Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments (RDPAD) 5.janvārī rīkos atklāšanas sanāksmi, lai sniegtu plašāku informāciju par projektu zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.
Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību, aģentūru LETA informēja RDPAD.
Starp RDPAD un auditorkompāniju "PricewaterhouseCoopers" 22.novembrī tika noslēgts līgums par priekšizpēti un rīcības plāna izstrādi zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.
Situācijas izpēti un funkcionālo scenāriju izstrādi paredzēts pabeigt līdz šī gada jūlijam, savukārt līdz 2023.gada jūlijam notiks satiksmes pārkārtošanas plāna un zemo emisiju zonas ieviešanas rīcības plāna izstrāde un gala publiskā apspriešana.
Plānotās aktivitātes pakāpeniski paredzēts ieviest no 2023. līdz 2027.gadam.
Sanāksmē 5.janvārī tiks sniegta informācija par par projekta mērķi un galvenajām aktivitātēm. Plānots arī pārrunāt ieinteresēto pušu iesaisti projekta izstrādē.
Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) iepriekš intervijā aģentūrai LETA teica, ka tuvākajos gados Rīgas centrā sagaidāmi privātā transporta ierobežojumi.
Ministru kabinets ir apstiprinājis gaisa kvalitātes uzlabošanas plānu, kas paredz zemo emisiju zonu ieviešanu. Zemo emisiju zona varētu būt viss centrs starp dzelzceļa loku un Daugavu.
Tas kaut kādā mērā nozīmēs arī ierobežojumus kādām automašīnām ar noteiktiem dzinēja izmēriem, teica Ķirsis.
Šādas zonas ieviešana samazinās auto plūsmu Rīgas centrā.
Vai Vilnis Ķirsis atteiksies no sava lielā auto un stāvvietas vecrīgā?
Ja jau visi tad visi nevis tikai lohi.