Pagājušā gada septembrī Porsche prezentēja savu pirmo elektrisko sporta auto Taycan, kas nu nonācis arī Latvijā. Porsche centrā Rīga no šīs nedēļas pieejami visi trīs Taycan sērijas modeļi – Taycan 4S, Taycan Turbo un Taycan Turbo S.
“Attīstoties infrastruktūrai un iedzīvotāju izpratnei par klimata problēmām, pēdējos gados pieaudzis elektroauto skaits ne tikai kopējā automobiļu tirgū, bet arī premium segmentā – ja 2018. gadā Latvijā tika reģistrēti 25 premium elektroauto, tad 2019. gadā tie bija jau teju divreiz vairāk jeb 48. Ar lepnumu varu paziņot, ka tagad premium elektroauto piedāvājumu esam papildinājuši ar Porsche pirmo elektrisko automobiļu sēriju Taycan, kas ļauj izbaudīt sporta auto jaudu, vienlaikus neradot kaitīgos CO2 izmešus,” saka SIA “Baltijas sporta auto” vadītājs Ivars Norvelis.
Taycan elektroauto sērijā apvienots leģendārais Porsche mantojums un jauda, nākotnes inovācijas un ērta ikdienas lietojamība. Taycan Turbo S var nodrošināt līdz 560 kW (761 ZS) jaudu, Taycan Turbo — līdz 500 kW (680 ZS) jaudu, bet Taycan 4S tiek piedāvāts ar divu izmēru akumulatoriem: ar veiktspējas akumulatoru tas sasniedz 390 kW (530 ZS) jaudu, savukārt ar veiktspējas akumulatoru Plus tas sasniedz 420 kW (571 ZS) jaudu. No nulles līdz 100 km/h Taycan Turbo S paātrinās 2,8 sekundēs, Taycan Turbo šo sprintu paveic 3,2 sekundēs, savukārt Taycan 4S tam nepieciešamas 4 sekundes. Taycan Turbo S nobraucamais attālums sasniedz 412 kilometrus, Taycan Turbo — 450 kilometrus, bet Taycan 4S ar veiktspējas akumulatoru var nobraukt līdz 407 kilometriem un ar veiktspējas akumulatoru Plus — līdz 463 kilometriem (visos gadījumos saskaņā ar WLTP datiem). Taycan Turbo un Taycan Turbo S maksimālais ātrums ir 260 km/h, tikmēr Taycan 4S var sasniegt 250 km/h.
Porsche Taycan 4S bāzes modeļa cena ir 88 200 eiro, Taycan Turbo – 127 300 eiro, bet Taycan Turbo S – 155 300 eiro. Visas cenas norādītas, neieskaitot PVN.
Porsche izplatītājs SIA “Baltijas sporta auto” ir pirmie, kas Latvijā ne tikai piedāvā iegādāties elektroautomobili, bet arī iegulda šāda veida braucamo infrastruktūras attīstībā, izveidojot elektroauto uzlādes vietas. Šobrīd Porsche uzlādes stacijas pieejamas pie Porsche centra Rīga, Ozo Golf Club, ACB tenisa kluba un Liepupes muižas, taču drīzumā plānots atklāt vēl trīs uzlādes stacijas.
Taycan 4S ar veiktspējas akumulatoru: kombinētais elektroenerģijas patēriņš 24,6 kWh/100 km, kombinētā CO2 izplūde 0 g/km.
Taycan 4S ar veiktspējas akumulatoru Plus: kombinētais elektroenerģijas patēriņš 25,6 kWh/100 km, kombinētā CO2 izplūde 0 g/km.
Taycan Turbo: kombinētais elektroenerģijas patēriņš 26 kWh/100 km, kombinētā CO2 izplūde 0 g/km.
Taycan Turbo S: kombinētais elektroenerģijas patēriņš 26,9 kWh/100 km, kombinētā CO2 izplūde 0 g/km.
Tulīt sanāks "eksperti"-klauni, kuri mums visiem "pierādīs", ka par šo naudu jāņem tikai X6 vai GLE, jo redz tiem ir patīkamāks dizains, gaitas īpašības utt.
Ar Porsche faniem rietumu forumos Tesla fani ēdas
Un obligāti dīzeli!