Audi A3 - dinamika vēl lielākam braukšanas priekam

 
4.jūnijs 2008 8:22

Audi A3 jau vairāk kā desmit gadus ir panākumiem bagāts Audi modelis. Pirmās paaudzes debija notika 1996. gadā, kad Audi A3 apliecināja sevi kā premium kompaktklases automobilis klientiem ar augstām prasībām.

2003.gadā Audi laida klajā jaunās paaudzes A3 trīsdurvju auto, kam gadu vēlāk sekoja Sportback ar piecām durvīm. Visu šo gadu laikā Audi A3 modeļu sērija ir guvusi panākumus – 2007.gadā vien tika saražoti 230 849 automobiļi; tas bija ceturtais Audi A3 rekorda gads pēc kārtas. 2008.gada marta beigās no ražotnes līnijas noripoja miljonais otrās A3 paaudzes auto. Šobrīd Audi turpina nostiprināt savas pozīcijas.


 
Audi A3 un Audi A3 Sportback virsbūves līnijas iezīmē izteikti sportisku profilu. Motora pārsegs un spārni ir veidoti izteiksmīgāki, vienrāmja dzesētāja režģis un bamperi ir uzlaboti. Eleganta josla – „spārns” – pasvītro jauno lukturu tehnisko perfekciju. Bāzes aprīkojumā pieejami dienas gaitas lukturi, kuri papildus aprīkojumā, Bi-Xenon izpildījumā, ir veidoti no septiņām LED (Light Emitting Diodes – gaismu emitējošas diodes). Sānu spoguļos ir integrēti gaismas signāli, ir izmainīti durvju rokturi un akcentētas spēcīgās riteņu arkas. Ambition sportiskā izpildījuma līniju pastiprina vieglmetāla diski 17 collu diametrā.


 
Bampera un lukturu modifikācijas piešķir automobiļa aizmugurei vēl iespaidīgāku izskatu. Audi A3 Sportback jaunā tipa gaismu vadošie kanāli veido līniju, kas tumsā rada neparastu optisko efektu. Izmaiņas dizainā jauno Audi A3 modeli pagarina par 25mm līdz 4,24m garumam, savukārt Audi A3 Sportback (4,29m) nāk klāt seši milimetri – tādējādi sportiskās proporcijas paliek tikpat kā neizmainītas. Krāsu gamma papildināta ar četriem jauniem toņiem.
 
Automobiļa salonā valda sportiska elegance un augsta kvalitāte. Gaisa sprauslas, gaismu slēdži un vidus konsole dekorēti ar elegantu hromētu apdari, slēdži un regulatori zem audio iekārtas ir ieguvuši jaunu dizainu. Instrumentiem ir melnas ciparnīcas un sarkani rādītāji, pārnesuma pārslēguma paziņojums vadītāja informācijas panelī palīdz ekonomiski vadīt auto. Pieejama plaša izvēle sēdekļu un automobiļa dekoratīvo apdares elementu klāstā. 

Audi A3 piedāvā savā klasē vislielāko bagāžas nodalījuma tilpumu - no 350 līdz 1080 litriem; Audi A3 Sportback - no 370 līdz 1100 litriem. Modeļiem ar quattro piedziņu, dēļ aizmugurējās ass izvietojuma, bagāžas nodalījums ir par dažiem litriem mazāks. Daudzpusīgajam Audi A3 Sportback ir pieejami arī jumta reliņi un liela jumta lūka.
 

Spēcīgi un taupīgi dzinēji

Audi A3 un A3 Sportback pieejami gan benzīna, gan dīzeļdzinēji. TFSI un TDI simbolizē Audi dzinēju tehnoloģiju apkopotos spēkus – tie garantē jaudu un vilkmi, dinamiku, vienmērīgu darbību un degvielas ekonomiju.

1.6 litru benzīna dzinēja jauda ir 75kW ( 102 ZS), 1.4 TFSI - 92kW (125 ZS), 1.8 TFSI – 118kW (160 ZS) jauda. Dzinējs ar 1.9 TDI attīsta 77 kW (105 ZS) un 2.0 TDI atkarībā no specifikācijas 103 kW (140 ZS) vai 125 kW (170 ZS). Abiem pārveidotajiem divu litru TDI dzinējiem precīzu un vienmērīgu darbību nodrošina jaunā Common Rail iesmidzināšanas iekārta.
 
Visus šos dzinējus vieno spēcīgs raksturs un augsta efektivitāte. Dīzeļdzinējs ar 77kW (105 ZS) jaudu der arī Audi A3 1.9 TDI e, kur pateicoties speciālam regulējumam, uz 100km tiek patērēti tikai 4,5 litri dīzeļdegvielas. Gan jāpiebilst, ka Latvijā pagaidām Audi e modeļi netiek piedāvāti. 1.8 TFSI dzinējam ir optimizēta berze, tam ir jauni cilindri, virzuļi un eļļas sūknis. Dzinējiem ir nozīmīgi samazināts degvielas patēriņš - līdz pat 15 procentiem.
 

Audi augstās tehnoloģijas: jaunās transmisijas

Pieci no astoņiem dzinējiem rūpnīcā tiek savietoti ar sešu ātrumu pārnesumu kārbu; 1.6 un 1.9 TDI dzinēji tiek komplektēti ar piecu pārnesumu transmisiju. Divsajūgu S-tronic visiem modeļiem pieejams kā papildus aprīkojums. Šis augsto tehnoloģiju agregāts pārnesumu maiņu veic apbrīnojami ātri un viegli – pēc vadītāja vēlmes pilnīgi automātiskajā vai ar manuālajā režīmā, kurā pārnesumus var mainīt ar slēdžiem pie stūres.
 
Sešu cilindru dzinēju, 2.0 TFSI un dīzeļmotoru S-tronic transmisijai, tāpat kā līdz šim, ir seši ātrumi. 1.6, 1.4 TFSI un 1.8 TFSI darbojas ar jaunizveidotu septiņu pārnesumu S-tronic. Tās divi sajūgi iztiek bez papildus eļļas apgādes – kārtējais jauninājums, kas paaugstina jau tā augsto lietderības koeficientu. Seši no septiņiem pārnesumiem ir izvietoti sportiski cieši, turpretī pēdējais ar savu mazo pārnesumskaitli samazina apgriezienu skaitu un degvielas patēriņu.
 
quattro pastāvīgā četru riteņu piedziņa ir savienojama ar 1.8 TFSI un abiem 2.0 TDI. Centrālais hidrauliskais lameļsajūgs ir uzlabots un reaģē daudz ātrāk, kaut arī tam motora spēks starp asīm ir jāsadala citās attiecībās. Visi šie ieguldījumi tehnoloģiju attīstībā sniedz papildus stabilitāti, spēku un braukšanas prieku.
 

Dinamiska ritošā daļa

Audi A3 dinamiskā ritošā daļa kā pamatvērtību sniedz drošību, sportiskumu un komfortu, tā piedāvā nepārprotamu precizitāti un harmonisku raksturu. Četru sviru aizmugurējā ass un īpaši taupīgā eletromehāniskā servo stūre pārstāv jaunākos tehnoloģiju sasniegumus.  Sporta piekarei, kas pieejama kā papildus aprīkojums, virsbūve ir pazemināta par 15 mm. Papildus aprīkojumā pieejams arī akustiskais vējstikls, kas gādā par lielāku komfortu un labāku skaņas izolāciju. 
 
Adaptīvie amortizatori Audi magnetic ride Audi A3 un Audi A3 Sportback ļaus justies pārliecinoši arī ļoti līkumotās ielās. Vadītājs var izvēlēties starp „normal” un „sport” režīmu. Amortizatoros cirkulē magnētiskais šķidrums, kam, pievadot spriegumu, sekundes tūkstošdaļas laikā mainās plūsmas īpašības; tādejādi amortizatoru raksturlielumi mainās no sportiska līdz komfortablam. Audi nodrošina šādu elektronisko vadību benzīna dzinējiem sākot no 118kW (160 ZS) jaudas un arī abiem divu litru TDI.
 

Aprīkojums

Audi A3 un A3 Sportback tiek piedāvātas trīs aprīkojuma pamatlīnijas – Attraction, Ambition un Ambiente.
 
Izteiktiem individuālistiem Audi piedāvā S line aprīkojumu, kas ietver eksterjera un sporta paketes, kā arī izsmalcinātu papildus aprīkojumu no Audi exclusive programmas.
 
Klientiem tiek piedāvāti moderni Infotainment (informācijas un izklaides) risinājumi - divas navigācijas sistēmas, Bose-Soundsystem akustiskā sistēma un iPod pieslēgums. Pieejama gan divu zonu komfortabla gaisa kondicionēšanas automātika, gan dinamisks pagriezienu apgaismojums. Plašais papildus aprīkojuma klāsts nosaka augstu tehnoloģisko standartu Audi A3 automobiļiem.
 
Jauna augsto tehnoloģiju sistēma ir palīgs automobiļa novietošanai stāvvietā. Tā ultraskaņas sensori vajadzības gadījumā mēra iespējamās auto novietošanas iespējas ielas malā. Ja attālumi ir pietiekoši lieli, lai atpakaļgaitā novietotu mašīnu, vadītāja informācijas panelī tiek uzrādīts paziņojums. Ja tiek ieslēgta atpakaļgaita un piedota gāze, sistēma pārņem elektromehānisko stūrēšanu un patstāvīgi „noparko” automobili. Vadītājam atliek tikai vadīt akseleratoru, sajūgu un bremzes.
 

Viennozīmīgs spēks: jaunais Audi S3 Sportback

Jauninājumi ir arī dinamiskajiem S modeļiem: trīsdurvju Audi S3 pievienojas Audi S3 Sportback 2.0 TFSI ar 195 kW (265 ZS) jaudu un griezes momentu 350Nm no 2500 līdz 5000 l/min. Tiešās iesmidzināšanas divu litru turbo dzinējs piecu durvju automobili paātrina līdz 100km/h 5,8 sekundēs, ātrums elektroniski ierobežots pie 250km/h. Vidēji tas patērē tikai 8,5 litri degvielas uz 100km. Sešu pakāpju manuālā transmisija pārvada spēku uz riteņiem ar quattro piedziņas palīdzību.


 
Sporta piekarē ir izmantoti vieglā alumīnija komponenti, un automobiļa virsbūve ir pazemināta par 25 mm. Melnie bremžu suporti atbild par 17 collu bremžu diskiem. Audi S3 Sportback un S3 uz visām prasībām reaģē ar trenētu sportistu zibenīgiem refleksiem. 
Audi pat sasniedzot savu iespēju robežas ir stabils un precīzs. Tā četri pilnpiedziņas 18 collu riteņi pagriezienos ātri atjauno vilkmi, kas nodrošina izšķirošo izrāvienu.


 
Tāpat kā Audi A3, arī S3 ir vizuāli modificēts. Audi S3 raksturo asākas līnijas – gan vienrāmja režģim, gan buferim un jumta malas spoilerim. Salonā sportiskie sēdekļi ar auduma vai ādas materiālu apdari nodrošina vadītājam un pasažieriem nepieciešamo atbalstu, Audi exclusive aprīkojuma sērijā pieejami sporta sēdekļi. Lakoti dekoratīvie elementi, melns vai pelēks salona jumta apšuvums un alumīnija pedāļi akcentē smalko Sport-Ambiente. Automātiskā gaisa kondicionēšanas iekārta, pretaizdzīšanas signalizācija un Xenon-plus lukturi ar LED dienas braukšanas gaismām ietilpst bāzes aprīkojumā.

Audi A3, A3 Sportback un abi S3 varianti jau startē pārdošanā savā jaunajā izskatā, to piegāde Latvijā sāksies jūnijā.

Audi A3 cena Latvijā sākot no LVL 13 894.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti