Ne tikai pirms skates - auto tehniskajam stāvoklim jāseko līdz vienmēr 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 9.oktobris 2019 11:31

Ierasti par automašīnas tehnisko apkopi atceramies pirms ikgadējās tehniskās apskates, taču tikpat svarīgi to veikt pēc ražotāja ieteiktajiem intervāliem, brīdī, kad borta dators signalizē par nepieciešamo apkopi vai grasāties auto pārdot.

Sajūta, pirmoreiz iesēžoties jaunā auto, ir neatkārtojama. Katram autovadītājam gribas to paildzināt – un tas ir iespējams, rūpējoties par savu auto un uzturot to labā tehniskā stāvoklī. Viens no svarīgiem automašīnas “labsajūtas” pasākumiem ir ikgadējā apkope, kuras laikā tiek veikta auto profilaktiskā apkope un virkne pārbaužu, kas ļauj laikus pamanīt tehniskas problēmas, atgādina Daimler AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” tehniskais direktors Normunds Tarkšs.

Cik bieži vajadzīga tehniskā apkope?

“Mūsdienu vieglajām automašīnām apkopju intervāli svārstās no 15000 līdz 30000 kilometriem vai no 1 līdz 2 gadiem. Var nobraukt 30000 kilometru gada laikā un 10000 divos gados. Dažādiem agregātiem un tehniskajiem šķidrumiem ir noteikti papildu maiņas intervāli, par ko auto lietotāji bieži nav informēti – regulāra apkope ļaus nepalaist garām svarīgo brīdi,” stāsta Normunds Tarkšs.

Ierasta prakse ir atrādīt automašīnu servisā pirms ikgadējās tehniskās apskates. Jebkurā gadījumā automašīnas borta dators signalizēs, ja būs pienācis laiks doties uz servisu vēl pirms plānotās ikgadējās apkopes. Pie lieliem nobraukumiem borta dators veic dažādu dzinēja parametru analīzi – pārvietošanās ātrumu, startēšanas reižu skaitu utt., lai izvērtētu dzinēja eļļas kvalitatīvo īpašību saglabāšanos un nodrošinātu kvalitatīvu dzinēja eļļošanu visā ekspluatācijas laikā starp apkopēm. Tātad, ja automašīna tiek ekspluatēta smagākos ceļa apstākļos, borta dators savlaicīgi ziņos par nepieciešamību veikt eļļas maiņas apkopi.

Tāpat tehniskā apkope ieteicama, ja grasāties auto pārdot, lai jaunajam īpašniekam nebūtu lieki jālauza galva. “Jums taču arī patiktu saņemt auto, kurā var sēsties un braukt, nevis uztraukties, vai pēc nedēļas nenāksies taisnā ceļā doties uz servisu. Regulāra tehniskā apkope arī palīdzēs saglabāt auto tirgus vērtību, gadiem ejot. Ja kādu dienu nolemsiet auto pārdot, vieglāk būs pārdot labi uzturētu auto nevainojamā tehniskā stāvoklī,” saka SIA “Domenikss” tehniskais direktors.

Tiesa, regulārai apkopju veikšanai atbilstoši ražotāja ieteiktajiem intervāliem ir vēl svarīgāka funkcija – nodrošināt braucēju drošību un pasargāt no nepatīkamiem pārsteigumiem uz ceļa. Neievērojot tehniskās apkopes intervālu, var nepamanīt būtiskus traucējumus, apdraudot autovadītāju un pasažierus satiksmē. Turklāt neliels remonts prasa nelielus izdevumus, taču, ja netiek laikus veikts, var izvērsties par apjomīgu un laikietilpīgu pasākumu, kas iecērt arī krietnu robu budžetā.

Kādi darbi tiek veikti apkopes laikā?

Ikgadējās tehniskās apkopes laikā, ņemot vērā nobraukumu un ražotāja noteikumus, tiek veikta virkne pārbaužu un profilakses darbu – durvju atslēgu un viru eļļošana, virsbūves krāsojuma stāvokļa pārbaude, bremžu un amortizatoru pārbaude uz stenda, ritošās daļas pārbaude utt. Tas palīdz savlaicīgi pamanīt un novērst defektus.

Noteikumus, kas katras apkopes ietvaros jāpārbauda, sagatavo transportlīdzekļa ražotāji konkrētiem modeļiem. Taču parasti sarakstā ietilpst siksnu, bremžu kluču, disku un filtru pārbaude un detaļu nomaiņa, šķidrumu – antifrīza, eļļas, stūres pastiprinātāja, bremžu šķidruma – maiņa, aizdedzes sveču pārbaude, dzinēja, ātrumkārbas, piekares, bremžu pārbaude.

Kāpēc ķīlēt mašīnu garāžā nav mūsdienīgi

Ja eļļu un filtru nomaiņu var salīdzinoši vienkārši veikt autovadītājs pats, pārējo gan labāk uzticēt profesionāļiem. Plānota tehniskā apkope tiek veikta servisā ar speciālu aprīkojumu. Jo jaunāks auto, jo mazāka tehniskā iejaukšanās ir vajadzīga. Taču jo jaunāks auto, jo mazāk pats autovadītājs var piedalīties tā remontā – pat nelielos darbos ir nepieciešams dators.

Katrā ziņā labāk to darīt autorizētos servisos, kur pieejama arī informācija par papildus veicamajiem darbiem. Katram auto ražotājam  un modelim tie ir atšķirīgi. Apmeklējot autorizētu servisu, jūs vienmēr tiksiet informēti par veicamajiem darbiem kārtējā apkopē, kā arī par nākamajā apkopē veicamajiem darbiem.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 9.oktobris 2019 18:12
0 0 Atbildēt

auto tehniskajam stāvoklim jāseko līdz vienmēr

--------------

Absolūta taisnība!!

Kanibaals 10.oktobris 2019 8:26
0 0 Atbildēt

Nu ja ka seko, izskatās drīz ritenis nolūzīs, tulīt ritenis nolūzīs, o nolūza varam labot. Vai tad nesekoja.

Jā bet durvju atslēgu un eņģu eļļošana ir ļoti būtiski drošībai

Freijers 10.oktobris 2019 13:19
0 0 Atbildēt

Ironiski, bet tieši pēdējā gada laikā esmu redzējis divus meršus ar izlauztiem ratiem, tiesa 124 tie abi bija, bet tomēr..varbūt domenikss var kādu 20, 25+ programmu uztaisīt, lai var visa gada gājuma mersedesu īpašnieki maciņam draudzīgi līdzi sekot savam auto tehniskajam stāvoklim....

Protams tad nu nevajadzētu atrakstīties par stundām, kā to mēdz darīt dīleri.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 6

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti