Britu inženierkompānija Ricardo ir izstrādājusi intelektuālās klimatkontroles sistēmu, kura pilsētas braukšanas ciklā ļauj uzlabot degvielas ekonomijas rādītājus par desmit procentiem. Sistēma ir ieguvusi nosaukumu Enchanced Air Conditioning (EAC).
Intelektuālā klimatkontrole darbojas kopā ar hibrīdiekārtu un automātisko dzinēja stop/start sistēmu. Kad automobilis virzās uz priekšu tikai ar elektrodzinēju, kā arī gadījumā, kad dzinēju noslāpē elektronika, apstājoties pie luksofora vai sastrēgumā, EAC atslēdz kondicioniera kompresoru, tādā veidā samazinot enerģijas un degvielas patēriņu. Bez tam, ar precīzu navigācijas karšu palīdzību un mobilo informācijas apmaiņu ar ceļa dienestiem un citiem automobiļiem sistēma spēj paredzēt nākamās automobiļa apstāšanās reizes, kā arī sagatavoties kondicioniera izslēgšanai.Šī tehnoloģija darbojas kopā ar paplašināto adaptīvo kruīzkontroli, kas ar navigācijas sistēmas palīdzību, ņemot vērā ātruma ierobežojumus, sastrēgumus ielās un "guļošos policistus", luksoforu skaitu un asus ceļa līkumus, sastāda brauciena maršrutu tādā veidā, lai maksimāli izmantotu automobiļa elektrodzinēju. Sistēma pilnībā pārvalda gāzi un bremzi, atstājot šofera ziņā tikai auto "stūrēšanu".
Jauno sistēmu Ricardo ir izstrādājusi sadarbībā ar koncernu Jaguar Land Rover un uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar topogrāfisko shēmu sastādīšanu un informācijas apmaiņas tehnoloģijām. Patreiz sistēma tiek izmēģināta krosoverā Ford Escape Hybrid. Iespējams, ar šīm sistēmām sērijveida automobiļus sāks aprīkot 2012.gadā.
Kā cilvēkiem patīk sarežģīt vienkāršas lietas... :)