FKTK prasa pārtraukt piedāvāt iespēju autoīpašniekiem LTAB tīmekļa vietnē salīdzināt OCTA cenas 18

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.novembris 2016 5:32

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) prasa pārtraukt Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) tīmekļa vietnē piedāvāt iespēju autoīpašniekiem salīdzināt transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, aģentūrai LETA pavēstīja birojā.

"LTAB saņēmis FKTK prasību pārtraukt piedāvāt autoīpašniekiem iespēju salīdzināt OCTA cenas tīmekļa vietnē "www.ltab.lv" izvietotajā OCTA kalkulatorā (agregatorā) un mobilajā lietotnē "LTAB OCTA". Tādējādi autoīpašniekiem faktiski tiks liegta iespēja salīdzināt OCTA cenas pa tiešo no apdrošinātājiem bez starpnieku līdzdalības," informēja LTAB. 

Biroja pārstāvji atzīmēja, ka LTAB izveidoja OCTA kalkulatoru 2012.gadā un tajā iespējams iegūt un salīdzināt OCTA cenas pa tiešo no apdrošināšanas sabiedrībām. "LTAB nedarbojas kā starpnieks, tādēļ atšķirībā no lielākās daļas OCTA agregatoru, ko uztur apdrošināšanas brokeri, "www.ltab.lv" izvietotajā agregatorā redzamajām OCTA cenām netiek pievienotas nekādas papildu izmaksas un cenas ir tieši tādas, kā pērkot polises apdrošinātāju mājaslapās. Autoīpašnieks var izvēlēties sev atbilstošāko piedāvājumu un doties uz apdrošinātāja lapu, lai veiktu OCTA iegādi," sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

FKTK lēmumu pamato ar divām Eiropas Komisijas direktīvām par apdrošināšanas izplatīšanu un apdrošināšanas starpniecību prasībām. "Esam vairākkārt lūguši FKTK rast risinājumu, kas ļautu saglabāt OCTA agregatoru. Nepieciešamības gadījumā varam nodot to kādas valsts institūcijas, piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārziņā," teica Abāšins, piebilstot, ka FKTK visus LTAB priekšlikumus līdz šim ir noraidījis. 

"Mūsdienās visā pasaulē tiek meklēti un atrasti risinājumi, kā gala pircējiem piedāvāt godīgu un objektīvu cenu salīdzinājumu - energoresursiem, banku pakalpojumiem u.c. servisiem. LTAB OCTA kalkulators šobrīd ir Latvijā vienīgais rīks OCTA cenu iegūšanai un salīdzināšanai tieši no apdrošinātājiem. Tādēļ, mūsuprāt, nav pareizi likvidēt instrumentu, kas pēc savas būtības ir maksimāli demokrātisks un vērsts uz pircēju interesēm," piebilda Abāšins.

FKTK Komunikācijas daļas sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Līcīte aģentūrai LETA sacīja, ka Latvijā darbojas vairākas salīdzinošās mājaslapas, kuras piedāvā iespēju personām, ievadot atlases kritērijus, salīdzināt OCTA piedāvājumus un procesa beigās tiek dota iespēja noslēgt apdrošināšanas līgumu. Lielākā daļa no šādām salīdzinošajām mājaslapām pieder apdrošināšanas brokeriem, kuri izmanto šīs mājaslapas apdrošināšanas starpniecības pakalpojumu sniegšanai. Taču ir arī tādi salīdzinošo mājaslapu uzturētāji, kuri šobrīd nav reģistrējušies kā apdrošināšanas starpnieki.

"Līdz šim praksē nebija viennozīmīgas izpratnes par šādu salīdzinošo mājaslapu statusu, t.i., vai šāda pakalpojuma sniegšana uzskatāma par apdrošināšanas starpniecību vai ne. Taču 2016.gada 20.janvārī tika pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva par apdrošināšanas izplatīšanu, kurā minētais jautājums ir atrisināts, nosakot, ka šāda salīdzinošās mājaslapas darbība ir uzskatāma par apdrošināšanas izplatīšanu," minēja Līcīte, piebilstot, ka LTAB tīmekļa vietnē izvietotais OCTA kalkulators atbilst minētās direktīvas norādītajam par apdrošināšanas izplatīšanu.

Līcīte arī atzīmēja, ka par salīdzinošo kalkulatoru darbību FKTK ir bijušas ilgstošas diskusijas gan ar LTAB, gan apdrošināšanas brokeru asociācijām, iesaistot arī Eiropas Komisiju, lai rastu vienotu izpratni par šādu salīdzinošo mājaslapu statusu.

"Ņemot vērā, ka šādas darbības FKTK ieskatā ir uzskatāmas par apdrošināšanas starpniecību, tad FKTK ir lūgusi LTAB pārtraukt piedāvāt klientiem iespēju salīdzināt un pirkt OCTA tīmekļa vietnē "www.ltab.lv" izvietotajā OCTA kalkulatorā un mobilajā lietotnē "LTAB OCTA", kā arī pārtraukt šādu pakalpojumu reklamēšanu. Vienlaikus, ņemot vērā izveidojušos situāciju, lai padarītu apdrošināšanas sistēmu uzticamu, efektīvu, drošu un stabilu, tādējādi aizsargājot apdrošinājuma ņēmēju un apdrošināto personu intereses, kā arī lai nostiprinātu vienotu izpratni attiecībā uz salīdzinošo mājaslapu statusu, FKTK ir piedāvājusi Finanšu ministrijai veikt grozījumus Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likumā, paplašinot apdrošināšanas starpniecības definīciju," sacīja Līcīte.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Visi komentāri
 
lulu 9.novembris 2016 9:43
22 1 Atbildēt

bet citas valstis arī ir iespeja salīdzināt,tad kapēc mums gri to liegt

GB12 9.novembris 2016 10:20
1 1 Atbildēt

Ja jau ir atsauce uz ES direktīvu, tad citās ES valstīs arī drīzumā to bodīti klapēs ciet.

Kanibaals 9.novembris 2016 13:38
3 0 Atbildēt

Tās atsauces jau ieliek ķeksīša pēc, reāli tās direktīvas varbūt ir par pilnīgo ko citu. Un ar šādu argumentāciju tad arī jāklapē ciet ziņu aģentūras, kas publicē biržas indeksus pa tiešo.

GB12 9.novembris 2016 14:09
0 0 Atbildēt

Nu, tev ir iespēja izlasīt un pastāstīt tautai, par ko tās īsti ir... ;)

Kanibaals 10.novembris 2016 13:10
0 0 Atbildēt

kur tad ir norādītas tās direktīvas?

GB12 10.novembris 2016 13:55
0 0 Atbildēt

Kaut vai gūglē iesit.

Kanibaals 12.novembris 2016 15:15
0 0 Atbildēt

ņeumņičaj

ltab kalkulators jāatstāj 9.novembris 2016 10:25
19 2 Atbildēt

octu nekur citur pat neskatos, kā tikai ltab, labāk lai likvidē pārējos kalkulatorus, kuri uz octām grib tikai uzvārīties

būda 9.novembris 2016 10:39
11 1 Atbildēt

Tā pie mums ir prece,ko mēs pērkam! Kāpēc ,man jāpērk prece iepriekš nezinot cik tā maksā!Cīnieties paši par savu konkurenci! Nu ja tā tad sameklēsim paši savu brokeri un caur internetu paši nedrošināsim!

4diena 9.novembris 2016 13:48
2 0 Atbildēt

un nafig vispār pirkt pie starpniekiem??? Paskatos cenu salīdzinājumu, izvēlos sev tīkamāko un apdrošinu pa tiešo pie pakalpojuma sniedzēja. Tur vienmēr ir vēl izdevīgāk. Kamēr paši izmantosim tos parazītus, starpniekus, tikmēr viņi arī pastāvēs!

lost 9.novembris 2016 13:57
0 1 Atbildēt

Latvieši ir un būs pakaļlaižas, kā mazākā ES kustība uz mūsu pusi, tā mūsējie jau krīt ceļos un pielūdz.....pretīgi ...

PV 10.novembris 2016 8:27
0 0 Atbildēt

Vai tas attieksies arī uz octas.lv ?

GB12 10.novembris 2016 10:00
0 0 Atbildēt

octas.lv ir brokeru sabiedrībai piederošs kantoris, kas savu darbību ir licencējis FKTK kā apdrošināšanas starpnieks. Līdz ar to, viņiem u.c. kalkulatoriem tas nedraud.

ak 10.novembris 2016 9:50
1 0 Atbildēt

Mēģinājums nokaut LTAB OCTA kalkulatoru ir mums, autovadītājiem nedraudzīgs. Es pat teiktu-kāds ir ieinteresēts, lai mēs nezinam, cik OCTAS visur maksā, un pērkam no tā, kuram lielāka reklāma. Kaut kādā veidā, slēpjoties aiz Eiropas normām, tiek darītas visādas cūcības.

GB12 10.novembris 2016 10:17
1 0 Atbildēt

Nu, šajā gadījumā jau tā arī ir reklāma. LTAB diezgan aizgūtnēm stāsta, ka viņiem tāds kalkulators ir, ir pat saites uzreiz uz apdrošinātāju mājas lapām. Un šī reklāma tiek apmaksāta. Nav noslēpums, ka LTABu uztur paši apdrošinātāji un šajā gadījumā caur viņiem kopīgi reklamē tiešo pārdošanas kanālu. Te jau drīzāk tādas kā karteļa iezīmes veidojas :)

No brokera viedokļa - pa lielam, nav man pretenziju, ka tāds kalkulators tur ir - pat bieži darbā tas palīdz. Nejūtu arī konkurenci - OCTA sastāda tikai ļoti mazu daļu no apgrozījuma, pie tam, bieži vien varu dabūt labākus ciparus, kā apdrošinātāju mājas lapās. Un vēl, pie tam, neesmu no tiem, kas iesaistās cenu karos - spiežu uz kvalitāti. Bet tad lai tas būtu ar vienādiem spēles noteikumiem. Kāpēc man, piemēram, lai reģistrētu starpniecību, ir jāmaksā 15000 euro pamatkapitāls, jāpērk CTA polise, kas nav lēta, jākārto eksāmeni/sertifikāti utt., drīzumā būs, līdzīgi kā advokātiem/tiesnešiem/ārstiem utt. katru gadu jāiet kursos, kas arī nebūs bez maksas, jāmaksā FKTK par uzraudzību utt., bet citi to var darīt tāpat vien, tikai ieliekot atrunu, ka, redzies, nenodarbojoties ar starpniecību...

Un vēl - nav slikti, ka tāds salīdzinošs kalkulators ir - auto vadītājiem/īpašniekiem tas tiešām ir ērtāk. Bet, ja to aizklapēs ciet, arī nekāda diža skāde nebūs - ja tik svarīgi ir nopirkt par zemāko cenu, tak nav problēmu ieiet jebkurā brokeru kalkulatorā, izvēlēties kādus 2-3 zemo galu variantus un tad ieiet pie tiem apdrošinātājiem pa taisno mājas lapā. Līdz ar to, tiešām nesaprotu, par ko cepiens. Drīzāk izskatās, ka LTAB ir iesprindzis, ka viņiem kaut kas gar degunu aizies...

ak 10.novembris 2016 10:52
0 0 Atbildēt

Nu, pēc šitik smalka paskaidrojuma- piekrītu. Nebiju iedomājies no šāda skatu punkta.

Kanibaals 10.novembris 2016 13:15
0 0 Atbildēt

Drīzāk izskatās, ka Brokeri ir iespringuši, ka viņiem kaut kas gar degunu aizies...

tāds, kuru interesē lētākā cena tāpat pie brokera nepirks. Kādas gan tur nianses pērkot OCTA, brokeris lielākoties tur ir lieks starpnieks.

GB12 10.novembris 2016 14:12
0 0 Atbildēt

Ne tik ļoti par to, ka kaut kas gar degunu aizies, cik ļoti par to, ka nav vienādi spēles noteikumi - vienam, lai to darītu, ir jātērē milzīgi administratīvie resursi, a otrs ar stiprāku aizmuguri to var darīt bez nekā. Uz gar degunu aiziešanu vairāk iespringa tad, kad tas kalkulators parādījās. Līdz brīdim, kad saprata, ka nekādu dižo ļaunumu viņu biznesam tas nenes - nopietnākie kalkulatori turpina savu darbību. Šobrīd, kā redzams, vairāk iespringst LTAB. Varat paši palauzīt galvu, kāpēc.

Nianses jau nedaudz ir gan - sākot no tā, kurš labāk maksā atlīdzības (vismaz man ir svarīgi, lai, ja izraisu avāriju, mans apdrošinātājs nečakarētu jau tā no manas puses čakarēto cietušo) līdz tam, kurš pēc tam vairāk bāžas virsū ar regresiem... un ir arī visādas papildus fīčas. Bet, nu jā, tur tev taisnība - zemākas cenas medniekiem tas viss neinteresēs. Līdz ar to, pa lielam piekrītu - OCTA zemākas cenas mednieks nav brokera mērķa klients.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kuri 7 automobiļi turpinās cīņu par prestižo “Latvijas Gada auto 2020” titulu; Sācies TAUTAS balsojums (+ VIDEO) 5

Latvijas Gada auto 2020 sācies tautas balsojums gadaauto.iAuto.lv, taču arī žūrijai pieņemt galīgo lēmumu būs liels izaicinājums. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektriskais universāls piedzīvo debiju Losandželosā (+ FOTO) 7

Volkswagen elektriskās piedziņas universāla koncepts ID.Space Vizzion piedzīvojis pirmizrādi Losandželosas motoršovā. Jau 2021.gadā tas kļūs pieejams pircējiem visā pasaulē. Lasīt vairāk

 

Branga peļņa - OCTA šogad apdrošinātāju maciņā ienesusi jau 8,66 miljonus eiro 7

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas šogad deviņos mēnešos guvušas peļņu 8,66 miljonu eiro apmērā, kas ir par 39,2% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, aģentūra LETA uzzināja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB). Lasīt vairāk

 

Gaidīja 29 gadus - nojaucamā garāžā atrod jaunu žiguli (+ FOTO) 7

Nojaukšanai paredzētā garāžā uziets jauns VAZ-2105, kas iegādāts 1990.gadā. Automašīnas nobraukums ir tikai 41 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti