Lietotu automašīnu vidējā cena šogad deviņos mēnešos bija 8647 eiro, kas ir par 28% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, aģentūrai LETA norādīja Eiropas transportlīdzekļu datubāzes "autoDNA" pārstāvis Latvijā Agris Dulevičs.
Kopumā deviņu mēnešu laikā Latvijā reģistrētas 37 046 lietotas no ārvalstīm ievestas automašīnas, kas ir par 8,6% mazāk nekā attiecīgā laika periodā pērn. Latvijas iekšējā tirgū notikuši kopumā 166 500 pirkšanas un pārdošanas darījumu, kas ir par 16% mazāk nekā 2021.gada deviņos mēnešos.
Dulevičs skaidro, ka lietoto automašīnu tirgū Latvijā iekšējo darījumu ziņā pirmajos četros mēnešos lietoto automašīnu pirkšanas un pārdošanas darījumu skaits bija līdzīgs, tomēr kopš maija situācija sāka strauji mainīties.
Pērn kopš marta līdz pat gada beigām vidēji mēnesī bija vairāk nekā 20 000 pirkšanas un pārdošanas darījumu, maijā teju sasniedzot pat 30 000. Tikmēr šogad kopš jūnija bija vien 15 000 darījumu.
Dulevičs darījumu skaita samazināšanos skaidro ar diviem faktoriem, kas ietekmēja cilvēku ierasto dzīves ritmu - Covid-19 pandēmija un Krievijas iebrukums Ukrainā. "Tas ļoti ietekmēja darījumu apjomu ar transportlīdzekļiem, un šo ietekmi jutīsim vēl ilgu laiku," norāda "autoDNA" pārstāvis.
Lietoto automašīnu sarakstā Latvijā joprojām pārliecinoši pieprasītākās ir "BMW" markas automašīnas, kas vietējā tirgū šogad deviņos mēnešos pārdotas 27 701 reizi. Tāpat vēl arvien populāras ir "Volkswagen" markas automašīnas, ar kurām veikti 23 093 darījumi. Seko "Audi" ar 20 860 darījumiem un "Volvo" ar 16 176 darījumiem. Vēl vismaz 10 000 darījumu robežu pārsniedzis vien "Mercedes-Benz" ar 10 242 darījumiem. Populārāko automašīnu desmitniekā ir arī "Opel", "Renault", "Nissan", "Ford" un "Toyota".
Dulevičs skaidro, ka deviņos mēnešos lietoto automašīnu tirgū Latvijā vidējā spēkrata cena ir būtiski pieaugusi, ja salīdzina ar attiecīgo periodu pērn. "autoDNA" apkopotie dati liecina, ka šogad vidējā darījumu cena bija 8647 eiro, kas ir pieaugums par 28%.
"Pandēmijas laikā automašīnu komponenšu piegādes ķēdes apstājās vai būtiski kavējās. Tas strauji palielināja pieprasījumu pēc jauniem auto, kas attiecīgi veidoja garās rindas pēc automobiļu pasūtījumiem. Tādēļ tas pakāpeniski arī veicināja cenu pieaugumu starp lietotiem auto. Jau pērn automašīnas cenu pieaugums bija ap 20%," norāda Dulevičs, piebilstot, ka šogad papildu vēl daudzas automašīnas izpirka Ukraina un citas NVS valstis, kas tādējādi būtiski palielināja pieprasījumu pēc lietotiem automobiļiem Eiropā un attiecīgi arī to cenu.
"autoDNA" apkopotie dati par automašīnu vecumu liecina, ka pēdējos gadus kopējā autoparka vidējais vecums nav mainījies, saglabājoties 13-14 gadu vecuma robežās.
nē arī. Paskaties to pašu SS. Vieni un tie paši auto stāv jau kādu pusgadu. Visi laikam gaida brīnumu, ka laikā kad visam cenas ceļas, lietotiem auto pēkšņi cenas ies uz leju
Nevis gaida brīnumu, bet remontē veco, ta vietā lai nomainītu pret citu. Bet domāju pircējiem mazāk galva sāp cik auto placī stāv
Perekupam gan jātrīc, jo katrs nepārdots auto ir iesaldēti līdzekļi plus neiegūta peļņa... Kā arī auto nav nekāds ni un stāvot tikai paliek nevērtīgāki un vēl grūtāk pādodami.
pēc visiem zināmiem ekonomikas principiem paliek nevērtigāki. Bet varbūt arī pilnīgi iespējams, ka pēc jaunā gada büs jauns cenu lēciens. Ekonomika šobrīd darbojas pēc vēl neredzētiem principiem. Neviens neko nevar paredzēt. Un viss pārsvarā notiek otrādi 😄
Neteiktu, ka neredzēti principi...
Visai loģiski, ka "sadrukātajai" kovidnaudai būs sekas... Bet viss var ātri mainīties, pie kā centrālā banka jau strāda palielinot procentlikmes, tā padarot naudu grūtāk pieejamu un līdz ar to "dārgāku"
Lai kā būs, bet nobrauktas konservbundžas kritīs vērtībā un ss cena tikai atspoguļo perekupu slapjos sapņus.