Rīgā Altonavas ielas tiltu satiksmei plānots slēgt 4.decembrī, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.
Ja iestāsies ziemai raksturīgi laikapstākļi, ierobežojumi varētu stāties spēkā ātrāk. Pārvada slēgšana radīs neērtības, tomēr drošības riski, kas var rasties, nodrošinot pārvada uzturēšanas darbus ziemā, esot pārāk augsti.
Iepazīstoties ar Altonavas pārvada tehniskās izpētes rezultātiem, secināts, ka iepriekš aplūkotā ideja par pagaidu tilta būvniecību nav tehniski un ekonomiski izdevīga.
Pagaidu tilta novietošanai būtu nepieciešams pārbūvēt esošā pārvada balstus un atbalstsienas, kā arī palielināt esošā uzbēruma slīpumu, kas ievērojami pasliktinātu satiksmes drošības līmeni krustojuma zonā.
Īstenojot iepriekš minētos pagaidu tilta izbūves nosacījumus, tā izmaksas pārsniegtu esošā pārvada pārbūves izmaksas. Līdz ar to departaments tuvākajā laikā plānojis sākt darbu pie iepirkuma "Altonavas pārvada pārbūve" dokumentācijas gatavošanas. Pēc iepirkuma dokumentācijas sagatavošanas sekotu iepirkuma izsludināšana un projekta realizācija.
"Saņemot Altonavas pārvada tehnisko izpēti, secinām, ka no sākotnējās idejas par pagaidu tilta izbūvi tomēr būs jāatsakās. Izpētē ir piedāvāti divi būvniecības varianti - lai gan to izmaksas ir līdzīgas, saimnieciski izdevīgākais ir risinājums, kas paredz pārvada pārbūvi," norāda Ārtelpas un mobilitātes departamenta Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Andrejs Urtāns.
Jauna pārvada izbūve arī sniedz iespēju izbūvēt platāku brauktuves konstrukciju, līdz ar to uz pārvada varētu ierīkot vides pieejamības prasībām atbilstošu ietvi - ērtu gājēju un velosipēdu kustībai, kā arī autotransporta pārvietošanās par pārvadu kļūtu ērtāka.
Atbilstoši izpētei, pārvada pārbūves provizoriskās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro un no pārbūves projekta izstrādes līdz jauna pārvada pabeigšanai, varam nokļūt aptuveni divu gadu laikā.
Pašvaldībā norāda, ka gājēju un velosipēdistu kustībai pārvads paliks atvērts.
LETA jau ziņoja, ka par Altonavas tilta nākotni pašvaldība vairākus gadus centusies gūt skaidrību no Satiksmes ministrijas. "Rail Baltica" izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus.
Altonavas ielas pārvads būvēts 1910.gadā un ir savu laiku nokalpojis.
Pavasara sākumā tiltu atzina par nedrošu un tas tika slēgts satiksmei. Pēc vispārējās inspekcijas satiksme transportlīdzekļiem līdz piecām tonnām tika atjaunota. Savukārt kravas transports tiltu izmantot nedrīkst, kā arī 25., 55. un 56. maršruta autobusi turpinās apbraukt slēgto tiltu, dzelzceļu šķērsojot pa Liepājas ielas pārbrauktuvi, kas atrodas netālu no Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.
Un ja viņu atstātu braukšanai vienā virzienā, tikai uz to Vienības gatvi. Sētnieks sali varētu pakaisīt ar tačkas un lāpstas palīdzību. Attiecīgi zīmi par īpašiem braukšanas apstākļiem sniega laikā. Tur ir kam vajag braukt un kas arī brauc tur. Tā pat kā pa to akmeņaino kratekļu gatvi atjaunoto. Kur tas bedru filmētājs, varēja iefilmēt kā iAr.