Jaunā «Mercedes-Benz» E-klase - nepārspēts komforts un drošības sistēmas 3

 
2.februāris 2009 10:11

Mercedes-Benz jaunā E-klase ir automobilis, kas, pateicoties tā drošības, komforta un videi draudzīguma apvienojumam, ir absolūts līderis savā tirgus segmentā. Jaunajai E-klasei ir vairāk nekā 20 jauni vai pilnveidoti tehniskie uzlabojumi, tai skaitā vēl nebijuši, inovatīvi risinājumi drošai braukšanai, kurus šādā kombinācijā nepiedāvā neviens cits ražotājs visā pasaulē. Automobiļa standarta aprīkojumā ietilpst autovadītāja noguruma pakāpes kontroles sistēma (Attention Assist), tālo gaismu vadības sistēma (Adaptive Main Beam Assist) un automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma, kas tiek aktivizēta, ja pastāv reālas sadursmes draudi.

Jaunajai E–klasei ir ne tikai augsts drošības un komforta līmenis, bet tā ir arī draudzīga apkārtējai videi un ekonomiska: četru un sešu cilindru dzinēji ar tiešās iesmidzināšanas sistēmām patērē līdz pat 23% mazāk degvielas nekā agrāk. Jauno četru cilindru dīzeļa dzinēju kombinētais NEDC – Eiropas jaunā braukšanas cikla (New European Driving Cycle) patēriņš ir tikai 5,3 litri uz 100 kilometriem un izmešu daudzums ir tikai 139 grami CO2 uz kilometru. Visi jaunās E-klases dzinēji atbilst EURO 5 emisijas standartam, savukārt E 350 BlueTEC dzinēja emisija ir zemāka nekā to nosaka 2014. gadā plānotās EURO 6 emisijas normas.

Mercedes-Benz E-klase ir aprīkota ar ekonomisko un videi draudzīgo BlueEFFICIENCY paketi, kas nodrošina degvielas ietaupījumu līdz pat 0.25 litriem uz 100 kilometriem. Kā būtiskas BlueEFFICIENCY priekšrocības jāmin jauna tipa automobiļa riepas, kas nodrošina līdz pat 17% zemāku rites pretestību; ģeneratora, degvielas sūkņa, gaisa kondicioniera un stūres pastiprinātāja kontroli, kas taupa patērēto enerģiju, kā arī ECO Start/Stop funkciju, kas brīdī, kad automobiļa ātrumkārba tiek pārslēgta  neitrālajā pārnesumā, automātiski izslēdz dzinēju.

Dzinēji: jauni CDI četrcilindru dzinēji ar degvielas patēriņu tikai 5,3 litri un 139 gramu CO2 izmešu uz 1 kilometru

Ar trīs pilnīgi no jauna izveidotajiem četrcilindru dzinējiem, E-klase dīzeļdzinēju tehnoloģijas ziņā ir vienu paaudzi priekšā pārējiem. Šiem jaunākās paaudzes common-rail  tiešās iesmidzināšanas dzinējiem ir jaudīga pjezoelektriskā iesmidzināšana, uzlabota izplūdes gāzu recirkulācija un inovatīvs divpakāpju turbokompresors, kas nodrošina ātrāku reaģēšanu un labākus veiktspējas rādītājus. Izsakot to skaitļos, E 250 CDI ar 150 kW/204 ZS un 500 Nm attīsta par 25% augstāku griezes momentu nekā iepriekšējais V6 dīzeļdzinējs, turklāt izmanto par apmēram 23% mazāk degvielas – tikai 5,3 litrus uz 100 kilometriem (kombinētais NEDC patēriņš). Savukārt izmešu daudzums ir 139 grami CO2 uz vienu kilometru.

E 200 CGI un E 250 CGI ir aprīkoti ar jaunizveidotu četrcilindru tiešās iesmidzināšanas dzinēju ar 1,8 litru tilpumu, turbokompresoru un pielāgojamas darbības ieplūdes un izplūdes sadales vārpstām. E 200 CGI standartmodelis (135 kW/184 ZS), kas aprīkots ar sešu ātrumu manuālo pārnesumkārbu un ECO Start/Stop funkciju patērē tikai 6,8 litrus benzīna uz 100 kilometriem (kombinētais NEDC patēriņš, provizoriski skaitļi). Savukārt izmešu daudzums ir tikai 159 grami CO2 uz vienu kilometru.

E 250 CGI (150 kW/204 ZS) dzinējam, kuram standartaprīkojumā ir piecu ātrumu automātiskā pārnesumkārba, maksimālais griezes moments ir 310 Nm, kas ir par 26% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo V6 dzinēju. Savukārt NEDC degvielas patēriņš ir samazināts par vairāk nekā 20%.  Tagad tas patērē līdz 7,4 litriem degvielas uz 100 kilometriem un tā izmešu daudzums ir 175 grami CO2 uz vienu kilometru (provizoriski dati).

Drošība: unikāla palīdzības un drošības sistēmas kombinācija 

Jaunā E-klase ir pirmais automobilis pasaulē, kura priekšējie lukturi pielāgojas satiksmes situācijai un automātiski izmaina gaismas intensitāti, lai neapžilbinātu citus autovadītājus. Papildaprīkojumā piedāvātā gaismu adaptīvās vadības sistēma (Adaptive Main Beam Assist) izmanto videokameru uz vējstikla, kura atpazīst pretimbraucošā transporta plūsmu, kā arī transportlīdzekļus, kuri virzās uz priekšu, un noregulē priekšējos lukturus tā, lai to izstarotā gaisma nesasniegtu citus transportlīdzekļus. Pateicoties tam, tiek nodrošināta vislabākā iespējamā ceļa apgaismošana dotajā situācijā. Tuvo gaismu staru kūlis var tikt palielināts diapazonā no 65 līdz 300 metriem. Ja ceļš priekšā ir brīvs, sistēma nodrošina pakāpenisku pāreju uz tālajām gaismām. Mercedes-Benz piedāvā šo jauno sistēmu kā (Light&Sight) pakotni, kurā ietilpst biksenona priekšējie lukturi, inteliģento gaismu sistēma (Intelligent Light System) un gaismas diožu dienas gaitas lukturi.

Savukārt jaunās E-klases drošības (Lane Safety) pakotnē ietilpst aklās zonas kontroles sistēma (Blind Spot Assist), kas ir arī S-klases aprīkojumā, kā arī sistēma, kas notur automobili braukšanas joslas ietvaros (Lane Keeping Assist). Kad sistēma ir konstatējusi, ka automobilis novirzās no attiecīgās brauktuves joslas, tā radot īsas, taču tajā pašā laikā labi sajūtamas vibrācijas, automobilis signalizē autovadītājam atjaunot taisnvirziena kustību.

Vadītāja miegainība tiek noteikta pēc vairāk nekā 70 rādītājiem


Pateicoties inovatīvajai tehnoloģijai jaunā E-klase ir aprīkota ar īpašu sistēmu, kas kontrolē vadītāja uzmanības līmeni un savlaicīgi brīdina viņu, ja uzmanība pavājinās. Šai jaunajai ATTENTION ASSIST miegainības noteikšanas sistēmai, kas iekļauta standartaprīkojumā, ir īpaši jutīgi sensori, kas nepārtraukti kontrolē vairāk nekā 70 dažādus rādītājus. Piemēram, īpaši stingri tiek kontrolēts vadītāja stūrēšanas veids: vairāku gadu praktiskie pētījumi, ko veikuši Mercedes-Benz inženieri, ir pierādījuši, ka vadītājs, kuru māc miegainība, pieļauj nelielas stūrēšanas kļūdas, ko bieži var ātri novērst. Šīs izmaiņas atpazīst augsti jutīgs pagrieziena leņķa devējs.

Standartaprīkojumā - aktīvais motora pārsegs, septiņi gaisa drošības spilveni un PRE-SAFE®


Jaunā E-klase tās izstrādes gaitā tika pakļauta vairāk nekā 150 ātrgaitas sadursmes testiem un 17 000 reālu avārijas situāciju imitācijām. Sindelfingenas inženieri ir nepārtraukti pilnveidojuši deformācijas zonas principu, ko izgudroja Mercedes-Benz eksperts drošības jomā Béla Barényi. E-klasei frontālā deformācijas zona  darbojas četros neatkarīgos līmeņos un ir daudz efektīvāka nekā iepriekš. Augstākās izturības tērauda sakausējumu pastiprināta izmantošana palīdz nodrošināt arī to, ka virsbūve spēj izturēt lielus triecienus. Apmēram 72% no visiem virsbūves paneļiem ir izgatavoti tieši no šiem augstās tehnoloģijas tērauda sakausējumiem.

Ar septiņiem gaisa drošības spilveniem standarta aprīkojumā, drošības jostu spriegotājiem un spēka ierobežotājiem, uz triecienu reaģējošiem galvas balstiem un ISOFIX bērnu sēdeklīšu stiprinājumiem, jaunajai E-klasei ir daudz vairāk drošības elementu kā iepriekšējam modelim. Vēl viens jauns elements ir aktīvais motora pārsegs, kas ir turpinājums gadiem ilgajām Mercedes-Benz rūpēm par gājēju aizsardzību. Tas ietilpst jaunās E-klases standartaprīkojumā. Trieciena gadījumā atsperu sistēma sekundes simtdaļās paceļ pārsega aizmugurējo daļu par 50 milimetriem, tādā veidā palielinot pieejamo deformācijas telpu un mīkstinot iespējamo sadursmi ar gājēju.

Kā vēl viens no standartaprīkojumā esošiem elementiem ir preventīvā braucēju aizsardzības sistēma PRE-SAFE®. Potenciāli bīstamās situācijās tā aktivizē aizsardzības līdzekļus transporta līdzeklī esošajām personām tā, lai drošības jostas un gaisa spilveni varētu pilnībā izpildīt savu aizsargājošo funkciju trieciena laikā.

Komforts: uzlaboti adaptīvie amortizatori un pilnveidota pneimatiskā balstiekārta


Līdzīgi kā drošības jomā, arī komforta un ērtību ziņā E-klase jau vairākus gadu desmitus attiecīgajā segmentā ir bijis izteikts līderis, nosakot komforta standartus garos pārbraucienos. Uzlabojot jau tā augsto iepriekšējā modeļa komforta līmeni, Mercedes-Benz inženieri ir sasnieguši jaunu progresu salona izveidē, it īpaši, ja svarīgs ir braukšanas, sēdēšanas un klimata komforts.

Standartaprīkojumā ietilpst arī uzlabota balstiekārta ar adaptīvajiem amortizatoriem. Tie automātiski pielāgojas esošajai braukšanas situācijai, mainot amortizācijas spēku normālas braukšanas laikā, tādā veidā ievērojami uzlabojot braukšanas komfortu. Izbraucot līkumus ar lielu ātrumu vai straujas stūres sagriešanas gadījumā, sistēma pārslēdzas uz maksimālo cietu amortizējošo režīmu, nodrošinot pilnīgu stabilitāti un drošību.

Pneimatiskā balstiekārtas sistēma AIRMATIC, kas pēc izvēles ir pieejama V6 modeļiem (standartaprīkojumā E 500/E 500 4MATIC), pirmo reizi ir apvienota ar elektroniski kontrolētu amortizācijas sistēmu, kas apstrādā dažādu devēju signālus un regulē katru riteni atsevišķi. Šādā veidā Mercedes-Benz speciālisti ir panākuši ievērojami labāku braukšanas komfortu, vienlaicīgi uzlabojot automobiļa vadīšanas drošību un precizitāti.

Dizains: izteiksmīgi plūstošas virsbūves līnijas pasvītro grāciju un automobiļa statusu


1995. gadā E-klase bija pirmais Mercedes-Benz modelis ar dubultajām priekšējām lampām, kas guva lielu atzinību un joprojām tiek uztverts kā galvenais simbols, kas raksturo E-klases individualitāti. Taču jaunajā dizainā vēl aizvien tiek izmantotas plūstošas līnijas un stilistisks noformējums, kas pielāgojas kopējam pašpārliecinātajam un vīrišķīgajam salona izskatam. Dizaineri no jauna ir pārveidojuši automobiļa četras „acis” kā taisnstūrus ar tiešu norādi uz interesantajām ģeometriskajām formām, kuru pirmsākumi meklējami kubismā. Tādā pašā veidā radiatora režģis ar savu hromēto trīsdimensiju ietvaru, dinamisko bultu formu un stāvāku novietojumu īpaši akcentē automobiļa biznesa klases statusu.
 
Mercedes-Benz dizaineri ir pievērsuši lielu uzmanību jaunās E-klases interjeram, nodrošinot, ka katra detaļa šķiet pievilcīga gan vizuāli, gan funkcionāli ar savu formu, krāsu un materiālu. Rezultātā panākts harmonisks veselums – salons, kurā automobiļa vadītājs un pasažieri uzreiz jūtas droši un pasargāti, turklāt garus pārbraucienus iespējams veikt bez jebkādas piepūles un stresa.

Plašs pieejamo modeļu klāsts: augsts standarta aprīkojums un individuāli aprīkojuma varianti


Mercedes-Benz E-klase vienmēr ir atšķirusies ar individualitāti un daudzveidību. Jaunais sedans ne tikai sniedz Mercedes-Benz klientiem iespēju izvēlēties no 10 dažādu dzinēju un trīs balstiekārtu variantiem, bet arī piedāvā divas dizaina un aprīkojuma līnijas, 12 riteņu/riepu kombinācijas – 16,17,18 vai 19 collu – divpadsmit ārējā krāsojuma veidus un sešus dažādus sēdekļu polsterējuma variantus piecu krāsu kombinācijās, tādējādi pielāgojoties klientu individuālajām vēlmēm. Salona apdares izvēle, salīdzinot ar iepriekšējām sērijām, tagad ir divreiz plašāka. Piedāvājumā ir iekļauta arī vairāku veidu  koka, kā arī alumīnija apdare.

Standarta aprīkojumā ietilpst arī 16 collu viegla sakausējuma riteņu diski ar deviņu spieķu dizainu, eikalipta vai alumīnija apdari (pēc izvēles), kā arī četru spieķu multifunkcionāla stūre ar smalkas nappa ādas apdari ar hroma ielaidumiem. Standarta aprīkojumā iekļauta arī Audio 20 CD informācijas un izklaides sistēma, ar kompaktdisku atskaņotāju, astoņiem skaļruņiem un Bluetooth interfeisu mobilajam telefonam.  Autovadītājs vai priekšā sēdošais pasažieris ar vadāmierīci vidus konsolē var regulēt sitēmas uzstādījumus, kas atspoguļojas krāsu displeju priekšējā paneļa centrā.

E-klases individualizācijas programma pieejama divām dizaina un aprīkojuma līnijām. ELEGANCE līnija attaisno savu nosaukumu ar neapšaubāmi elegantu un klasisku izskatu. Tas daļēji panākts ar papildu elementiem, piemēram , hromēto radiatora resti ar četrām sudraba krāsas līstēm, 16 collu vieglsakausējuma riteņiem ar desmit dubultspieķu dizainu, riekstkoka apdari un stilīgu iekšējo apgaismojumu ar stikla šķiedru optiku, kas „ierāmē” priekšējo paneli un durvju paneļus. 

Pretstatā tam AVANTGARDE līnija parāda E-klasi neapšaubāmi mūsdienīgā un inovatīvā veidā. Tas ir panākts ar papildu standarta elementiem, kā piemēram, biksenona lukturiem ar Inteliģento Gaismas Sistēmu un LED dienas gaitas lukturiem, LED aizmugures lukturiem, 17 collu vieglsakausējuma riteņiem ar piecu dubultspieķu dizainu, par 15mm pazeminātu balstiekārtas iestatījumu, vispārējo apgaismojumu un mēraparātu paneli sportiskā izpildījumā. Šis modeļa variants atšķiras arī ar tā savdabīgo bufera dizainu un hromēto radiatora režģi ar trijām spīdīgi melnām līstēm.

Aprīkojuma pakotnes: ekstras izvēlīgam pircējam


Papildu dizaina un aprīkojuma līnijām, AMG sporta pakotne un Exclusive pakotne piedāvā vairāk iespēju aprīkot jauno E-klasi pēc savas gaumes. Šajās pakotnēs ietilpst augstas kvalitātes elementi, kas vairumā gadījumu nav pieejami atsevišķi.

AMG sporta pakotnē ietilpst AMG dizaina buferi un sānu sliekšņi, sporta sēdekļi ar palielinātu sānu atbalstu, kontrastējošas krāsas dekoratīvās nošuves, trīsspieķu sporta stūres rats ar ātrumpārslēgšanas svirām, melnas krāsas griestu tapsējums, pazeminātu sporta tipa balstiekārta, perforētas disku bremzes ar Mercedes-Benz logo un 18 collu vieglmetāla AMG dizaina diski.

Exclusive pakotnē ietilpst koka/ādas stūres rats, griestu tapsējums ar Alcantara, augstākās kvalitātes Nappa ādas sēdekļu,  roku balsta un durvju paneļu apdare, un velūra grīdas paklājiņi.

Pozīcija tirgū: Visveiksmīgākais biznesa klases sedans pasaulē – 10 miljoni pārdotu modeļu 60 gadu laikā


Jaunais E-klases sedans ir pēctecis visā pasaulē populārajam Mercedes-Benz modelim, kas kopš 2002. gada ir ticis pārdots vairāk nekā 1,3 miljonos eksemplāru. Vācijā vairāk nekā 40% no visiem pārdotajiem sedaniem šajā tirgus segmentā ir tieši Mercedes-Benz E-klase, savukārt daudzās Rietumeiropas valstīs šis Mercedes-Benz modelis ieņem pirmo vietu luksus automobiļu klasē. Kopš 1947. gada, kad tirgū tika izlaists modelis 170 V, kas ir tiešais E-klases priekštecis, ir saražoti vairāk nekā 10 miljoni šīs sērijas automobiļu. Tas, savukārt E-klasi padara par pasaulē visveiksmīgāko biznesa klases sedanu.






Jaunā E-klase būs pieejama Domenikss auto tirdzniecības centrā no 2009. gada marta beigām. Tuvākajā laikā tiks publicētas jaunās Mercedes-Benz E-klases cenas Latvijā.

Par Domenikss:

Domenikss grupā ietilpst SIA Domenikss – autorizēts Mercedes-Benz ģenerālpārstāvis Latvijā, kas nodarbojas ar Mercedes-Benz vieglo un apvidus automobiļu, pasažieru un kravas mikroautobusu, kravas automobiļu, autobusu tirdzniecību un Maybach automobiļu tirdzniecību; autorizēts Mitsubishi Fuso ģenerālpārstāvis Latvijā, kas nodarbojas ar kravas automobiļu Mitsubishi Fuso Canter tirdzniecību; oriģinālo Mercedes-Benz, Mitsubishi Fuso rezerves daļu tirdzniecību un servisa pakalpojumu sniegšanu; Domenikss pārstāvniecība Ventspilī, kas līdzās iepriekš minētajiem automobiļiem tirgo un apkalpo arī Citroën markas automobiļus, kā arī Domenikss pārstāvniecība Daugavpilī un SIA Baltijas Auto Centrs (mazlietotu automašīnu tirdzniecība).
 
Visi komentāri
 
266290. viesis 2.februāris 2009 11:04
0 0 Atbildēt

Man patīk - nedaudz jāpaaugas finansu ziņā, un tad būs jāpērk nost. :D

266294. viesis 2.februāris 2009 13:26
0 0 Atbildēt

Man arī itin labi patīk - salīdzinoši ar citiem līdzīgiem piedāvājumiem, šķiet tāds kārtīgs un pamatīgs auto. Par "bērnu ratiņiem" to vis nenosauksi. Varbūt, kad beigsies krīzes un sāksies labāki laiki - varēs par tādu vēl pasapņot.

266309. viesis 2.februāris 2009 17:35
0 0 Atbildēt

Nav ko sapņot,IV-reku Vācijā pajauni auto par limonādes cenām www.autobild.de/artikel/ratge...en_832697.html

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti