Brīvdienu lasāmgabals: Nissan Leaf - atpakaļ nākotnē jeb štepselis uz nakti 37

 
Normunds Avotiņš speciāli iAuto.lv | 16.novembris 2013 20:37

Kaut kad televizorā varējām vērot Top Gear epizodi, kurā Džeremijs Klārksons testē Nissan Leaf. Atklājās, ka centrālais elektromobiļu trūkums ir nevis smieklīgi maza sniedzamība un smieklīgi augsta cena, bet gan... garlaicība.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Pelēka, mokoša garlaicība, kas uzmācas no nekā nedarīšanas laikā, kamēr Leaf no parasta sienas kontakta piesūcina savu milzu akumulatoru ar tālākai kustībai nepieciešamajām kilovatstudām.

Normunds Avotiņš Foto: iAuto.lv

Un, lai ko mums stāstītu Nissan, baterijas paēdināšanai patiešām nepieciešamas veselas 12 stundas. Iztēlojieties, ka kaut ceturtdaļa pilsētas piepeši pārietu uz elektromobiļiem, un ātri vien apjēgsit, kāda paralīze piemeklētu ikdienas dzīvi. Protams, izpriecas dēļ dažas neērtības var pieciest. Šajā vasarā es tā arī izdarīju. Piekritu iesaistīties avantūrā, kuras iznākumu varēja paredzēt jau no paša sākuma. Nissan pārstāvja pamudināts, es startēju ar Leaf žurnālistu rallijā.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Ja tas būtu minirallijs, kas aprobežojas ar pāris apļiem ap Bastejkalnu, viss būtu labākajā kārtībā. Taču preses ralliju rīko lietuvieši, un viņi uzskata par savu pienākumu izstiept šo jautro štelli vismaz divu dienu garumā, ja neskaita paģiru lāpīšanu pēc apbalvošanas vakara, un piedevām piešķirt sacensībām internacionālu skanējumu, savienojot rūcošā tiltā Rīgu, Liepāju un Klaipēdu. Ja esat cik necik pazīstami ar Baltijas valstu ģeogrāfiju un pašreizējo elektroauto sniedzamības standartu, tad, smieklos raustīdamies, jau esat pakrituši zem galda.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Taču jūs nepazīstat Mindaugu no Nissan Baltic. Nezinu otru tādu cilvēku, kurš jebkuru pustukšu glāzi vienmēr saskata pa pusei pilnu, - pat ja pašas glāzes nemaz nav. Divu Leaf noturēšanai pie dzīvības tika mobilizēti visi jelkā ar elektromobilitāti saistītie prāti. Galarezultātā mums bija kabeļi, 170 kilogramus smags portatīvs strāvas pārveidotājs un atbalsta mikroautobuss šī skapja pārvadāšanai. Pēc Mindauga aprēķiniem, sacīkšu Leaf vajadzēja braši nostartēt Rīgā, pusdienu pauzē palādēties pirms ceļa uz Skrundu, un paša spēkiem sasniegt vismaz Liepāju, ja ne Šventāju.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Lieki teikt, ka nekas tāds nenotika - neviens no rūpnieciski izgatavotajiem superpārveidotājiem nedarbojās, pusdienu pauze organizatorisku iemeslu dēļ no 55 minūtēm saruka līdz piecām, un kamēr atpakaļrāpulīgie konkurenti ar gaļas pankūku vienā un rallija leģendu otrā rokā nesās uz savām nicināmajām iekšdedzes automašīnām, optimistu karalis pieņēma vienīgo loģisko lēmumu - iesaistīt jau tā uzburbušajā Nissan Pressformance vienībā evakuatoru. Tātad uz jautājumu, vai ar elektromobili var piedalīties rallijā, es varu atbildēt apstiprinoši - jā, var! Ja vien jums ir evakuators, atbalsta buss, vieglā mašīna ar pacietīgu igauņu šoferi, kas ved ekipāžu, un mazliet traks lietuvietis, kas to visu noorganizē.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Pirms ievilkšanas elektriskajā taborā nemaz nenojautu, ka šādā epopejā pienāk t.s. neatgriešanās punkts gluži kā agrīnajās ekspedīcijās. Senatnē tas nozīmēja, ka atpakaļceļam gluži vienkārši nepietiktu pārtikas, pat ja apēstu zirgus, neglītākos kalpus un viņu sandales. Tāpēc labāk doties tikai uz priekšu, cerībā, ka priekšā gaida svešzemju netikles ar vīnogu pilniem groziem. Pusceļā starp Rīgu un Liepāju arī mums tapa skaidrs, ka sliktāk vairs nebūs, un nav vērts bažīties par to, ka lietuviešu Leaf vēl var nobraukt 43 kilometrus, bet mūsējais - tikai 34. Tik un tā tie abi apstāsies, nesasnieguši naktsmājas.

Un te nāca klajā vēl viena elektromobiļa nezināmā puse, šoreiz gan gaišā. Tas ir kolosāls socializēšanās rīks. Braucot ar dīcošu aparātu tur, kur tam nevajadzētu braukt, jūs pastāvīgi esat uzmanības centrā. Cilvēki, kas citkārt jums pat piepīpēt nedotu, acumirklī gatavi piešķirt savas mājas jaudīgāko rozeti, pat ja paša auto pa nakti jāatstāj uz ielas par prieku vietējiem zaglēniem. Ja šosejas malā izmestu izmisušu e-mobiļa īpašnieku ar striķa galu rokās un turpat līdzās novietotu apveidos izteiksmīgu blondīni pie dzeltena kabrioleta ar vaļēju motorpārsegu, viņai nebūtu ne mazāko izredžu. Visa pasaule gatava sadoties rokās, lai tikai tu piepildītu savu idiotisko ieceri - nobraukt 600 kilometrus ar mašīnu, kas knapi spēj novilkties simts.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Ikvienā galapunktā un starppunktā tu esi spiests komunicēt ar visdažādākajiem ļaudīm, lai atrastu pieeju kārotajai rozetei. Turklāt Leaf ir izvēlīgs aparāts, un atsakās baroties no kura katra pagarinātāja. Neticēju savām acīm, astoņos no rīta konstatējot, ka vienpadsmit stundu ir bijis par maz, lai tas sasodītais verķis atkal spētu nobraukt 130 kilometrus, pat ja turpināsim draudzīgi svīst bez gaisa kondicionētāja. Pa šo laiku Ventspilī piekrauj kuģi pilnu ar kāliju, un vēl aizsūta jūrā.

E-mobilitātes propagandistu skatījumā elektromobilis ir kā viesis no nākotnes, progresa vēstnesis un jaunas ēras aizsācējs. Patiesībā tas atsviež mūs vismaz simt gadus senā pagātnē, kad ļaudis ceļoja lēni un pat salīdzinoši īsos pārgājienos bija spiesti meklēt iebraucamās vietas, kur atpūtināt zirgus un pārlaist nakti. Leaf sniedzamības potenciāls, reizināts ar ātrās uzlādes staciju skaitu, noved pie secinājuma, ka, pieaugot elektromobiļu lietotāju skaitam, šoseju malās atkal uzplauks krogi un iebraucamās sētas ar staļļiem, kur auzu vietā pasniedz rozeti.

Taču tās ir detaļas. Lai gan Leaf ir tikpat pielāgots braukšanai pa sacīkšu trasi kā bērnu vannīte, rallijā mēs pat nepalikām pēdējie. Tādējādi misiju var uzskatīt par izpildītu. Un, atšķirībā no Džeremija, man nevienu mirkli nebija garlaicīgi.

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

Nissan Leaf Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Arnis ET 17.novembris 2013 0:06
2 1 Atbildēt

Elektromobilis ir pilsētai vai noteiktiem maršrutiem.

Vizināšanā rallijos ar elektromobili - apliecinājums ierobežotai braucēju izpratnei par tēmu

aansis 17.novembris 2013 0:16
7 0 Atbildēt

Vispār jau ļoti par tēmu. Atgādināums, ka elektromobīlis tieši tam arī tikai der. Un ja vēlies braukt atpūsties, tad sēdies pie parastā auto stūres. Un pats gavenais - nešaubies ne mirkli, ka divu auto ražošana un uzturēšana sniedz neizsakāmu atvieglojumu dabai un tavam makam.

Kanibaals 17.novembris 2013 0:31
5 3 Atbildēt

Ko gan var gaidīt no VW lobēta žurnālista. Rallijā varēja aizņemties kādu Tesla Model S, tas būtu cienīgi, bet ne jau ar Leaf. Pie tam ar līdzstrāvas ātrlādētaju arī Leaf var uzlādēt vien 30min, tā kā 55min pauze būtu bijusi pilnīgi pietiekoša, ja būtu pareizi aprīkota.

iAuto 17.novembris 2013 7:37
5 0 Atbildēt

Tesla oficiālā dīlera Latvijā nav, kur nu vēl demo auto. Attiecīgajā pasākumā ir jāizvēlas no tā, kas ir. Es pats arī izbraucu pirms gada nelielu līkumiņu. Ka reiz uzzināju, ka Tukumā Latvenergo uzlādes nav (toreiz tikai 3 vietās Latvijā šādi punkti bija - nez šogad ir vairāk?). Otrā brauciena laikā Engurē atcerējāmies par paziņām pie kurām sen nav būts, lieki piemetināt, ka dzerot tēju, mūsu Leaf visu laiku uzlādējās pie garāžas. Atpakaļ ceļā neriskējām ieslēgt apsildi un tad es atcerējos, kā bija agrāk žigulī jātīra priekšējais aizsvīdušais stikls no iekšpuses - ierāvu roku iekšā džemperītim un aidā. Vajag pašam izbraukt, lai saprastu. Toreiz ražotāja solītā maksimālā distance bija 170 km, kas ir par maz. Tagad esot vai būs 250 km. Leaf modelī man patika tas, ka iekšpusē sajūtas ir kā īstā automobilī ar visam ekstrām.

Kanibaals 17.novembris 2013 17:26
2 0 Atbildēt

Protams, lai pārvarētu lielāku attālumu kā paredzēts ir jābūt kaut nelielai attapībai, sevišķi ja zināms, ka uzlādes iespējas nav pagaidām pietiekoši pieejamas. Tas pats arī būtu, ja ar autogāzi aprīkotā auto būtu jāšķērso visa Eiropa, tad arī maršruts jāplāno atbilstoši, lai būtu uzpildīšanās vietas.

Nav ko salīdzināt nesalīdzināmas vietas, neviens taču nesūkstās, ka vieglajā auto nevar ietilpināt tikpat pasažierus cik autobusā, jo tāds jau nav vieglā auto mērķis. Tāpat arī elektroauto, tas nav pagaidām paredzēts, lai pilnībā aizstātu iekšdedzes auto tā kā tas nav nekāds jaunums ne arī lauciņš kur varētu sacensties. Tas gan nepadara elektroauto pilnīgi nepraktisku, lai kā to vienpusēji cenšas pasniegt pseidožurnālisti.

Par rakstu, kā jau teicu, ja pareizi izplānotu lādēšanas punktu pusdienu pauzē, tad arī elektroauto būtu aizbraucis līdz galam. Ne jau elektroauto pievīla, bet gan uzlādes punkts. Jā elektroauto ir trūkumi tāpat kā iekšdedzes motoriem, bet ir arī priekšrocības. Tas laikam tagad tāds labais stils nolikt elektroauto, jo tā dara vairums un nav jābaidās palikt muļķos.

Starp citu Tesla nav un nebūs dīleru, tos ražotājs pats pārdod savos salonos.

Palaidniex 18.novembris 2013 12:09
0 0 Atbildēt

nūūū, ēēē...

tak paņēma maksimālo iespējamo uzlādēšanas uzparikti...

humoru toč nesaprotat,

bet par braukšanu pilsētas/piepilsētas režīmos un ziemā - tas patiesi ir uzdevums nopietnam testam, ne šim, kas jau saknē bija plānots kā nepārvarams piedzīvojums! ;)

rudens 68 21.novembris 2013 5:53
1 0 Atbildēt

Arī es gribētu ziemas testu pilsētā .Jo pamatā jau šo pozicionē kā pilsētas auto . Piemēram vienā un tajā pašā maršutā pie dažādiem grādiem 0..-5..-10 ..-20

Bet arī šeit baterija netur solīto pa trasi , ja vēl braukts bez apsildes un kondicioniera . Ņemot vērā ideālus laika apstākļus , zaļas lapas .

Redzēs kā būs nākotnē . Bet pagaidām visa e padarīšana CO2 ...izskatās pēc eko mafijas uzdarbošanās .

Jelgavā ir viens taksis hibrīd auris ..intresanti kapēc ne gāze , dīzels .

Elektro 17.novembris 2013 3:33
0 0 Atbildēt

šito rakstu izlasot ārkārtīgi noskums igauņi (paredzēts valsts atbalsts 500 elektromobiļu un 200 ātrās uzlādes staciju iegādei), norvēģi (Leaf visvairāk pirktais automobilis oktobrī) un Nissan (Leaf visvairāk pirktais elektromobilis pasaulē)

VW lobētais žurnālists 17.novembris 2013 10:38
2 2 Atbildēt

Līdz šim apskatāmie komentāri pārsvarā ir apliecinājums latviešu ierobežotajai izpratnei par humoru. Kāda Tesla, kādi norvēgi? Keep smiling!:)

Kanibaals 17.novembris 2013 17:07
1 2 Atbildēt

Tas ir nevis smieklīgi, bet banāli. Pie tam plaģiātiski nošpikojot no Top Gear raidījuma. Smieklīgi ir tad ja kaut ko ikdienišķu un labi zināmu pārvērš jokā. Elektroauto nav nekas ikdienišķs vai labi iepazīts un tā vietā, lai sniegtu kādu vērtīgu informāciju, kas tā jau ir skopa par šiem auto, tā vietā top pilnīgi bezvērtīgs raksts. Nākošreiz varētu uztaisīt eksperimentu ar to cik tālu var nobraukt ar auto kam degvielas vieta iepildīts ūdens vai arī pamēģināt ar pirmo formulu šķērsot Tīreļpurvu.

Labi, ka atgādināji, ka Normunda Avotiņa vadītie raidījumi ir humoršovs, to jau es tā kā biju manījis, ka tajos vērtīgā ir maz, reklāma vien no žurnālistikas tur ir maz.

smaidīgais 17.novembris 2013 17:39
2 0 Atbildēt

Atbalstu Kanibāla viedokli. Avotiņa visziņa smaids TV ekrānā (ko gan visnotaļ reti skatos vispār) raidījumos par Volkswagen manī vieš tikai aizkaitinājumu.

Un arī piektrītu tam, ka ar Leaf braukt uz Klaipēdu - tas darīts tikai lai diskreditētu auto. labāk būtu pabraukājuši pa Rīgu - tipiskā pilsētas režīmā, cik vidusmēra pilsētniekam vajag pa dienu. Par mazpilsētu - kur ar auto nobrauc tik kādus 10 km dienā - nemaz nerunājot.

Kanibaals 17.novembris 2013 19:00
0 0 Atbildēt

Par to jau arī stāsts, ka salīdzina ābolus ar apelsīniem. Tas jau ir tas, kas interesē, kā auto uzvedas pilsētas apstākļos pie mums un sevišķi ziemā.

andza 18.novembris 2013 19:27
1 1 Atbildēt

Ja nobraukums dienā ir ap 10 km tad ar velosipēdu jābrauc, nevis ar šo pārcenoto un ne būt ne videi draudzīgo parodiju par automobīli. :)

iAuto 17.novembris 2013 20:38
1 0 Atbildēt

Nu nav visiem rakstiem jābūt nopietniem, vai tad tiešām nepatīk, ka brīvdienās iAuto ir kāds izklaidējošs gabals! Vairāk pozitīvu komentāru.

andza 18.novembris 2013 19:29
2 1 Atbildēt

Rakstiem nav jābūt nopietniem piekrītu, bet šis arī nav smieklīgs. Kaut kādi ne pārāk saprotami izteikumi, kaut kas netiek pateikts līdz galam. Un jā, kas tas par jaunvārdu "sniedzamība"?

kasinsh79 18.novembris 2013 23:17
3 0 Atbildēt

Nesaprast man to eco-domāšanu tādā apmērā :)

P.S. Eiropā ar LPG jau var braukt, absolūti neko neplānojot, uzpildes vietas ir VISUR!

IkdienasViesis 19.novembris 2013 10:49
0 0 Atbildēt

Šajās tehnoloģijās vēl ir jāaug. Laikam jau opašlaik Opel ampera ir labākais risinājums, ja ir vēlme uz kaut ko elektrisku. Līdz 100% drošam elektrovāgenam ,domāju, vēl vismaz 10 gadi būs jāgaida, kamēr zinātnieki kaut ko izštukos akumulatoru jomā. Nebija slikta tā ideja par AKB bloku nomaiņu degvielas stacijās - kaut kur par to lasīju.

aansis 19.novembris 2013 11:33
1 0 Atbildēt

Par ziemu runājot... Mazie modernie dīzeļi ziemā jau vairs nespēj piesildīt salonu, kas nozīmē visnotaļ elementāru lietu - degvielas izmantošanas efektivitāte ir tikpat laba vai pat labāka, kā elektromobīlim. Arī elektrība nerodas no nekā - un tās ražošanā iegūtais siltums tiek izkūpināts gaisā, nesildot pat auto salonu...

Arnis ET 19.novembris 2013 21:49
0 0 Atbildēt

Elementāri ir salīdzināt automobiļu efektivitāti (lietderības koeficientu) ar skaitļiem, piem.,

www.e-transports.org/tehnologija/e...mesi/#more-253

Salīdzinot pilno ciklu - no enerģijas ieguves līdz riteņiem -

elektromobilis ir 2-3 reizes efektīvāks.

aansis 20.novembris 2013 1:34
0 0 Atbildēt

O jā... Izskatās pēc ārliecinoša avota. Ņemot vērā, ka mūsdienu dīzeļu lietderības koeficients ir ap 50%, elektromobīlim nešaubīgi ir 100-150% lietderības koeficients :D

Bet tik un tā neatbildēji, kā tad paliek ar apkuri ziemā? Jo rakstā ir skaidri minēts, ka runa ir tikai par uz riteņiem novadīto jaudu. Parastam auto knapi pietiek ar dīzeļa saražoto "lieko" siltumu. Tajos elektromobiļos jāsēž pižikā vai tomēr jārēķina papildus CO2?

Kanibaals 20.novembris 2013 18:03
0 0 Atbildēt

Dīzeļauto jau lieko siltumu skaisti izvada pa izpūtējū ārā. Protams, ka salons no tā neuzilst. Tā kā tas nav rādītājs.

Kanibaals 19.novembris 2013 21:22
0 0 Atbildēt

nūūū,ēēē

Par nodrāztiem jokiem Kains nosita Ābelu , arī nesaprata laikam humoru

GB12 19.novembris 2013 22:53
0 1 Atbildēt

Vispār jau par to, ka Dievs Ābelu ievēroja vairāk kā šamo, tobiš, skaudības dēļ, bet, nu labi, tas nav šīs diskusijas temats... :)

Bet par pārējo, es tev piekrītu... ķipa humoristisks, kur jāsmejas nav nekur, Top Gear plaģiātstila rakstiņš. Tiesa gan, humoršova elementu gan Avotiņa raidījumos nav, drīzāk jau tiešām - reklāmraidījumi. Atklāti sakot, tiešām nespēju saprast, kāpēc tos kāds vispār skatās, līdzīgi kā nespēju saprast, kā cilvēki lasa, piemēram, vienotības reklāmas bukletu ar nosaukumu "Ir", bet, nu, ja jau TV3 iepērk, tad laikam jau skatās gan.

Crankshaft 20.novembris 2013 11:21
0 0 Atbildēt

aansis

O jā... Izskatās pēc ārliecinoša avota. Ņemot vērā, ka mūsdienu dīzeļu lietderības koeficients ir ap 50%, elektromobīlim nešaubīgi ir 100-150% lietderības koeficients :D

------------------------

Šite es "aansim" piekrītu par tiem pašiem vismaz 150% lietderības procentiem ...Atsit drusku Padomijas laiku, kad bija teiciens:"Ja partija un valdība liks, tad "kosinuss fī" būs

lielāks par 1!" :-))))))))))

Bet tik un tā neatbildēji, kā tad paliek ar apkuri ziemā? Jo rakstā ir skaidri minēts, ka runa ir tikai par uz riteņiem novadīto jaudu. Parastam auto knapi pietiek ar dīzeļa saražoto "lieko" siltumu. Tajos elektromobiļos jāsēž pižikā vai tomēr jārēķina papildus CO2?

----------------------

Cik daudz dažādu elektromobiļu, tik dažādu salonu apkures sistēmu, viss notiek, viss mainās:-) Ir variācijas, pirmās tiešām "rēķinaja" CO2, Tesla agregāts laikam ir viens no pirmajiem, kuram nevajag papildus siltuma ražotāju. Vai, tomēr, vajag? Kā nekā lielākie Tesla auto pircēji ir ne visai karstas valstis - Norvēģija un Kanāda...trešā ir Somija :-) Vienalga, lai braukātu ar elektromobiļiem, vajag, lai valstij būtu daudz un lētas elektroenerģijas, kas attiecināms uz visām iepriekšminētajām valstīm! Vācijai nespīd... :-)

Kanibaals 20.novembris 2013 15:47
0 0 Atbildēt

Elektromobiļiem lietderības koeficients no rozetes līdz riteņiem ir ap ~85%-90%. Protams tur nav ierēķināti zudumi elektrību ražojot, bet to jau arī nerēķina degvielas ražošanai.

Teslai nevajag nekādu papildus apkuri. Pie tam, ja tas ir pieslēgts pie lādētāja, tad akumulators tiek uzturēts silts un nobraukt var tikpat cik pie normālas gaisa t°, protams pie nosacījuma, ja neslēdz apkuri, kas tērē papildus.

aansis 20.novembris 2013 23:56
0 0 Atbildēt

"Teslai nevajag nekādu papildus apkuri."

Varētu par šito sīkāk? Varbūt ka var Rīgas Satiksmei ieteikt ideju, lai ziemā ietaupa un nesilda trolejbusus ar elektriskajiem sildītājiem? :D

Kanibaals 26.novembris 2013 23:07
0 0 Atbildēt

Tādā ziņā, ka nevajag papildus autonomo krāsniņu. Apkurināts protams tiek ar elektrību un nelielo siltumu no motora dzesēšanas.

Crankshaft 21.novembris 2013 8:39
0 0 Atbildēt

"aansi", nu varbūt iegooglē par tēmu "Tesla car winter interior heating", ir lērums forumu, kur Teslu braucēji dalās pieredzē ziemas apstākļos, kaut vai Kanādā jeb ASV "aukstajos" štatos. Izrādās, ar tiem elektroauto nemaz tik slikti nav, nosalis neviens nav, tās Teslas izrādā visai "energoefektīvas" esam :-)

GB12 21.novembris 2013 12:08
0 0 Atbildēt

Cik zinu, Tartu taksisti par līfiem arī nesūdzas...

rudens68 21.novembris 2013 19:57
0 0 Atbildēt

Gan jau labi dotē tos iegādājoties , varbūt stāvieta pa velti vai kādas citādas papildus atlaides ( nodokļi )

GB12 24.novembris 2013 17:53
0 0 Atbildēt

Runa ir par ekspluatāciju, nevis iegādi.

aansis 21.novembris 2013 23:21
0 0 Atbildēt

Crankshaft, varbūt "iegooglē" pats? Gaisa siltumsūknis, neskatoties uz savu efektivitāti salīdzinājumā ar rezistora sildītāju, tik un tā ir PAPILDUS apkure.

iAuto 22.novembris 2013 8:02
0 0 Atbildēt

Testa ar Leaf ir īstenībā ikdienas ieradumu ziņā nesalīdzināmi auto. Būtiskā atšķirība ir distancē. Šobrīd ar Leaf var teorētiski ierobežots skaits cilvēku, jo distance ir nepietiekoša. Es pats esmu 2-3 dienas braucis ar Leaf. Vai Tu lietotu (pirktu) mobilo telefonu, kas plkst 13:00 būtu izlādējies?? Elektro auto dinamikas un jaudas ziņā ir pat labāki auto, jātiek galā ar distanci, uzlādes ātrumu un bateriju smagumu, apjomu.

rudens68 23.novembris 2013 8:04
0 1 Atbildēt

Vispār jau baigie naži atklājuši ,ka no Top Gear nospiests ..Takš jau pirmajā teikumā autors pats to pasaka

-------------------------------------

N. Avotiņš: Kaut kad televizorā varējām vērot Top Gear epizodi, kurā Džeremijs Klārksons testē Nissan Leaf. Atklājās, ka centrālais elektromobiļu trūkums ir nevis smieklīgi maza sniedzamība un smieklīgi augsta cena, bet gan... garlaicība.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Par neatbilstošu maršutu ( neiespējamā misija ) arī te cilvēki satraucas ..un arī to jau pats autors raksta .

------------------------------------

N.Avotiņš :Ja tas būtu minirallijs, kas aprobežojas ar pāris apļiem ap Bastejkalnu, viss būtu labākajā kārtībā.

savienojot rūcošā tiltā Rīgu, Liepāju un Klaipēdu. Ja esat cik necik pazīstami ar Baltijas valstu ģeogrāfiju un pašreizējo elektroauto sniedzamības standartu, tad, smieklos raustīdamies, jau esat pakrituši zem galda.

Cuban 26.novembris 2013 22:03
0 0 Atbildēt

Nevaru saprast, vai atvieglojums makam bija fakts, jeb sarkasms...

iAuto 5.decembris 2013 7:35
0 0 Atbildēt

Nedēļas nogalē izbraucu ar Opel Ampera un prieks par to, ka varēja ieliet arī benzīnu bija liels. Sākumā gan kādas reizes trīs bija japameklē kā ataisīt bāku.

Kanibaals 17.decembris 2013 18:01
0 0 Atbildēt

Patīk ostīt benzīnu, ka vairs bez tā nevar? :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti