Latvijā ieviests jēdziens «profesionāls» kravas auto vadītājs 51

 
12.augusts 2009 12:15

Sākot ar 2008.gada 10.septembri Eiropas valstīs un arī Latvijā ir sācies autobusu, bet ar 10.09.2009. – kravas automobiļu vadītāju dalījums profesionālos un neprofesionālajos vadītājos.

Lai kļūtu par profesionālu vadītāju un drīkstētu saņemt atalgojumu par pasažieru un kravu pārvadājumiem ar noteiktas kategorijas autotransportu, autovadītājam ar pieredzi, kas transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju ieguvis līdz 10.09.2009., autoskolā ir jānoklausās 35 stundu kursa minimums, lai saņemtu sertifikātu un pēc tam, uzrādot to CSDD, apmainītu vadītāja apliecību pret jaunu - ar  vienreiziegūtu profesionālo kodu, kas attiektos uz visām vadītājam esošajām profesionālajām kategorijām. Reģistrēto transportlīdzekļu vadītāju skaits Latvijā, uz kuriem attieksies amata prasmes iedalījums profesionālajos un neprofesionālajos vadītājos, pārsniedz 110 tūkstošus.

Profesionālo vadītāju kvalifikācijas iegūšanas kārtību nosaka:
1)    Direktīva 2003/59/EK par dažu kravu vai pasažieru pārvadāšanai paredzētu autotransporta līdzekļu vadītāju sākotnējo apmācību un periodisku apmācību;
2)    MK noteikumi Nr.173 „Transportlīdzekļu vadītāja kvalifikācijas iegūšanas, transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība” no 06.03.2007.
C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D vai DE kategorijas transportlīdzekļu vadītāja apliecību ar [95] papildinformācijas kodu var iegūt 21 gadu vecumu (C1–18 gadu) sasniegusi persona, kura:
-    pastāvīgi dzīvo Latvijā vai
-    Latvijā uzturas ilgāk par 185 dienām kalendāra gadā, vai
-    kurai ir Latvijā izsniegta darba atļauja un
-    kurai nav šo noteikumu 10.punktā minēto ierobežojumu.
Lai iegūtu profesionālā transportlīdzekļu vadītāja apliecību, persona CSDD nokārto teorētisko un vadīšanas eksāmenu.

Teorētiskais eksāmens.

Teorētiskā eksāmena ilgums ir ne mazāks par četrām stundām, un tam ir divas daļas:
1) pirmā daļa - pretendents apliecina savas zināšanas, atbildot uz jautājumiem par:
     ekonomisku un racionālu braukšanu,
     transportlīdzekļa transmisiju un tās pareizu izmantošanu,
     pareizu kravas novietošanu transportlīdzeklī vai
     pasažieru komforta nodrošināšanu,
     normatīvajiem aktiem, kas nosaka transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laiku,
     reglamentē kravas vai pasažieru pārvadāšanu,
     kā arī uz jautājumiem par ceļu satiksmes negadījumu rašanās iespējamību,
     bīstamu situāciju rašanās prognozēšanu,
     vadītāja rīcību, notiekot ceļu satiksmes negadījumam,
     noziedzības un nelegālās imigrācijas novēršanu,
     ergonomikas principiem,
     vadītāja fizisko un garīgo spēju ietekmi uz ceļu satiksmes drošību,
     pozitīva komersanta tēla veidošanu un
     kravas vai pasažieru pārvadājumu veikšanas ekonomiskajiem apstākļiem un
     tirgus organizāciju;
2) otrā daļa - pretendents apliecina savas zināšanas par augstāk minētajiem jautājumiem, veicot dotā gadījuma analīzi.
Vadīšanas eksāmens.
Vadīšanas eksāmenu pretendents kārto patstāvīgi ar attiecīgas kategorijas transportlīdzekli. Vadīšanas eksāmenam ir divas daļas, kuru ilgums ir attiecīgi ne mazāks par 30 un 90 minūtēm.
Pirmā daļā - pretendents apliecina savas zināšanas par:
     pareizu kravas novietošanu transportlīdzeklī vai
     pasažieru komforta nodrošināšanu,
     ergonomikas principiem un
     vadītāja rīcību, notiekot ceļu satiksmes negadījumam;
Otrā daļā - pretendents vada transportlīdzekli maršrutā, kas ietver dažādas sarežģītības pakāpes ceļus apdzīvotās vietās, kā arī ceļus, uz kuriem atļautais braukšanas ātrums ir vismaz 90 km/h.
Ja persona, kurai ir šo C1 vai C kategorijas vadītāja kvalifikācija, papildus iegūst C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D vai DE kategorijas transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju, tad [95] papildinformācijas kods tiek attiecināts arī uz jauno iegūtās kategorijas transportlīdzekļu kvalifikāciju.
Lai apmainītu vai atjaunotu profesionālās kvalifikācijas apstiprinošu vadītāja apliecību, persona CSDD iesniedz:
-    apmaināmo vadītāja apliecību;
-    uzrāda medicīnisko uzziņu (uzziņu neuzrāda, ja tiek mainīta ārvalstīs izdota spēkā esoša vadītāja apliecība, kā arī tad, ja šāda informācija ir transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā),
-    sertifikātu par periodiskās apmācības veikšanu, izņemot gadījumus, ja informāciju par periodisko apmācību CSDD ir iesniegusi mācību iestāde.

Periodiskās apmācības 35 stundas profesionālajam vadītājam notiek reizi piecos gados.
Periodisko apmācību veic mācību iestādes, kam ir tiesības sagatavot C1, C1E, D1, D1E, C, CE, D vai DE kategorijas transportlīdzekļu vadītājus. Periodiskās apmācības ilgums ir 35 stundas, un nodarbību skaits vienā dienā nedrīkst pārsniegt septiņas stundas. Periodiskās apmācības laikā tiek padziļināti apgūtas un atkārtotas augstāk uzskaitītās zināšanas. Pēc periodiskās apmācības pabeigšanas mācību iestāde par to informē CSDD, kā arī izsniedz personai sertifikātu. Minētais sertifikāts ir derīgs piecus gadus.

Autobusu vadītāju iedalījumu profesionālos un neprofesionālos piemēro ar 2008.gada 10.septembri attiecībā uz personām, kas D1, D1E, D un DE kategoriju transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju ieguvuši, sākot ar 2008.gada 10.septembri.

Attiecībā uz personām, kas šo kategoriju transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju ir ieguvušas līdz 2008.gada 9.septembrim, minētās normas piemēro ar 2013.gada 10.septembri.

Kravas automobiļu vadītāju iedalījumu profesionālos un neprofesionālos piemēro ar 2009.gada 10.septembri attiecībā uz personām, kas C1, C1E, C un CE kategorijas transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju iegūst, sākot ar 2009.gada 10.septembri. Attiecībā uz personām, kas šo kategoriju transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju ir ieguvušas līdz 2009.gada 9.septembrim, minētās normas piemēro ar 2014.gada 10.septembri.

Statistika.

No  2008. gada 10. septembra Latvijā D transportlīdzekļu vadītāja kategoriju ieguvušas 500 personas. No tām tikai 210 ir ieguvušas D[95] kodu un drīkst strādāt par autobusa šoferiem.
D1 kategoriju ieguvušas 880 personas, no kurām D[95] kodu - tikai divi vadītāji.

Sekas pārkāpuma gadījumā.

Sekas gadījumos, kad vadītājs vada autobusu bez profesionālā [95] kategorijas koda.
Latvijā pārkāpums atbilst APK 149.4 pantam. Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, —
     uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 30,- līdz 200,- latiem;
     soda punktu sistēma par šo pārkāpumu vadītājam ieskaita 3 pārkāpuma punktus;
     OCTA apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret transportlīdzekļa vadītāju,
     kas ir vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli
     un izraisījis ceļu satiksmes negadījumu;
     OCTA apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret personu – pārvadātāju, kas ir
autobusa īpašnieks vai turētājs, un kas zaudējumu nodarījis ar ļaunu nolūku, pieņemot darbā un dodot norīkojumu pārvadāt pasažierus vai kravu vadītājam bez [95] papildinformācijas koda, ja pielaidei ceļa satiksmē vadītājam ir nepieciešams profesionālās kvalifikācijas apstiprinājums.
     Šķērsojot Latvijas robežu virzienā uz veco Eiropu, Vācijā soda - līdz 5000,- € vadītāju,
līdz 20.000,- € pārvadātāju par autobusa vai kravas automobiļa un to sastāvu vadīšanu, atbilstoši tiesību aktos noteiktajam, bez profesionālā [95] papildinformācijas koda.

Avoti.
1.    Direktīva 91/439/EEK par autovadītāju apliecībām.
2.    Direktīva 2003/59/EK par dažu kravu vai pasažieru pārvadāšanai paredzētu autotransporta līdzekļu vadītāju sākotnējo apmācību un periodisku apmācību.
3.    Ceļu satiksmes likums.
4.    Autopārvadājumu likums.
5.    Likums "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu".
6.    MK noteikumi Nr.173 „Transportlīdzekļu vadītāja kvalifikācijas iegūšanas, transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība” no 06.03.2007.
7.    Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums.

Pirmās 35 stundu periodiskās apmācības plānotas 12.,13.,18.,19.,20.09.2009.

Priecāšos, ja tiksimies mācībās, un ar cieņu,
Maģ., Ēriks Griģis
Latvijas Profesionālo Autoskolu Federācija, Valdes priekšsēdētājs
Bauskas 86, LV-1004,Rīga,
t. +371 26322578, egrigis@delfi.lv
 
Visi komentāri
 
270292. viesis 12.augusts 2009 12:35
1 0 Atbildēt

no kura datuma var sākt iet uz kursiem un cik izmaksās tās 35 stundas autoskola???:@pilnīgs sviests-varēja valsts izdomāt savādāk kā pie nauds tikt...

270293. viesis 12.augusts 2009 12:37
0 0 Atbildēt

Kad tad var stūrēt smago vai vest pasažierus bez sertifikāta?

270295. viesis 12.augusts 2009 12:42
0 0 Atbildēt

Valsts neizdomāja, bet iestājās ES!

Pēc iestāšanās ES, tiesību aktos tika iestrādāti grozījumi, kas izpildīja direktīvas prasības.

Pēc aptaujas tirgū: no 200,-Ls pirmajā gadā līdz 2000,- pēdējā, piektajā gadā. Nākošajā piecgades periodā summai būtu jāsamazinās.

270297. viesis 12.augusts 2009 12:47
0 0 Atbildēt

Kad drīkst vadīt autotransportu bez sertifikāta?

No Direktīvas 2003/59/EK

"...2. pants

Atbrīvojumi

Šī direktīva neattiecas uz vadītājiem, kas vada:

a) transportlīdzekļus, kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 km/h;

b) transportlīdzekļus, ko izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests un sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki;

c) transportlīdzekļus, kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai jaunus vai pārbūvētus transportlīdzekļus, kas vēl nav nodoti ekspluatācijā;

d) transportlīdzekļus, ko izmanto ārkārtas situācijās vai kas paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai;

e) transportlīdzekļus, ko izmanto transportlīdzekļa vadīšanas nodarbībās, apmācot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadītāja tiesības vai APA, kā noteikts 6. pantā un 8. panta 1. punktā;

f) transportlīdzekļus, ko izmanto nekomerciālai pasažieru vai kravu pārvadāšanai, personīgām vajadzībām;

g) transportlīdzekļus, ar ko pārvadā materiālus vai iekārtas, kuras vadītājs izmanto sava darba laikā, ja transportlīdzekļa vadīšana nav vadītāja galvenā darbības joma. ..."

270298. viesis 12.augusts 2009 13:04
0 0 Atbildēt

Un pateicoties šādām direktīvām, kāds var taisīt biznesu ar apmācīšanu :)

270299. viesis 12.augusts 2009 13:08
0 0 Atbildēt

Ne tikai ar apmācīšanu, bet arī ar to, ka vadītāji iegūst zināšanas :)

Arī ar to, ka tiks sodīti pārkāpēji!

Tikai soda naudasvisbiežāk, tiks nomaksātas citās valstīs, nevis Latvijā!

Arī ar to, ka regresu varēs pieprasīt apdrošinātāji!

270300. viesis 12.augusts 2009 13:12
0 0 Atbildēt

Bet naudas taču nevajadzēs maksāt pārvadātājam.

Mācības finansēs no ESF, ja projektu piestādīs darba devējs.

Apmācībām ir paredzēti ap 32 Mio latu liels finansējums.

Ja nē, tad gan maksās pats vadītājs.

270301. viesis 12.augusts 2009 13:19
0 0 Atbildēt

Jā! Direktīva tiek atbalstīta ar ESF finansējumu darbinieku apmācības projektiem, kuros katra komersanta darbinieka apmācībām, skatoties no transporta nozares, ir paredzēts līdz 290,- Ls. Ja šīs naudiņas kāds nogriezīs, samazinās vai aizvirzīs citur, tad tas būs iecirtis krietnu robu autopārvadājumu nozares dzīvotspējā.

Direktīva paredz valsts paritāti profesionālo autovadītāju apmācību finansēšanā. :)

270303. viesis 12.augusts 2009 13:23
0 0 Atbildēt

Tātad ja man mājās ir vecais GAZ 52 ar asinezatora mucu es nevaru ar viņu rādīties uz ceļa un izvest bedri ne sev ne kaimiņam… Forši…

270304. viesis 12.augusts 2009 13:25
0 0 Atbildēt

Bedres izvešana ir sanitārs un komerciāls pasākums, jo attīrišanas iekārtās nolejot to zupu ir vēl jāmaksā…

270305. viesis 12.augusts 2009 13:25
0 0 Atbildēt

Pirms secini, izlasi iepriekšējos komentus :)

270306. viesis 12.augusts 2009 13:25
0 0 Atbildēt

Interesanti, ko tādu tajās nodarbībās stāstīs :)

270307. viesis 12.augusts 2009 13:26
0 0 Atbildēt

Es savi balsi atdevu PRET iestāšanos ES…

270308. viesis 12.augusts 2009 13:27
0 0 Atbildēt

Noliet to zupu var arī paša vajadzībām... :)

270309. viesis 12.augusts 2009 13:29
0 0 Atbildēt

Kas man jāsecina?

Bedres izvešana ir komerciāls pasākums – pusmucu nedzīšu bet no kaimiņa naudu paņemšu – neesmu tak labdarības kantoris…

Zem g punkta arī nepavilkt – neizmantoju es to saturu savām vajadzībām…

d – ārkārtas situācija – nē…

270310. viesis 12.augusts 2009 13:31
0 0 Atbildēt

Nu vienīgais kas varētu būt – ir b punkts – bioķīmiskais ierocis – bet tad jābūt formā un ar uzplečiem…

270311. viesis 12.augusts 2009 13:31
0 0 Atbildēt

Ko mācīs periodiskās apmācības kursos?

Ekonomiska un racionāla vadīšana.

Pasažieru/kravas pārvadāšana, normatīvie akti.

Autotransporta sociālā vide, EG reģistrācijas iekārtas, darba un atpūtas laiki.

Kravas izvietošana un nostiprināšana

Satiksmes drošība, riski un to paredzēšana/novēršana ceļu satiksmē.

Tirgus organizācija un uzņēmuma tēls.

270312. viesis 12.augusts 2009 13:33
0 0 Atbildēt

Ja nav forma, uupim nav izvēles! :)

270313. viesis 12.augusts 2009 13:34
0 0 Atbildēt

Jautājums: »Tirgus organizācija un uzņēmuma tēls« kāds šitam sakars ar sertifikātu???

Tā ir kāpšana birokrātijas kalnā…

270314. viesis 12.augusts 2009 13:36
0 0 Atbildēt

uupim nikā - zupas rūgšanas procesā veidojas biogāze - bīstamā krava. To drīkst pārvadāt tikai īpaši apmācīti vadītāji ar bistamās kravas mašnām :)

270315. viesis 12.augusts 2009 13:37
0 0 Atbildēt

zupu pārvadājot - nekāc, tikai šļūkšana lejup no kalna!

270317. viesis 12.augusts 2009 13:54
0 0 Atbildēt

Ar šo sāksies tieši tādas pašas kasīšanās ka tagad ar sabiedriskās kārtības noteikumiem.

Noteikumos noteikts ka nevar atrasties ar atvērtu alkohola pudeli uz ielas, bet pašvaldības policija izdomājusi ka pudelei jābūt rūpnieciski aizvērtai, lai gan noteikumos nekas par to nav teikts un tātad to var aizvērt ar jebko, kaut ar koka puļķi.

Šeit ir tas pats – čeku izrakstīji kaimiņam – komercija – un iepūt inspektoram – nav attiecīgā sertifikāta – nav kategorijas – maxā…

270322. viesis 12.augusts 2009 17:31
0 0 Atbildēt

Protams, tikai bezkaunīga naudas kāšana, nekas vairāk.

Un Latvijas ierēdņi tā vietā, lai objektīvi izvērtētu patieši nepieciešamību pēc tādām muļķībām, naski skrien vilcienam pa priekšu.

Banānrepublika bez savas galvas.

270326. viesis 12.augusts 2009 18:00
0 0 Atbildēt

Vaidzētu B klases vadītājus pārmācīt, citādi retais zina, ka pagrieziens jāieslēdz un kas ir distance!

270327. viesis 12.augusts 2009 18:04
0 0 Atbildēt

Stulbums! Tā jau nolikt tiesības maksā baigo naudu un nu vēl šitādi mēsli. :( Kas, valsts nedomā nākt pretī jaunajiem vadītājiem? Cik tad ilgi šitie vecie brauks? Pēc gadiem transporta nozarē būs baigais kadru trūkums,šitādā garā. Stulbā ES un mūsu ierēdņi.:( Tiesības būs jāliek Krievijā un tur arī jādzīvo un jāstrādā.

270334. viesis 12.augusts 2009 21:47
0 0 Atbildēt

Tad iznāk ka ja man ir firmele ar kravas auto, tad ēs drīkstu ņemt darbā tikai cilvēku ar to kodu?? un paša CE kategorija nav nekam derīga, izņemot ja nodarbojos ar labdarību???

270335. viesis 12.augusts 2009 21:48
0 0 Atbildēt

un cik ilgā laikā tas viss jāiespēj??

270336. viesis 12.augusts 2009 21:57
0 0 Atbildēt

*****Sekas pārkāpuma gadījumā.

Sekas gadījumos, kad vadītājs vada autobusu bez profesionālā [95] kategorijas koda.

Latvijā pārkāpums atbilst APK 149.4 pantam. Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana

Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, —

uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 30,- līdz 200,- latiem;

soda punktu sistēma par šo pārkāpumu vadītājam ieskaita 3 pārkāpuma punktus;

*****

BET VAI CSN ir tas ka jabūt kautkādam kodam?

AGA

270337. viesis 12.augusts 2009 22:20
0 0 Atbildēt

Ir bijis kolosāls biznesa plāns! Beidzot realizēts.

270341. viesis 12.augusts 2009 23:09
0 0 Atbildēt

kautkāds stulbums!

270345. viesis 13.augusts 2009 8:06
0 1 Atbildēt

Ideāls naudas kāšanas variants :-D

Bizness uz urrā

270348. viesis 13.augusts 2009 8:23
0 0 Atbildēt

Ja ir CSL likumā, tad CSN tam ir pakārtots.

270349. viesis 13.augusts 2009 8:25
0 0 Atbildēt

Piekrītu budžeta papildināšanas plānam ar naudas kāšanu. Iedomā, 25 000 vienā sodīšanas reizē. Otre - kā šoferi uzvārīsies, saņemot apmācībām vairāk vaudas, nekā izdod. Bet kontrolēt vajadzētu, kā apmācībām piešķirto naudiņu notērēs :)

270350. viesis 13.augusts 2009 8:27
0 0 Atbildēt

Točno stulbums!

Saņemt naudu no Eiropas - kam Latvijai Eiropas naudiņa vajadzīga!

Kāpē vispār šoferi pie mums jāmāca, ja viņi braukā un pelna ārzemēs!

270355. viesis 13.augusts 2009 9:22
0 0 Atbildēt

uupis [?] 12.08.2009 13:26

Es savi balsi atdevu PRET iestāšanos ES…

======================

Tam nav nekaada sakara ar iestaashanos vai neiestaashanos ES -

virknee valstu shaadi noteikumi bija jau ilgi pirms iestaashanaas ES,

visaas shodienas Eiropas ne-ES valstiis taadi ir, vienkaarshi tur

valdiibas domaa ar galvu un nav ieintereseetas, ka pa celjiem ar

komerctransportu braukaa nedaizgliitoti shofferiishi :-) Gadu gaitaa

vispaar Eiropaa ir sastapti visaadi diivaini shoferiishi, galvenokaart

no Krievijas un Ukrainas, kuri nez kaapeec neaptver viselementaaraakaas

lietas. Kopaa ar totaalu sveshvalodu nezinaashanu tas reizeem ir

izskatiijies pat komiski :-)

Ruu

270361. viesis 13.augusts 2009 9:57
0 0 Atbildēt

Beidzot vajadzētu saprast, ka JEBKURŠ ierobežojums uzņēmējdarbībā padara mūs mazāk konkurētspējīgus.

It kā šis vēl ir sīkums, bet tracina tas, ka nepārtraukti visās jomās prādās tādi it kā sīki ierobežojumi, kas kopā veido to milzīgo birokrātisko aparātu un padara sistēmu neelastīgu.

270366. viesis 13.augusts 2009 10:17
0 0 Atbildēt

Vispār jau diezgan netaisnīgi-uz pirmajām tiesībām bija rakstīts-šofjor profesional.

270385. viesis 13.augusts 2009 14:55
0 0 Atbildēt

Hi!

Tikai kļūda valodas izvēlē - tas nebija uzrakstīts eiropas valodā :)

270389. viesis 13.augusts 2009 18:44
0 0 Atbildēt

Tas lietas būtību nemaina-apmācībā un eksāmenos bija daudz augstākas prasības nekā amatieru tiesību iegūšanai.

270392. viesis 14.augusts 2009 9:07
0 0 Atbildēt

STALINS [?] 13.08.2009 09:57

Beidzot vajadzētu saprast, ka JEBKURŠ ierobežojums uzņēmējdarbībā padara mūs mazāk konkurētspējīgus.

===============================

Hmm, a kur te ir ierobezhojums? Normaala valsts prasiiba savaas un darbadeveeju, kaa arii citu satiksmes daliibnieku interesees. Interesanti, kaa tad taa ar mums konkuree tie, kuriem shaadi "ierobezhojumi" ir jau no laika gala?

270432. viesis 17.augusts 2009 18:56
0 0 Atbildēt

Manuprāt cilvēks kurš zem raksta ir parakstījies nav īsti pie pilna prāta. Parēķināt cik Latvijā ir autovadītāju ar CED kategorijām.Liekot tiesības uz šīm kategorijām šoferi automātiski iegūst profesionāla autovadītāja statusu.Un ko tagad tiem kuri pie stūres ir jau 10, 20,30 gadus un vairāk tagad būs jāpārliek tiesības , lai pierādītu , ka viņi visus šos gadus ir bijuši,, puskoka lēcēji,,.Muļķības un tikai.Pat ja tā , kā šis kungs iedomājas tūkstošu šoferu armiju pārliekot tiesības. Transports valstī paralizēts uz pusgadu.

270484. viesis 21.augusts 2009 15:55
0 0 Atbildēt

Nemaz ari nav tik slikti ;)

Tie,kas réc,ka Latvija kaut ko jaunu izdomájusi-neblaujiet,daudz kur tá ir.Spánijá tagad tá pati fícha,pat termiñi tie pashi(Nu Eiropa dikté...neko nepadarísi)un ziniet kungi-nav nemaz tik slikti.Pirms shiem jaunajiem noteikumiem,C kategorija bija katram losim(Ká paliek bezdarbnieks,tá pirmais ko INEM(músu NVA analoga)dara...aizdzen bezdarbnieku pasédét C.kategorijas kursos un shamai par velti tiek pie C burtam,lídz ar to bija radusies aut.vadítáju párprodukcija.Autobusu vadítáju gan trúka mazliet,bet ne vella jau ari viñiem nemaksája.Tagad,kad D-cat ieguvushajiem péc 09/2008 obligáti jáliek CAP(apm 1600eur) kurss(jeb 95-ais kods),dramatiski ir samazinájusies konkurence uz autobusu vadítáju vietám un autobusu firmas sák párdomát,ká ríkoties...un pagaidám ir izdomájushi elementári paaugstinát algas.C.kategoriju ieguvusho pilsoñu ir krietni vairák,bet pagaidísim,kas notiks péc 09/2009,kad ari C.kategorijai,ja gribés strádát,tad náksies likt CAP?Bús jautri ;) un samazinásies konkurence uz vakancém ;)

270494. viesis 24.augusts 2009 11:23
0 0 Atbildēt

Kas ir CAP?

270633. viesis 30.augusts 2009 9:22
0 0 Atbildēt

Es tādus kursus izgāju Zviedrijā vai līdzīgus,jo savādāk nevarēja viņu piekabes valkāt. Arī eksāmens pārvadātāja firmā bija,bet nekādus vāciņus neviens nedeva!?Sanāk man jāiet uz kursiem mūsu ļoti "cienītajā" valstī vēlreiz?

270725. viesis 1.septembris 2009 20:22
0 0 Atbildēt

CAP(Certificado de Aptitud Profesional) ir tas pats,kas LV 95-ais kods ;)

272010. viesis 21.oktobris 2009 0:22
0 0 Atbildēt

Ja man jau ir profesionālās kompetences sertifikāts,kuru izsniedz Satiksmes Ministrija,tad man arī jaklausās tas viss vēlreiz. Vēl man ir IRU Akadēmijas apliecība.

272011. viesis 21.oktobris 2009 1:27
0 0 Atbildēt

Aa..gribas atpakalj psrs..pie vieglas C kategorijas..

a latvijaa vienmeer daudzi bljaus..padomju laikos bija slikti - bljava..tagad ir slikti - bljauj..tada filozofija dziivei. ;)

275495. viesis 15.marts 2010 20:42
0 0 Atbildēt

Nē nu sviests kaut kāds!Piekrītu,ka jānoklausās kursi tiem kuri lika tiesības līdz datumam kad likums stājās spēkā,bet kāda x pēc tiem kas liek tiesības tagad jāklausās un jāmaksā divreiz?!

282760. viesis 14.maijs 2011 16:35
0 0 Atbildēt

Pilnigs stulbums un apkastuve,mans stazs ir 31 gads un es bez jusu kursiem zinu vairak par tiem ''pasniedzejiem'',gramatinu lasitajiem.

Kaspars 14.novembris 2014 5:22
1 0 Atbildēt

Vai kravu pārvadāšanai Latvijas robežās jābūt tiesībās 95 kodam, vai pietiek ar to ka ceļu policijai uzrādu diplomu par izietiem kursiem??

Janka 15.februāris 2015 14:16
0 0 Atbildēt

Man tāds pat jautājums kā Kasparam!Vai LV pārvadājot kravas 95.kodam jābūt tiesībās,ja sertifikāts derīgs līdz 2016.gada aprīlim?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā baltkrievu tālbraucējs Polijā 350 eiro sodu nopelnīja (+ VIDEO) 1

Baltkrievu "fūres" vadītājs, kurš krustojumā un uz gājēju pārejas apsteidz netrafarētu policijas automašīnu, tiek apturēts un saņem sodu PLN 1500 (350 EUR) apmērā. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 9

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti