Andris Dambis svin pirmo uzvaru rallijreidā 1

 
22.septembris 2003 15:28

Sestdien un svētdien Madonas un Aizkraukles rajonā risinājās rallijreidu Latvijas čempionāta ceturtais posms rallijs-reids ”Mētra 2003”. Būdami ātrākie visos trīs ātrumposmos, jau sestdien rallijreida vadībā izvirzījās Andris Dambis/Ainārs Princis ar Dakaras rallijam būvēto prototipu OSCar.

Lai gan otrās sacensību dienas ātrumposmu summā pārāki bija Jānis Naglis/Krišjānis Caune ar Mitsubishi Pajero, kļūdīšanās pārbraucienā Nagļa ekipāžai neļāva iekļūt pat trijniekā. Rallijreida absolūtajā vērtējumā pirmo vietu un savu pirmo uzvaru apvidus rallijreidu sacensībās svinēja Dambis ar Princi. Tā ir pirmā uzvara arī OSCar prototipiem.

OSCari sāk vareni
Divos pirmajos ātrumposmos aiz Dambja turējās otra OSCar ekipāža Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis, taču burtiski 100 metrus pirms trešā dopa finiša no ierindas izgāja auto dzinējs. „Jau iepriekš mums bija nelielas problēmas, pagaidām neskaidru iemeslu dēļ kritās eļļas līmenis dzinējā. Uzmanīju eļļas spiedienu un šķita, ka posmu varēsim pabeigt, taču, kad priekšā jau redzēju finiša karogu, motors tomēr izbeidzās,” izstāšanos komentēja A. Lukstiņš.

Lukstiņa liksta gandrīz kļuva liktenīga Jānim Naglim/Valdim Purvinskim, kuri ātrumposmā devās nākamie. OSCar palika stāvam tieši uz caurtekas pār pamatīgu meliorācijas grāvi, aizšķērsojot šaurās pārbrauktuves lielāko daļu. Stūrmanis Ivars Krauklis metās brīdināt tuvojošos mašīnu, bet Naglis, braukdams lielā ātrumā, nepaspēja sabremzēties. Lai neuztriektos OSCar, pilots grieza par labi un Mitsubishi Pajero ielidoja dziļajā grāvī, pazuzdams tajā līdz jumtam. Abos iepriekšējos dopos Naglis bija trešais ātrākais aiz abiem OSCar pilotiem.

Tiesneši pieņēma lēmumu šājā posmā Nagļa ekipāžai piešķirt vienādu dopa laiku ar ātrāko ekipāžu, uzskatot, ka sportists distanci līdz galam neveica ne savas, bet trasē pēkšņi radušās kritiskās situācijas dēļ. Daži sportisti gan apšaubīja šā lēmuma objektivitāti, taču oficiāli protesti nesekoja.

Pirmajā dienā vistuvāk līderiem turējās Andrejs Radzevičs/Ainārs Šusts ar Ņivu un Igors Skoks/Agris Piķis ar Mitsubishi Pajero. Sķietami rezervēti sacensību sāka čempionāta līderi Jānis Āzis/Valdis Purvinskis ar Mitsubishi Pajero, viņi „atvērās” tikai trešājā dopā un dienu beidza piektajā vietā. Savukārt pagājušā gada čempioni Māris Saukāns/Didzis Zariņš nestartēja ar savu Pajero, bet gan ar apvidus krosam gatavoto Lukstiņa Jeep Wrangler. Tas, protams, atsaucās uz rezultātiem, Saukāna ekipāža bija tikia sestā. Septītie spēja būt T1 klases līderi Modris un Kristers Reinfeldi ar Nissan Terrano.

Diemžēl, bez ieskaites čempionātā sacensību bija spiesti aizvadīt T1 klases braucēji, jo pietrūka nepieciešamā dalībnieku skaita. Tehnisko komisiju neizgāja divi auto, bet kopumā šoreiz startēja tikai 13 mašīnas.

Dambis notur pozīcijas
Otrajā dienā ceturtajā un piektajā ātrumposmā atkal labākais bija Andris Dambis, bet sestajā Jānis Naglis. Tiesa, Naglis pirms tam parbraucienā nomaldījās no leģendas un tikai ar Igora Skoka palīdzību spēja turpināt sacensību. Abas ekipāžas saņēma sodu par kavējumu laika kontrolē. Pārbraucienā remontēt auto bija spiesti Andrejs Radzevičs/Ainārs Šusts, arī vieņiem kavējums.

Pa to laiku ātrumposmos straujāks bija kļuvis Jānis Āzis, divreiz būdams otrais aiz Dambja. Māra Saukāna Wrangler otrajā sacensību riņķī sabojājās ātrumkārba. Braucēji gan centās sacensību pabeigt, izmantojot vienīgi atlikušo ceturto pārnesumu, bet finišu tomēr nesasniedza. Vēl ātrāk izstājās Reinfeldu ekipāža, kuras autromobilim sestajā dopā salūza priekšējā pusass.

Pēdējos ātrumposmus ar bojātu auto veica arī Andris Dambis, sāka uzdot OSCar stūres mehānisms. Tas gan viņam netraucēja būt ātrākajam septītajā un astotajā dopā, bet visgarākajā devītajā Andris vairāk domāja par finiša sasniegšanu, nevis rezultātu. Tikmēr ļoti ātri bija Andrejs Radzevičs, Jānis Naglis, kā arī Igors Skoks un Jānis Āzis. Saspringto cīņu raksturo ārkārtīgi blīvie rezultāti, ātrakos pilotus dopos šķīra tikai dažas sekundes.

Vietalvas slēpošanas trasē „Mailes” devītā, pēdējā ātrumposma beigās tramplīnā efektīvu šovu skatītājiem sarīkoja Jānis Naglis. Taisnā meža stigā kā lingas sviests Nagļa Pajero pa gaisu lidoja metrus piecpadsmit. Piezemēšanās gan maksāja salauztu priekšējo tiltu un izmisīgu pilota cīņu par auto savaldīšanu. Labi, ka dopa finišs bija pēc pārsimts metriem. Krietni pieticīgākos ātrumos, bet atraktīvus lidojumus skatītaji varēja vērot arī Jaunkalsnavas enduro motokrosa trasē.

Uzvar ātrums un kļūdu nepieļaušana
Uzvarot septiņos no deviņiem ātrumposmiem. Dambis bija ātrākais rallijreidā „Mētra”, turklāt ļoti labi darbojās arī stūrmanis stūrmanis Ainārs Princis. Rallijreida uzvarētājiem nebija neviena kavējuma laika kontrolēs. Otrajā vietā ierindojās Jānis Āzis/Valdis Purvinskis, tādējādi nostiprinot pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem kopvērtējumā Radzeviču/Šustu. Trešo vietu izcīnīja Igors Skoks/Agris Piķis, bet ceturto ieņēma Dainis Zeltiņš/Viesturs Balodis ar klases krietni lēnāko nacionālās auto UAZ 469.

T1 klasē uzvarējusī ekipāža Valērijs Lukašenoks/Aleksandrs Smirnovs absolūtajā vērtējumā ieņēma septīto vietu.

Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (GSM: 6439409)

Plašāka informācija un rezultāti pieejami www.crosscountry.lv

 
Visi komentāri
 
98021. viesis 22.septembris 2003 20:32
0 0 Atbildēt

Lai Dambis sasniedz savu mērķi un tiek pirmajā 5 Parīze-Dakāra rellijreidā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti