ASV zinātnieki ir izgudrojuši tehnoloģiju, kas paaugstinās parastā automobiļa iekšdedzes dzinēja lietderības koeficientu un samazinās kaitīgo izmešu daudzumu izplūdes gāzēs, pateicoties dīzeļdegvielas un benzīna samaisīšanai vajadzīgajās proporcijās tieši cilindru iekšpusē.
Pateicoties šādai tehnoloģijai, dīzeļdegvielas un benzīna iešprice cilindrā notiek secīgi katra cikla laikā, bet proprocijas tiek piemeklētas automātiski, ņemot vērā režīmu, kādā uz doto brīdi darbojas dzinējs.Lielas slodzes režīmā, kad, piemēram, piekrauts automobilis brauc kalnā, optimālā benzīna un dīzeļa proporcija ir aptuveni 85/15, bet uz līdzena ceļa proporcija varētu būt apmēram 1/1. Šāda proporcija ir nepieciešama degvielas maisījuma pašaizdegšanai dzinēja cilindros, pretējā gadījumā auto noslāps.
Dīzeļdegvielas loma šajā maisījumā varētu būt kā aizdedzes svecei parastajā karburatora dzinējā, taču šajā gadījumā sveču vietā darbojas dīzeļa "spreja" pilieni, kas aizdegas zem spiediena.
Viena no motora priekšrocībām ir darba temperatūras samazinājums par 40%, kas, pateicoties elastīgākai degvielas maisījuma sastāva regulēšanai, rada mazāku siltuma zudumu un paaugstina lietderības koeficientu. Bez tam, degvielas uzliesmošanas procesa kontrole cilindros ļauj panākt pilnīgāku degvielas sadegšanu un līdz ar to arī mazāku kaitīgo izmešu daudzumu.
Pēc zinātnieku domām šādus dzinējus varēs izmantot gan vieglajos, gan kravas automobiļos. Pagaidām nav zināms, kad tiks uzsākta dzinēju sērijveida ražošana.
Zinātnieki ir aprēķinājuši, ja visus ASV automobiļus aprīkotu ar dīzeļa-benzīna dzinējiem, tad ASV naftas patēriņš samazinātos par trešdaļu vai par četriem miljoniem barelu dienā. Patreiz ASV patērē 21 miljonu naftas barelu dienā.
Diez kas ir "dīzeļa sprejs"... :D
Man būt domāt ka tas amūrika strebiena samazinājums būtu vēl lielāks, ja vienkārši visus benzīnniekus aizstātu ar ķīseļiem :)