Vāc parakstus pret četru joslu ātrgaitas šoseju plānu 46

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google/maps

Nozare.lv | 19.jūlijs 2020 18:53

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" publicēta iniciatīva par klimatneitrālu un zaļu satiksmi 2040.gadā bez dārgām četru joslu ātrgaitas šosejām, ko iesniegusi jaunatnes organizācija "Protests", aģentūru LETA informēja "Protests" pārstāvji.

Iniciatīvas pieteicēji skaidro, ka tā ir atbilde pagājušajā mēnesī prezentētajam Latvijas valsts ceļu attīstības plānam laikā no 2020.gada līdz 2040.gadam, kas paredzētu lielus ieguldījumus četru joslu ātrgaitas šoseju izveidē no Rīgas uz visiem galvenajiem attīstības centriem. 

"Ātrgaitas ceļu izbūve vien izmaksātu vidēji 300 miljonus eiro gadā. Tas nozīmētu dubultot valsts autoceļiem atvēlēto gada budžetu. Tikmēr citās satiksmes jomās akūti trūkst naudas," skaidroja kampaņas organizators Niks Derums.

Latvijas valsts ceļu sagatavotais attīstības plāns vēl jāskata valdībā. Paredzams, ka tā apstiprināšana nebūs viennozīmīga projekta lielo izmaksu dēļ. To pagājušajā mēnesī Autoceļu padomes sēdē atzina arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits(JKP), sacīdams, ka par Finanšu ministrijas pārziņā esošo budžeta sadali "paklusēs".

"No satiksmes politikas viedokļa tik plaša ātrgaitas šoseju tīkla izbūve ir nepamatota. Gandrīz nekur šosejām paredzētajos posmos nav tāda satiksmes intensitāte, par kuru pieņemts uzskatīt, ka nepieciešams četru joslu risinājums. Četru joslu, iespējams, ātrgaitas šoseja būtu laba Rīgas apvedceļam un, iespējams, Rīgas-Jūrmalas maršrutā, bet šādi lēmumi ir profesionāli jāizvērtē, balstoties datos," sacīja Derums.

Iniciatīvā uzsvērta satiksmes nozīme klimata politikā un pausts, ka būtiskas investīcijas nepieciešamas sabiedriskā transporta, sevišķi vilcienu satiksmes attīstībā, jo šie pārvietošanās veidi ir dabai draudzīgāki un atbilst Eiropas zaļā kursa mērķim līdz 2050.gadam transporta radītās emisijas samazināt par 90%.

"Sabiedriskajam transportam hroniski trūkst finansējums. Janvārī tika celtas biļešu cenas. Martā pārtrauca dzelzceļu tīkla elektrifikāciju, jo pietrūka 40 miljoni eiro - niecīga summa, salīdzinot ar autoceļu plānu. Pagājušajā mēnesō izmaksu dēļ iestrēga autobusu pārvadājumu iepirkums, kas saturēja labas pieejamības prasības cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Tas ir prioritāšu jautājums," sacīja organizators.

Paralēli parakstu vākšanai jaunatnes organizācija "Protests" plānojot informatīvo kampaņu par savu satiksmespolitikas vīziju 2040.gadam. Parakstu vākšanas mērķis ir 1000 parakstu. Iniciatīvu paredzēts iesniegt Satiksmesministrijā. Pagaidām par iniciatīvu parakstījies nepilns simts atbalstītāju.

LETA jau ziņoja, ka Latvijas valsts ceļu attīstības plānā 2020.-2040.gadam paredzēts 1020 kilometrus valsts galveno autoceļu pārveidot par četru joslu ātrgaitas ceļiem ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometri stundā, lai no jebkura galvenā reģionālās attīstības centra Rīgu varētu sasniegt ne ilgāk kā divās stundās.

Autoceļu padome šo plānu atbalstīja un tas jau drīzumā tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā.

VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis informēja, ka attīstības plānu iecerēts īstenot trīs posmos - no 2020.gada līdz 2030.gadam, no 2030.gada līdz 2035.gadam un no 2035.gada līdz 2045.gadam. Kopējais plāna īstenošanai nepieciešamais finansējums ir ap 5,9 miljardiem eiro.

Pirmajā plāna īstenošanas posmā līdz 2030.gadam lielākā uzmanība tiks pievērsta Rīgas apvedceļa pārbūvei, kā arī autoceļu pārbūvei virzienā no Rīgas uz Jūrmalu, Siguldu, Jelgavu un posmam Koknese-Pļaviņas-Jēkabpils. Pirmajā posmā plānots pārbūvēt 178,9 kilometrus autoceļu un tam nepieciešams finansējums 984,6 miljonu eiro apmērā.

Otrajā posmā paredzēts uzbūvēt 318,6 kilometrus ātrgaitas ceļu, kam nepieciešami 1,87 miljardi eiro. Savukārt trešajā posmā paredzēts uzbūvēt 523 kilometrus ātrgaitas ceļus, nepieciešamais finansējums ir 3,064 miljardi eiro.

 
Visi komentāri
 
Conqueror 19.jūlijs 2020 19:44
5 0 Atbildēt

Rīgas apvedceļu vajag ar četrām joslām - kad šito uzbūvēs, var skatīties un vērtēt, kur vēl prasās

Pļurkt 19.jūlijs 2020 20:17
19 3 Atbildēt

Nu bet protams - Latvānijā stulbeņiem ka tik padirsties!!~Neko viņiem nevajag!

Ko var gribēt no pepsikoĻas paaudzes!

Kanibaals 20.jūlijs 2020 14:29
4 2 Atbildēt

3 joslu ceļš ar apdzīšanas joslu pamīšus katram virzienam ir ekonomiski lietderīgāks risinājums.

Pļurkt 20.jūlijs 2020 14:32
2 3 Atbildēt

Tev aizmirsa paprasīt!

Kanibaals 20.jūlijs 2020 23:05
0 1 Atbildēt

Nē vajag 6joslu ceļus kā minimums un katram pa helikopteram.

Pļurkt 21.jūlijs 2020 7:13
1 0 Atbildēt

Nu ļoti gudrs!!

iAuto 19.jūlijs 2020 21:51
20 1 Atbildēt

iAuto redakcija atbalsta Satiksmes Ministrijas ieceri par ātrgaitas ceļiem Latvijā. Novēlots, bet vajadzīgs lēmums. Svarīgi ir pareizi to realizēt.

lasītājs 20.jūlijs 2020 11:20
4 0 Atbildēt

Dariet zināmus varoņu vārdus!

GB12 20.jūlijs 2020 16:41
3 0 Atbildēt

Pievienojos par 100%.

anoagask 19.jūlijs 2020 21:57
10 0 Atbildēt

Tikpat labi varēja vākt parakstus pret starpgalaktisko tūrismu. ViaBaltica posmus + rīgas apvadceļu uztaisīs, pārējais ir slapjie sapņi

iciks 19.jūlijs 2020 22:02
3 0 Atbildēt

Lai cik skumji arī nebūtu, +/- piekrītu. Pārāk grandiozs vēriens.

Bet nu cerēs, ka vismaz kaut kas sanāks.

Zemesgramata 19.jūlijs 2020 22:11
4 2 Atbildēt

Via Baltica un Rīgas apvedceļš arī ir vienīgais, kur ir vajadzīgs šāds ceļš. Vēl derētu savienot Koknesi ar Pļaviņu apvedceļu līdz galam.

Un Iecavas, Bauskas apvedceļus. Viss.

Modernizēt sabiedrisko,galvenokārt dzelzceļu.

Vernons 21.jūlijs 2020 9:01
0 0 Atbildēt

Dzelzsceļu uz Kolku!

iciks 19.jūlijs 2020 22:01
13 0 Atbildēt

Organizācija "Protests" - tas jau visu izsaka. Ka tik protestēt.

Bet nu droši vien nepilngadīgi vai knapi pilngadīgi bērniņi, kam vaļu glābšana, gaļas neēšana un protestēšana liekas svarīgas lietas. Paaugsies, aizies savā dzīvē un kad parādīsies tiešām nopietnas lietas, pazudīs arī protesti.

aha 19.jūlijs 2020 22:51
4 1 Atbildēt

Tā ir, kā saki - izaugs, kļūs par icikiem, Pļurkšķiem un viencexperdiem, kutru nozīmīgākās aktivitātes ir piršana komentos.

absurds 19.jūlijs 2020 22:56
5 1 Atbildēt

Prognozes rāda, ka līdz gadsimta beigām mūsu būs tikai ceturtdaļa. Līdz kapiem tiksim arī pa tagad esošajiem ceļiem.

Slinkais 20.jūlijs 2020 0:49
3 6 Atbildēt

sorry, neiedziļinājos kur un ko jamie tur taisās darīt, bet 4 joslas noteikti mums nekur nav vajadzīgas.

NuNu 20.jūlijs 2020 0:57
6 3 Atbildēt

Ja tās šosejas neizbūvēs, viss, es braucu prom uz kādu normālu valsti, mans pacietības mērs vienreiz būs pilns! Cik var ar tirliņiem dzīvot... Un nekad, nekad vairs negribēšu neko dzirdēt par id¡0t¡em, latviešiem... Kāpēc poļi, kaut vai piemēram, var to izdarīt, bet latvieši tikmēr ir ¡d¡0ti?

anonimikis 20.jūlijs 2020 1:01
1 1 Atbildēt

Tāds Tu savai mātei piedzimi.

HuHU 20.jūlijs 2020 7:21
3 0 Atbildēt

poļu ir teju 38milj. latviešu - ap miljonu. Tālāk skaidrot?

WALA 20.jūlijs 2020 1:23
3 1 Atbildēt

Nekas, nekas kad vajadzēs visiem pārsēsties uz EV tad sapratis kāpēc vajag 4joslu ceļus, jo viena daļa būs tik zaļi ka vilksies pat ar EV lai tikai "sliktos izmešus" mazinātu..

EV 20.jūlijs 2020 7:25
0 0 Atbildēt

Cik saprotu, apdzīšana iespējama tikai uz 4joslu ceļiem. Protams, mums jau kā Francijā, kur teju visa Parīze (2+ miljoni) vasarā brauc brauc pāri valstij atpūsties pie jūras. Teiksim, tur miljons brauc uz jūru un mūsu arī ir miljons, nu +-

ak 20.jūlijs 2020 8:16
5 0 Atbildēt

Nepareizi saproti. Apdzīšana nav iespējama uz 4 joslu ceļa, jau pēc definīcijas. Lai izpildītu apdzīšanu, ir jāiebrauc pretējā joslā, un pēc tam jāatgriežas atpakaļ savējā. Uz 4 joslu ceļa ir apsteigšana.

nu 20.jūlijs 2020 8:56
2 0 Atbildēt

tad jau viss kārtībā - apdzīšana iespējama arī bez 4joslu ceļiem))

viencexperc 20.jūlijs 2020 7:32
3 0 Atbildēt

5,9 miljardi eiro tas ir 485 miljardi krievu rubļu.

Bet 485 miljardi krievu rubļi - tas ir Krasnodaras apgabala ( 283) un Rostovas apagabala ( 196) gada budžeta ieņēmumi.

( Izdevumi - par 11 miljardiem rubļu vairāk.)

Bet krasnodaras apgabala budžets ir 4. ( ceturtais) bet Rostovas ir 12. ( divpadsmitais) LIELĀkais Krievijas reģionu budžets no 85.

p.s. Ja Rīga būtu Krievijas sastāvā ( kā 51% rīdzinieku grib) tad par 1 miljardu eiro pašvaldības budžetu vajadzētu aizmirst. Jo tā taču nevar būt, ka viena pilsēta - Rīga ieņemtu 40.vietu ( no 85) starp Krievijas reģioniem, un Rīga būtu pirms Tomskas, Udmurtskas, Kamčatkas, Tveras un vēl

40 Krievijas APGABALIEM.

Tāda maza bet patīkama sāls deva krievmīļiem.

viencexperc 20.jūlijs 2020 7:40
9 0 Atbildēt

Slaisti un dīkdieņi atkal uzdarbojas. Žēl, ka viņiem nav citu problēmu, ko risināt. Varēja kāds tuvs viņiem vismaz nomirt. Varētu meklēt ekoloģiskus zārkus, tā vietā, lai kropļotu dzīvi cilvēkiem, kuri viņiem radīja tādus apstākļus, ka tagad viņi nevis izdzīvo, bet var atļauties domāt kaut kādus marasmus.

kasinsh79 20.jūlijs 2020 11:08
7 2 Atbildēt

Patiešām sabiedrībā ir sviestaiņi Kā var nevēlēties gadsimtam atbilstošu ceļu infrastruktūru? Uzskatu, ka no Rīgas šādiem ātrgaitas ceļiem būt VISMAZ: uz Grenctāli; uz Eleju; uz Ainažiem; uz Daugavpili; uz Grebņevu; uz Terehovu. Ideāli, ja Liepāja, Ventspils un Daugavpils būtu sasniedzama pa ātrākiem nekā padomijā ceļiem. Laikam jau utopija, bet... Ir vesels lērums mazu valstu, kurās ceļu infrastruktūra smagi priekšā Latvijai. Tā pati lēnā Igaunija - uz 4 joslu ceļiem ziemā ātruma ierobežojums ir 110!!! Kas ir mums?

vēlēties var 20.jūlijs 2020 13:10
7 0 Atbildēt

svarīgāk ir spēt to atļauties.

Mums taču pat ceļu nodoklis ir tikai kārtības labad, nevis lai uzturētu un būvētu ceļus. Ceļus mēs varam uzturēt, tikai atrodoties kādā savienībā kas mums tos uzsauc. Brīvi un neatkarīgi mēs būtu laimīgi par 2joslu grants maģistrālēm, kad sabruktu pēdējie asfalta posmi.

kasinsh79 20.jūlijs 2020 15:24
0 0 Atbildēt

Diemžēl taisnība.

Zemesgramata 20.jūlijs 2020 14:53
1 0 Atbildēt

Bet kas to visu finansēs un uzturēs pie sarūkoša nodokļu maksātāju skaita?

Kā jau teicu, platāki ceļi ir vajadzīgi Via Baltica un Rīgas apvedceļš. Jo tur brauc tranzīts, ir noslogotākais ceļš valstī.

Ja uz Liepāju palaistu komfortablu Elektro vilcienu,kas tur nokļūtu ātrāk par auto, tad atkristu daudz problēmu.

kasinsh79 20.jūlijs 2020 15:23
0 0 Atbildēt

Tādēļ taču rakstīju, laikam "utopija".

WALA 20.jūlijs 2020 20:56
1 0 Atbildēt

Man tas viss izklausās pēc marasma, ja mēs nevaram būvēt vai atjaunot tik daudz ceļu, tad sīkie un nevajadzīgie ir iespējams jālikvidē vai jāparplāno un jāiztaisno, kā arī jābūvē kvalitatīvāk un uz ilgāku laiku. Kaut arī tas ir pofig, noņemt tos politiskos starpniekus/liekēžus nakuj, un piespiest strādāt kvalitatīvi, nevis pēc lētākās iepirkuma cenas ... Ja darītu, tad puse problēmu nemaz neeksistētu.

Zemesgramata 21.jūlijs 2020 9:24
0 0 Atbildēt

Ik pa brīdim jau pasprūk idejas par dažu ceļu likvidēšanu, vai nodošanu bankrotējušo pašvaldību rokās. Vēl pastāv nodošana privātām rokām.

Slinkais 20.jūlijs 2020 22:32
1 0 Atbildēt

mums vēļ joprojām ir daudz noslogotu grants ceļu, kurus vajadzētu atfaltēt, daudz ceļus varētu pārbūvēt, pataisot, salabot nebeidzamos kāšus, debīlus krustojumus. par ātrgaitas magistrālēm ir pāargi domāt.

koklētājs 20.jūlijs 2020 11:18
2 0 Atbildēt

Jāuzlabo.Vajag vēl joslu pastalniekiem.Priekšroka nogrūst citus malā,ja rotājies ar prievīti.

core 20.jūlijs 2020 12:28
2 0 Atbildēt

Nevienam no tiem protestētājiem, visticamāk, pat nav vadītāja apliecība, un nekad arī nebūs.

Vernons 20.jūlijs 2020 13:22
6 2 Atbildēt

Niks Derums, kas tas par fruktu! Kur dzīvo, ko dara? Pim pi mezglā sasiet, lai tādi nevairojas un špiļi viļi netaisa! Droši vien Aifons pēdējais rokās un naiki kājās! Tusiņi galvā un canabis plaušās.

Žēl ka nav Kalnciemā katorga. Varētu katordznieks ar kirku akmeņus lauzt! Jo tādiem arī ekskavators ir lieka greznība.

650 20.jūlijs 2020 23:26
0 1 Atbildēt

Kopš slokas ЦБК apstādināšanas Lielupē ir saradies pārāk daudz zivju.Nupat jau iet pāri malām.Tās cykas ir aizmirsušas, kā garšo Svins.To nedrīkst pieļaut.Tapc Kalnciemā ķieģeļcepļa vietā būs akumulatoru pārstrādes zavods.Pag.Jā.

Vernons 21.jūlijs 2020 9:00
1 0 Atbildēt

Skābi pa kluso kādā dīķī iepumpēs! Svētē kadreiz Dustu noraka. DDT saucas. Tagad daži akas ūdenī to dranķi konstatē!

650 21.jūlijs 2020 12:06
0 0 Atbildēt

Nekas, gan jau līdz 2040jājam plūdi to nesmukumu atšķaidīs.Svētes upei gar krastu pašlaik viss ir aizaudzis kā mūžamežs.Īpaši tur, kur kādreiz visa jelgava gāja peldēties.Bet zivis tur ir,ūdens izskatās tīrs.Jāgaida,varbūt no lietuvas kaut kas "garšīgs" atpeldēs.

msh 21.jūlijs 2020 12:49
3 0 Atbildēt

Kas tas par fruktu? Atver purnagrāmatu un apskaties - pēc sejas nūģis, pēc nodarbošanās students kas mācās laikam IT [organizācijas lapeli pats taisījis], pēc politiskās pārliecības marksists, "progresīvo" pakaļskrējējs.

TDIOTS 22.jūlijs 2020 15:16
0 0 Atbildēt

msh,ojpvmķ ,saremontēji 'turbo'pogu ,savam pentium@ datoram?? un izdevās pieslēgties FB ??? apsveicu

Frontera 20.jūlijs 2020 21:16
0 3 Atbildēt

Pasarg vells!!Psc tad ir!!!Līķu kaudzes būs katru otro dienu,jo!!Pārāk dumi ir braucēji..sitīsies kā mušas nost.

Krotow 21.jūlijs 2020 1:01
1 0 Atbildēt

Zaļie gurķi, kuriem pat tiesību nav un augstākais privātā braucamā sasniegums ir skūteris uz trotuāra. Pēc 20 gadiem paši brīnīsies - par ko mēs tur #@$%^& protestējām?

TDIOTS 22.jūlijs 2020 15:47
0 0 Atbildēt

vienkārši sīkais Pederogresīvais aktīvists , kā jau visi pederogresīvie ,imitē sabiedrības viedokli .

Tikmēr lielie puikas sen jau sagatavojuši shēmas naudiņām , krāni un buldozeri kaujas gatavībā . Premjera izstrādājums nupat eiropā izdīcis 10jardus , tie ceļi būs .

Un labi vien ka būs .

To Fuko svārstu ,pie TV torņa ,gan gan derētu idejas autoram iestumt diskrētajā vietā , bet 4joslu ceļu izbūve ir ok.

lockelis 23.septembris 2022 17:57
0 0 Atbildēt

Komentētāji kā vienmēr mēģina spīdēt ar gudrībām.... bet realitātē sanāk pļurkš...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 11

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti