Policija aicina rūpēties par savu velosipēdu drošību - iAuto

Policija aicina rūpēties par savu velosipēdu drošību 3

 
27.aprīlis 2009 13:05

Līdz ar siltajām dienām, ir sākusies arī velosezona. Diemžēl, līdz ar velobraucējiem savu aktīvāko sezonu atklāj arī velosipēdu zagļi. Ikdienā, pārvietojoties ar velosipēdu, mēs ne vienmēr padomājam par sava velosipēda drošību vai pievēršam tai pārāk maz uzmanības.

Šo situāciju nekavējas izmantot velosipēdu zagļi, kuri visaktīvāk darbojas tieši  vasaras sezonā.  Piemēram, 2008.gadā tikai trijos mēnešos (jūlijā, augustā, septembrī) valstī reģistrētas 845 velosipēdu zādzības un pazušanas gadījumi.

Velosipēdi tika  nozagti no dažādām vietām – kāpņutelpām, garāžām, šķūnīšiem, pagrabiem un māju pagalmiem, uzlaužot dažādu telpu, ēku durvis un slēdzenes. Velosipēdus zog arī no lielveikalu stāvlaukumiem, pārkniebjot (pārzāģējot, sabojājot) drošības troses. Daudzos gadījumos kopā ar velosipēdiem nozagtas arī citas mantas.  Tāpat bieži tiek nozagts ne tikai viens, bet pat divi, trīs vai vairāki velosipēdi kopā.

Tomēr jānorāda, ka vislielāko nozagto velosipēdu īpatsvaru sastāda velosipēdi, kuru īpašnieki par drošību nav domājuši vispār. Šajā situācijā jāatgādina – zaglim nav nekā vienkāršāka kā nozagt brīvi bez uzraudzības atstātu velosipēdu, tādēļ, lai nosargātu savu velosipēdu no zagļiem, būtiski atcerēties vairākus nosacījumus:

•        Iegādājieties velosipēda drošības slēdzeni. Ja Jūs esat iegādājies dārgu velosipēdu, neriskējiet, atstājot velosipēdu bez uzraudzības vai izmantojot lētu vai nekvalitatīvu drošības slēdzeni. Lielākā daļa nozagto velosipēdu nav bijuši nodrošināti vai arī ir bijuši nodrošināti nepareizi. Kā atzīst eksperti, visdrošākās un efektīvākās ir metāla U – veida slēdzenes, un visefektīvākais veids, kā nosargāt velosipēdu, ir saslēgt abus velosipēda riteņus, kā arī pieslēgt velosipēdu pie kāda stacionāra objekta.

•        Ja velosipēds ir jāatstāj bez uzraudzības, būtiski to novietot pārredzamā, labi apgaismotā vietā. Izvairieties atstāt velosipēdu ārā pa nakti.

•        Jāatceras, ka zagļi spēj būt radoši un situācijās, kad nav iespējams nozagt pašu velosipēdu, viņi var mēģināt nozagt tā vērtīgākās daļas, tādēļ būtiski ir nodrošināties, neatstājot uz velosipēda neko, kas būtu viegli aiznesams.

Tāpat būtiski ievērot arī vairākus priekšnosacījumus, kas palielinās Jūsu velosipēda drošību, kā arī palīdzēs policijas darbiniekiem, ja tomēr velosipēds tiks nozagts:

•        Pērkot velosipēdu noskaidrojiet, vai velosipēdu tirgotājs neveic pārdoto velosipēdu reģistrāciju. Vairākiem lielajiem velosipēdu tirgotājiem ir izveidots īpašs reģistrs, kur velosipēda pircējam ir iespēja  velosipēdu piereģistrēt. Ja šāda iespēja tiek piedāvāta, nevilcinieties to izmantot, jo šādā veidā neskaidrību gadījumā varēsiet pierādīt, ka konkrētais velosipēds tiešām pieder Jums. 

•        Ja iegādājieties lietotu velosipēdu, noteikti pārbaudiet  tā šasijas numuru. Katram velosipēdam  ir jābūt šādam numuram. Ja numuru atrast nevarat, vai redzat, ka tas ir mehāniski pārveidots vai bojāts,  nekādā gadījumā  nepērciet velosipēdu, jo tas var būt zagts.

•        Uzreiz pēc velosipēda iegādāšanās pierakstiet tā sērijas numuru, modeli un noglabājiet to drošā vietā. Šāda rīcība zādzības gadījumā palīdzēs policijas darbiniekiem atrast un identificēt velosipēdu.

•        Padariet velosipēdu maksimāli atpazīstamu, piemēram, aplīmējot to ar gaismu atstarojošām plēvēm, krāsainiem elementiem vai citām pazīšanās zīmēm.

•        Ja velosipēds tomēr ir nozagts, nekavējoties ir jāziņo policijai, informējot policijas darbiniekus par nozagtā velosipēda ārējām pazīmēm, sērijas numuru un citām pazīmēm, kas palīdzētu transporta līdzekli identificēt.
 
Visi komentāri
 
268536. viesis 28.aprīlis 2009 13:11
0 0 Atbildēt

Nopietni šaubos, ka šodienas situacijā policiju varētu interesēt velosipedistu problemas. Domāju, ka jau pēdējo 30 gadu laikā milicijas/policijas iestādes nav sevi īpaši apgrūtinājušas ar tml. problemu risināšanu. Nesen man viens students stāstīja, kā viņam Londonā merild firmas velosipedu pie vienas ēstuves nospēruši. Pēc ziņojuma policijā - stundas laikā vietējie policmeņi riteni viņam atgriezuši + vēl vainīgo notvēruši. Tur tomēr policijas darbības līmenis ir citā augstumā.

268551. viesis 30.aprīlis 2009 8:34
0 0 Atbildēt

nu galvenā doma jau tāda - mēs jūs brīdinājām, tā, ka nekādu palīdzību pēcāk negaidiet.

277822. viesis 1.jūlijs 2010 11:49
0 0 Atbildēt

nu var ari pieregistret vienota velosipedu registra www.veloreg.lv baigi normals sajtins kurs piedava velosipedu registraciju

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti