Visi komentāri - Rīgā sāk aktīvāk kontrolēt neatļautu braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu

Rīgā sāk aktīvāk kontrolēt neatļautu braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu 17

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 21.septembris 2023 15:29

Šomēnes Rīgas pašvaldības policija Vaidavas ielas posmā ar portatīvo videonovērošanas kameru sākusi kontrolēt prettiesisku sabiedriskā transporta joslas izmantošanu, aģentūru LETA informēja policijā.

Nedēļas laikā likumsargi konstatējuši 153 pārkāpumus par braukšanu pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem. No tiem 87 konstatēti ar portatīvo kameru, un lēmumus par soda piemērošanu autovadītāji saņems attālināti, savukārt 66 gadījumos darbinieki pieņēma lēmumus pārkāpuma vietā.

Pārvietojamās videonovērošanas kameras Rīgas pašvaldības policija dažādu likumpārkāpumu fiksēšanai izmanto jau vairākus gadus, taču pašlaik sākta jauna prakse - ar portatīvo videonovērošanas kameru fiksēto pārkāpumu lēmumi par soda piemērošanu tiek noformēti attālināti un nosūtīti vadītājam elektroniski vai pa pastu. Proti, kamera bez likumsargu klātbūtnes nolasa automašīnas reģistrācijas numuru un fiksē pārkāpumu.

Līdz šim RPP darbinieki Vaidavas ielas posmā regulāri veica reidus ar dronu, un parasti nepilnu divu stundu laikā konstatēja padsmit pārkāpumus, kad automašīnu vadītāji pretlikumīgi pārvietojās pa sabiedriskā transporta joslu. Ņemot vērā lielo pārkāpumu skaitu, arī turpmāk likumsargi veiks šādas pārbaudes ne tikai Vaidavas ielā, bet arī citur.

Ceļu satiksmes likums paredz, ka par braukšanu pa joslu, kas paredzēta pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam 40 eiro apmērā.

 
Visi komentāri
 
uupis 21.septembris 2023 15:33
2 1 Atbildēt

Kā tad tā?

Tagad šoferi vairs nedrīkstēs pārkāpt?

EV 21.septembris 2023 16:49
3 0 Atbildēt

A man pofig, es varu legāli braukāt, jo man zili numuri! Es drāžu sistēmu!

WALA 21.septembris 2023 16:55
1 1 Atbildēt

Kā nedrīkstēs - drīkstēs - tik maksas pakalpojums pieņemot, ka vainīgais nespēj likumu/CSN izgrozīt atbilstoši situācijai !

Original Nja 22.septembris 2023 9:00
1 0 Atbildēt

Kas, patiesībā nav grūti - nekur nav rakstīts, kurā brīdī, metros, pirms nogriešanās pa labi ir jāpārkārtojas malējā labajā stāvoklī - ja vēl A josla nav atdalīta ar nepārtraukto līniju, visi šie kamersodi var iet dillēs. Savukārt, ja līnija ir nepārtraukta, tad drīzak sodu var uzlikt par nepārtrauktās līnijas pārkāpšanu. Te gan ir faktors, ka ir vietas, kur šī līnija ir nepārtraukta līdz pašam krustojumam, kas nozīmē, ka griežot pa labi pēc CSN no labā malējā stāvokļa (iebraucot A joslā) automātiski esi pārkāpējs, tāpat, kā, ja griez pa labi no "savas" jeb ne A joslas. Tas pats stāsts, kas ar tramvaja sliedēm un griešanos pa kreisi

Vernons 22.septembris 2023 10:02
0 0 Atbildēt

Par to labo malējo stāvokli. Visvairāk grēko vello joslas zīmētāji! Tiek pārkāpts CSL 19.p. 3.p.! "Cita persona"!

Rr19 22.septembris 2023 10:51
0 0 Atbildēt

Pa to "savu" joslu iebrauci auzās, palasi uzmanīgi CSN.

es 21.septembris 2023 17:02
5 0 Atbildēt

Vajadzētu kontrolēt arī pretējo gadījumu - obligātu braukšanu pa sabtransa joslu.

WALA 21.septembris 2023 17:23
1 0 Atbildēt

Parādi kur tu šitādu brīnumu likumos esi atradis - es ar grib redzēt !

Cita lieta ka tie kam tur ir atļauts būt "nepārtraukto līniju" neņem par pilnu ...

Original Nja 22.septembris 2023 9:03
1 0 Atbildēt

Braucot pa Rīgu regulāri var redzēt autobusus un trolejbusus, kas ignorē A joslu. Pat ja ar likumu nav noteikts, ka tā josla jāizmanto obligāti, tas ir tikai cieņpilni pret pārējiem, ka tiek izmantota "priviliģētā" josla, tā vietā, lai ar saviem padsmit metriem aizņemtu vienīgo "mirstīgo" joslu.

Domāju, ka komentāra autors domāja tieši sab.trans., nevis zilo numuru īpašniekus.

Rr19 22.septembris 2023 11:03
0 0 Atbildēt

Vienam pret otru vajag cieņpilni izturēties.

Vernons 22.septembris 2023 10:03
0 0 Atbildēt

Kādos gadījumos šo līniju šķērsot atļauts?

WALA 22.septembris 2023 10:59
0 0 Atbildēt

Pabeidzot apdzīšanas manevru, lai apstātos un izlaistu pasažierus pieturā un stāvvietā novietojot auto.

WALA 22.septembris 2023 11:03
0 0 Atbildēt

P.S. un protams apbraucot statisku šķērsli !

es 21.septembris 2023 19:21
0 0 Atbildēt

Nebūtu slikti, ja tāds brīnums būtu.

0pis 22.septembris 2023 13:45
0 0 Atbildēt

Ar velo jau nevar nobloķēt ST joslu. Ja brauc buss, var iebraukt parastajā joslā, auto tak nevajag visu joslas platumu.

Original Nja 22.septembris 2023 17:02
0 0 Atbildēt

"...auto tak nevajag visu joslas platumu."

Ar šādu filozofiju dzīvo visi velonacisti kuriem vajag velojoslas uz visām ielām, vēlams auto joslas platumā, nu tā, lai visa iela paliek tikai viņiem pašiem

ZZZZ 23.septembris 2023 9:12
1 0 Atbildēt

Palasot komentārus radas ideja ko piemest Geiropas parlamentāriešiem. Autoskolās ieviest dažāda līmeņa vadītāju apliecības. Nu līdzīgi kā ar augstāko izglītību. Baltās tiesības mums jau ir. Tad varētu rozā tiem līdz 21g. Tad kaut kādas parastās pelēkās un tad sarkanās kā bakalaurs CSN pārvaldīšanā 🙈😄👍 Tevi aptur CP parādi vākus un viņam skaidrs šis jau maģistrs ,, Laimīgu ceļu,,

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti