Visi komentāri - Pēdējo gadu laikā Rīgā ierīkotas 15 samazināta ātruma zonas

Pēdējo gadu laikā Rīgā ierīkotas 15 samazināta ātruma zonas 64

 

Foto: Publicitātes attēls

Rīgas dome | 14.februāris 2025 13:21

Ātruma ierobežojuma 30 km/h zonas Rīgā ierīko kopš 2020. gada. Kopš pirmās zonas ierīkošanas Āgenskalna apkaimē pašvaldība pakāpeniski zonu skaitu ir palielinājusi, ieviešot tās dažādās apkaimēs.

Šobrīd pilsētā ierīkotas 15 teritorijas, kurās noteikta 30 km/h ātruma ierobežojuma zona, un to skaitu ir plānots palielināt. Ātruma ierobežojuma zonas tiek ierīkotas ar mērķi mierināt satiksmi, padarot pilsētvidi drošāku gājējiem, velobraucējiem un mobilitātes rīku lietotājiem.

Kā ziņots, Miera ielas kontekstā Rīgas domes priekšsēdētājs uzdevis pilsētas izpilddirektoram, sadarbībā ar atbildīgajām pašvaldības iestādēm, izstrādāt priekšlikumus, lai uzlabot iedzīvotāju un autovadītāju informētību par apjomīgām satiksmes organizācijas izmaiņām pilsētā. Ārtelpas un mobilitātes departaments jau ir veicis papildinājumus Aristīda Briāna, Cēsu, Mēness, Miera un Šarlotes ielas posmos, kuri atrodas decembrī ierīkotās ātruma zonas teritorijā, uzklāts ceļa horizontālais marķējums, kas  norāda uz maksimālo ātruma ierobežojumu ielā. Šajā zonā vēl plānots izvietot informatīvus plakātus, kas autovadītājiem atgādinās par atrašanos 30km/h ātruma ierobežojuma zonā.

Ātruma ierobežojuma zonas ierīko, ņemot vērā vairākus satiksmes drošību ietekmējošus faktorus. Primāri tiek izvērtēta izglītības un medicīnas iestāžu esamība konkrētajās ielās, transportlīdzekļu, gājēju un velosipēdistu intensitāte, krustojumu un līkumu pārredzamība, brauktuvju un ietvju platums, kā arī konkrētās apkaimes iedzīvotāju ierosinājumi.

Valstī spēkā esošie normatīvi nosaka, ka maksimālā ātruma ierobežojuma zonas darbība sākas no vietas, kur ir uzstādīta ceļa zīme “Maksimālā ātruma ierobežojuma zona” un attiecas uz visām ielām, kuras atrodas aiz šīs zīmes. Zonas darbība beidzas ar ceļa zīmi “Maksimālā ātruma ierobežojuma zonas beigas”. Zonas zīme strādā uz teritoriju, nevis tikai ielas posmu, tādēļ, ieviešot ātruma ierobežojuma zonas, pilsētvidē ir iespējams izvietot daudz mazāku ceļā zīmju skaitu.

Iedzīvotāju ērtībām pašvaldība ir izstrādājusi karti, kurā apkopotas visas pašvaldības ierīkotās 30 km/h ātruma ierobežojuma zonas. Atbilstoši nepieciešamībai, karte tiks papildināta ar jaunām 30 km/h ātruma ierobežojuma zonām pirms to ieviešanas.

Pašvaldība aicina transportlīdzekļu vadītājus būt vērīgiem un ievērot atbilstošu ātrumu zonas darbības teritorijā.

Iepriekš ziņots, ka pērnā gada decembrī 30 km/h ātruma ierobežojuma zonu ieviesa Brasas un Centra apkaimē. Zona attiecas uz teritoriju starp minētajām ielām - Krišjāņa Valdemāra ielu, Senču ielu, Brīvība ielu, Šarlotes ielu un Aristida Briāna ielu, kā arī uz Šarlotes ielu un Aristida Briāna ielu.

Pirms tam, 2023. gadā, 30 km/h ātruma ierobežojumu zonu ieviesa teritorijā starp Buļļu ielu, Saulgožu ielu (iekaitot), Slokas un Dzirciema ielu un Sarkandaugavas apkaimē - teritorijā starp Tilta ielu, dzelzceļu, Duntes ielu un Ozolu ielu (ieskaitot). Tāpat minētajā gadā 30 km/h ātruma ierobežojumu zonas ieviesa: Centrā apkaimē - teritorijā starp Brīvības, Tallinas, Aleksandra Čaka, Marijas, un Merķeļa ielu, Skanstē - teritorijā starp Skanstes, Zirņu, Vesetas un Sporta ielu, un divās teritorijās Brasas apkaimē - teritorijā starp Kluso, Miera, Senču, Brīvības un Klijānu ielu (iekaitot) un teritorijā starp Krišjāņa Valdemāra, Laktas, Miera un Zirņu ielu. Tajā pašā gadā arī divās Āgenskalnā apkaimes teritorijās tika veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas, ieviešot ātruma ierobežojuma zonu teritorijā starp Kalnciema, Margrietas, Mazās Nometņu, Nometņu, Lapu un Melnsila ielas, un teritorijā starp Kalnciema, Margrietas, Mazās Nometņu, Mārupes, Liepājas ielas un dzelzceļu.

Savukārt 2022. gadā ātruma ierobežojumu zonu ieviesa Čiekurkalna apkaimē - teritorijā starp Gaujas, Rusova, Stienes, Viskaļu ielu un Čiekurkalna 1. līniju.

2021. gadā 30 km/h ātruma ierobežojumu zonu ieviesa Grīziņkalna apkaimē - teritorijā starp Aleksandra Čaka ielu, Pērnavas ielu, Jāņa Asara ielu, Avotu ielu un Matīsa ielu, un divās teritorijās Klusā centra apkaimē - teritorijā starp Kalpaka bulvāri, Pulkveža Brieža ielu, Hanzas ielu un Krišjāņa Valdemāra ielu, un teritorijā starp Elizabetes ielu, Eksporta ielu, Hanzas ielu un Pulkveža Brieža ielu. Tāpat šajā gadā ātruma ierobežojuma zonu ieviesa Sarkandaugavā - teritorijā starp Tilta ielu, Tvaika ielu un Sliežu ielu.

Pati pirmā 30km/h ātruma ierobežojuma zona tika ieviesta 2020. gadā, Āgenskalna apkaimē - teritorijā starp Kalnciema ielu, Melnsila ielu, Nometņu ielu, Aleksandra Grīna bulvāri, Bāriņu ielu un Daugavgrīvas ielu.

 
Visi komentāri
 
MDDBt 14.februāris 2025 13:43
27 0 Atbildēt

Tik daudz labu darbu izdarīts Rīgā.

Ātrums samazināts uz 30

Paplašinātas maksas stāvietas pie mājām.

Neaizmirsties par šiem labajiem darbiem RD vēlēšanās.

uupis 14.februāris 2025 13:53
4 17 Atbildēt

Ņefig nēsāties pilsētā!

Mr_Rums 14.februāris 2025 14:04
15 4 Atbildēt

uupis, atkal iesmirdēja!

uupis 14.februāris 2025 14:46
2 14 Atbildēt

Sēdi savos laukos uz sausās atejas un nesmirdi!

Kaka 14.februāris 2025 15:08
13 0 Atbildēt

Tev uz mēles, vecais pajoliņ.

uupis 14.februāris 2025 15:43
1 10 Atbildēt

Knāb sūdā krievu vate!

Трудовой орден 17.februāris 2025 8:43
4 0 Atbildēt

Уупис - наш лучший сотрудник месяца!

Nja 14.februāris 2025 14:02
3 8 Atbildēt

Nevienu jau neinteresē tur dzīvojošo viedoklis. Redz es te no laukiem atbraucu uz Rīgu, dajoš man 50, kāpēc te uz 30 jāvelkas? Visi tie stāsti par sodiem jau ar sākas, es te ciemos atbraucu ... nu tad varbūt nevajag braukt un būs ok? Tāpat kā Jūrmala ar saviem 2e nav vajadzīga, tad citi lai nebrauc uz Rīgas centru.

plēve 14.februāris 2025 14:34
3 5 Atbildēt

Laukos dragā kaut uz 90. Atbrauci uz Rīgu - uzvedies kā Rīgā.

Freijers 14.februāris 2025 15:28
6 2 Atbildēt

Bet tu nelien ārā no savas Rīgas.

uupis 14.februāris 2025 16:57
1 6 Atbildēt

Nu tad tu nelien Rīgā! Identisks aizliegums! Ja gribi - liec pie savām mājām arī 30 - kādas problēmas?

14.februāris 2025 17:09
8 1 Atbildēt

Un tagad precīzāk.  Kā tas ir - gribu un lieku zīmi 30 sev pie mājām un nekādas problēmas 😁

BMW 17.februāris 2025 8:48
7 0 Atbildēt

Ko tu te uzstājies visu rīdzinieku vārdā? Minoritātes savu taisnību panāk tikai ar skaļu bļaušanu un vairākums piekāpjas, jo domā, ka apklusīs un būs miers!Bet nē, sāk nākamās kaprīzes īstenot!

uupis 14.februāris 2025 14:45
1 3 Atbildēt

Par iebraukšanu īpašā režīma zonā Jūrmalā  jāmaksā 3 eiro par dienas caurlaidi.

Nja 14.februāris 2025 15:07
2 1 Atbildēt

Kā redzi, nepietrūkst man tā vieta, pat nezinu cik tur prasa.

uupis 14.februāris 2025 15:44
1 5 Atbildēt

Galīgi nekrata tavs viedoklis!

BMW 17.februāris 2025 8:53
0 0 Atbildēt

Ko var čīkstēt par to 3 EUR sīknaudu? Rīgā A un R zonā par stāvvietu diennaktī tu samaksāsi desmitiem reižu vairāk! 

Turklāt Jūrmalā līdz pat Dubultu kapiem var aizbraukt par brīvu, nemaksājot ne par iebraukšanu, ne stāvvietu! Tikai nevajag dzelzceļu šķērsot!

msh 15.februāris 2025 12:39
12 1 Atbildēt

Kuru "te dzīvojošo" viedoklis? Diez vai tu atradīsi ļoti daudz tādus "te dzīvojošos" autovadītājus kas šo te sviestu atbalsta - kaut kādi jau būs, bet diezgan maz.

BMW 17.februāris 2025 8:55
3 0 Atbildēt

Tikai veloderasti! Pārējie nav sajūsmā braukt ar sabiedrisko trasnportu  30 km/h.

Mr_Rums 14.februāris 2025 14:06
29 5 Atbildēt

Idiotisma uzvaras gājiena karte!

uupis 14.februāris 2025 14:44
2 17 Atbildēt

Tu savā pagalmā vari likt 70 - man pie pakaļas - tās ir tavas problēmas!

Un neba tu man norādīsi cik lielu ierobežojumu es lieku pie savām mājām!!!

Knāb sūdā!

Realitate 14.februāris 2025 15:10
16 0 Atbildēt

Ko tu atkal murgo mazais Napaleon, vienīgais ko tu kaut kur vari likt ir brūna kūka apenēs no nesaturēšanas.

uupis 14.februāris 2025 15:45
1 5 Atbildēt

Knāb sūdā krievu vateni!

Opis 17.februāris 2025 8:56
0 0 Atbildēt

Vakarā pastumdīsim!

ZZZZ 14.februāris 2025 15:00
0 1 Atbildēt
ro 14.februāris 2025 15:17
9 3 Atbildēt

Neiebilstu pret samazinātu ātrumu pie skolām un bērnudārziem, iekšpagalmos tāpat nekur neieskriesies..visur citviet neredzu iemeslu ko mainīt..aa nu jā..loxi jau joslas ar ir sašaurinājuši, lai pusotram velotirliņam būtu kur mīties,tur arī var 30 piedot...pārējais viss ir tīrākā naudas pelnīšana..veikli izdomājuši jaunu metodi kā pačakarēt iedzīvotājus..kronis visam,ka miera ielas rajonā rd atzīst,ka zīmes izliktas nepietiekami, bet sodus paļubasu, lai samaksā...tobiš atbildības ierēdņiem nekādas...performē nothing special stilā..un atrodas tak loxi, kas priecājas par šo visu

Nja 14.februāris 2025 15:44
5 8 Atbildēt

Par miera ielu, Dome drīzāk atzīst, ka vadītāji neprot noteikumus, nesaprot zīme "zona" būtībi un jēgu, tāpēc atkal uz katra koka sakabinās 30. Zīmes tur bija, ļooti sen, bet beidzot kāds sāka kontrolēt ātrumu. Problēmu cilvēkui saskata tikai kad sāk sodīt, bet kad uzlika zīmes, visiem bija pofig, neviens tak neko neteica.

uupis 14.februāris 2025 15:47
5 10 Atbildēt

Nu tāpēc ka ir pieraduši neievērot zīmes un domā ka visi viņas saliek tikai tāpēc lai ieriebtu konkrētam šoferim!

Tas pats ar Dzīvojamām zonām - lielākai daļai ir brīnums ka Gājējam ir priekšroka!!!

ro 14.februāris 2025 16:47
7 1 Atbildēt

Zona 30 ir nesen uzlikta..jā uz Miera ielas pirms tam zīmes vienā psomā bija.. nu ok..bet reāli es kā šoferis skatos uz zīmēm pēc būtības un tajā nolāpītajā zonā es jau tagad zinu n maršrutus caur kuriem iebraucot, nekur nav norādes, ka esi šajā zonā (piemēram, ja es izbraucu no sava pagalma, tad nekas neliecina, ka esmu kautkādā 30km zonā).. atļautais pilsētā ir 50 un man nav galvā jāpatur, ka iespējams esmu 30km zonā, tikai loxi rd ir nekompetenti zīmju izvietošanā, attiecīgi pastāv risks, ka esmu iebraucis zonā, pašam to nezinot.

Nja 14.februāris 2025 18:08
3 4 Atbildēt

Tu tajā pagalmā teleportējies? Nu saliks zīmes 30 un turpinās sodīt tos kas pārkāps. Vai tad no tā paliks kādam labāk? Nē! Un sodīt turpinās visā Rīgā ja pārkāps CSN. Un kamēr ir tik daudzi kas to dara, tikmēr RPP turpinās pirkt jaunas mašīnas.

ro 14.februāris 2025 19:35
11 1 Atbildēt

Ir atļauts pagrieziens uz pagalmu,pagalms ir caurbraucams, izbraucot cauri, esmu veiksmīgi apbraucis jebkādu zonas zīmi..tobiš jebkurš draivers šādu ATĻAUTU manevru veicot, iebrauc 30km zonā, par kuras esamībuvar arī nezināt, ja nav gaišreģis..un par tiem "apdāvinātajiem" sodu licējiem nebūtu cepiens, ja viņi kā bites uz medu neizlīstu uzreiz laukā ar slēptām metodēm iekasēt..ībļ! tādi😡...pirmo mēnesi varēja pastāvēt ielu malās ar migalkām, izsakot brīdinājumus..bet tas jau būtu pārāk civilizēti priekš mentiem

Nja 14.februāris 2025 20:07
1 2 Atbildēt

Nu blakus teritorija, aiz viņas tāpat nav jaliek zīme 30. Ta kā, par ko Tu cepies? Nomainīs zona pret parasto 30 un tāpat aiz katra pagalma neliks zīmi 30.

Un par ko brīdināt? Ziņās trūkst ziņu par to ka Rīgā soda? Vēlreiz saku, miera ielā 30 ir vairākus gadus. Zona vai 30, pofig, bet tur ir jābrauc uz 30.

uupis 14.februāris 2025 19:29
1 0 Atbildēt

Tas ir jautājums Ārtelpas departamentam! Viņi izvieto zīmes!

Freijers 14.februāris 2025 16:15
11 3 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu, bet vēl kā ķirsis uz tortes vietējie haluji, kam patīk dzeltenais lietutiņš un  visus citus, kam tas nešķiet normāli sāk zākāt.

P.S. Joprojām uzskatu, ka apostāklis, kad auto forumā plosās pilsēta cilvēkiem idejiskie atbalstītāji nav normāls. Jo ja paskatās, tad pa lielam autovadītāju intereses NEVIENS neaizstāv un nelobē, un to ļoti labi var pamanīt tā spiediena tieši pret autovadītājiem kontekstā kas pēdējā laikā notiek ! Labi, plānprātiņš dirškens tūlīt lidos, bet vieta tāds pat pamuļķis uzrasties !

0pis 14.februāris 2025 18:45
4 1 Atbildēt

iAuto ir satiksmes jautājumiem veltīts vortāls. Ne jau automobilistu kabatas izdevums. Šeit var visko uzzināt, pat par potēšanos, politiku un pirkumiem no Ammazon.

BMW 17.februāris 2025 8:59
0 0 Atbildēt

Nav arī veloderastu privātā smilšu kaste!

0pis 14.februāris 2025 16:55
2 5 Atbildēt

Ko panāks cilēki ar šitento vaimanāšanu? RD apžēlosies par grūtgalvjiem kas nevar atcerēties, ka ir redzējuši zonas zīmi un saliks zīmes uz katra staba, iztērējot tam kaudzi naudas. Lohi lai maksā. Nu, un samaksās arī.

4r 14.februāris 2025 17:05
9 1 Atbildēt

Šodien nācās pabraukt pa Rīgu.  Speciāli pavēroju šis 30kmh zīmes.  Pilnīgs murgs.  Neko nevar saprast.  Kaut vai uz Kr.Barona ielas,  zīme sākas zona 30kmh. Nogriežos uz Elizabetes,  Salu tilta virzienā.  Zīme  ka beidzās zona tā arī nekur nav,  visi sen jau brauc uz 50kmh .  Reāls sviesc.

Lox 14.februāris 2025 19:16
1 9 Atbildēt

Idiots.

? 14.februāris 2025 20:24
8 0 Atbildēt

Tu tas lox kas tās zīme saplānoja  ? 😁😁😊

ak 17.februāris 2025 10:42
0 0 Atbildēt

Klau, zīme ''zona'' darbojas tikai uz tā ielas, kur uzstādīta zīme. Ja Tu nogriezies, tad esi uz citas ielas, tad tur jābūt jaunai zīmei

VP 14.februāris 2025 17:23
4 5 Atbildēt

Es ieteiktu arī Tērbatas, Blaumaņa un Kr. Barona ielās ieviest 30 ierobežojumu visā to garumā.

ZZZZ 14.februāris 2025 17:38
0 1 Atbildēt

Lai tie, kas iedzina vadītājus zonā, iepērk

www.drosamdarbam24.lv/lv/aizlieguma...nepieskarties                                                                            30 uz apjoma atlaidēm, un paši salīmē savu brāķi uz visiem stabiem. Nevis likt neatbilstošu loģikai un izpildījumam kluci.

Jobo 14.februāris 2025 18:01
7 1 Atbildēt

Zīmēm par 30km/h zonas sākumu ir jabūt tadās vietās, lai autovadītajs krustojumā nogriežoties to redzētu. Bet Rīgā tā ir vienkārši naudas kāšanas metode.

650 14.februāris 2025 20:56
12 1 Atbildēt

Tā nav mierināšana, tā ir tīša sabotāža ar tālāko (garantēto) slaukšanas iespēju.Nesen nupat tas muldōņkandidāts JPūce te kladzināja, ka "tur taču neviens neko nepārbauda", neuztraucieties ,cien. Lohi, zīmei (Zonai) ir drīzāk Rekomendējošs raksturs un neviens taču Jūs nesoda!

Jauki izplānots plāns- dažus gadus pagaidīt, kamēr Lohi pierod pie pakarināto zīmju bezjēgas bezkontroles statusa, un tad pakarināt kameras.Šeit viss pūst un smird, un Lohiem cerību VAIRS nav! Biršķēma patogēns šeit ir ieperinājies uz visu turpmāko mūžu.

OPulks- jaunībā itin normāls čalis bija, taču tagad ar savu pretīgi kaitinošo pašpārliecināto runasstilu pārpēj pat pašu VĶirsi.

Teslists 15.februāris 2025 11:09
0 1 Atbildēt

Rekur ir viena progresīvā ielas meita.

msh 15.februāris 2025 12:43
4 3 Atbildēt

Patlaban atrodos Rīgā, un skatoties kā vietējie brauc - kā no ķēdes norāvušies, kaut kur skrien, kaut kur lien iekšā utt - man galvā rodas sazvērestības teorija - situācija ko varētu risināt vienīgi ar mentu klātbūtni ir speciāli palaista pašplūsmā, bet nākotnē noteikti kāds pamodīsies, un tas kļūs par atrunu lai saliktu kameras VISUR...

es 15.februāris 2025 13:20
5 1 Atbildēt

Tie ir sestdienas braucēji, visu nedēļu kasa degvielai, tad sestdienā ar pontu gāž šopingā.

taaneko 15.februāris 2025 15:57
3 2 Atbildēt

30 km/h 

Interesanti ir pa šīm zonām braukt naktī. Mežaparks  vai Berģi vai cita tikpat ļaužu, velosipēdu, skraidošu suņu un nezinkāvēl pilna vieta 2 naktī tukša kā izslaucīta, bet pa tukšu gaišu platu ielu jāvelkās uz 35, jo jebkura PP vai policijas ekipāža var saskatīt tevī patiesu ļaundari, bīstamu visam dzīvajam un arī nedzīvajam.

Šis vuss pierāda tikai to kāds ir vidēji statistiskais IQ līmenis tiem, kas pieņem lēmumus un tiem, kas šos lēmumus ņem par pilnu un kaismīgi arbputām uz lūpām aizstāv.

Paskatamies uz to kā tiek pasniegti prātam neaptveramie noziegumi pret cilvēkiem, un civilizāciju kopumā. Vietā kur atļautais ātrums ir 10 km/h stundā brauca uz 50! Tiesības nost!!! Monstrozs maniaks. Tur kur atļautais ātrums 30 brauca uz 70!!! Slepkavnieks!! Tas nekas, ka izņemot braucēju un policijas ekipāžu uz ceļa km garā posmā nav neviena. Naav pat i3las malā stāvoša auto. 

Interesanti būtu paskatīties uz tiem idiotiem, kas to pieņem, un paklausīties ar ko šis sviests tiek motivēts, jo pat pamuļķim ir skaidrs, ka ja vienā vietā atslogo- citā rodas papildus slodze.

msh 15.februāris 2025 17:39
3 1 Atbildēt

Argumenti būs "uz 30 km/h notriecot cilvēku x reizes samazinās nāves iespēja". Šitas ir lasīts n reizes, gan no rietumu velofašistiem.

0pis 15.februāris 2025 19:40
2 0 Atbildēt

Troksnis mazāks. Naktī tam ir vēl lielāka nozīme.

iJuris 16.februāris 2025 11:48
13 2 Atbildēt

A tu ziemā turi logus vaļā? Varbūt aizver, paliks klusāk.

Bet kopumā es arī domāju ka jāslēdz Rīgā un pie tās esošais ciet, osta, skaļi netīri, lidosta ļoti skaļi, pār pus pilsētu rezēm dzird, nevaru gulēt, Latvijas finieris, ciet, baigie tvaiki un bērza smaka...

kas vēl mums palika? Visas noliktavas dzelzceļš... nu viss īsāk sakot. būs kā dabas rezervāts, kluss un mierīgs, putni čivinaa utt...

A kas, kāpēc nē? Vai tad lielās pilsētas neveidojās ar mērķi būt zaļā pļavā, klusumā?

ZZZZ 16.februāris 2025 12:33
0 0 Atbildēt
Nja 16.februāris 2025 9:36
3 2 Atbildēt

Pilsēta ir cilvēkiem, negribi nebrauc. Tev uz šosejas tak neliek neviens uz 30 braukt. Šādi tiešām runā tikai tie kam mašīna pielipusi pie pakaļas. Ejot pa trotuāri ļoti labi var redzēt cik vispār ievēro atļauto ātrumu. Tad kad lido garām uz 70 ir ļoti neomulīgi. Un būsim reāli, pie atļautā pie 50, daudzi arī gandrīz tos 70 sasniedz. 65 tak ir safe, ne tā? Un notiekot avārijai, trotuārs nav kaut kāda neaizskaramā zona, kaut vai uz 50 uzlidojot uz trotuāra kādu nospiedīsi. Laikam tad naktī labāk gulēsi.

Empātijas trūkums uz ceļiem ir ļoti labi redzams.

iJuris 16.februāris 2025 11:55
7 0 Atbildēt

Kopš kura laika autovadītājs nav cilvēks? datums vieta....

Jebkurš autovadītājs ir gājējs. Kāpēc man nav problēmu ejot ar kājām, kāpēc man nav grūti skat'īties kas notiek apkārt un kur eju, kāpēc man ir iespēja rūpēties par savu drošību pašam, bet citiem tas liekas nereāli?

Man nav skaidra cilvēku vēlme ielīst dzīvot pašā pilsētas vidū, pašā skaļākaja un netīrākajā vietā un tad attapties ka nav labi un citiem jāmainās.

Nja 16.februāris 2025 13:34
1 0 Atbildēt

Un kas pilsētā ir vairākumā gājēji vai autovadītāji? Un liela daļa vēl tranzītā tikai cauri? Kāpēc paši tranzītā lien iekšā centrā? Šobrīd neviena lielā iela nav uz 30, tikai mazās ieliņas. Kur tieši kādam ta jr problēma? Je nevar saturēt lai iet pie urologa.

BMW 17.februāris 2025 9:19
8 0 Atbildēt

Jebkurš autovadītājs ir arī gājējs, bet nav saprotams, kādēļ visiem gājējiem un autovadītājiem ar varu uzspiež veloderastiju!?

Rīdzinieki vēlas 30 km/h zonas, vai atsevišķi veloderasti, kas uzurpējuši varu, vai arī slēpjas zem apkaimju biedrību nosaukumiem, kur ir 2-3 biedri, bet uzstājas visas apkaimes vārdā? Es kā rīdzinieks negribu braukt tramvajā uz 30 km/h, lai tikai kāds velosipēdists Barona ielā justos priecīgs! Man vispār nepatīk, kad izkāpjot no tramvaja pieturai cauri nesās neaptēsti veloderasti!

uupis 17.februāris 2025 9:30
0 0 Atbildēt

Tu no sākuma tiec galā ar šoferiem kuri brauc zem sarkanā, zem ķieģeļa un pārsniedz ātrumu - sakarto savu lauciņu un tad māci gājējus un velosipēdistus - lohs! Jā un pašķirsti 5-ās klases fizikas grāmatu - varbūt uzzināsi kaut ko par elektrību....

BMW 17.februāris 2025 13:25
1 0 Atbildēt

Te vienam krievu vatenim derētu pamācīties latviešu valodu:

Tavā sacerējumā ir vairākas kļūdas gan no gramatikas, gan interpunkcijas, gan stila viedokļa.

1. Interpunkcijas kļūdas

Pēc "šoferiem" nepieciešama komats, jo tālāk seko palīgteikums. Pareizi:

"Tu no sākuma tiec galā ar šoferiem, kuri brauc zem sarkanā..."

Pēc "ātrumu" nepieciešama komats, jo seko pavēles teikuma daļa. Pareizi:

"... pārsniedz ātrumu, sakārto savu lauciņu un tad..."

Pēc "velosipēdistus" jābūt punktam vai komatam pirms apvainojuma.

2. Vārdu formas un pareizrakstība

"no sākuma" šeit nav pareizā forma. Ja nozīme ir "vispirms", tad jālieto "vispirms" vai "sākumā".

"sakarto" ir kļūdaina darbības vārda forma – pareizi ir "sakārto".

3. Stila un pieklājības jautājumi

"Lohs" ir rupjš apzīmējums, kas nav pieklājīgs un mazina teikuma argumentācijas spēku.

Loģiskais uzstādījums teikumā ir emocionāls un neskaidrs – varētu to izteikt korektāk.

Labots variants:

"Vispirms tiec galā ar šoferiem, kuri brauc pie sarkanās gaismas, ignorē "ķieģeli" un pārsniedz ātrumu. Sakārto savu jomu un tad māci gājējus un velosipēdistus."

Ja teikumam jāsaglabā emocionālais tonis, var lietot ironisku piebildi, bet bez rupjībām. Piemēram:

"Kad būsi sakārtojis savu lauciņu, tad varēsi mācīt gājējus un velosipēdistus."

Secinājums: uupis ir krievu troļļu fermas izstrādājums, kas lieto krieviskus izteicienus: "zem sarkanā", "zem ķieģeļa"! Uupim jāiet pamatskolā mācīties latviešu valodu!

Nja 17.februāris 2025 9:28
0 0 Atbildēt

Kur tev miera iela velosipēdisti? Beidz murgot. Miera ielā troksnis mazāks, drošāk vietējiem, putekļu mazāk, ieguvumi pietiekami, bet tieši tur dzīvojošajiem, pārējiem, tranzītam, lai vaukšķ cik grib, ir citas ielas kā apbraukt.

BMW 17.februāris 2025 13:30
3 0 Atbildēt

Nevajag dzīvot pie dzemdību nama, kur puse Latvijas brauc dzemdēt! Ja izvēlies tur dzīvot, tad rij putekļus un izbaudi troksni!

 Gribi klusumu, brauc ārpus pilsētas, pilsēta nav klusumam domāta! Tramvajs arī nav klusuma sabiedrotais. 

Un par putekļiem paklusē, neesi nekad dzīvojis grants ceļa tuvumā, lūk tur ir putekļi! 

Kaut gan putekļu problēma ir risināma ar ielu mazgāšanu un ziemas reaģentu saslaucīšanu pēc ziemas sezonas.

0pis 16.februāris 2025 14:29
0 0 Atbildēt

Ko nozīmē - ielīst? Cilvēki bija pilsētā pirms pašas pirmās automašīnas 😊

Tad jau var teikt - kāpēc AV izvēlas stāvēt sastrēgumos, ja var nestāvēt? Brauc naktī, nevis no rīta un vakarā - un ir pilna laime. 55min vietā tiek galā pa 12min.

iJuris 17.februāris 2025 9:59
3 0 Atbildēt

Emm, vai tu gribi tādu pilsētu kā pirms auto?

Vai tev būtu saistošs darbs zirgu mēslu vākšanā no ielas?

Pakavu klaboņa pa bruģi, mēslu izmešana uz ielas utml...

Man tev piedāvājums, lūdzu uzskaiti ieguvumus no autotransoprta un industriālās revolūcijas....

WOLT/BOLT 17.februāris 2025 9:01
25 0 Atbildēt

A mēs braucam kā gribam, mašīnām somu numuri, bez apskates, bez apdrošināšanas! Nu saliek tie lohi kameras un pēc tam kas pakausi kā lohi, jo nezina kam sūtīt rēķinu! Lošaras!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 426 km - Opel Corsa Electric brauks tālāk par to pašu naudu (+ FOTO)

Opel veicis Corsa Electric modernizāciju, kas vācu mazauto ļaus aizbraukt tālāk bez papildu uzlādes. Patīkami, ka šādu bonusu ražotājs sniedz nepaaugstinot cenu. Lasīt vairāk

 

Ar 220 km/h kokā – smaga avārija Vācijā 17

Starp gabalos saplosītā Audi detaļām atrasts spidometrs ar bultiņu, kas sastingusi pretī atzīmei 220. Lasīt vairāk

 

Meksikas tirgum - Chevrolet laiž klajā Ford Transit konkurentu Express Max (+ FOTO) 2

Meksikā ražotais komerctransportlīdzeklis būs aptuveni 11 procentus lētāks nekā tiešais konkurents Ford Transit. Lasīt vairāk

 

Pēc 63 gadiem apritē - Kenworth W900 beidzot dodas pensijā 11

ASV kravas automobiļu ražotājs Kenworth paziņojis, ka 2026. gadā noņems no konveijera W900 saimes vilcējus, kas bija neiztrūkstoša sastāvdaļa uzņēmuma piedāvājumā kopš 1963. gada. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti