Elektroauto uzlāde mājās: risinājumi un izmaksas 12

 

Foto: Publicitātes attēls

SIA "Inbank Latvia" | 1.novembris 2023 15:42

Ar katru gadu elektroauto ar zilajām numurzīmēm uz mūsu ielām un ceļiem kļūst arvien vairāk. Saskaņā ar CSDD datiem šī gada 1. jūlijā Latvijā bija reģistrēti vairāk nekā 5200 elektromobiļi, un pēdējo divu gadu laikā to skaits ir audzis vairāk nekā trīskārtīgi.

Šobrīd elektroauto sasniedz jau 10% no jaunu auto tirgus. Lai gan šis ir videi draudzīgs un ekonomisks pārvietošanās līdzeklis, lielākās raizes šo automašīnu īpašniekiem sagādā tā uzlāde, īpaši ārpus lielajām pilsētām, tāpēc elektroenerģijas ražotāja “Enefit” e-mobilitātes pakalpojumu attīstības speciālists Daniels Treņins un “Inbank Latvija” vadītājs Dainis Skrinda skaidro, kā notiek uzlādes punkta izveide savā privātmājas teritorijā un ar kādām izmaksām ir jārēķinās.

„Lai gan līdz ar elektroauto skaita pieaugumu arī uzlādes punktu kļūst arvien vairāk, tomēr uzlāde publiskajās vietās ir saistīta ar zināmām neērtībām – tā ir laikietilpīga un prasa īpašu plānošanu. Šī iemesla dēļ savas uzlādes stacijas ierīkošana mājās atmaksājas gan finansiāli, gan būtiski ietaupa laiku,“ saka D. Skrinda.

Uzstāda dažu stundu laikā

Lai uzstādītu elektroauto uzlādes vietu privātmājas teritorijā, nav nepieciešams īpašs saskaņojums, tāpēc iekārtas montāžas process ir ātrs un parasti aizņem 2 līdz 3 stundas. Montāžu veic sertificēts elektromontieris, kas pēc uzstādīšanas veic arī iekārtas testēšanu un konfigurēšanu. Process var būt laikietilpīgāks, ja ir nestandarta gadījums un ir jāveic papildu darbi, piemēram, uzlādes ierīce atrodas lielā attālumā no elektrības sadales skapja vai arī ir nepieciešams palielināt mājas elektrības pieslēguma jaudu.

Kā skaidro D. Treņins, uzlādes iekārtu iespējams uzstādīt elektroauto īpašniekam ērtā vietā gan garāžā, gan pagalmā. Auto lādētājus var stiprināt gan pie ēkas fasādes, gan uz speciāla statīva kā brīvstāvošu objektu. Lai arī lādētāji ir hermētiski noslēgti ar labu mitruma izolāciju, eksperts iesaka to uzstādīt vietā, kur uzlādes iekārta ir pasargāta no tiešas laikapstākļu ietekmes, piemēram, lietus un sniega.

Cik tas izmaksā?

Tirgū ir pieejamas vairāku veidu elektroauto uzlādes iekārtas ar dažādu jaudu. Tās ir iespējams gan iegādāties, gan nomāt. Iekārtu cena ir atkarīga no tās tehniskajām iespējām un iekārtas spējas komunicēt, izmantojot interneta pieslēgumu un bezvadu tehnoloģijas. Vidēji uzlādes iekārtas maksā no 800 līdz 1300 eiro, bet noma, sākot no 30 eiro mēnesī. Papildus jārēķinās ar uzstādīšanas izdevumiem, kas ir ap 250 līdz 450 eiro.

“Mūsu pieredze liecina, ka, lai gan izmaksas nav ļoti lielas, ne vienmēr mājsaimniecībām uzreiz ir pieejami brīvi līdzekļi, kurus ieguldīt uzlādes vietas izveidē. Aizvien biežāk novērojam, ka pat, ja līdzekļu pietiktu, mājsaimniecības labprāt izvēlas maksājumu sadalīt daļās, paturot vairāk brīvu līdzekļu uz rokas. Tā kā elektroauto ir videi draudzīgāks transportlīdzeklis nekā auto ar iekšdedzes dzinēju, klientiem ir iespējams saņemt aizdevumu, kas paredzēts dažādu energoefektivitātes risinājumu ieviešanai, piemēram, mūsu zaļās enerģijas aizdevumu. Sadarbībā ar “Enefit” esam izstrādājuši arī īpašu nomaksas risinājumu, kas sniedz iespēju klientiem elektroauto uzlādes sistēmas iegādes un uzstādīšanas izmaksas sadalīt daļās, ikmēneša maksājumu pieskaņojot savām iespējām,” stāsta “Inbank Latvia” vadītājs. 

Finansiāls ieguvums

Arī elektroauto uzlādes iekārtas iet roku rokā ar jaunākajām tehnoloģijām, lai klientiem sniegtu komfortu un iespējami lielāku finansiālu ieguvumu. Lādētājus var lietot kopā ar dažādām aplikācijām, kas ļauj ietaupīt izmaksas, jo automašīnas uzlāde tiek automātiski veikta laikā, kad cenas biržā ir viszemākās. Šajā gadījumā maksimālo finansiālo ietaupījumu gūs tie lietotāji, kam ir biržas elektrības pieslēgums.

“Lai ievērojami samazinātu katra nobrauktā kilometra cenu un paātrinātu elektroauto atmaksāšanās laiku, aplikācijas lietošana ir ļoti ieteicama. Piemēram, mūsu aplikācija ir ērti savietojama ar ikvienu elektroauto modeli, neatkarīgi no ražotāja. Elastīgā slodzes kontrole (DLM) nodrošinās, lai elektroauto uzlādes jauda tiktu pielāgota ēkas enerģijas patēriņam reāllaikā, novirzot visu brīvo neizmantoto jaudu elektroauto lādēšanai. Ja patēriņš mājsaimniecībā ir mazāks, elektroauto tiek uzlādēts ar lielāku jaudu un otrādi. Tādā veidā automašīnu var uzlādēt pēc iespējas ātrāk un drošāk, neradot papildu izdevumus mājas elektrotīkla nostiprināšanai,“ skaidro D. Treņins.

Mājsaimniecībās, kurās ir uzstādīti saules paneļi, eksperti iesaka elektroauto uzlādi veikt brīdī, kad spīd saule un paneļi ražo elektrību, tādējādi nebūs jāmaksā par enerģijas sadales komponenti, un izmaksas par elektroauto uzlādi būs tuvu nullei.

 
Visi komentāri
 
Jo 2.novembris 2023 9:46
0 0 Atbildēt

Z dažkārt tomēr ir gan tāds zābaks(latgalīšu humors).

0pis 2.novembris 2023 10:15
2 0 Atbildēt

Ko tā bobiņa smaida, kā sūdā iekāpuse?

Pļurkt 2.novembris 2023 11:23
0 0 Atbildēt

... un matiņi nav kārtībā ...

0pis 2.novembris 2023 12:03
0 0 Atbildēt

Matiņi nemaz nav redzami. Varbūt nodzīti.

Pļurkt 2.novembris 2023 17:03
0 0 Atbildēt

Mācies Latviešu dainas!!

Matiņi ir uz galvas! Galvu tu neredzi??????????????????????????

Slinkais 2.novembris 2023 13:25
0 0 Atbildēt

Tas i fotošops. Bābiņa izagriesta no seksystyle mantu kataloga

Pļurkt 2.novembris 2023 11:23
0 0 Atbildēt

Konkrēti man absolūti bezjēdzīgs pasākums, pat ja elektrība maksā apaļu nulli!!!

Ilgāk par 10 gadiem tā kaste nestrādās, ja izmaksas izdala uz 10 gadi un 12 mēneši, tad kopā ar abonēšanas maksu dīzelim tīri savām vajadzībām es tērēju tieši tik pat daudz naudas!!! Darba devējs iztērēto dīzeli uz un no darba atmaksā pilnībā.

ZZZZ 2.novembris 2023 11:34
0 2 Atbildēt

Mana pieredze, uzliku 3f lādēšanas samapala kasti nedaudz virs 100eur. Kastē jau lādētājs nav. Tur tikai automāts un paris vēl detaļu lai izvēlētos lādēšanas jaudu un atgriezenisko saiti ar auto kontaktu. Bet īsti viņu neizmantoju, pietiek ar 220v 2,5A lai šad tad palādētu. Jāpiezīmē, gada laikā esmu atsitis atpakaļ vismaz 3K, salīdzinoši ja pirktu dīzeli 7l/100km.

Jo 3.novembris 2023 9:51
5 0 Atbildēt

Kādi Tev, Z., 2,5A? Mopēdu lādē vai?

Drīzāk domāji 10A-2,3kW vai pat 16A-3,7kW , lai tā viegli lādētu e-auto no parastās rozetes.

3k 3.novembris 2023 13:00
2 0 Atbildēt

ietaupījums? Elektrība par velti  ?

es 2.novembris 2023 21:09
1 0 Atbildēt

Reāli smieklīgs pasākums! Es vēl nesen uzzināju, ka elektroauto ir aizliegts uzstādīt Webasto.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 1

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 

Prezentēts Zeekr Mix – minivens ar neparastu salonu 5

Ķīnas autoražotājs Zeekr Pekinas autoizstādē iepazīstinājis ar minivenu Mix – ģimenes transportlīdzekli, kam piemīt plašas salona transformēšanas iespējas. Lasīt vairāk

 

Aizsardzības ministrija izdod jaunu bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” redakciju

Aizsardzības ministrija informē, ka ziņu portāla “Sargs.lv” sadaļā “72 stundas” ir pieejama bukleta “Kā rīkoties krīzes gadījumā” jaunā redakcija, kas ir papildināta ar sadaļām par krājumu veidošanu, rīcības plānu sagatavošanu ģimenēm, kā arī citu svarīgu un noderīgu informāciju. Lasīt vairāk

 

Motoreļļas izvēle vecākiem dzinējiem: vai biezāka būs labāka? 15

Vai esi dzirdējis gadījumus, kad autovadītāji paši vai mehāniķi pēc saviem ieskatiem nolemj nomainīt ierasto motoreļļu uz “biezāku”? Saskaņā ar senām teorijām un dažu mehāniķu nelokāmo pārliecību šāds solis paildzina dzinēja kalpošanas laiku, turklāt mazina motoreļļas patēriņu automašīnām, kuru nobraukums pārsniedz 100 000 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti