Jaunās paaudzes «Mercedes-Benz Sprinter» jau pieejams Latvijā 1

 
3.decembris 2009 11:46

Jaunās paaudzes Mercedes-Benz Sprinter ir visvairāk pārdotais automobilis savā klasē Eiropā. Šobrīd Mercedes-Benz Sprinter kļuvis par absolūtu līderi un, pateicoties jaunās paaudzes dīzeļdzinējam, jaunai manuālai pārnesumkārbai un daudzām citām funkcijām, daudzkārt apsteidz savus konkurentus.

Jauns dzinējs ar Euro 5 emisijas standartu

Uzlabojumi vērsti uz pilnīgi jaunu četru cilindru dīzeļa dzinēju un inženiertehniski uzlabotu V6 dzinēju izstrādi. Tās gaitā, pamatojoties uz Euro 5 emisiju standarta atbilstību, galvenā uzmanība tika pievērsta apkārtējās vides aizsardzībai, kā arī ekonomiskumam. Pateicoties dažādiem uzlabojumiem, jaunais Mercedes-Benz Sprinter nodrošina mazāku degvielas patēriņu.

Pilnīgi jauns četru cilindru dīzeļa dzinējs OM 651

Četru cilindru OM 651 dīzeļa dzinējs konstruēts pilnīgi no jauna, tā darba tilpums ir 2,15 litri. Dzinējam panākts lielāks griezes moments un jauda. Motoram ir divas augšējās sadales vārpstas, kā arī 16 ieplūdes un izplūdes vārsti. Sadales vārpstu darbina kombinēts zobratu un īsas ķēdes pārvads. Tāpat kā iepriekš tiek izmantota common rail degvielas iesmidzināšanas sistēma. Iesmidzināšanas spiediens ir palielināts līdz 1.800 bāriem, kas ir lielākais jauno dzinējs paaudzē.

Visaugstākais sniegums visā motora apgriezienu diapazonā

Mercedes-Benz inženieri veikuši dažādus uzlabojumus, lai nodrošinātu vēl lielāku Sprinter motora jaudu un panāktu augstāku diapazonu motora apgriezieniem. Pirmo reizi vēsturē mikroautobusu četru cilindru dīzeļa dzinējiem ir Lančestera līdzsvarošanas mehānisms: divas vārpstas ar ekscentriskām masām tiek grieztas pretējos virzienos, kas piedod šiem dzinējiem gaitas vienmērīgumu. Turklāt izstrādātas vēl papildu jaunas sistēmas ar mērķi samazināt degvielas patēriņu.

{page}

Izplūdes gāzu pēcapstrāde Euro 5 motoriem jeb atgāzu recirkulācija

Pateicoties augstajai dzinēja efektivitātei, jaunās paaudzes Mercedes-Benz Sprinter emisijas izmešu daudzums atbilst Euro 5 standartam. To nodrošina EEV tehnoloģiju izmantošana. Visiem jaunajiem dzinējiem standarta aprīkojumā ietilpst arī atgāzu daļiņu filtrs. Jauno dzinēju 651 OM sērija ar EURO 5 izmešu normu sākotnēji ir ieviesta visiem Sprinter modeļiem, kuru pilnā masa ir, sākot ar 3,5 tonnām. Pasažieru versijām EURO 5 atgāzu normu plānots ieviest 2010. gadā.

Lai samazinātu izmaksas un CO2 emisiju, tiek piedāvāts Sprinter ar efektivitātes paketi BlueEFFICIENCY. Tajā papildus jaunajai ECO Gear pārnesumkārbai un Euro 5 dīzeļmotoram ietilpst arī ECO start-stop funkcija, kā rezultātā, braucot pa pilsētu, degvielas patēriņš tiek samazinās līdz 8%. Savukārt kravas un pasažieru mikroautobuss Sprinter NGT darbojas ar dabasgāzi un tā izplūdes gāzēs praktiski nav kaitīgo piemaisījumu, tādējādi tas tiek atzīts par videi īpaši draudzīgu automobili.

Jauna sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba ECO Gear

Līdzšinējā pērnesumkārba NSG visos Sprinter variantos tagad tiek aizstāta ar speciāli Mercedes-Benz izstrādāto jauno ECO Gear sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tai ir paaugstināta pārslēgšanas kvalitāte: labāki pārnesuma skaitļi, optimizēti pārnesumu lēcieni un plašāks pārnesuma skaitļu diapazons. Turklāt jaunā pārnesumkārba nodrošina zemāku degvielas patēriņu un augstāku braukšanas komfortu. Jaunās transmisijas neatņemama iezīme ir īpaši plašs pārnesumu sadalījums ar zemu pārnesumu 1. ātrumam un attiecīgi ļoti augstu pārnesumu sadalījumu 6. ātrumam.

Degvielas patēriņš samazināts līdz pat 1,5 litriem/100km

Pateicoties zemam motora apgriezienu līmenim, kā arī daudziem tehniskiem jauninājumiem, ievērojami samazināts degvielas patēriņš. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem, vidējais degvielas patēriņš atkarībā no jaudas varianta ir par 0,5 līdz 1,0 litriem uz 100 km zemāks. Modelim ar V6 CDI dzinēju degvielas patēriņu iespējams samazināt līdz pat 1,5 litriem uz 100 km.

Uzlabots komforts un pilnveidota drošības sistēma

Sprinter ir ieviesti ne tikai jauni dzinēji, bet arī uzlabots komforts un pilveidota drošības sistēma. ESP piekabes stabilizācija, atpazīstot svārstību ap transportlīdzekļa vertikālo asi, uzsāk pretdarbību ar aktīvu bremzēšanu. Visiem Sprinter modeļiem standarta aprīkojumā ietilpst adaptīvās bremžu ugunis: strauji bremzējot, visas bremžu ugunis sāk mirgot, līdz ar to tiek brīdināti visi pārējie satiksmes dalībnieki un būtiski samazinās vadītāja reakcijas laiks. Turpretī, ja automobilis tiek pilnībā nobremzēts, automātiski ieslēdzas avārijas brīdinājuma gaismas.

Mercedes-Benz Sprinter priekšējiem sēdekļiem izmantota jauna apdare, kas nodrošina labāku gaisa cirkulāciju un augstāku komforta līmeni. Lai savietotu mobilās un elektroniskās ierīces, piemēram, navigācijas sistēmas vai MP3 atskaņotājus, ir izveidots vienots, universāls pieslēgums. Jaunā brīvroku sistēma paredzēta līdzīgam mērķim un ir piemērota Bluetooth.

Jaunās paaudzes Mercedes-Benz Sprinter ir iespējams iegādāties Domenikss Auto tirdzniecības centrā, Rīgā, Krasta ielā 34. Mikroautobusa cena ir, sākot no 21 500 EUR bez PVN.

 
Visi komentāri
 
273109. viesis 3.decembris 2009 11:56
0 0 Atbildēt

Atkal kaut kas ZILS pieķibināts

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti