Kāpēc oktobris ir labākais mēnesis, lai mainītu riepas? 4

 

Ilustratīvs attēls Foto: Publicitātes attēls

GoodYear | 30.oktobris 2019 10:19

Vairums Baltijas valstu iedzīvotāju savu māju pagalmā jau ir redzējuši sniegu un “izbaudījuši” iespēju rīta agrumā atcerēties logu skrāpēšanas “prieku”.

Lai gan oktobris tuvojas beigām, un līdz pēdējai dienai, kurā vēl drīkst braukt ar vasaras riepām – 1. decembrim – atlicis gana daudz laika, speciālisti iesaka neatlikt riepu montāžu. Tam ir vismaz pieci nozīmīgi iemesli.

+7 °C

+7 °C ir visā pasaulē atzīta temperatūra, kurai piekrīt teju visi riepu speciālisti. Tā ir gluži vai riepu maiņas sezonas konstante. Ja gaisa temperatūra ir augstāka, labāka saķere ar ceļu ir vasaras riepām, ja zemāka – ziemas riepām.

“+7 °C ir robeža, par kuru dzirdējis vairums autovadītāju, taču ne visiem izdodas precīzi novērtēt gaisa temperatūru. Oktobrī dienas laikā gaiss bieži iesilst, sasniedzot vairāk nekā +10 °C temperatūru, taču šajā laikā automašīna visbiežāk netiek izmantota. Ar to braucam no rīta un vakarā, kad gaisa temperatūra noslīd zem +7 °C. Tāpēc mēs iesakām ziemas riepas uzmontēt agrāk un neriskēt agrā rītā nokļūt uz atkalas ar vasaras riepām,” saka “Goodyear” riepu tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs.

Mazāka rinda

Ja kādreiz, uzsniegot pirmajam sniegam, esat mēģinājis atrast brīvu riepu montāžas speciālistu, jūs zināt, kas ir rinda. Atsevišķos servisos var iepriekš pierakstīties uz konkrētu laiku, taču pieraksts parasti ir tikai pēc vairākām dienām vai pat nedēļas. Tad nekas cits neatliks kā izšķiest laiku “dzīvajā” rindā. No tā var ļoti vienkārši izvairīties, riepu montāžu veicot oktobrī vai novembra sākumā.

Izdevīgs laiks pirkšanai

Riepu tirdzniecībā nav spēkā citās jomās piemērojamais nosacījums, ka pēdējā dienā preces ir vislētākās. Iemesls vienkāršs – ziemas riepas tiks pirktas arī decembrī, jo nebūt ne visi paspēj riepas nomainīt laikus. Speciālas izpārdošanas nav vērts gaidīt, bet atsevišķas mārketinga akcijas tirgotāji plāno visai riepu maiņas sezonai, kas sākas jau oktobra vidū.

Ziemas riepas nesabojāsiet

Autovadītāji izvairās ziemas riepas montēt agrāk to ātrākas nolietošanās dēļ. Riepu speciālisti piekrīt, ka siltam laikam ziemas riepas nav piemērotas, taču 2–3 nedēļu laikā ar tām nudien nekas slikts nenotiks. Veicot riepu nomaiņu par vēlu, sliktu scenāriju iespējamība uz ceļa ir daudz lielāka.

“Ja salīdzināsim ziemas riepu nolietojumu 5 un 25 °C temperatūrā, ilgā laika posmā rezultāts ir acīmredzams – mīkstās, aukstajai sezonai piemērotās riepas siltumā nolietojas ātrāk. Taču pāris nedēļām pamanāmas ietekmes attiecībā uz riepu nolietojumu nebūs: daudz labāk dažas siltas nedēļas pabraukāt ar ziemas riepām, nevis vienu reizi nokļūt atkalā ar vasaras riepām,” brīdina M. Grīnbergs.

Agrāk uzmontējot ziemas riepas, nedrīkst aizmirst, ka siltā laikā riepu saķere ar ceļa segumu ir sliktāka, salīdzinot ar vasaras riepām, – to ir svarīgi novērtēt, bremzējot un veicot pagriezienus.

Gaidāmie braucieni

Novembra pirmā nedēļas nogale ir avāriju ziņā viens no visbīstamākajiem laika periodiem gadā: tad daudz cilvēku brauc ar automašīnām – izbrauc agri no rīta, radiniekus vai laukus sasniedz, braucot pa zemas satiksmes intensitātes ceļiem. Gaisa temperatūra tajā laikā nereti tikko pārsniedz 0 °C, bet novembra naktīs bieži ir salnas. Tāpēc, plānojot tālākus braucienus pa mazāk zināmiem ceļiem, par automašīnas riepām vajadzētu parūpēties laikus un neriskēt braukt ar vasaras riepām.

Ja nav iespējas riepas nomainīt agrāk, nedrīkstētu aizmirst parūpēties par esošajām – pirms brauciena obligāti pārbaudīt spiedienu riepās un nodrošināt, lai tas būtu tāds, kādu rekomendē automašīnas ražotājs.

 
Visi komentāri
 
LMT 30.oktobris 2019 14:27
0 0 Atbildēt

Kur tad decembra sākums, kad mazākas rindas?

Nja 30.oktobris 2019 17:10
0 0 Atbildēt

Izvairisies no vienas rindas trāpīsi otrā, auto servisos uz virsbūves remontu lielāka rinda.

he 30.oktobris 2019 17:22
0 0 Atbildēt

diemžēl decembra sākumā parasti arī ir vēl gana lielas rindas. Protams, nav tik lielas kā brīžos, kad uzsnieg, bet lielākas kā oktobra sākumā.

p.s. Pēc personīgajiem novērojumiem.

650 30.oktobris 2019 18:07
2 1 Atbildēt

Tāds samērā cilvēcisks skaidrojums.Vienīgi vēl varētu akcentēt dažus bīstamības momentus- ka svarīgi ne tikai "uzturēt spiedienu" esošajās (vasarasriepās), bet visupirms kritiski novērtēt- kādas(?) tad tev ir tās esošās.

Šis te variants nekam neder- kad ejam uz "nobraukt pilnībā" un tieši vismainīgākajos un slapji/slidenākajos pirmsziemas apstākļos pēkšņi iebraucam ar 2mm.

Ir dramatiska atšķirība- vai cilvēkam IR jābrauc tad,kad viņam ir jābrauc, vai (dažkārt) viņš var "nebraukt" (vai vismaz pagaidīt).

Tāpat slidenos un/vai vasarenēm nepiemērotos brīžos dramatiski atšķiras platu(225/245/315..) riepu uzvedība no (agrāk) tradicionāli ierastajām 165/185/195.Jau tikko 205tā izmēra uzplaukšanas laikos tas bija pārsteigums.Ja ar 185 vasarenēm pa negaidīto pirmo sniegu var mēģināt kaut kur "aizbraukt"(vai no kkurienes atbraukt), tad ar 245 pa noblietētu baltu virsmu būs grūti ar jebkādu piedziņu vai pieredzi.

Kam nevar pilnībā piekrist- 7 grādi kā tādi ir demagogu izdomājums.Jautājums kāda ir konkrētā virsma un kāda ir esošo vasarasriepu kvalitāte un stāvoklis.Ja virsma ir neapsalusi,tad viena otra UHP vasaras riepa sevi parādīs pat mīnusos un sāls maisījuma slapjumā.Ja tur ir jau 3,4mm protektora atlikums- tas jau ir cits stāsts.Kā zināt, cik tālu un kurā vietā būs/nebūs piesalis- acīmredzot, tas varētu būt tāds "ticamāks" tā 7grādu brīdinājuma pamatojums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti