Sākoties pavasarim Valsts policija atgādina par velodrošību! 7

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

VP | 30.marts 2021 13:30

Gan pilsētās, gan ārpus tām riteņbraucēju aktivitāte ar katru dienu palielinās, jo šī brīža laikapstākļi ir atbilstoši un labvēlīgi velosezonai.

Tādēļ Valsts policija aicina ne tikai autobraucējus un gājējus būt vērīgiem, bet arī pašus velosipēdistus būt uzmanīgiem un parūpēties par savu un apkārtējo drošību, piedaloties ceļu satiksmē.

Piedaloties satiksmē ar velosipēdu, ir jāparūpējas par savu drošību – galvā jābūt uzliktai ķiverei un pareizi jāaprīko velosipēds ar gaismu atstarojošiem elementiem. Diennakts tumšajā laikā ir jāparūpējas, lai arī apkārtējie satiksmes dalībnieki redz ne tikai velosipēdu, bet arī pašu braucēju – mugurā jābūt gaismu atstarojošai vestei vai apģērbam ar labi redzamiem gaismu atstarojošiem elementiem. Šogad līdz 28. martam fiksēti 46 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti riteņbraucēji, šajos negadījumos cietuši 29, bet bojā gājis viens velosipēdists. Taču pērn kopumā bijuši 902 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti velosipēdisti, tajos cietuši 589, bet bojā gājuši 15 velosipēdisti.

Vēršam uzmanību, ka gan riteņbraucējam, gan autovadītājam ir jāievēro drošs intervāls un distance vienam no otra. Velosipēdistam ir jāpārvietojas pēc iespējas tuvāk brauktuves labajai malai un, ja satiksmē pārvietojas vairāki riteņbraucēji, tad tiem ir jābrauc vienam aiz otra, nevis blakus! Velosipēdistam ir jāatceras, ka braucot pa gājēju ceļu vai ietvi, priekšroka ir gājējam – tātad velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.

Būtiski arī parūpēties par sava velosipēda drošību – lai nenokļūtu nepatīkamā situācijā un braucamrīks nenonāktu zagļa rokās, ir jāievēro vairāki drošības ieteikumi: velosipēds jāpieslēdz ar kvalitatīvu drošības saslēgu, ja iespējams tas jānovieto videonovērošanas kameru tuvumā, uz velosipēda vai tā groziņā nedrīkst atstāt vērtīgas mantas un velosipēds jāpieslēdz pie droša statīva!

Tāpat Valsts policija iesaka – pērkot jaunu velosipēdu, reģistrēt to CSDD, kas var būtiski palīdzēt policijas darbā, lai nozagšanas vai nozaudēšanas gadījumā atdotu velosipēdu tā likumīgajam īpašniekam. Par velosipēda reģistrācijas iespējām var uzzināt CSDD mājaslapā: https://www.csdd.lv/velosipedu-registracija/velosipeda-registracija-e-csdd-vai-mobilaja-aplikacija.

 
Visi komentāri
 
LMT 30.marts 2021 14:26
5 1 Atbildēt

Atgādinu VP par solījumu nepildīšanu un līķiem uz ceļiem!

zzz 30.marts 2021 19:58
4 0 Atbildēt

ja satiksmē pārvietojas vairāki riteņbraucēji, tad tiem ir jābrauc vienam aiz otra, nevis blakus - šo vajadzētu pa reizei pakontrolēt mobilajām policijas brigādēm.

šosejnieki nekad nebrauc blakus, izņemot īsu brīdi kad viens otram iedod ūdeni vai ēdamo.

BET uz veloceļiem veselas famīlijas brauc lielā barā un sastopot tādu pat pretīmbraucošo baru, visi sāk līkumot, viens no otra izvairoties. Un arī šie gadījumi veido statistiku.

jkug 30.marts 2021 20:04
4 0 Atbildēt

Velosipēdistam ir jāatceras, ka braucot pa gājēju ceļu vai ietvi, priekšroka ir gājējam – tātad velosipēdu vadītājiem jāizvēlas tāds braukšanas ātrums, lai netiktu apdraudēti vai traucēti gājēji un, ja nepieciešams, jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.

Vot šitā ir pilnīga herņa. Pirmkārt, saiklis VAI būtu jāaizstāj ar UN lai varētu runāt par kretīniskajiem GĀJĒJU UN VELOSIPĒDISTU ceļiem, kas reizēm nav sadalīti joslās pat ar krāsas strīpu. Un pa tiem labāk nebraukt, jo gājējs ir gājējs, tekalē šurpu turpu kā vista un paskries zem rata kā likts. TIKAI pa brauktuvi. Ja ietve ar krāsu ir sadalīta joslās, tad gan vajag laicīgi uzsaukt gājējiem, ja tos nevar apbraukt, lai atbrīvo velojoslu. Reizēm gājēji nesaprot, par ko vispār runa, jo zīmes viņi neskatās un ja redz, tad nepiešķir tām nekādu nozīmi, un domā, ja celiņš tad pa to var staigāt. Kopīgie G&V celiņi ir ellīgs izgudrojums un to zīmētājiem vajadzētu pašiem pa tiem pabraukt, lai saprastu kādu atombumbu ir radījuši.

un 30.marts 2021 20:09
3 1 Atbildēt

Tagad, sākoties siltākam laikam, uz veloceliņiem izbrauc brīvdienu velopisēdisti, kas brauc rindās pa 2-3, neko apkārt neredz un apdraud gan sevi, gan pārējos. Gaismas nelieto, brauc līkumojot, apkārt neskatās un braucot mēdz lūrēt telefonā.

Policija, rīkojiet reidus un ķeriet šos nejēgas, lai turpat uz vietas pērk gaismas un velopisēdista bukletu ar svarīgāko informāciju.

un 31.marts 2021 16:04
1 0 Atbildēt

un es to saku kā velobraucējs, kuru besī nejēgas uz ričukiem.

ja tu mīnosotāj, lasīdams telefonu tomēr uzjāsies man virsū, es tev pievienošu pāris traumas pie vienām sāpēm. un tavu dāmu, ar kuru jūs braucat blakus visā veloceliņa platumā, nosūtīšu spaidu darbos uz bordeli.

uupis 1.aprīlis 2021 11:26
0 0 Atbildēt

A pats uz Vanšu tilta ievēro visas zīmes?

Brauc pa pareizo pusi?

nu kā 1.aprīlis 2021 12:54
0 0 Atbildēt

uz tilta kā jau jebkuras brauktuves - labā josla, pēc iespējas tuvāk labajai apmalei.

vanšu tiltu slikti tīra, gar pašu bordi ir slānis ar sūdiem, nu pa tiem gan nebraucu, negribu uz tilta līmēties.

braukt pa ietvi - reizēm vantiniekam pārbraucu VuC ja tilts ir sastrēdzis, atpakaļ gan nē - centra galā ir idiotisks šaurs labirints, lērums pagriezienu un Ķīpsalas galā ir nejēdzīga nobrauktuve, kurai galā ir 90 (deviņdesmit, Karl!) grādu pagrieziens uz šauras ietves, kur piedevām ir gājēji. Nafig? Pa brauktuvi es neatmetot laižu lejā līdz otrajam Olimpijas krustojumam pie Zunda, nevis izvairos no gājējiem uz ietves, kas iet gar pieturu, kafejnīcu un tālāk.

Sanāk, ka pa pareizo pusi. Varat man pārmest, ka braucu pa brauktuvi, ja blakus ir tipa "veloceliņš" kas patiesībā ir ietve. Ja pirkstam galā uzzīmē strīpiņu, tas jau tāpēc nekļūst par pipeli.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti