Dīzeļdegvielu ar bio piejaukumu «Statoil» tirgos līdz oktobra beigām 1

12.oktobris 2010 0:00

Šobrīd „Latvija Statoil” degvielas uzpildes stacijās (DUS) sākas pāreja uz ziemas dīzeļdegvielu. Un ir nolemts, ka 5% bio piejaukumu „Latvija Statoil” dīzeļdegvielai pievienos līdz šī mēneša beigām.

<250>Pazeminoties gaisa vidējai diennakts temperatūrai, sākusies pakāpeniska pāreja uz aukstiem laika apstākļiem piemērotu dīzeļdegvielu. Pašreiz gan DUS, gan klientiem vairumtirdzniecībā tiek piegādāta F klases dīzeļdegviela, ar kuru motori bez traucējumiem darbojas arī salā līdz -20 grādiem. Savukārt oktobra beigās tirdzniecībā tiks ieviesta 1. arktiskās un novembra beigās arī 2. arktiskās klases dīzeļdegviela, kas garantē netraucētu motoru darbību salā līdz -32 grādiem.

„Kā katru gadu vēršam auto vadītāju uzmanību uz to, ka ziemā pat daži litri vasaras dīzeļdegvielas bākas pašā dibenā, kam klāt pielieta ziemas klašu dīzeļdegviela, var būt par iemeslu tam, ka mašīna „nelec”,” stāsta Kaspars Skrābāns, SIA „Latvija Statoil” Degvielas kategorijas vadītājs. „Vasaras dīzeļdegvielā veidojas parafīns, kas zemās temperatūrās var sabiezēt un aizsprostot degvielas filtru. Tātad, ja ziemā plānojat auto izmantot tikai pa retam, novietot auto garāžā var tikai tad, kad pārdošanā jau ir 100% aukstiem laika apstākļiem piemērota degviela.”

Lēmumu, kādas klases dīzeļdegvielu tirgot, Latvijā degvielas mazumtirgotāji pieņem individuāli. Tāpēc tas, kādas klases dīzeļdegviela ir tirdzniecībā, jājautā konkrētā tirgotāja personālam, vai stacijā jāapskata tirdzniecībā esošās degvielas kvalitātes sertifikāts.

No novembra dīzeļdegvielā 5% bio nebūs
Pašreiz Latvijā aktīvi norit diskusija par bio degvielas īpatsvara kāpināšanu. Un „Latvija Statoil” aktīvi atbalsta videi draudzīgas satiksmes attīstību Latvijā. Taču jautājumā par ziemas dīzeļdegvielu ir pretējās domās, kā biodegvielas ražotāji.

„Mēs izanalizējām gan zinātniskos rakstos minētos faktus, gan pieredzi, kāda uzkrāta Skandināvijas valstīs. Un mūsu lēmums ir ne pirmās, ne otrās arktiskās klases dīzeļdegvielai 5% bio šobrīd nepievienot,” saka K. Skrābāns. „Mēs izprotam bio ražotājus, taču nevēlamies savus pircējus pakļaut kaut nelielai iespējamībai, ka to auto zemā temperatūrā nedarbojas, jo bio piejaukums dīzeļdegvielai var pasliktināt degvielas aukstumizturības rādītājus. Vēl jo vairāk zinot, ka eksperti arī šo ziemu prognozē īpaši bargu.”
 
Tikmēr benzīnam bio piejaukums tiks pievienots arī ziemā un tas pozitīvi ietekmē motora darbību, jo novērš kondensāta krāšanos degvielas tvertnē.

 
Visi komentāri
 
279461. viesis 12.oktobris 2010 19:36
0 0 Atbildēt

„Kā katru gadu vēršam auto vadītāju uzmanību uz to, ka ziemā pat daži litri vasaras dīzeļdegvielas bākas pašā dibenā, kam klāt pielieta ziemas klašu dīzeļdegviela, var būt par iemeslu tam, ka mašīna „nelec”,” - katru gadu stāsta šito fufeli.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz 90 000 eiro – Vācijas stiprāko dīzeļdzinēju jau var pasūtīt (+ FOTO) 1

Pasūtīšanai kļuvis pieejams Volkswagen Touareg V8 TDI - krosovera versija, kas aprīkota 421 Zs astoņcilindru motoru – jaudīgāko dīzeļdzinēju kāds pieejams vācu ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Dažādas "Harley Davidson" motociklu degvielas tvertnes (+ FOTO)

Par Harley Davidson degvielas tvertnēm var runāt un rakstīt daudz. Te viens fakts. Lasīt vairāk

 

Pēc degvielas pēdējā mirklī (+ VIDEO) 12

Video autors atzīst, ka vajadzējis bremzēt uzreiz un strauji nevis mēģināt apbraukt - viņš vienkārši neesot gaidījis šādu manevru no Kia vadītāja. Lasīt vairāk

 

Horch atgriezīsies? - Audi apstiprina īpaši grezno A8 modeli 3

Vācu kompānija Audi apstiprinājusi, ka 2021.gadā ieviesīs piedāvājumā īpaši greznu sedana A8 modeli, kas konkurēs ar Mercedes-Maybach un tirgū nonāks ar savulaik izmantoto nosaukumu Horch. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti