Nikitam Lijcam sadursme liedz cīņu par čempiona titulu; sacensību drošības laiva izglābj civilo laivu (+ foto)

 

Foto: Jūrmala Racing Team

Jūrmala Racing Team | 18.jūlijs 2017 14:23

Svētdien Rīgā Daugavas akvatorijā no Vanšu tilta līdz Akmens tiltam notika Pasaules čempionāts 10 stundu izturības jeb enduro brauciens RIB tipa laivām, kas nozīmē V-veida laivas ar plastikas apakšu un piepūšamiem bortiem. Jūrmalnieks Nikita Lijcs piedalījās braucienos ar lielākajām laivām – PR2 “Akvashelf Racing Team” komandā. Sacensībās startēja arī PR4 laivas.

Kā pēc sava posma nobraukšanas laikrakstam atzina Nikita, tad komandā visi ir labi sportisti, bet taktiskajā izvēlē, pirmajā braucienā tomēr piedalījās viņš, jo viņam, kā noprotams, šajā klasē tomēr ir lielāka pieredze.

“Startējām no gaitas jeb bija tā saucamais “lecošais starts”. Gribēju uzreiz izcīnīt pirmo vietu, jo kā pirmajam tomēr ir vieglāk braukt. Tomēr biju tikai kādā piektajā pozīcijā. Sākumā brauciens bija visai pagrūts – varēja pabraukt tikai lēnām. Pēc tam ar katru apli sāka iet aizvien labāk un ātrāk. Jau pēc stundas es biju panācis vairākus konkurentus un biju pirmajā trijniekā. Varēja cīnīties par pirmajām vietām, jo bijām cieši blakus,” pēc pirmā brauciena stāstīja Nikita. Viņš arī atklāja, ka komandā bija vēl trīs laivas (tai skaitā jauniešu grupā), un ar savas klases laivas komandas biedru esot izveduši taktisku spēli, lai vieglāk būtu apdzīt konkurentus.

Arī no malas vērojot sacensības, bija redzams, ka Nikita aizvien tuvāk piekļūst vadošajām laivām un līdzjutēji sāka gaidīt no Nikitas ierasto pirmo vietu, bet tad nāca “negadījums” - Nikitas laivā no aizmugures līkumā ietriecās konkurenta laiva, sabojājot dzinēju.

“Man pirmajā piegājienā bija jānobrauc stundu piecdesmit minūtes. Es nobraucu stundu trīsdesmit minūtes – pie Vanšu tilta, tieši pie Prezidenta pils es biju līkuma ārmalā, braucu savā trajektorijā, kad Krievijas komandas laivas pilots iegrieza par asu un trāpīja tieši manas laivas dzinējā. Laiva apstājās, bija salauzts motora aizsargs un degvielas padeves sistēma. Laimīgi, ka es nobraucu malā,” stāstīja Nikita.

Komandas mehāniķi, kas pārsvarā bija no Nikitas dzimtās komandas “Jurmala Racing Team”, motoru salaboja vien 42 minūšu laikā. Cik bija redzams no malas, tad trieciena rezultātā bija iedragāts degvielas filtrs, un to nevarēja tik viegli noņemt.

Pēc sava posma Nikita vēl cerēja, ka būs iespēja cīnīties par pirmajām vietām. Diemžēl motora ķibeles sekoja, un vairākkārt nācās nobraukt no trases ātrāk nekā bija cerēts.

Neskatoties uz to, arī komandas pilote Ieva Millere bija salīdzinoši laimīga par nobraukto posmu: “Mana pusotra stunda, paldies Dievam, ir beigusies. Ar laivu viss ir pagaidām labi. Rokas nogurušas. Konkurenti ir ātri, bet es savu ritmu atradu un braucu – viss kārtībā.” Vaicāta par sagurumu, Ieva atzina: “Nu, ir sagurums, rokas sāp, kājas sāp. Viena kāja notirpa tik tālu, ka nevarēju vairs sajust gāzes pedāli. Bet tā viss kārtībā!”

Diemžēl komandu likstas ar motoru turpināja piemeklēt un konkurenti tai laikā bija attālinājušies tik tālu, ka sapnis par kārtējo čempiona titulu nu jāatliek uz citu gadu. Katrā ziņā abas “Akvashelf Racing Team” laivas PR2 klasē finišēja, līdz ar to arī braucēji ir fiksēti kā šo sacensību dalībnieki, kas ir sasnieguši finišu.
Kopā ar Nikitu komandā startēja Latvijas sportisti Ieva Millere, Reinis Musts un Slovākijas sportists Marians Jungs.

Par to, ka sacensībās sportisti atdeva sevi visu, liecina ne tikai notikušais starpgadījums ar laivu sadursmi un sportistu nogurums, bet arī ar maču nogalē notikušo ČP – Akmens tilta tuvumā pēkšņi aizdegās viena no laivām, un sacensību drošības laiva ne tikai izglāba šīs laivas pilotu, bet arī degošo laivu aizvilka drošībā, kur to nodzēsa dežūrējošie ugunsdzēsēji.

Šis bija piecpadsmitais Pasaules čempionāts, piedaloties 20 laivām no 11 dalībvalstīm. Sportistiem tas bija desmit stundu izturības brauciens. Katras komandas sastāvā var būt no 2 līdz 4 pilotiem, kuri trasē nepārtraukti var atrasties maksimāli divas stundas. Šāda laivu klase dibināta ar mērķi attīstīt jūras laivu ātruma un manevrēšanas līmeni «nenogremdējamām» laivām, kuras pasaulē izmanto glābēji, ūdenslīdēji, militārpersonas, policija un makšķernieki, kā arī jūras dzīļu izpētes dienesti. Šīs laivas ir ieguvušas savu "nenogremdējamas laivas" statusu tad, kad laivu cieto korpusu papildināja ar daudz sekciju piepūšamajiem bortiem.

Nākamās sacensības Nikitam Lijcam būs sestdien, 22. jūlijā, Jelgavā, kur notiks kārtējais Latvijas čempionāta posms ātrumlaivām F2 klasē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti