Francijas koncerns PSA Peugeot Citroen jaunu modeļu un dīzeļdzinēju ieviešanas dēļ šā gada sākumā sācis mīt uz papēžiem Rietumeiropas tirgus līderim - Vācijas firmai Volkswagen.
Francijas kompānijas daļa Rietumeiropas tirgū februārī sasniedza 15,8 procentus un tās automašīnu pārdošana palielinājās par 6,8 procentiem, savukārt "Volkswagen" daļa samazinājās līdz 17,6 procentiem uz pārdošanas samazinājuma fona par 7,2 procentiem. Tikmēr 1997.gadā "Peugeot Citroen" daļa šajā tirgū bija tikai 11 procenti, bet vācu autobūves koncerna daļa kopš tā laika nav mainījusies. "Peugeot" vadītāji ir nolēmuši izvērst "uzbrukumu" "Volkswagen" pozīcijām, pirmkārt, Vācijas tirgū, cerot palielināt savu daļu tajā no 4,5 procentiem līdz 6,5 procentiem. Aizvadītajā gadā "Peugeot 206" kompaktautomobilis kļuva par pārdošanas līderi Rietumeiropā, atstājot pēc sevis "Volkswagen Golf". Tieši "Peugeot" automašīnu daļa Eiropas tirgū pietuvinājās "Volkswagen" automobiļu daļai un bija 9,7 procenti. Saglabāt līderpozīciju vācu koncernam ļauj trīs citas automarkas - ekskluzīvā "Audi", Spānijas "Seat" un Čehijas "Škoda". Līdzās "Peugeot" franču kompānija ražo automobiļus ar "Citroen" preču zīmi. 2001.gadā francūži prezentēja jaunu vidējās klases sedanu "Peugeot 307", kuru pat Vācijas autoklubs ADAC ir nosaucis par draudu "Volkswagen Golf". "Peugeot Citroen" modeļu klāstu 2000.gadā papildināja arī "Citroen C5" modelis sedana un universālā variantā, bet šajā gadā klajā nāks mazlitrāžas auto "Citroen C3", furgoni ar "Peugeot" un Citroen" preču zīmi, universālie auto "Peugeot 206" un "Peugeot 307". ""Peugeot Citroen" ļoti labi spēj uztaustīt autovadītāju gaumi. Viņi ir ienesuši dažādību garlaicīgajā Eiropas mazlitrāžas automašīnu tirgū," sacīja Londonas konsultāciju firmas DRI WEFA analītiķis Kolins Koučmens. Pēc speciālistu domām, jauninājumi, kurus piedāvā Francijas autobūvētāji, būs ļoti pieprasīti, savukārt nākamās paaudzes "Golf" nāks klajā ne ātrāk kā nākamajā gadā, bet Vācijas koncerna atjaunotās "Polo" automašīnas prezentācija jau ir notikusi. Analītiķi prognozē, ka 2002.gadā "Peugeot Citroen" vēl vairāk pietuvināsies savam vācu konkurentam, tomēr, lai nostiprinātu līderpozīcijas Rietumeiropas tirgū, franču kompānijai būs nepieciešami vēl vismaz četri gadi. "Peugeot" ir precīzi noteicis savu vietu tirgū un nemēģina izlikties, ka ražo reprezentablas automašīnas. Iekšējā konkurence starp dažādām "Volkswagen" markām, visticamāk, ir devusi kaitējumu, nevis bijusi lietderīga. FRANKFURTE, MAR 14, BNS/INTERFAX- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Vēl par agru teikt -Hop! Laiks rādīs, kurš kuru. Droši vien tas, kas nestāvēs uz vietas. Ka tik būtu labums mums, pircējiem, no visa tā.