No oktobra Latvijā aizliegts lietot vissezonas riepas ziemā: eksperts skaidro riepu izvēles nozīmi 8

 

Foto: Publicitātes foto

Ergo | 9.oktobris 2024 10:26

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas “M+S” riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar “kalns un sniegpārsliņa” simbolu.

“Drošas braukšanas skolas” vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka “kas der visam, neder nekam”, uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Vissezonas riepas ziemā – nepiemērots risinājums Latvijai

Viens no galvenajiem riskiem, kas rodas, izmantojot vissezonas riepas ziemā, ir to salīdzinoši sliktā saķere ar apledojušiem ceļiem. “Vissezonas riepas var būt pieņemams risinājums reģionos ar maigākām ziemām, bet ne Latvijā, kur ziema bieži nāk ar apledojuma un sniega kārtuuz ceļa braucamās daļas. Šajā gadījumā vispār nav jautājuma par to, vai šis jaunais regulējums ir pamantots Latvijā – mūsu ziemas mēdz būt skarbas un ledainas. Ziemas riepu efektivitāte ir tieši saistīta ar drošību un labākas riepas nozīmē lielāku drošību gan vadītājam, gan citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Latvijas autovadītāji nereti savās izvēlēs maldīgi vadās pēc tā, vai konkrētais risinājums izpilda minimālākās drošības prasības. Runājot par ziemas riepām, ir vadītāji, kuri paļaujas uz, piemēram, minimālo riepu protektora dziļumu. Šādas riepas var iziet tehnisko apskati, tomēr tās noteikti nespēj nodrošināt pietiekamu drošību uz ceļa. Es tomēr ieteiktu izvēlēties riepas ar ne mazāk kā 6-7 mm protektora dziļumu,” skaidro eksperts.

Apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati rāda, ka ziemas mēnešos būtiski pieaug satiksmes negadījumu skaits, īpaši saistībā ar automašīnu saslīdēšanu uz apledojušiem ceļiem. “Ik gadu mēs saņemam desmitiem KASKO un OCTA atlīdzību pieteikumu ziemas periodā, kas ir tieši saistīti ar auto bojājumiem pēc saslīdēšanas uz ceļiem. Šī gada sākumā saņemti daudzi KASKO pieteikumi pēc tam, kad saslīdēšanas rezultātā automašīnas ietriekušās dažādos šķēršļos: ielu apmalēs, sniega kupenās, vārtos, arī būvmateriālu kaudzē un citur. Piemēram, vienā gadījumā pēc saslīdēšanas uz ceļa automašīna ietriecās apdrošināšas sabiedrības klienta spēkratā, kā rezultātā tika izmaksāta atlīdzība 12 723 eiro apmērā. Otrā gadījumā, automašīnai nobraucot no apledojuša ceļa grāvī, tika izmaksāta atlīdzība 18 089 eiro apmērā, un transportlīdzeklis tika norakstīts,” atklāj Atlīdzību regulēšanas departamenta direktore Sanita Rubene.

Ziemas riepas – nozīmīgs ceļu drošības elements

J. Vanks norāda, ka riepu izvēlei jākļūst nedaudz pārdomātākai, ņemot vērā, ka tirgū ir pieejami dažādi risinājumi pieejamās cenās: “Autovadītāji nereti nepievērš pietiekamu uzmanību, piemēram, riepu izmēriem, kas ir noteikti katram konkrētajam automobiļa modelim un kuras iesaka modeļa ražotāji. Riepas, kuras ir neatbilstošā izmērā, var ietekmēt automašīnas vadāmību. Šobrīd autovadītājiem ir pieejama plaša riepu izvēle, tāpēc viņu primārais uzdevums ir pievērst uzmanību tam, kas ir labākais viņa spēkratam. Jāatzīst, ka dažādiem ražotājiem atšķiras riepu kvalitāte, piemēram, premium klases ziemas riepas piedāvās vislabāko saķeri un drošību, it īpaši uz slapjiem vai sniegotiem ceļiem. Tomēr redzam, ka tirgū ziemas riepas kļūst aizvien pieejamākas un piemērota gumijas sastāva riepas autovadītāji var atrast arī par salīdzinoši labām cenām,” uzsver eksperts.

Lai izvēlē neapjuktu starp skandināvu tipa, Eiropas un riepām ar radzēm, J. Vanks skaidro, ka autovadītājiem ir jāizvērtē, kur viņi visbiežāk pārvietosies ziemas sezonā. “Radžotās riepas ir labākais risinājums lauku apvidos vai braukšanai īpaši skarbos apstākļos, jo tās nodrošina maksimālu saķeri ar ledu un sniegu. Tomēr radžotām riepām ir savi mīnusi, piemēram, braukšanas pieredze ir skaļāka un tās nav atļautas vairākās citās valstīs, līdz ar to var nākties pie valstu robežas riepas negaidīti mainīt. Skandināvu tipa riepas ir laba alternatīva, jo rada labu saķeri ar ceļu ziemās arī lauku rajonos. Braukšanai tikai pilsētas apstākļos, kur ceļi tiek regulāri tīrīti un ir vairāk slapji, nekā apledojuši, Eiropas tipa ziemas riepas var būt pietiekami efektīvas,” skaidro eksperts.

Eksperts norāda, ka droša braukšana ziemā sākas ne tikai ar labām riepām, bet arī ar pielāgotu braukšanas stilu. “Visupirms, autovadītājiem modinātājs ir jāliek agrāk un ir jāparedz vairāk laika ceļā, īpaši, ja satiksme ir intensīva. Nevaram doties savās gaitās tāpat kā vasarā – ir jāparedz, piemēram, laiks logu atkausēšanai un sniega tīrīšanai. Tāpat jāapzinās, ka ikkatrs manevrs uz ceļa ziemā prasa vairāk laika, ir jābremzē laicīgāk, jāieslēdz pagrieziena rādītāji agrāk. Ir kritiski jānovērtē spēkrata tehniskā gatavība ziemas sezonai, jo uz autovadītāja pleciem gulstas visa atbildība par drošības maksimālu grantēšanu uz ceļa,” norāda “Drošas braukšanas skolas” vadītājs.

 

 
Visi komentāri
 
Onsis 9.oktobris 2024 10:38
6 0 Atbildēt

Ziemas riepas vajag no 1. decembra. Jocīgi, ka aizliedz no Oktobra

Nja 9.oktobris 2024 10:43
1 0 Atbildēt

Vispār jau tagad mierīgi var braukt ar M+S, kurš šito virsrakstu izdomāja?

darklight 9.oktobris 2024 11:40
3 0 Atbildēt

Kāpēc tāds maldinošs virsraksts? Vissezonas riepas NAV aizliegtas! Aizliegtas ir tikai dubļu riepas, un arī ne visas.

anonimikis 9.oktobris 2024 12:12
1 0 Atbildēt

Kā var uzlikt tik debilu un nepatiesu virsrakstu lapa, kas pretendē uz auto portāla statusu? 

Kas ir Michelin Crossclimate? Vissezonas riepa, kas kā tāda arī tiek segmentēta tirgū. Vai to kāds aizliegs? Nē! Šo un daudzas citas līdzīgas vissezonas riepas varēs turpināt izmantot.

imzz 9.oktobris 2024 12:38
0 0 Atbildēt

Te gudrīši tev paskaidros, ka visas riepas ar "kalnu un sniegpārslu faktiski ir ziemas riepas, un vissezonas nosaukums ir tikai marketingam.

0pis 9.oktobris 2024 12:43
0 0 Atbildēt

pērciet riepas Muļķis + Slīmests

imzz 9.oktobris 2024 12:50
2 0 Atbildēt

Uz pulēta ledus nobremzēt var tikai ar radzēm. Par to varēju pārliecināties pagājušo ziemu, kad manam auto viens nedaudz ielika aizmugurē, viņam bija īstās ziemas riepas, bet bez radzēm. Es ar savām vissezonas ( ar kalnu un sniegpārslu, protams ) spēju nobremzēt pirms priekšā esošā, jo sapratu, ka tur ir ledus un savlaicīgi samazināju ātrumu, bet viņš ne.

Sergejs 9.oktobris 2024 13:18
0 0 Atbildēt

Nu tu jau arī tagad mūs tā kā maldini, nobremzēt uz pulēta ledus var arī ar plikām vasarenēm, jautājums kāda tā distance būs😁

 Ar tām vissezonas un ziemas riepām uz ledus arī viss nav tik viennozīmīgi, atkarīgs no konkrētiem riepu modeļiem, kā parasti kad jāizvēlas tad sākas tas ka jo dziļāk mežā jo resnāki partizāņi🤔:

www.tyrereviews.com/Article/2023-...-Tyre-Test.htm

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Zīmols Esprit bankrotē – autoparku izpārdod par “sviestmaizi” 1

Modes apģērbu un aksesuāru ražotājs Esprit likvidē 56 filiāles Vācijā, atlaiž 1300 darbiniekus un līdz ar citu īpašumu izpārdod arī savu autoparku. Lasīt vairāk

 

No oktobra Latvijā aizliegts lietot vissezonas riepas ziemā: eksperts skaidro riepu izvēles nozīmi 8

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas “M+S” riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar “kalns un sniegpārsliņa” simbolu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Nissan Qashqai (+ VIDEO)

Trešās paaudzes Nissan Qashqai "feislits" debitēja šī gada pavasarī. To raksturo krietni progresīvāka gaismas tehnika priekšā un aizmugurē, jaunas virsbūves krāsas un citādi disku dizaini. Lasīt vairāk

 

“Rīgas meži” uzsāk informatīvu kampaņu un aicina: “Negāz mežā, gāz trasē!” 11

Dodoties adrenalīna meklējumos, motociklu, auto un kvadriciklu vadītāji mēdz nelikumīgi izbraukāt mežus vietās, kur tas nav atļauts, bojājot zemsedzi un radot nopietnu kaitējumu dabai. Šī situācija ir kļuvusi par ievērojamu problēmu Rīgā un Pierīgā, kur, saskaņā ar SIA “Rīgas meži” datiem, motorizēto transportlīdzekļu noslodze ir īpaši augsta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti