Četru dienu cīņa ar dabu – vēsturē pirmie latvieši noslēdz Red Bull Romaniacs sacīkstes

Foto: Publicitātes attēls

LaMSF | 18.jūlijs 2016 14:59

Sestdien, 16. jūlijā Rumānijā motokluba „apPasaule” sportisti Aivars Kukojs un Raitis Kalniņš kļuva par vēsturē pirmajiem latviešiem, kas noslēguši piecu dienu cīņas pasaules izaicinošākajās enduro sacensībās – Red Bull Romaniacs (četras no piecām dienām sportisti aizvadīja Rumānijas dabā).

Sacensību laikā sportisti ar motocikliem šķērsoja stāvus kalnus, upes, mežus, kā arī veica teju neizbraucamus šķēršļus. Taču pēc aizvadītajām sacīkstēm ar dabas izaicinājumiem abi braucēji ir apņēmības pilni atgriezties arī nākamgad.

Sestdienas otrajā pusē abi latviešu sportisti beidzot pievarēja pēdējo cīņu izaicinošajā Rumānijas dabā, aizvadot piekto un noslēdzošo sacensību dienu. „Abi „apPasaules” kluba sportisti Raitis Kalniņš un Aivars Kukojs veiksmīgi nofinišējuši pasaules smagākajās enduro sacensībās, ar šo panākumu ieejot Latvijas vēsturē. Abi sportisti pēc piedzīvotā ir vienisprātis, ka tās patiešām var dēvēt par pasaules izaicinošākajām cīņām, jo nekad agrāk ar neko līdzīgu nebija saskārušies,” atklāj motokluba pārstāvji, kas klātienē atbalstīja abus sportistus.

Atgādinām, ka pirmā diena bija prologs jeb kvalifikācijas sacensības, taču nākamās četras dienas bija sacensību jeb Offroad dienas, kad sportisti devās trasē, kurā bija jācīnās paša spēkiem. Vissmagākā esot bijusi trešā Offroad jeb sacensību diena, jo sportistiem brīžiem pat licies, ka sacīkstes būs jāpamet tā arī nesasniedzot finišu. Tieši tajā dienā Rumānijas kalnos esot uznākušas ļoti spēcīgas lietusgāzes, kas nerimās vairākas stundas, kalnu strautus, kas vijās cauri trasei desmitiem kilometru garumā, pārvēršot par īstām upēm. Sportistiem pa šīm upēm nācās braukt gan pa straumi, gan pret to, iztērējot gandrīz visus spēkus. „Viena nobrauciena laikā ūdens līmenis strautā manījās par gandrīz pus metru. Sākumā tas bija tikai nedaudz līdz potītēm, bet jau pēc neilga laika bija pāri zābakiem. Tajā brīdī praktiski nebija iespējams saprast, pa kuru vietu jābrauc un kādi zemūdens akmeņi slēpjas zem kājām,” atklāj Aivars Kukojs. Sportistiem ceļā bija jāpārvar arī palielāka upe, kura kļūdas nepiedod – katrs mazākais solis nepareizā virzienā varēja beigties ar iegāšanos ūdenī un motocikla piesmelšanu, kas nozīmētu tūlītēju izstāšanos no sacensībām.

Noslēdzošā sacensību diena sportistiem iesākās ar lielāku un mazāku kalnu pievarēšanu, kas īpaši grūti padevās Raitim. Taču sportists nepadevās un, atgūstot sacensību ritmu, brauciens turpinājies ar jaunu sparu. Šoreiz laika apstākļi sportistiem nāca par labu, jo intensīvais lietus esot aizskalojis pilsētas centrā esošo slīpo laipu, pa kuru bija jātiek uz otru upes krastu. Līdz ar to posma organizatoriem nācās šo trases posmu izmainīt, atceļot vienu no skatītākajiem uzdevumiem. Savukārt viens no nolēdzošajiem šova elementiem arī šogad bija par tradīciju kļuvusī braukšana kalnā, kura ietvaros sportistiem bija jāuzbrauc aptuveni 300m augstā stāvā kalnā. Galvenais noteikums bija tikt vismaz līdz trešajam līmenim jeb vietai, kur sākas apbraukšanas ceļš līdz finišam -„Chicken Way”. Abiem Latvijas sportistiem tas izdevās ar pirmo mēģinājumu, bet kalna virsotni bez apbraucamā ceļa izmantošanas sasniedza tikai retais. Taču ar to vēl sacīkstēs nebija gana, jo pats noslēdzošais elements bija kustīga platforma, no kuras nogurušajiem sportistiem ar motociklu bija jālec milzīgā dubļu vannā. Diemžēl kritienu šajā uzdevumā piedzīvoja gan Aivars, gan Raitis, finišu sasniedzot ar pamatīgu dubļu kārtu uz sevis un motocikla.

Abi sportisti apstiprinājuši, ka jau šobrīd domā par iespēju startēt sacensībās atkārtoti arī nākamgad, jo uzkrāta milzu pieredze un daudzi elementi tagad ir labāk zināmi un saprotami. Pārstāvot Bronzas klasi, kurā startēja 209 dalībnieki, Aivars Kukojs izcīnīja 103.vietu, bet Raitis Kalniņš – 129.vietu. Abi jaunie enduro sportisti jūtas gandarīti par paveikto un atzīst, ka šoreiz izvirzīto mērķi – iebraukšanu finišā – ir godam sasnieguši. Abi braucēji jūtas noguruši, bet priecīgi par paveikto un salīdzina šo aizvadīto nedēļu ar visu Latvijas enduro sezonu kopā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pusmiljons vai lētāk - 100 km/h ar kāpurķēžu transportu (+ FOTO) 1

Hemmings Auctions izlikuši izsolē Howe & Howe Ripsaw EV3-F4 – kāpurķēžu transportlīdzekli, kas spēj sasniegt 100 km/h. Jauns tas maksā aptuveni 450 000 eiro, taču izsolē, iespējams, to varēs iegādāties lētāk. Lasīt vairāk

 

Mārupē Nissan saskrienas ar elektrovelosipēdu - policija aicina atsaukties aculieciniekus 3

Šī gada 19. septembrī ap pulksten 19.20 Mārupes novadā, Mārupē, Mauriņu ielā notika sadursme starp baltas krāsas automašīnu "Nissan" un elektrovelosipēdu "Ride", uz kura atradās divas personas. Lasīt vairāk

 

3,5 miljonu vērtais Bugatti dodas pie klientiem (+ FOTO) 3

Pirmie astoņi Bugatti Chiron Super Sport 300+ eksemplāri ir gatavi nosūtīšanai klientiem. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Toyota RAV4 hibrīds pieslēdzas "štepselim" (+VIDEO) 16

Toyota ražo hibrīdus jau 25 gadus, un RAV4 nav jauns, bet šis ir plug in jeb spraudņa tipa hibrīds. Un kas ir pats labākais, ja RAV4 parasto jāgaida līdz nākamajam gadam, tad šo automašīnu var dabūt krietni ātrāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti