Nesaprašanās ar ceļazīmēm un sodu izrakstīšanu 33

23.novembris 2009 0:00

Kāds mūsu lasītājs uz redakciju bija atsūtījis rakstu un video, kurā norāda uz to, ka Rīgas Pašvaldības policija it kā esot nepareizi sodījusi par stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem veselu rindu autovadītājus.

Šoreiz runa bija par ielas malā stāvošiem automobiļiem uz Pulkveža Brieža ielas pretīm Dinaz degvielas uzpildes stacijai. Autors pat nofilmējis it kā sodītos automobiļus un vienu apklātu ceļazīmi.

Tomēr, kā iAuto portālam paskaidroja Rīgas Pašvaldības policijā, sods netika piemērots par šo aizklāto ceļazīmi, bet gan zīmi, kas atrodas nedaudz iepriekš.

Šeit skaidri redzams, ka aiz apsegtās ceļazīmes (aiz izbraukšanas no DINAZ) novietotie automobiļi tomēr pārkāpj apstāšanās noteikumus, jo ceļa posmā pirms tam uzstādīta ceļazīme "Apstāties aizliegts". Šis foto uzņemts tajā laikā, kad sodīti vadītāji.

Aicinām, pirms publiski sūdzēties par neadekvāti piemērotiem sodiem, paskatīties apkārt un vēlreiz novērtēt, vai sods uzlikts nepamatoti!

 

 
Visi komentāri
 
272637. viesis 20.novembris 2009 14:49
0 0 Atbildēt

Vienīgais jautājums varetu būt kas tā par ceļa zīmi kas aizklāta, jo ja tā bija kāda no tām kas atļauj stāvēšanu, tad tā ir kārtējā mūsu valsts izpildvaras "uzvārīšanās". Savukārt ja tur ir aizklāts kaut kas tāds kas nekādi neietekmē stāvešanu un/vai apstāšanos, tad nu diemžēļ jāsaka - sorry autovadītāji izbraukšana no blakusteritorijas nav krustojums, un līdz ar to apstāšanās un stāvēšanas (un ne tikai) aizliegumu zīmes nekādi "neatceļ".

272638. viesis 20.novembris 2009 15:07
0 0 Atbildēt

Jautaajums veel viens, kam traucee tur staavoshie auto? Tur taapat ar visiem malaa staavoshajiem, divi trolejbusi var blakaam braukt, ja iet runa par celja platumu.

Vai varbuut kaadam ir veeleshnaas palobeet pie Rimi izveidoto Europark maksas staavvietu? Jeb saakam gatvoties ka uzradiisies maksas staavplacis attiiriitas prechu stacijas vietaa? Jo kaa tad savadaak, vietu attiiriija, buuveet tagad laikam kaut ko ir bezjeedziigi... Reku gatava vieta milzu maksas staavvietai.

272639. viesis 20.novembris 2009 15:27
0 0 Atbildēt

A kaa cilveekam kursh izgriezies no Dinaz uzmineet par to ziimi?

It sevishkji ja tur jau rindaa staav mashiinas?

manupraat daudz praatiigaak buutu uzlikt nepaarprotamu ziimi taas aizklaataas vietaa..

Protams, juridiski PP ir taisniiba..

272640. viesis 20.novembris 2009 15:27
0 0 Atbildēt

tie gaiļi stāv uz ieskriešanās joslas. punkts

272641. viesis 20.novembris 2009 15:31
0 0 Atbildēt

Pirmajā iebrauktuvē nedrīkst izbraukt no Dinaz, tur ir ķieģelis.

272642. viesis 20.novembris 2009 15:34
0 0 Atbildēt

a aizlieguma zīme nedarbojas gadienā līdz nākošajam ceļam, tb līdz izbrauktuvei no dusa?

272643. viesis 20.novembris 2009 15:40
0 0 Atbildēt

Bet gadījumā tur nevarēja Dinazā iebraukt arī no Hanzas ielas un izbraukt caur benzīntanku uz brieža ielu? tad jau vadītājam nav pienākums izbraucot no Dinaza kāpt ārā un meklēt zīmes kaut kur atpakaļ...

272645. viesis 20.novembris 2009 15:50
0 0 Atbildēt

ā, sapratu, tā ir iebrauktuve aiz kuras visi stāv.. nu viņi visi vienīgi var mēģināt pierādīt, ka izbraukuši caur DUS no Hanzas ielas un tad atpagaļgaitā noparkojušies :D bet tā čaliem nav variantu

272646. viesis 20.novembris 2009 16:15
0 0 Atbildēt

Vispār jau tā zīme tur ilgu laiku nebija.

272647. viesis 20.novembris 2009 16:23
0 0 Atbildēt

272642. viesis 20.11.2009 15:34

a aizlieguma zīme nedarbojas gadienā līdz nākošajam ceļam, tb līdz izbrauktuvei no dusa?

---

ne vella tu nerubī - zīme darbojas līdz krustojumam, bet izbrauktuve no blakusteritorijas neveido krustojumu!

272648. viesis 20.novembris 2009 16:24
0 0 Atbildēt

mansotraises [?] 20.11.2009 15:40

Bet gadījumā tur nevarēja Dinazā iebraukt arī no Hanzas ielas un izbraukt caur benzīntanku uz brieža ielu? tad jau vadītājam nav pienākums izbraucot no Dinaza kāpt ārā un meklēt zīmes kaut kur atpakaļ...

---

zinot, ka izbrauktuve no blakusteritorijas neveido krustojumu, zīme tomēr jāmeklē ir pie iepriekšējā krustojuma. ja tu izbrauc no sava pagalma, tad tak arī tev nav jāiet meklēt zīme, pēc tavas loģikas.

272650. viesis 20.novembris 2009 17:13
0 0 Atbildēt

Tam, kas minēja, ka auto netraucē nevienam - paskaties, kā nākas izpildīties sab. transporta vadītājiem, lai tiktu 2. joslā(pa kuru jau brauc automašīnas), ja pirmajā stāv auto. Nevar tajā virzienā sabiedriskais un vēl viens auto blakus pabraukt, ja 1. josla ir aizņemta.

Par tiem, kas stāv ieskriešanās joslā, vispār nerunāsim...

Centra virzienā gan ir savādāk.

272651. viesis 20.novembris 2009 17:22
0 0 Atbildēt

272648. viesis 20.11.2009 16:24

zinot, ka izbrauktuve no blakusteritorijas neveido krustojumu, zīme tomēr jāmeklē ir pie iepriekšējā krustojuma. ja tu izbrauc no sava pagalma, tad tak arī tev nav jāiet meklēt zīme, pēc tavas loģikas.

_______________________

protams, ka nav jāiet nekas meklēt - ir jābūt skaidri norādītai satiksmes organizācijai.

ja es varu izbraukt uz galvenā ceļa, no teritorijas, kurā iebraucu pavisam pa citu ceļu, tad man izbraucot uz ši ceļa nav jābrauc 3km atpakal meklēt zīmes.

Tikpat labi tur varēja būt ātruma zīme 20km/h un visus cp ņemt par ātrumu - tad tavuprāt man būtu, tagad katreiz jāizkāpj no auto un jāiet atpakal skatīties uz to kāda zīme iepriekš, lai zinātu uz cik braukt? un zinot to kā LV liek zīmes, nemaz nebrīnītos, ka tur var uz kādu remonta laiku uzlīkt arī ķiegeļi. Un tad visus, kas izbrauc caur DUS, varētu vālēt par braukšanu zem zīmes.

Nu tā sanāk, pēc tavas domas, ka man vienmēr jāiet lūrēt, kas jauns iepriekšējā krustojumā...

272654. viesis 20.novembris 2009 19:41
0 0 Atbildēt

mansotraises - zini tava analoģija ar ķeigeli nav vieta - ķiegļis ir barjeras tipa zīme - ja to var legāli apbraukt, tad ar to viss ir OK, bet stāvvietu, apstāšanās utml. zīmes nav barjera tipa, un tādēļ diemžļē - tā būs tava problēma pārliecināties.

P.S. Ja tu izbrauc cauri šai degvielas uzpildes stacija tad šķeit pirms tās tur kaut kāds ātruma ierobežojums, kāpēc tad nebrauc vislaiku pēc tā ?!?!? Jeb traktējam noteikumus tikai pēc tā kā izdevīgāķ pašiem ???

P.P.S. Patiesībā jau gan man aŗī kretīne atsivišķas riezes kad zīmju nav, piem. Vecāķos, ir "legāls" veids kā apstāties stāvēt aizliegts zonā nemaz pašam nnojaušōt ka esi paŗkāpis. Es tā izpildījos, ties tas bija "nesezonā" un nevienu institūciju tā arī neieintersēju ar šō faktu, bet nu nepatīkamas sajūtas palika.

272655. viesis 20.novembris 2009 20:25
0 0 Atbildēt

mjā, tādus pāķus kā mansotraises laikam labāk uz ceļa nelaist.

272657. viesis 20.novembris 2009 23:04
0 0 Atbildēt

Nav pamata nolikt manostraises. Ja blakusteritorijā iebrauc un izbrauc pa vienu un to pašu ceļu (kā tas normāli parasti arī ir), tad protams, ka nav jāatkārto zīme, jo - pirms iebraukšanas neizbēgami šo zīmi vadītājs redzēja.

Tajos retajos gadījumos, kad iebraukšana var notikt no pavisam citas ielas (minētais piemērs), manuprāt, būtu tikai korekti atkārtot zīmi.

Domāju, ka juridiski arī šis jautājums nav viennozīmīgs.

Vienkāršākais ir paredzēt ar likumu šādās vietās izvietot atkārtotus ierobežojumus (ja RD "expertiem" pašiem neienāk prātā nākt pretī vadītājiem), otrs - iespējams mainīt blakusteritorijas definīciju (jo minētais traffiks cauri šim DUS ir tik intensīvs, ka tas būtu pelnījis pat ielas nosaukumu :) daudz vairāk nekā kāda guļamrajona "iela") :)

272658. viesis 21.novembris 2009 1:04
0 0 Atbildēt

Bet taa 326aa celaziime smuki paraada maksas autostaavvietu lobiju riiga...

272662. viesis 21.novembris 2009 10:37
0 0 Atbildēt

mašīnas stāv aiz IEBRAUKTUVES dinazā. izbrauktuve ir 50 metrus tālāk . tā kā zīmi ka aizliegts stāvēt VISI ir redzējuši ielas sākumā

272665. viesis 21.novembris 2009 11:55
0 0 Atbildēt

Tiem, kas tankā...

Zīmes ir uzstādītas nekorekti. Lai būtu pareizi zīmi nr326 pārvietojam līdz izbrauktuvei no Dus un piekarina papildplākni nr808. Un viss.

Stāvēt bremzēšanas un ieskriešanās joslās nevar tāpat. Ja vajag vēl uz priekšu pa brieža ielu aizliegt apstāties, tad liek nākamo 326 zīmi aiz ieskriešanās joslas no dus.

___

Pāķu pazinējiem sveicieni speciālie :D

___

272662. viesis 21.11.2009 10:37

mašīnas stāv aiz IEBRAUKTUVES dinazā. izbrauktuve ir 50 metrus tālāk. tā kā zīmi ka aizliegts stāvēt VISI ir redzējuši ielas sākumā

braucam un es tev pārādīšu, kā to zīmi nevar redzēt. Iebrauc dus no Hanzas ielas, izbrauc cauri uz brieža ielu, ieslēdz atpakalgaitu un novieto auto pirms izbrauktuves.

atpakļgaita cik zinu vēl nav aizliegta.

______

Ne LVS ne ceļu satiksmes noteikumos nav tādas "barjeras tipa" zīmes. Ir aizlieguma, brīdinājuma utt.

Vadītājs ieVĒRO to ko var fiziski ieVĒROT. Ne velti standarts nosaka, zīmju izvietojumu, atstarošanās klasi utt. Ir noteikts to attālums no brauktuves malas, augstums virs brauktuves utt.

Varat padomāt, kādēļ uz vairākjolsu brauktuvēm zimes uzstāda arī sadalošajā joslā vai virs visām joslām.... Tieši tādēļ, lai tās redz VISI.

272668. viesis 21.novembris 2009 13:49
0 0 Atbildēt

uz tās ielas vajag uzlikt maksas aparatu. za*******i jau tie haļavšciki. piediŗš veselu joslu

272673. viesis 21.novembris 2009 22:07
0 0 Atbildēt

Pilnīgi nekorekta PP atbilde. Zīmēm ir jābūt viennozīmīmīgām un nepārprotamām.

Vadītājam, īpaši pilsētā, nav jāzīlē vai konkrētais ceļš ir iela vai nav.

272674. viesis 21.novembris 2009 22:18
0 0 Atbildēt

BB [?] 21.11.2009 22:07:

Varbūt ierosināsi pie katras izbrauktuves no pagalma nodublēt visas zīmes, lai nav pārpratumu?

Ok, varbūt pie izbrauktuves no Dinaz varētu to dublējošo zīmi pielikt, bet ne jau aiz iebrauktuves, aiz kuras šoreiz tie auto novietoti(un ir braukuši garām zīmei P. Brieža un Hanzas ielu krustojumā).

Var jau izlikties par dumiķi, bet ar mēru.

P.S. Starp citu, LV bieži vadītāji izdomā pa savam traktēt noteikumus, ja vien tas viņiem ir izdevīgi. Arī šeit, zīmes darbības zona ir skaidri noteikumos noteikta, bet tas neliedz interpretēt noteikumus tā, kā pašam izdevīgāk: "Zīme darbojas tikai līdz iebrauktuvei Dinaz'ā".

272675. viesis 22.novembris 2009 9:51
0 0 Atbildēt

zīme darbojas tikai līdz turienei, kur es gribu novietot savu auto :D

272681. viesis 22.novembris 2009 16:03
0 0 Atbildēt

mansotraises - jā protams ka nav dalījuma šādā katergorijā pēc CSN, bet ir tikai kādas pāris ceļa zīmes kas strādā līdzīgi, ja vari legāli apbraukt (a ļa ķiegelis) - tad nav noteikumu parkāpuma. APstāteis un stavēt aizliegts ta nestrādā ( t.i. es domaju ka pats zini kā jamāš stradā).

Par parējo - šķiet daļēji tam var arī piekrist ko tu saki, tācu jāņem vērā ka pie katras izbrauktuves tāpat zīmi nepieliksi. Citādi vēļ sagrbēsim pie katras izbrauktuves no pagalma lai saliek dodiet ceļu, vienvirziena ielas "virzienus" utml. Man šķiet kas es neesmu gatavs finansēt dažu cilvēku slinkumu/nezinašanu/nevērību ar saviem nodokļiem !!!

272685. viesis 22.novembris 2009 17:18
0 0 Atbildēt

PASKAIDROJIET MAN,

KĀ ES AIZ TĀ DINAZ ZINU , KA PIRMS VIŅA BIJA ZĪME,

JA NEKAD TUR NEESU BRAUCIS???

ES VIENMĒR BRAUCU CAURI DINAZAM = NEKAD NEIZMANTOJU KRUSTOJUMU

A_P

272688. viesis 22.novembris 2009 18:09
0 0 Atbildēt

272685. viesis 22.11.2009 17:18

Nezināšana maksā nieka 30 Ls.

Vienreiz nomaksāsi, nākošreiz zināsi.

272689. viesis 22.novembris 2009 18:56
0 0 Atbildēt

WALA - jā, es zinu kā strādā 326 cz.

Ja var izbraukt uz ceļa pa kādu citu pievadceļu, kaut vai caur koplietošanas teritoriju, un nekur savā ceļā neredzēt 326, tad vadītājam tādas zīmes nav. Tas pats variants, ja braucot pa ielu (ievērojot csn un visus marķējumus utt), tu vari apgriezties un novietot auto ielas otrā pusē. Un ir bijuši tādi gadījumi, ka 326 ir uzlikta tikai vienā virzienā... Kā tad, lai vadītājs uzzina, ka otrā ielas galā ir šī zīme? tavuprāt, vadītājs vainīgs, ka neaizbrauca paskatīties, kas jauns ielas otrā galā?

Csn nekur nav teikts par apbraucamām vai neapbraucamām zīmēm. Zīme vai nu ir vai nav.

Nekur csn nav rakstīts, ka 326 zīme strādā arī tad, ja tu to neredzi.

Un vadītājs iegūst tiesības mācoties CSN... braucot viņš ievēro CSN

Pie katras izbrauktuves zīme nav jāliek. Zīme ir jāliek šādās situācijās, kad posmā kur satiksmi ierobežo kāda zīme, var izbraukt no (cauri) citas teritorijas, nebraucot garām un pat nenojaušot par šādas zīmes eksistenci. Un tur nav nekāda neuzmanība - tur ir tikai satiksmes organizatoru slinkums un nezināšana par transporta plūsmām mezglā.

Tieši šādā situācijā tu esi samaksājis par nekorekti uzstādītu 326 zīmi.

Un nevajag jaukt vienīgo iebrauktuvi / izbrauktuvi no pagalma ar šādu brauktuvi (caurbrauktuvi). Jā, abos gadījumos, tā ir izbrauktuve no blakusteritorijas. Tikai pirmajā gadījumā tu brauci pa galveno ceļu un redzēji visas zīmes un tikai tad iebrauci savā pagalmā. Un tad pa šo pašu vietu izbrauci.

Otrā gadījumā tu brauc pa ielu, kur ir vieni ierobežojumi, bet izbraucot cauri teritorijai, tev nav ne jausmas par ierobežojumiem uz citas ielas. Un vadītājs tur nav ne pie kā vainīgs.

Vainīgs satiksmes plānotājs un šo plānu parakstītājs. kāpēc bija vajadzīga šāda caurbrauktuve? ja bija vajadzīga, tad kāpēc nav uzstādītas korektas zīmes?

Caur šādu teritoriju var izbraukt kāds baļkvedējs un tur pat pie izbrauktuves arī nolikt savu fūri... Ko dos tās soda lapiņas? naudu RD kasē... ar soda lapiņam informāciju sasniedz tikai tad, kad auto tur jau stāv. Bet nākošais vadītājs, par zīmi arī nenojauš.. un atkal noliek auto. Bet satiksme visu dienu tāpat ir izjāta... un kāpēc? tikai tādēļ, ka nav uzstādītas zīmes nepārprotami un skaidri uztveramas visiem satiksmes dalībniekiem. Lūk kur paliek tavi nodokļi..

272690. viesis 22.novembris 2009 19:10
0 0 Atbildēt

šajā konkrētajā "dinaz" gadījumā - skaidrs, ka auto stāv zem zīmes un neviens nav tur braucis caur dus un tad atpakalgaitā tur noparkojies.

Visi tur apjukuši dēļ tās zīmes maisā un iebrautuves uz dus, kuru noturējuši par krustojumu. Sods tur neizbēgams.

272700. viesis 23.novembris 2009 11:58
0 0 Atbildēt

Tikai pirmajā gadījumā tu brauci pa galveno ceļu un redzēji visas zīmes un tikai tad iebrauci savā pagalmā. Un tad pa šo pašu vietu izbrauci.

Otrā gadījumā tu brauc pa ielu, kur ir vieni ierobežojumi, bet izbraucot cauri teritorijai, tev nav ne jausmas par ierobežojumiem uz citas ielas. Un vadītājs tur nav ne pie kā vainīgs.

---

a ja tavam pagalmam ir divas iebrauktuves no dažādām pusēm, tad kā? arī jādublē zīmes?

272701. viesis 23.novembris 2009 12:04
0 0 Atbildēt

un kāpēc nedublēt?

272703. viesis 23.novembris 2009 13:38
0 0 Atbildēt

ja nesakārto zīmes, tad galvenie zaudētāji ir pārejie satiksmes dalībnieki, nevis tas viens, ka stāv zem zīmes. Viņš ta samaksās sodu, bet čakarējamies pa aizņemto brauktuvi mēs visi... iespējams visu dienu, varbūt divas. bet varbūt katru dienu, jo apstāsies kāds cits.

Ja rodas, šādas situācijas, ka vadītājs "iekrīt" pašam negribot, tad zīmes nav korektas.

kas tad jums būtu izdevīgāk, čakarēties pa aizņemtu brauktuvi, vai salikt normāli zīmes?

272706. viesis 23.novembris 2009 14:04
0 0 Atbildēt

atraduši bezmaksas parkingu! pa 30 lošiem :D

un vēl atpakaļgaitā braukuši, apsegtajās zīmēs lūrējuši - analfabēti :D

un vispār KAD būs Park& Ride stāvvietas - tas Rīgas jampampiņiem domē?

273475. viesis 20.decembris 2009 9:44
0 0 Atbildēt

kāda valsts tādas zīmes-policijai vieglāk rakstit sodus tāda bardakā,a šoferitim japastaiga kaajam pāris kvartālus pirms apstāšanās un jāpārliecinās vai vinš tiešām neko nepārkāpj! ha ha ha

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eksplozija uzpildes stacijā (+ VIDEO)

Video novērošanas ierīces fiksējušas momentu, kad Krievijas pilsētā Čeļabinskā eksplodē degvielas vedēja piekabe. Vēlāk uguns pārmetas arī uz automašīnu, kas pildās blakus. Negadījumā cietis viens cilvēks. Lasīt vairāk

 

Pārbiedējot pasažierus, Parīzē automatizēts metro vilciens neapstājas trīs stacijās 6

Parīzē automatizēts metro vilciens bez vadītāja otrdienas vakarā patraucies garām trim pieturām pilsētas centrā, manāmi satraucot pasažierus. Lasīt vairāk

 

Briest jauns rekords - Tesla Model S acīmredzot 20 sekundes ātrāks par Porsche Taycan (+ VIDEO) 1

Tesla Model S gatavojas atņemt Porsche Taycan nesen uzstādīto Nirburgringas apļa rekordu. Pašlaik modernizētais Model S trenējas minētajā trasē, taču vācu jau mediji ziņo, ka amerikāņu elektromobilis esot ievērojami ātrāks. Lasīt vairāk

 

Elektrisks vācu kravas auto par nepilniem 29 000 eiro (+ FOTO) 10

Minhenes kompānija Evum Motors plāno uzsākt daudzfunkcionāla elektriskās piedziņas kravas auto ražošanu. Vācijā tas maksās vismaz 28 900 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti