Kā jau katru gadu, iestājoties siltajam laikam, uz valsts autoceļiem atgriežas tādi transporta līdzekļi kā motocikli, rolleri un mopēdi. Policijas apkopotā informācija liecina, ka tieši šajā laikā palielinās satiksmes negadījumu skaits, kuros cieš vai iet bojā minēto transporta līdzekļu vadītāji.
Aizvadītās nedēļas laikā uz Latvijas ceļiem ir cietuši jau 6 motociklu vadītāji, no tiem smagas traumas guvuši divi.Šodien VP priekšnieka vietnieks, Galvenās kārtības policijas pārvaldes (GKPP) priekšnieks Andris Dzenis ir parakstījis VP cirkulāru, kurā norāda, ka sākoties pavasara – vasaras sezonai, pastiprināti pievērst uzmanību motociklu, velosipēdu un mopēdu vadītājiem, kontrolējot 2004.gada 29.jūnija Ministru kabineta noteikumu Nr.571 „Ceļu satiksmes noteikumi” prasību ievērošanu.
Turpmāk ceļu policijas darbinieki īpaši kontrolēs iepriekšminēto transportlīdzekļu vadītājus, kas brauc bez ķiverēm vai bez derīgas tehniskās apskates. Pastiprināti tiks veikta arī alkohola reibuma kontrole, kā arī īpaša uzmanība tiks pievērsta ātruma pārsniedzējiem.
2008.gadā, laika periodā no 1.aprīļa līdz 6.aprīlim, VP darbinieki sastādījuši 63 administratīvo pārkāpumu protokolus, no tiem 13 par ceļu satiksmes negadījumiem, kuros viens motocikla vadītājs ir guvis smagas traumas. Savukārt šogad tādā pat laika periodā policijas darbinieki motociklu vadītājiem par dažādiem Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem sastādījuši 72 administratīvo pārkāpumu protokolus, no kuriem 13 par ceļu satiksmes negadījumiem, kuros 6 motociklu vadītāji guvuši traumas, no tiem 2 guvuši smagus miesas bojājumus. Bojā gājušo nav.
Kā norāda VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes (GKPP) Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš: „motociklu vadītāji ir vieni no ceļu satiksmes neaizsargātajiem dalībniekiem un situācijās, kad ceļu satiksmes negadījumā ir iesaistīts motociklists vai rollera un mopēda vadītājs, gandrīz vienmēr smagākās traumas gūst tieši viņš”. E. Zivtiņš aicina visus motociklu, rolleru un mopēdu vadītājus lieki neriskēt ar savām un, galvenokārt, apkārtējo cilvēku dzīvībām, demonstrējot sava motocikla maksimālo ātrumu vai pārgalvīgus trikus. Arī autovadītājiem ir jāpierod un jārēķinās ar faktu, ka bez viņiem uz ceļa atrodas arī citi pilntiesīgi satiksmes dalībnieki - motociklu, rolleru, mopēdu un velosipēdu vadītāji.
E.Zivtiņš iesaka pirms došanās ceļā ar kādu no divriteņu braucamrīkiem būtu ļoti labi savas prasmes atsvaidzināt slēgtās trasēs vai laukumos, kur netiek apdraudēta citu cilvēku veselība. (Jo ziemas sezonas laikā braukšanas iemaņas var aizmirsties.).”
šis aicinājusm skan tik pat naivi, ka piemēram aicinājums šleseram labprātīgi atzīties, vai mākoņpapsim atlīdzināt valstij nodarītos zaudējumus :D :D :D :D :D