Visi komentāri - Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas

Vairāk nekā pusei šoferu bezmaksas pārbaudē problēmas ar kvēpu filtru; katram desmitajam vēl vasaras riepas 24

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 11.novembris 2025 12:25

Bojāts, nefunkcionē vai arī vispār nav - bezmaksas kvēpu filtru pārbaude atklāj ainu latviešu autoparkā

Vairāk nekā pusei (55%) autovadītāju, kas bija ieradušies bezmaksas kvēpu filtru un riepu protektoru pārbaudē, DPF filtrs neatbilda tādām prasībām, lai no nākamā gada stājoties spēkā jaunajām prasībām, kas tiks stingrāk kontrolētas no nākamā gada janvāra. Savukārt novembra sākumā vēl aizvien katra desmitā automašīna bija aprīkota ar vasaras riepām.

Tāda aina atklājās aizvadītajās brīvdienās Biķerniekos notiekošajās kvēpu filtru un riepu protektoru bezmaksas pārbaudēs, ko organizēja interneta veikals IC24.lv sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD). Jāņem vērā, ka šo iespēju noteikti vairāk izmantoja tie autovadītāji, kuriem jau bija aizdomas, ka ar automašīnai varētu būt kādas problēmas, piemēram, ar DPF filtru, norāda organizatori.

Jau ziņots, ka līdz ar pārejas perioda noslēgumu dīzeļauto kvēpu filtra (DPF) kontrolei, Biķernieku trasē aizvadītajā sestdienā notika cieto daļiņu filtru bezmaksas pārbaude. No šī gada CSDD ir uzsākusi cieto daļiņu pārbaudi jeb DPF filtra funkcionalitāti un vēl šajā gadā ir spēkā noteikumi - ja cieto daļiņu koncentrācija atgāzēs pārsniedz pieļaujamo normu, automobiļa tehniskajā pārbaudē tiek likts pirmais vērtējums, taču jau no 2026. gada janvāra tiks likts otrais vērtējums. Tas paredz atklātā defekta novēršanu viena mēneša laikā, pretējā gadījumā piedalīšanās ceļu satiksmē ar šādu automašīnu tiks liegta.

Liela daļa šoferu DPF problēmu risinās pēdējā brīdī

"No visām automašīnām, kas bija ieradušās uz bezmaksas pārbaudi, 55% tā dēvētais kvēpu filtrs bija bojāts, nefunkcionēja vai arī tā vispār automašīnā nebija," stāsta Ivars Klints, pasākuma organizatoru IC24.lv pārstāvis.

Tāpat kā pirmajā bezmaksas pārbaudē, kas notika vasaras beigās, arī šoreiz aptuveni ceturtā daļa apmeklētāju bija ar tādām automašīnām, uz kurām jaunās prasības nebūs attiecināmas, proti, ar vecākām par 2013. gadu vai pat ar benzīna dzinēju. "Tas liecina par to, ka cilvēku informētība par jaunajām prasībām nav mainījusies, kā arī lielākā daļa šoferu, kurus skar šīs prasības, tomēr nav gatavi izmaiņām un problēmas risināšana tiek atlikta līdz pēdējam," stāsta I. Klints.

Tikmēr daļa cilvēku jau zināja, ka viņu automašīnai ir problēma ar DPF, ko bija noskaidrojuši tehniskajā apskatē, un uz šo pasākumu jau ieradās konkrēti pēc konsultācijas.

Katrs desmitais - aizvien ar vasaras riepām

Līdztekus DPF filtru pārbaudei un konsultācijām, autovadītāji Biķerniekos varēja pārbaudīt arī riepu protektora dziļumu. Pārbaudēs atklājās - katra desmitā automašīna novembra sākumā vēl brauca ar vasaras riepām. "Savukārt katrai piektajai automašīnai, kas jau bija aprīkota ar ziemas riepām, protektora atlikums bija no 4 mm līdz 5,5 mm, kas nozīmē, ka sniegam un ledum riepas nav piemērotas," stāsta Gundars Liekne, Inter Cars Latvija vieglo automašīnu riepu pārdošanas vadītājs.

Eksperts stāsta, ka svarīgāk par precīzu datumu riepu nomaiņā ir laikapstākļi. "Riepas mainīt vajadzētu tad, kad temperatūra pastāvīgi turas ap +7 grādiem," stāsta G. Liekne.

Tāpat eksperts iesaka pārbaudīt arī riepu spiedienu vismaz reizi mēnesī - īpaši pēc riepu maiņas, kad tās "nostājas". Dažkārt pietiek ar pāris minūtēm pie degvielas uzpildes stacijas, lai brauciens kļūtu drošāks un riepas kalpotu ilgāk.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 11.novembris 2025 13:28
5 3 Atbildēt

Te jāpiekrīt 650-tajām, ka redzamas ilgstošas CSDD noziedzīgas rīcības sekas, ja ir pieļauts ka pa Latvijas ceļiem un ielām pavisam legāli pārvietojas šādi hlami, kas ikdienā indē mierīgos līdzcilvēkus. Un joprojām ir legāli atļautas noziedzīgas darbības ar DPF filtriem un iejaukšanos automobiļu aparātprogrammatūrā.

Nubet prottams! 11.novembris 2025 15:11
1 2 Atbildēt

Vēl jo vairāk- ne to, ka noziedzīgās darbības ir legāli atļautas (joprojām nav attapīgi likumīgi (loģiski!) oficiāli aizliegtas..), bet reku,lūk (vot!), ne-valstsvalodā komunicējošie darboņi piegānījuši visu godīgo YouTupe vietni ar dokumentāliem videomateriāliem par TO, kā viņi vienkārši apjāj visu CssdTA "sistēmu" un kā viņi pēc būtības klaji pazemo visu Cssd "sistēmu" ar visiem tās (Valdes) Locekļiem.

Šis ir reāls spļāviens/ģīmī jebkuram daudzamz godīgam autoīpašniekam, ka tur tie trulie siguldas cssd ta kantora "profī specālisti" bez jebkādām emocijām JOPROJĀM (dziļi klanīdamies) vēsi izlaiž mašīnas ar atklātā textā izrūnītiem kvēpufiltriem.Vienkārši piesmejot (izsmejot..) gan pašu ideju gan visu to pārbaudes sistēmu kopumā.

Pie kam, šie te ģeniālie Ūzņēmēji kļuvuši ir tik Uzņēmīgi, ka viņi pat publiski neslēpj savu identitāti un viņiem nav pat ne mazāko bažu par to, ka viņus kāds "Agstāks Spēks"reiz varētu vienkārši "aizslēgt/ciet". Nee,draugimīļie(lohi),nesapņojiet, tas/tā nenotiks!

Nepārprotams uzmājiens uz 90tajiem- ka jukulaikos varu pār sabiedrību tradicionāli nododam Bandītiem.Tie te visu "izsturēs" pēc vispārzināmajiem "Pamat jēdzieniem" un no katra (loha) paņems (taisnīgi) pēc iespējām.Taisnības labad gan jāsaka, ka šamajiem personāžiem tomēr iepriekšējajos laikos ir piemitis kāds tāds kā "goda kodekss", taču tagad jau ir citi laiki un tikumi (Likumi).

Chalenger 11.novembris 2025 18:40
1 4 Atbildēt

pacients Nr. 650 atkal

Jajā, 12.novembris 2025 0:49
1 1 Atbildēt

draudziņ,pakassīties nekad nav par vēlu,galvenaiss nepārvērtē savas iespējas.Kādā piemērotkā brīdī ganjauarī Tevi pataisīsim par paceentu.Lai procesu paātrinātu, papļ'jūti vēl te kko par fašihistiem un/vai kremļa kurrantiem ;p

anonimikis 11.novembris 2025 13:35
12 0 Atbildēt

Savukārt par ziemas riepām, Gundars Liekne, intercars daiļdiršanas nodaļas vadītājs, varēja precizēt ar ko atšķiras viņu Latvijā tirgotās riepas, no tām kas tiek lietotas Somijā un Zviedrijā, ja tur minimālais pieļaujamais protektora dziļums ir 3mm. Vai tiešām turienes varneši grib lai iedzīvotāji ziemā apsitas, ja jau pat 4un 5mm protektora vairs nestrādā?

Te 11.novembris 2025 15:51
4 0 Atbildēt

varētu būt "divējāds" (cilvēcīgs) skaidrojums.Bet (protams) galvenaiss ir TAS, ka šāda skaidrojuma (ilgstoši) NAV bijis pašā principā.

No vienas puses, loģiski, ka 5mm 10tajā novēmbrī neliecina par dižiem nodomiem normāli sagaidīt 29to bebruāri.Kaut kādīgi novilkt- nu varbūt.

No otras puses- neviens ražotājs godīgi neteiks, no cik mm atlikuma viņa konkrētā riepa ir metama.Tas, ka protektora zīmejums jau no 6mm iegūst būtiski citādu izskatu- nu tak ne jau katram piekasīgam lietotājam ir (rozā)Brilles.Plus vēl tas, ka tieši beznosaukuma suudariepa pie vienāda atlikuma būs savā uzvedībā sliktāka.

Kā arī- neviens šis te "speciālists" nekur nav izskaidrojis, ka ir būtiska atšķirība pusnodilušas riepas uzvedībā atkarībā tieši no konkrētās riepas PLATUMA.

Ja 5mm būtu kādai 185/195/205 kalošai- tas ir ok, bet ja ir 245-255-315 platums, tad tas ir jau reāli metams suuds.Vai ar tādu var nobraukt "līdz martam"- protams, ka var.Pārzinot sava auto iespējas (NEtikļoti ka savas ambīcijass) un ievērojot dažus veselā saprāta noteikumus, kurus neviens tas daiļrunīgais spešālists nav (lohiem) cilvēcīgi atgādinājis.Šhitie te ķeneri tak neies par velti nevienu ne pus/vārdu skaidrot, viņi taču ir Pro (bro)..

Mario 12.novembris 2025 11:09
1 0 Atbildēt

Pieļauju ka sāls ir kultūrā. Mēs braucam līdz kordiem un uzskatām to par normu, skandināvi brauc līdz 3mm, bet maina jau pie 5 mm(mans minējums).

Un vēl ganjau ir arī jautājums cik daudz auto īpašnieku pērk lietotas riepas, pieļauju ka skandināvjiā tas cipars ir mazāks nekā LV.

Viss atdurās uz to ka katram sava taisnība(lasi - budžets), jo kapēc gan nebraukt līdz kordiem? Tur tak vēl ir gumija.

Fakts 11.novembris 2025 13:43
17 10 Atbildēt

Kopš kura laika 5,5 mm protektora dziļums nav piemērojams ziemas apstākļiem!? Būs jājautā MICHELIN un CONTINENTAL inženieriem, varbūt ziemenēm minimālais dziļums jau 6 mm??? Latvija dolbanā! Civilizētajā Eiropā min pielaujamais 3mm!!!

Students 11.novembris 2025 13:44
1 6 Atbildēt

Pēc sarunām ar klientiem rodas iespaids ka Ministru kabinetam gribas skriet pa priekšu ES lokomotīvei vicinot sarkanu karogu ar saukli mēs tie īstie un pareizie. CSDD tikai ievac naudiņu.

:-) 11.novembris 2025 16:07
3 0 Atbildēt

Te nu ir pretēji! Dīzeļdzinēju cieto daļiņu maximāli pieļaujamā norma iekš "vecās" Eiropas ir 250000, LV 1 miljons, tā kā pagaidām ir ok. Ja auto ir kopts, kaut vai 11 gadīgs, tad tehnisku problēmu tam nav.

tikai LeijerPutrijā 11.novembris 2025 15:33
3 1 Atbildēt

var būt tāda situācija, aka JURIDISKAS personas tirgo 4-5mm "mazlietotas" VECAS riepas! TAI SKAITĀ, massviedīgi salasītās pa skandināvu un vācu miskastēm un (vis drizāk, ļoti iespējams, acīm redzams..) arī tās, kuras paši ir "pieņēmuši utilizācijai" (iekasējot/Par! no Klienta).

Demaukogoģijas absiolūta uzvāra, nepārprotams mājiens uz to, ka Mūsu Valsts acīmredzami "vēlas" noturēties "euromiskastnieku reitinga" pašā augš galā.Neskatoties uz daudzo dažādo "nevalstisko" šarlataānu,līdzekļslaucēju un acīmredzamu tukšmuldoņu izpūstajām Zaļajām vai Zilajām "videsaizsardzības" aktivitātēm.

0pis 11.novembris 2025 17:19
2 2 Atbildēt

Tāds atvieglojums, ka velo riepai nekāda protektora nav jau sākotnēji un neviens Pirders Ass ar žettonu nenāk mērīt Dziļumu.

Slinkais 12.novembris 2025 11:52
4 0 Atbildēt

sakarīga ziemas veloriepa maksā 60-150eur gabalā. tad to padzird autobraucējs ar 5mm ķīnišiem, viņam sirdsklauve piemetās

Chalenger 11.novembris 2025 18:42
4 1 Atbildēt

veloriepa bez protektora ir bīstama, opi, vienreiz saslīdēsi un būsi grāvī, un var atsisties arī pret stabu, tad gan ar kājām pa priekšu aiznesīs

0pis 11.novembris 2025 20:21
1 0 Atbildēt

Ko ta tu pa ledu brauc? Vai pa izlijušu eļļu? Pa svaigi lietu asfaltu? Pa mitru ceļa apzīmējumu? Vai uz lietus laikā uz 50 laid lejā pa līkumainu kalnu serpantīnu? Varbūt tu brauc tik ātri ka tavam velo ir arī akvaplanēšana?

0pis 11.novembris 2025 20:34
2 0 Atbildēt

Tajos gadījumos tev arī prottektors nelīdzēs! Droši vien minies pa Jebeņu māla karjēru.

W12 11.novembris 2025 19:20
4 1 Atbildēt

Kurš ir tas “visu zinošais Dievs”, kas pateiks, ka ziemas riepa ar protektora dziļumu 5 mm ziemas sezonas sākumā ir nekam nederīgs mēsls…Un ko šis “visu zinošais Dievs” man atbildēs gadījumā, ja teikšu, ka auto, kam ir uzmontētas šādas ziemas riepas, gadā vispār nobrauc labi ja 2000…3000 km, jo man tas ir kā rezerves auto. Ar šādām riepām es vēl mierīgi nobraukšu arī nākamo ziemas sezonu. Ja likumā ir noteikts, ka minimums ir 4 mm, tad kur ir problēma.

tas tā darbojas 12.novembris 2025 0:55
0 1 Atbildēt

tikai pie viena (svarīga) nosacījuma- ja Tu (gadījumā/cerams) neesi tā dēvētais Lohs

Mr_Rums 11.novembris 2025 19:27
12 1 Atbildēt

+ 10 grādi un nīkuļiem jau gribās ziemenes!

Krotow 12.novembris 2025 14:31
0 0 Atbildēt

Mūsu platuma grādos novembrī +10 var pēkšņi kļūt par -2 naktī. Un tad ko?

13.novembris 2025 0:26
0 0 Atbildēt

Platuma, garuma vai temperatūras grādos?

ZZZZ 11.novembris 2025 22:57
2 0 Atbildēt

Pēc tam šis viss brum brums sāksies par maksu. Pontogrāfus un velar dīzeļiem, drīz varēs ieķert pa saldām cenām...

Slinkais 12.novembris 2025 11:47
3 0 Atbildēt

aizlieKt čoptūningus kā sugu. vairums sariktēs programaturu uz skati, un to izejot, atrullēs kvēpus atpakaļ.  vairāk baudīt auto uz ielas.

Pļurkt 12.novembris 2025 15:27
1 1 Atbildēt

Valstīs kurās nav īstu autobāņu vienmēr un uz visiem auto kvēpu filtri strādās neefektīvi!

Nav kur kārtīgi noslogot dzinēju un līdz ar to iztīrīt filtru.

Atvilkšana ar pilnu gāzi 2. robā minūti nav noslogošana un nav pietiekam lai izdedzinātu filtru.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti