«Volvo Trucks» ITS kongresā Stokholmā demonstrēs nākotnes transportlīdzekļus

16.septembris 2009 9:06

No 21. līdz 25. septembrim Stokholmā notiekošajā ITS (inteliģento transporta sistēmu un pakalpojumu) kongresā “Volvo Trucks” demonstrēs vairākus jaunas paaudzes projektus. Eksponātu vidū tiks demonstrētas “inteliģentas” kravas automašīnas, kas spēj bez vadītāja palīdzības kontrolēt vairākas braukšanas pamatfunkcijas, sazināties ar citiem satiksmē esošajiem transportlīdzekļiem un pat iesaistīties kritisku situāciju novēršanā.

“Raugoties ilgtermiņā, ir pavisam reāli panākt, ka negadījumos, kuros iesaistītas kravas automašīnas, neviens no cilvēkiem nezaudē dzīvību un negūst nopietnus savainojumus. Kongresa laikā mēs demonstrēsim drošības risinājumus, kas tiks izmantoti nākotnē, tostarp pilnīgi jaunas paaudzes vadītāja palīgsistēmas. Šīs sistēmas veido dialogu starp vadītāju, transportlīdzekļa elektroniskajām funkcijām un apkārtējo satiksmes vidi, kā rezultātā, atkarībā no situācijas, transportlīdzeklis var darboties vairāk vai mazāk automātiski,” stāsta Karls Johans Almkvists (Carl Johan Almqvist), “Volvo Trucks” satiksmes un produktu drošības direktors. “Kaut arī mūsu mērķis ir panākt, lai satiksmes infrastruktūra un tās dalībnieki darbotos kā vienota sistēma, absolūti nav pieļaujams, ka transportlīdzekļu vadīšana tiek pilnībā uzticēta tehnoloģijām. Protams, šis uzdevums joprojām ir jāveic profesionāliem un prasmīgiem autovadītājiem.”


Automātiskās vadītāja palīgsistēmas

“Volvo” stendā ar jaunākajiem aktīvās drošības tehnoloģiju risinājumiem varēs iepazīties konceptuālā kravas automašīnu un braukšanas simulatorā. Tas paredzēts “Automated Queue Assistance” sistēmas demonstrēšanai, kas nodrošina automātisku ātruma palielināšanu vai samazināšanu, braucot ar nelielu ātrumu, piemēram, satiksmes sastrēgumos.

“Volvo Trucks” stendā demonstrētā kravas automašīna ir izveidota Eiropas Savienības “HAVEit” (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport – pilnībā automatizēti transportlīdzekļi inteliģentai satiksmei) (HAVEit) ietvaros. Tas ir liels solis ceļā uz inteliģentu nākotnes autotransportu, kurā tiks izmantotas pilnveidotas vadītāja palīgsistēmas.

Kā piemēru daudzajām “HAVEit” projekta kravas automašīnu funkcijām var minēt “E-horizon” sistēmu, kas, izmantojot karšu datu bāzes, informē vadītāju par priekšā gaidāmo reljefu, pagriezieniem un krustojumiem. Ir veiktas arī attiecīgas izmaiņas automašīnas ritošajā daļā, lai braukšana varētu būt pēc iespējas efektīvāka un ekonomiskāka.


Saziņa starp transportlīdzekļiem

Blakus izstāžu kompleksam esošajā izmēģinājumu trasē apmeklētājiem būs iespēja izmēģināt starptautiskā “Safespot” projekta ietvaros demonstrētās kravas automašīnas. Šajā projektā tiek pētīts, kā nākotnē varētu izpausties saziņa starp vieglajiem automobiļiem un kravas automašīnām un apkārtējo infrastruktūru.

“Safespot” projekts galvenokārt pievēršas tādām jomām, kuru pamatā ir pats transportlīdzeklis – drošība krustojumos, brīdinājums par frontālas sadursmes risku, sliktiem ceļa apstākļiem, tuvumā esošiem velosipēdistiem un gājējiem.

Izmēģinājumu trasē būs arī kravas automašīnas no projekta CVIS (Cooperative Vehicle Infrastructure Systems – kooperatīvās transportlīdzekļu infrastruktūras sistēmas). Šajā projektā tiek pētīti uz infrastruktūru balstīti risinājumi – brīdinājumi par braukšanas ātrumu, uz ceļa notikušajiem negadījumiem un vietas atbrīvošanu operatīvajiem transportlīdzekļiem. Vadītājam šī informācija tiek nodota ar uzrakstiem uz ekrāna vai skaņas un gaismas signāliem. Paredzams, ka šo informāciju varēs arī attēlot ar ceļazīmju un apkārtnes gaismas signālu palīdzību.


Informācijas uzkrāšana jauniem atklājumiem

“Volvo Trucks” prezentēs arī “euroFOT” pētījumu, kurā piedalās 28 uzņēmumi un organizācijas no visas Eiropas. Projekta mērķis ir padarīt autotransportu drošāku un efektīvāku, ievācot būtisku informāciju satiksmes vidē.

Projekta īstenošanu paredzēts uzsākt 2010. gadā. Tā ietvaros ar kamerām un dažādām citām kontroles ierīcēm aprīkotas “Volvo” kravas automašīnas vesela gada garumā piedalīsies satiksmē un uzkrās datus pētījumam.

“Šis projekts mums ļauj iegūt detalizētu informāciju par visdažādākajām bīstamajām situācijām, izpētīt vadītāju reakciju un novērtēt jauno negadījumu novēršanas sistēmu darbību. Visu šo informāciju mēs varēsim izmantot nākotnes tehnoloģiju izstrādē,” stāsta Karls Johans Almkvists.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Remontēja KAMAZ - Opel notriec trīs cilvēkus (+ VIDEO) 5

Salūzuša kravas auto remonts autošosejas "Kaspija" 992 kilometrā (Volgogradas apgabals, Krievija) kļuva liktenīgs trim cilvēkiem, kurus notrieca aizsapņojies Opel Corsa vadītājs. Lasīt vairāk

 

Aston Martin veiksmīgs gads; īpaši pieprasīts krosovers DBX 2

Britu autoražotājs Aston Martin priecājas par veiksmīgo gadu. Šoga pārdots ievērojami vairāk nekā pērn, bet galveno artavu šajā panākumā devis markas pirmais krosovers DBX. Lasīt vairāk

 

120 000 eiro pagalam – Vācijā nodeg pilnīgi jauns Audi e-tron GT 13

Minhenē kāds gluži jauna Audi e-tron GT (120 000 eiro) elektroauto īpašnieks piedzīvojis nepatīkamu pārsteigumu uzzinot no policijas, ka viņa automobilis ir pilnībā sadedzis. Lasīt vairāk

 

Finišējis minirallijs “Amata”, uzvara Kalvim Blūmam / Ralfam Lipstokam (+ FOTO)

Sestdien, 31.jūlijā, Cēsu pusē norisinājās minirallijs “Amata”. Lietus, kas bija pamatīgi lijis visu iepriekšējo nakti, trasi padarīja vēl sarežģītāku un dalībniekiem nācās parādīt visu savu meistarību, lai ātri un bez liekām kļūdām pievarētu minirallija distanci. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti