Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mērķis šogad būs turpināt samazināt bojā gājušo skaitu uz ceļiem, tiekoties ar satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS), teica CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.
Lai šo mērķi sasniegtu, jāpabeidz esošā 100 stacionāro fotoradaru uzstādīšanas programma.
CSDD informācija liecina, ka iepriekš bīstamajās vietās, kur uzstādīti fotoradari, samazinās bojā gājušo skaits, taču joprojām ir daudz autovadītāji, kurus soda par ātrumu pārsniegšanu. It īpaši tie ātrumu pārkāpēji, kuri pieķerti, izmantojot stacionāros radarus.
Līdz šim tādejādi piemēroti sodi par ātruma pārsniegšanu vairāk kā 15 miljonu eiro apmērā, norādīja Lukstiņš.
Tāpat pērn tika izpildīts valdības stacionāro fotoradaru uzstādīšanas plāns 2017.gadam un uz Latvijas ceļiem kopumā darbojās 60 stacionārie radari. Būtiski ir ātruma mērierīču tuvumā sasniegtie satiksmes drošības rezultāti - faktiskais ceļu satiksmes negadījumu kopskaits samazinājies par 47%, bet par 45% samazinājies smago ceļu satiksmes negadījumu skaits, atzīmēja Lukstiņš.
CSDD apkopotā statistika liecina, ka bojā gājušo gājēju skaits gadu no gada samazinās, bet attiecībā pret kopējo ceļu satiksmē bojā gājušo skaitu šis rādītājs vēl aizvien ir augsts - 38%. 2017.gadā uz Latvijas ceļiem bojā gāja 51, bet ievainoti 889 gājēji.
Es ieteiktu samazināt atļauto braukšanas ātrumu - pilsētā uz 30, ārpus pilsētas uz 50.
Tiktu nošauti divi zaķi:
1) valsts kase papildinātos rekordtempos. Nopelnīto naudu varētu atvēlēt valsts attīstībai un deputātu prēmijām.
2) bojāgājušo skaits strauji saruktu. Jo ja uz 50 braucot gājēju var nosist viegli, tad uz 30 jau grūtāk. Bet autovadītājiem nosisties braucot uz 30 būtu ļoti jācenšas. Ārpusilsētas arī pat nenāktos dzīt traktorus un mopēdistus. Jo tie arī iet uz 50.
Visiem būtu labi.