Brazīlija – karnevālu, košu krāsu un vieglu raksturu zeme... Kāds tam sakars ar jauno vācu auto Opel Meriva? Sakars ir – Meriva dizains izstrādāts tieši General Motors brazīļu centrā.
Un rezultāts redzams – Meriva, kas būvēta uz Opel Corsa hečbeka agregātu bāzes, izskatās daudz interesantāk, kā tās analogs Ford Fusion, kas radies no Fiestas...
Ar ko vēl, bez eksterjera, ir laba Meriva?
90-to gadu beigās, kad „opelieši” aizdomājās par mazu, bet ietilpīgu auto, tādi „subkompaktveni” eiropiešiem vēl bija sveši. Eiropiešiem, bet ne japāņiem! Tāpēc vispirms, lai pārbaudītu tirgu, tika nolemts dot iespēju iepazīties ar diviem dvīņubrāļiem – Suzuki Wagon-R+ un Opel Agila. Un tikai pēc tam Opel ķērās pie sava modeļa radīšanas – maza, topēr ietilpīga – tāda kā Renault Scenic vai Opel Zafira un ... iznāca Opel Meriva.
Meriva ir salikta pa daļām. Piemēram, visa priekšējā daļa – dzinējs, pārnesumu kārba un piekare aizņemta no Opel Corsa. Sēdekļi un ventilācijas sistēma – arī no „korsas”, tomēr šoreiz sēdekļu karkasi pārvilkti ar citu audeklu, bet dēļ Merivas lielā salona ventilācijas sistēmas darbietilpība palielināta. Aizmugures piekare ir tā pati, kas izmantota Opel Astra un Zafira (dabīgi, Merivai to nedaudz pārregulēja). Daļa elektronikas aizņemta no jaunās Opel Vectra.
Runājot par Merivas virsbūvi, jāatzīst, ka tā radīta „no nulles”. Opel konstruktori spīdoši realizējuši Mini autora elementāro ideju: lai maksimāli izmantotu auto iekšējo telpu, riteņiem jāatrodas auto virsbūves stūros. Tāpēc, salīdzinot ar Opel Corsa, Merivas riteņu bāze tika palielināta par 24 centimetriem. Bet mašīnas kopējais garums sasniedza 4 metrus un 5 milimetrus – gandrīz kā Opel Astra hečbeka versija.
Konstruktori ir pacentušies - „sakompresējuši” motora telpu. Rezultātā, pat pie pilnīgi atstumtiem priekšējiem sēdekļiem, aizmugurē sēdošajiem vieta ir vairāk pat kā Opel Zafira!
Opel Meriva galvenais lepnums – daudzfunkcionālie aizmugurējie saliekamie FlexSpace sēdekļi, kurus izstrādājusi Jonson Controls firma – tā pati, kas izstrādāja Flex7 Opel Zafira modelim. Aizmugures sēdeklis sadalīts trīs nevienādās daļās: šaurs iekšējais sēdeklis un divi plati pa malām. Praktiski: ja aizmugurē sēž bērni, sēdekļus var pabīdīt uz priekšu (pa 13cm) un muguras noregulēt stāvāk – tā bērni atradīsies tuvāk vecākiem. Ja aizmugurē sēdošie ir tikai divi, vidējo sēdekli var salikt un malējos nedaudz satuvināt - tā radīsies pilnvērtīgs 4-vietīgs biznesa klases auto.
Pirmo reizi apsēžoties pie Meriva stūres, bija nepieciešamas dažas stundas, kamēr tā ērti iejutos – tas bija ceļš līdz Liepājai, bet atlikušo laiku jutos samērā ērti. Protams, kāju vieta varēja būt plašāka...
Protams, patīkami, ka auto pasažieri saņem ne tikai dzinēja „kubatūru”, bet arī patīkamus sīkumus. Sēdekļu mugurās atrodas sietveidīgas kabatas, kā arī atlokāmi galdiņi. Aizmugurē atradīsies arī individuāls apgaismojums un regulējams elkoņa atbalsts. Par atsevišku samaksu jumtā var iebūvēt arī otro lūku.
Jāved mantas? Tad saliekam visus trīs sēdekļus un saņemam pilnīgi līdzenu grīdu, tā palielinot bagāžas nodalījuma tilpumu līdz 1400 litriem. Tas ir gandrīz kā Astras universālam! Priekšējais pasažiera sēdeklis arī salokāms – ja to nolaiž, var arī pārvadāt garus priekšmetus.
Pēc vairāku dienu aktīvas lietošanas par labiem jāatzīst Meriva FlexSpace sistēmas aizmugurējie sēdekļi. Kaut arī sēdekļu salikšanai [vismaz pirmo reizi] nepieciešams iepazīties ar lietošanas instrukciju, tas ātri kļūst skaidrs – kas tad tas ir: daži fiksatori?
Arī ar salona ergonomiku viss ir OK. Vienīgā neērtība – dubultās priekšējās jumta statnes, kuru vidū atrodas mazi „lodziņi” – griežoties pa kreisi, nedaudz nākas pastiept kaklu, lai kaut ko ieraudzītu..., bet tā jau ir visu šīs klases auto īpatnība.
Atšķirībā no ārējā rotaļīgā apaļīguma, Merivas interjers ir opeliski ass, bet plastikas apšuvums – izskatās mīksts tikai pēc skata. Par to šeit atradīsies vieta klimata kontrolei, trip kompjūteram, [iespējams] navigācijas sistēmai.
Nospiedu uz gāzes – un izdzirdēju zemu, no Opel Astra aizņemto Ecotec 1,8 16V 125 zirdziņu motora skaņu. Sākumā likās, ka pacelsimies. Nepacēlāmies. Pat nedaudz saskumu: ieskrējiens diezgan možs, bet nekas vairāk.
Bet pagriezienus šis „kukulītis” veic ideāli. Patiesībā, viss notiek, kā ar Opel Corsa, varbūt tikai auto ir augstāks. Starp citu, arī stūres pastiprinātājs ir no Corsa. Kaut arī šis auto izskatās pēc mazas Zafiras vai lielas Corsas, izdevās arī palidot. Un jāsaka, šis auto māk arī to – uz kāda Rīgas tilta radās iespēja [nācās] paskrieties ar VW Scirroco. Tagad varu teikt: līdz 145 km/h Meriva uz ceļa turējās ideāli, bet ja tomēr gribas ļooooti asas izjūtas, spiediet tik pedālīti dziļāk – auto aizmugurējā daļa, riepām kaucot, sāks nēsāties uz visām pusēm. 1.8 litru 16V Meriva maksimālais ātrums ir nedaudz vairāk − 192 km/h. Bet – vai tad tā ir jāskrien? Latvijā automaģistrāļu nav.
Arī Eiro NCAP testos Opel Meriva parādīja gana labus rezultātus – 4 zvaigznītes pasažieru drošībā.
Vai man patika? Nu, tā... Tomēr jāatzīst, cena šim auto ir ļoti pievilcīga.
|
Cenas Eiro ar visiem nodokļiem. | ||||||||||||||||||||||||
|
Opel Meriva apraksti
Opel Meriva Essentia - standarta aprīkojumā ietilpst pilnībā cinkota visrbūve ar 12 gadu garantiju pret caurrūsēšanu, standarta krāsojums; iekšējā apdare pēc izvēles no piedāvājuma; disku bremzes priekšā un aizmugurē; bremzes ar ABS un pretizslīdēšanas kontroli, izņemot modeļus ar L91 un LR6 dzinēju; 5-pakāpju mehāniskā ātrumkārba; EHPS elektro hidrauliskais stūres pastiprinātājs; tērauda diski 14 x 5.5 ar kalpakiem, riepas 175/70 R 14-; pilna izmēra rezerves ritenis, riteņu atslēga; mehāniski regulējama priekšējo sēdekļu atzveltne; aktīvie galvas balsti priekšējiem sēdekļiem; Flex Space System aizmugurējo sēdekļu konfigurācijas maiņa; 3-spieķu stūre; drošības gaisa spilvens priekšā sēdošajiem; ISOFIX sistēma bērnu krēsla nostiprināšanai aizmugurē; trīsdaļīgs info displejs laiks, datums, ārējā gaisa temperatūra; salona apsilde; sfērisks ārējais spogulis vadītāja pusē; stikli viegli tonēti; viena toņa skaņas signāls, imobilaizers.
Opel Meriva Enjoy - standarta aprīkojums tāds pats kā Opel Meriva Essentia, kā arī tērauda diski 15x 6 ar kaplakiem, riepas 185/60 R 15-88H; vadītāja sēdekļa augstuma regulēšana; kravas nodalījuma pārklājs; Āķis kravas nostiprināšanai aiz aizmugurējiem sēdekļiem; elektriski regulējami priekšējo durvju stiklu pacēlāji; regulējams stūres augstums un dziļums; apgaismojums salona aizmugurē, apgaismojums lasīšanai aizmugurē; sfērisks ārējais spogulis vadītāja pusē, virsbūves krāsā; centrālā atslēga.
Opel Meriva Cosmo - standarta aprīkojums tāds pats kā Opel Meriva Enjoy, kā arī vieglmetāla diski 15 x 6, 7-spieķu, riepas 185/60 R 15-88H (-L55); atsevišķi papildinājumi iekšējā apdarē, sānu moldingi un rokturi virsbūves krāsā; priekšējie miglas lukturi. Atšķirībā no Opel Meriva Enjoy, Opel Meriva Cosmo standarta komplektācijā neietilpst stūres augstuma un dziļuma regulēšana un apgaismojums un apgaismojums lasīšanai salona aizmugurē.
Paldies firmai «Adam Auto» par piedāvāto auto.
Elmārs Biele,
iAuto
Glīts panelīts .