota plānkārtas asfalta tehnoloģija, tāpat būvniecībā tiks izmantotas Čehijā projektētas un ražotas saliekamas betona caurtekas ar īpaši izteiktu ilgmūžību un noturību pret agresīvajiem klimatiskajiem apstākļiem.    

Metāla barjeru kopgarums visā trases garumā sasniegs 40 000 m, bet betona barjeru – 4000 m. Tiks izbūvētas arī 14 mākslīgās būves un prettrokšņu risinājumi. Tāpat projekta laikā pārbūvēs maģistrālo ūdensvadu, gāzes vadus un trīs augstsprieguma līniju šķērsojumus, kā arī izbūvēs lietus ūdens kanalizācijas tīklus. Tiks uzstādīti aptuveni 900 apgaismes ķermeņu.

Lai pēc būvdarbu pabeigšanas būtu iespējams uzraudzīt jaunizbūvēto ceļu diennakts režīmā (virsmas kvalitāte, braukšanas apstākļi u.c.), tiks izveidots satiksmes vadības centrs, kuru veidos 20 videonovērošanas kameras, divas meteostacijas, desmit sensori, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēma.

Būvdarbu aktīvākajā fāzē būvlaukumā strādās līdz pat 450 cilvēku, kā arī vairāk nekā 100 autotransporta vienību un 50 mehānismu vienību.

Būvniecība un uzturēšana

Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi. Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris visu PPP līguma darbības laiku pilnā apmērā atbild par pilnīgi visiem uzturēšanas darbiem būvē, t.sk. brauktuvju kaisīšanu, tīrīšanu, nodalījuma joslas (ceļmalu) pļaušanu, latvāņu iznīcināšanu, apgaismojumu, elektroenerģiju apgaismojumam un citām satiksmes organizācijas iekārtām, sabiedriskā transporta pieturvietu uzturēšanu, ceļa horizontālā marķējuma atjaunošanu utt. Privātais partneris garantē, ka vēl piecus gadus pēc PPP līguma darbības beigām (2043. gadā) Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.

Kāpēc Ķekavas apvedceļš

Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Kravas transporta satiksmes intensitāte šajā posmā jau trīs reizes pārsniedz limitu. Bauskas šoseja ir vienīgais valsts galvenais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kas veic darbus

Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS Kekava ABT un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA Firma L4. Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.

Foto: Renārs Koris

 
Visi komentāri
 
Freijers 29.novembris 2022 11:35
2 1 Atbildēt

Redz, ja dikti vajag, var arī nečikājoties (kā nereti kāda posma ceļu remontus veic tikai siltajā sezonā vairākus gadus no vietas) turpināt darbus. Ļoti svētīgi, būs vien viens maršruts (apejot RUmbulu un Dārziņus vai mūžam sastrēgušo Krustpils ielu un vikšanos pa Granīteni un gaidīšanu pie apvedceļa) tikšanai uz A6, pie nosacījuma, ka arī pašu apvedceļu kad sataisīs !

Kanibaals 29.novembris 2022 12:50
1 4 Atbildēt

Vatņik aizvērieSS

Krišs 29.novembris 2022 16:02
0 0 Atbildēt

Tas, ka iestājas 'ziema' tas jau nekas, pēdējos 10 gadus toč, tehnoloģija nestāv uz vietas jo tas viss ir bizness!

Ir gan ziemas cements gan ziemas asfaltbetona masa, kuru mierīgi vari ievērojot atiecīgās tehnologijas, strādāt un klāt līdz -12C vai pat -15C salā.

Otrs jautājums vai gasterbaiteri ievēro vai klāj 'pa vecam' kā vasarā(un tad rodas problēmas fasādē utml.), kā arī tas viss sadārdzina 'tāmi' jo analogi vasaras materiāli maksā 3x lētāk. Iepirkumos uzvar lētākais, tāpēc būvnieks pēc iespējas pieturas pie attiecīgās tāmes, lai nav jāsedz no savas kabatas un lai no objekta arī ko iegūtu kabatā...

Tieši tapēc pie mums parasti ir 'ziemas tehniskā pauze' jo, uzvar lētākā tāme, šādi materiāli netiek iereiķināti, jo tas krietni sadārdzinātu izmaksas, tādējādi vairs neuzvarētu.

Esošajā sistēmā lētak objektu ir iekonservēt uz 2-3 ziemas mēnešiem un atsākt pavasarī.

Rumba 29.novembris 2022 13:21
4 5 Atbildēt

Jautājums, kā ir pareizāk - būvēt apvedceļus priekš idiotiem, kas nejēdz pieņemt un ievērot ģenerālplānu kas liegtu blīvi apbūvēt abas ceļa malas vai tomēr par daudz mazāku naudu nojaukt vienu rindu ar mājām, kas ir tieši ceļa malā un tad paplašināt šoseju?

Nu kas traucēja to Ķekavu būvēt vienā ceļa malā un nebūvēt līdz pašam piķim? Tad arī nebūtu jātaisa 15 estakādes, lai no ģerevņas vienas puses varētu aizkļūt uz otru pusi, neierīkojot luksoforus uz šosejas. Pietiktu ar vienu, lai var izgriezties laukā pretējā virzienā.

Piemērs 29.novembris 2022 13:44
4 3 Atbildēt

Teiksim, Piņķi - visa apdzīvotā vieta ir vienpus ceļam, un no ceļa līdz mājām ir kāds gabaliņš. Tur pat dzīvot var, nav tā ka auto brauc gar spilvenu un nav iespējas, ka smagais saplacinās kamēr guli.

Tas krāsaino māju puduris otrpus ceļam neskaitās Piņķi un būtībā, tas ir uz robežas - vēl tuvāk ceļam vai vēl vairāk māju, tā jau tas traucēs pašiem un citiem, vienīgais labums ka tur nav un nebūs tiešās satiksmes ar Piņķiem.

Ābols 29.novembris 2022 16:12
6 3 Atbildēt

Tas jau klasiski pie mums, vēsturiski 'pilsētu' apbūvēt tieši apkārt šosejai lai būtu ērtāk tam kas tur dzīvo.

Tad reali iedzīvotāji sāk dzīvot, protestēt un tad sākas ''šosejas'' ātruma raustīšana jo tak 'BĪSTAMI!' un jābrauc tā 90-70-90-50-70-90-50-90kmh kur poliči vēl sulīgajās vietās saliek radarus un pilda valsts kasi.

Jo redz ta tāds miests, ta tāda pāreja, tad tāda pilsēta...

Un jaunos ciematus būvē pilnīgi tāpat! Nevis tur 2-5km no šosejas, bet pārsimts metri jeb praktiski šoseju malā.

Par 30.novembris 2022 9:17
1 0 Atbildēt

jaunajiem ciematiem varētu piekrist, bet par Ķekavu absolūti ne. Ķekavas apbūve gar ceļu ir veidojusies, kad pa to vēl ar zirgiem brauca. Skat veco kroga māju un baznīcu. Un tad nevienu tas nesatrauca, bet tieši otrādi. Un pārgriezt pilsētas uz pusēm ar 4 joslam, absolūti nedomājot par iedzīvotāju, jā tāda mode bija PSRS laikos. piem Ulmaņa gatve, Ikšķile. Ogre , utt.

Paradokss 30.novembris 2022 9:51
0 0 Atbildēt

Bet LV 2.0 turpina tieši to, ko iesāka komunistu laikos - apbūvēt ceļa malas tā, ka pēc tam ceļu nevar paplašināt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti