Mercedes-Benz bija aizgājis savā attīstībā līdz ļoti sadrumstalotam modeļu nosaukumu sortimentam, bet 2015.gada beidzot tas tika sakārtots, apvidus M-klasee modeļi tika pārdevēti par GLE. Ir divi modeļi, kuri atšķirās pēc virsbūves tipa: GLE un GLE Coupe.
iAuto izdevās stāvvietā nofotografēt jaunās paaudzes Mercedes-Benz GLE Coupe ar sportisko kupejas tipa virsbūvi.
Foto: iAuto.lv
Jaunais GLE izgatavots uz MHA (Modular High Architecture) platformas, kurai ir daudz kopīgu īpašību ar MRA (Modular Rear Architecture) arhitektūru, ko izmanto Mercedes C, E un S klases vieglo automašīnu pamatam.
Foto: iAuto.lv
Jaunais modelis piedāvā vairāk vietas: riteņu bāze pieaugusi līdz 2995 mm (+ 80 mm), bet telpa aizmugures pasažieru kāju zonā – par 69 mm. Aizmugures sēdeklim tagad var regulēt atzveltnes slīpumu, kā arī pārvirzīt to garenvirzienā 100 mm diapazonā. Par piemaksu iespējams pasūtīt arī trešo sēdekļu rindu. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 825 litri, bet ar nolaistām sēdekļu atzveltnēm – 2055 litri.
Foto: iAuto.lv
Salonā ir jauns priekšējais panelis ar apvienoto ciparu mērinstrumentu un jaunās MBUX multimediju sistēmas ekrānu. MBUX sistēma debitēja līdz ar jauno A-klases modeli, taču GLE paredzētajā sistēmā ir 40 jaunievedumi, tostarp mākslīgā intelekta tehnoloģija, kas spēj apmācīt sevi un ar laiku iemācīties saprast arī ļoti sarežģītas komandas. Multimedijus var pārvaldīt arī ar žestiem un balsi, turklāt tā veiksmīgi sadarbojas ar Mercedes Me lietotni viedtālruņiem.
Jaunais GLE tiek komplektēts ar E-Active Body Control piekari, kurai ir bezceļu režīms, kas ļauj palielināt klīrensu, savukārt krosovera dārgākās modifikācijas saņems adaptīvo pneimatisko piekari, kas pati mainīs iestatījumus vadoties no datiem, kas saņemti no priekšējās videokameras, kas skenē ceļa virsmu.
Foto: iAuto.lv
Krosovera elektronisko palīgu klāstā ir aktīvā kruīzkontrole, kas samazinās ātrumu līdz 100 km/h, pamanot priekšā satiksmes sastrēgumu un pilnībā nobremzēs automobili, ja vadītājs “aizgulēsies”, automātiskā bremzēšanas sistēma uzraudzīs satiksmi arī kreisajā pusē un bremzēs, lai izvairītos no sadursmes ar citu transportlīdzekli, ja vadītājs to nepamana griežoties pa kreisi, bet autopilota sistēmai ir jauna funkcija – tā piespiedīs automobili pie joslas malas, lai palaistu garām operatīvo transportlīdzekli, kas steidzas uz izsaukumu.
Motoru izvēlē ir 3.0 litru rindas sešcilindru dīzeļdzinēju, kas attīsta 272 Zs versijā GLE 350 d vai 330 Zs versijā GLE 400 d, ir arī jaudīgā AMG versija AMG GLE 53 ar 450 Zs un Plug-in hibrīdmodelis ar 194 Zs dīzeļdzinēju un 136 Zs elektromotoru, kas rada kopējo jaudu 320 Zs.
Jāpiezīmē, ka pretstatā citiem ražotājiem, kas hibrīdmodeli veido uz benzīna motora bāzes, Mercedes izvēlējies dīzeli un samērā lielu akumulatoru (31,2 kWh), kas nodrošina 100 km tāldarbību. Degvielas patēriņš šim modelim ir tikai 1,1 litrs uz 100 km, bet maksimālais ātrums, ko tas var sasniegt – 160 km/h.
Tehniskie dati ir par dīzeļversiju GLE 400 d Coupe
Garums/platums/augstums (m): 4,94 x 2,01 x 1,73
Riteņu bāze (m): 2,94
Motors: R6 dīzelis, 3.0 litri 2925 ccm, Turbo
Jauda: 330 Zs pie 3600 apgr./min.
Griezes moments: 700 Nm pie 1200 apgr./min.
Maksimālais ātrums: 240 km/h
Paātrinājums 0 - 100 km/h: 5,7 sek.
Vidējais degvielas patēriņš – 6,9 litri uz 100 km
CO2 emisijas: 183 g/km
Pašmasa/kravnesība:2295 kg /745 kg
Bagāžas nodalījums: 655–790 litri
Apgriešanās rādiuss: 11,8 m
Riepas : 275/55 R 19
Neticu, ka 3.0 litru dīzelis tērē tikai 1.1 l/ 100 km.
tas ir hibrīds uz dīzeļdzinēja bāzes, pēc papīriem tā tiešām ir, dzīvē - nu pieliec kādus 2 l vēl klāt
Ja Tu mācētu lasīt, tad saprastu, ka iet runa par hibrīda versiju. Tas nozīmē, ka degvielu izmanto pavisam galējā nepieciešamībā.
Nu pirmos 100 km jau var būt uzrādītais patēriņš, bet kāds patēriņš būs otros un trešos 100 km? Tad jau dīzeļmotors strādās ne tikai lai brauktu, bet arī lai lādētu akumulatoru.