Aptauja: Teju trešdaļu iedzīvotāju valsts atbalsts motivētu izvēlēties elektroauto 21

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 7.jūlijs 2024 15:46

Valsts atbalsts ir biežāk minētais faktors, kas mudinātu gandrīz trešdaļu jeb 27% iedzīvotāju apsvērt elektroauto iegādi, liecina "Citadele Leasing" veiktā aptauja.

Biežāk tie ir iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem. Aptaujā 11% respondentu norādījuši, ka valsts atbalsts Latvijā ir pārāk zems.

Kā galveno iegādes kritēriju 24% min, ka elektroauto uzlāde maksā mazāk nekā degviela, savukārt 12% svarīgi ir tas, ka elektroauto ir ilgtspējīgāks transporta līdzeklis un nepiesārņo gaisu. Aptaujas dati liecina, ka valsts atbalstu un uzlādes izmaksas kā būtiskāku faktoru izceļ vīrieši, bet ilgtspējas nozīme svarīgāka ir sievietēm.

Raksturojot iemeslus, kas attur no elektroauto iegādes, 44% iedzīvotāji min attālumu, kādu elektroauto spēj veikt ar vienu uzlādi, 40% - augstas tirgus cenas, bet 30% - to, ka automašīnas ar iekšdedzes dzinēju joprojām ir krietni lētākas.

Kā liecina aptaujas dati, 28% no elektroauto iegādes attur tas, ka pieejamais uzlādes staciju tīkls nav pietiekami ērts un plašs. Tikmēr 27% norāda, ka bez īpašas infrastruktūras nav iespējams auto uzlādēt mājās, un, ka uzlāde aizņem pārāk ilgu laiku.

41% aptaujas dalībnieku norāda, ka elektroauto nevēlētos iegādāties. Šādu atbildi biežāk snieguši iedzīvotāji, kuri ir vecumā virs 50 gadiem, kā arī tie, kuri dzīvo ārpus pilsētu teritorijām.

"Citadele Leasing" vadītājs Latvijā Pēteris Plaudis norāda, ka elektroauto tirgus patlaban piedzīvo korekciju - ražotāji cīņā par klientiem samazina cenas un tirgū arvien biežāk pieejami budžeta klases elektroauto. Līdz ar to, cenām krītot un piedāvājumam paplašinoties, valsts atbalsts ar 4500 eiro atlaidi ir izlīdzinājis izmaksas, par kādām iespējams iegādāties līdzvērtīgas klases elektroauto un iekšdedzes dzinēja transporta līdzekli.

"Šīs cenu dinamikas svārstības ir aktuālas lielā daļā pasaules, un šī tendence pamazām atnākusi arī līdz Latvijai, kur šogad novērojam pieprasījuma kāpumu pēc budžeta klases elektroauto modeļiem. Šāda situācija pirms pāris gadiem nebija iedomājama, jo elektroauto bija būtiski dārgāki par līdzīgas klases iekšdedzes dzinēju alternatīvām," komentē Plaudis.

Aptauju par elektroauto iegādi banka "Citadele" kopā ar pētījumu aģentūru "Norstat" veica 2024.gada maijā, tiešsaistē aptaujājot 1006 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 7.jūlijs 2024 15:56
1 2 Atbildēt

Aptauja parāda, ka tikai ekonomiski apsvērumi attur no elektro iegādes. Neviens nesaka, ka kūpekļiem vēl ir kaut kāda nākotne.

650 7.jūlijs 2024 16:19
23 0 Atbildēt

Interesanti, ka aptauja nav konstatējusi to, cik no aptaujātajiem elektrofaniem dzīvo privātmājās, ciki daudzdzīvokļu mājās un kuri no tiem vispār nedzīvo mājās (piem.,pārguļ mašīnā,kopmītnē,trepjutelpā un/vai patiltē).

Tāpat ir palicis nepajautāts, no kurienes diez šībrīža Vadītāji (52% vaiciktur no kopskaita,ar vidēji/13g.v. mašīnām braucošie) izcels līdzekļus el.mobīļa iegādei.

Nja 7.jūlijs 2024 18:32
1 3 Atbildēt

Tie kas dzīvo jaunajos projektos var tikt pie lādētāja. Ta. AC problēma. Un ar visam maksas uzlādes stacijām izmaksas uz 100km būs lētākas kā visu mīļajam DD. Cilvēki EX izvēlas izmaksu dēļ, ne jau tur kaut kādas vides dēļ.

650 7.jūlijs 2024 20:28
13 1 Atbildēt

Cilvēki (dzīvi) dzīvo ne tikai jaunajos projektos.Daži dzīvo arī piem vienlaikus 2 dzivošanas vietās- vienā viņiem ir, otrā nav. Daži varētu, bet negrib p/sties.Citi nevar, bet viņiem dikti gribās.Daži izvēlas ex ,lai parādītu (pierādītu) savu statusu.Citiem atkal ir po/uj ar ko braukt un viņiem nekam neko nav jāpierāda.Vēl citi (apzināti) izp'plāta nepierādāmu informāciju un uz tā rēķina gūst patiesu labumu.

Vienīgais, kas ir nemainīgs- tie ir lohi.Viņi vienmēr ir gatavi maksāt/Par!, gluži kā krieva laikos Pionieri,sava plikpaurainā pedovadoņa iedvesmoti ;p

Lietotājs 7.jūlijs 2024 20:41
4 0 Atbildēt

Precīzi: "vides faktors" ir tukša muldēšana izvēlē. Šis arguments sakāpj galvā vienīgi tad, kad esi iegādājies EV, un tev priekšā braucošais palaiž melno, smirdīgo mākoni.

Rīgā nav mazsvarīgas bezmaksas stāvvietas un sabiedriskā transporta joslas. Pats šo "eksperimentu" uzsāku tieši bezmaksas stāvvietu sakarā. Galvenokārt tādēļ, lai nebūtu jādomā kā smaksāt un kā nenokavēt 8:00 - "aizvākšanās laiku".

Sergejs 8.jūlijs 2024 12:01
0 0 Atbildēt

Ai, tās tak ir sīkas nebūtiskas detaļas. Te cilvēki par gaišu elektronākotni sapņo, bet tu ar saviem jautājumiem visu gribi izpostīt😁

Onsis 8.jūlijs 2024 7:26
19 1 Atbildēt

Nav tāda Valsts atbalsta, ir nodokļu maksātāju atbalsts.

Tie, kas nevar atļauties pat 5 gadus vecu golfu samet naudu tam, kas pērk audi e-tron par 100 000 euro. 

Tā tas diemžēl ir!

Sergejs 8.jūlijs 2024 12:04
7 0 Atbildēt

Kā teica Džeremijs Klakrsons savam kolēģim: "Tu saņēmi atbalstu savam ap 100k vērtam auto, tātad būdams miljonārs esi to nopircis uz autobusa vadītāja rēķina"

Kanibaals 8.jūlijs 2024 14:15
4 0 Atbildēt

Kādam tas progress ir jādzen un kāpēc ne uz nabagu rēķina. Dārgi ir būt nabagam.

Sergejs 9.jūlijs 2024 16:06
0 0 Atbildēt

Jāpiekrīt, tā tas bija un tā tas būs

GTD2 9.jūlijs 2024 18:36
0 0 Atbildēt

Nabags ir tas,kas nevar iegādāties preci bez pabalsta uz citu rēķina

Lietotājs 8.jūlijs 2024 8:12
2 1 Atbildēt

Šoreiz tā laikam gluži nav - šiem nolūkiem tiek lietota nauda, kuru saņem no CO2 kvotu pārdošanas. To drīkst tērēt tikai CO2 samazināšanas pasākumiem.

WALA 8.jūlijs 2024 10:00
15 1 Atbildēt

CO2 kvotu tirdzniecība ir pilnīgs un absolūts idiotisms, tas vispār nedara absolūti neko pozitīvu ekoloģijai izņemot biznesu ap "CO2 tirdzniecību" ...

P.S. un naftas kompānijas tik turpina "vārīties" uz muļķiem ...

Kanibaals 8.jūlijs 2024 14:16
2 1 Atbildēt

Dara gan, tas pārdala resursus. Latvijai paliek pāri un var uzvārīties.

WALA 9.jūlijs 2024 10:25
0 0 Atbildēt

Man gan škita ka ar visu mūs "pozitīvo bilanci" ar uzvārīšanos ir pašvakri, ja nav slinkums izvērs drusku plašāk šo tēmu - vienkārši interesē ko potenciāli esmu palaidis garām ...

WALA 8.jūlijs 2024 9:58
14 3 Atbildēt

Bet tie aptaujātie tak ir atklāti sakot pastulbi - valsts atbalsts t.i. nodokļos no tevis paša ievāktā nauda, lai tiktu piemesta pie tava auto pirkšanas ?!?!?! Laikam tak sagribējies tautai lielākus nodokļus  ...

Krotow 8.jūlijs 2024 16:23
18 0 Atbildēt

Vidējam aritmētiskajam jampampam ar cēloņseku sakarību apjēgšanu ir auzas.

imzz 8.jūlijs 2024 12:11
11 1 Atbildēt

Patiesā aina parādīsies, kad vismaz 50% EV sasniegs garantijas beigas, arī baterijai, kas apm. atbilst "Latvijā reģistrēto auto statistiski vidējam vecumam", 8 gadiem.

CSDD 2016.g. "Līdz ar to, uz 2016.gada 1.janvāri Latvijā pavisam reģistrēti 277 ar elektrību darbināmi spēkrati, no tiem 211 vieglie auto,"

Kāds žurnālists varētu papētīt, cik no tiem 211 vēl uz ceļa.

Experts 8.jūlijs 2024 20:39
1 0 Atbildēt

Kādām matemātika klibo.

27% ir tuvāk ceturtdaļai nevis trešdaļai.

Sergejs 9.jūlijs 2024 16:15
1 0 Atbildēt

Nu pērnā gada matemātikas eksāmenā daudziem skolas absolventiem bija problēma ar ✓64 izvilkšanu...

GTD2 9.jūlijs 2024 18:40
0 0 Atbildēt

Motivēt var būt motivētu, bet pie mums trešdaļa nevar atļauties jebkādu jaunu auto, ja nu vienīgi ar atbalstu ,kas satādītu 90 proc no jaunā auto vērtības

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 80 un 90 tūkstošiem eiro: Porsche ar diviem papildinājumiem Macan saimei (+ FOTO)

Porsche pievienojis divus modeļus iecienītajai Macan saimei. Viens no tiem ir Macan pamata modelis, otrs – Macan 4S, Vācijā to cenas sāksies no atzīmes 80 700 eiro un 90 700 eiro. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles uzsāk jaunā DS 4 Hybrid ražošanu 4

Stellantis koncerna zīmols DS Automobiles Opel rūpnīcā Riselsheimā uzsācis jaunā DS 4 Hybrid ražošanu. Lasīt vairāk

 

Iebraucot stāvošās mašīnās, vadītājs reibumā aizbēg (+ VIDEO) 11

Vakar Āgenskalnā, izraisot satiksmes negadījumu – iebraucot divās ielas malā stāvošās mašīnās, kāds autovadītājs atstāja savu auto notikuma vietā un aizbēga. Sanākušie apkaimes iedzīvotāji uzsvēra – autovadītājs bija reibumā. Taču, kā policija pēc laika var pierādīt, ka vadītājs pie stūres ir sēdies alkohola reibumā? Lasīt vairāk

 

Traģēdija pie Roņu salas varēja nenotikt (+ VIDEO) 15

35 stundas. Pēc glābēju aprēķiniem tik ilgi cilvēks var izdzīvot Baltijas jūrā apstākļos, kādi nedēļas nogalē bija Roņu salas apkārtnē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti