Izmaiņas satiksmes organizācijā uz Bauskas šosejas aiz Ķekavas stāsies spēkā 24. maijā

 
LVC | 23.maijs 2023 9:50

Tehnisku iemeslu dēļ satiksmes organizācijas izmaiņas uz Bauskas šosejas (A7) ieviesīs no 24.maija, nevis no 23., kā tas tika plānots.

Uz Bauskas šosejas aiz Ķekavas satiksme no līdzšinējā apbraucamā ceļa būs novirzīta uz topošā Ķekavas apvedceļa posmu, ātruma ierobežojums apbraukšanas posmā 50 un 30 km/h (skat. kartē).

Posmā notiek Ķekavas apvedceļa un Bauskas šosejas divlīmeņu krustojuma izbūve Ķekavas apvedceļa projekta ietvaros.

Aicinām autovadītājus pievērst uzmanību izmaiņām satiksmes organizācijā, braukt uzmanīgi un ievērot ātruma ierobežojumus!

Ķekavas apvedceļš skaitļos

Realizējot Ķekavas apvedceļa projektu, tiks izbūvēti gandrīz 100 km joslas kilometru un ieklātas 220 000 tonnas asfalta. Trases būvniecībā arī tiks izmantots 450 000 tonnu dolomīta un granīta šķembu, kā arī 520 000 m3 smilts.

Ķekavas apvedceļa nodiluma kārtai Latvijā pirmoreiz tiks pielietota plānkārtas asfalta tehnoloģija, tāpat būvniecībā tiks izmantotas Čehijā projektētas un ražotas saliekamas betona caurtekas ar īpaši izteiktu ilgmūžību un noturību pret agresīvajiem klimatiskajiem apstākļiem.    

Metāla barjeru kopgarums visā trases garumā sasniegs 40 000 m, bet betona barjeru – 4000 m. Tiks izbūvētas arī 14 mākslīgās būves un prettrokšņu risinājumi. Tāpat projekta laikā pārbūvēs maģistrālo ūdensvadu, gāzes vadus un trīs augstsprieguma līniju šķērsojumus, kā arī izbūvēs lietus ūdens kanalizācijas tīklus. Tiks uzstādīti aptuveni 900 apgaismes ķermeņu.

Lai pēc būvdarbu pabeigšanas būtu iespējams uzraudzīt jaunizbūvēto ceļu diennakts režīmā (virsmas kvalitāte, braukšanas apstākļi u.c.), tiks izveidots satiksmes vadības centrs, kuru veidos 20 videonovērošanas kameras, divas meteostacijas, desmit sensori, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēma.

Būvdarbu aktīvākajā fāzē būvlaukumā strādās līdz pat 450 cilvēku, kā arī vairāk nekā 100 autotransporta vienību un 50 mehānismu vienību.

Būvniecība un uzturēšana

Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi. Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris visu PPP līguma darbības laiku pilnā apmērā atbild par pilnīgi visiem uzturēšanas darbiem būvē, t.sk. brauktuvju kaisīšanu, tīrīšanu, nodalījuma joslas (ceļmalu) pļaušanu, latvāņu iznīcināšanu, apgaismojumu, elektroenerģiju apgaismojumam un citām satiksmes organizācijas iekārtām, sabiedriskā transporta pieturvietu uzturēšanu, ceļa horizontālā marķējuma atjaunošanu utt. Privātais partneris garantē, ka vēl piecus gadus pēc PPP līguma darbības beigām (2043. gadā) Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.

Kāpēc Ķekavas apvedceļš

Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Kravas transporta satiksmes intensitāte šajā posmā jau trīs reizes pārsniedz limitu. Bauskas šoseja ir vienīgais valsts galvenais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kas veic darbus

Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS Kekava ABT un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA Firma L4. Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Vjetnamas Vinfast starts ASV tirgū neizdodas

Tikai dažas nedēļas pirms plānotā starta Eiropas tirgū, Vjetnamas jaunuzņēmums Vinfast piedzīvojis neveiksmi ASV tirgū. Atsaukumam pakļauti visi jau pārdotie transportlīdzekļi. Lasīt vairāk

 

Lexus publicē pirmo jaunā GX attēlu 7

Tāpat kā gadījumā ar pilnīgi jauno LBX, atklātībai nodots tā saucamais tīzeris – attēls, kas speciāli aptumšots, lai noslēptu īsto veidolu. Lasīt vairāk

 

„Elles kaķis”, „Melnais spoks” un pārējie – pieci īpašie Dodge muskuļauto arī Eiropas tirgum (+ FOTO) 2

Stellantis sastāvā ietilpstošais ASV autobūves uzņēmums Dodge paziņojis, ka uz Eiropu ved piecus no pavisam septiņiem „Last Call” modeļiem, kas ir pēdējā iespēja īsto muskuļauto entuziastiem tikt pie kāda Charger, Challenger vai Durango ar V8 iekšdedzes motoru. Lasīt vairāk

 

Ceturtdien satiksmes negadījumos dzīvību zaudējuši divi velosipēdisti 2

Latvijā ceturtdien satiksmes negadījumos dzīvību zaudējuši divi velosipēdisti, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti