EK līdz 2030.gadam vēlas automašīnu oglekļa dioksīda izmešus samazināt par 30% 15

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 9.novembris 2017 7:48

Eiropas Komisija (EK) trešdien ierosināja līdz 2030.gadam samazināt vieglo automašīnu un mikroautobusu oglekļa dioksīda izmešu apjomu par 30% salīdzinājumā ar 2021.gada līmeni.

EK norāda, ka starpposma mērķis līdz 2025.gadam ir šo izmešu apjomu samazināt par 15%.

Komisija vēsta, ka tā izteikusi šādu ierosinājumu, lai nodrošinātu, ka Eiropas Savienība (ES) ievēro bloka kaitīgo izmešu samazināšanas mērķus saskaņā ar Parīzes klimata vienošanos un Eiropas automašīnu ražošanas nozare spēj saglabāt konkurētspēju pūliņos ražot videi draudzīgākus automobiļus.

ES klimata politikas un enerģētikas komisārs Migels Ariass Kanjete skaidro, ka šo ierosinājumu mērķis ir mainīt pašreizējās tendences Eiropas automobiļu nozarē, tostarp pārdoto zemo elektrisko automobiļu skaitu un faktu, ka darbavietas elektrisko automašīnu sektorā aizplūst uz citām pasaules valstīm, tai skaitā ASV.

Tāpat komisārs uzsver, ka šie mērķi palīdzēs atjaunot uzticību Eiropas autoražotājiem, kas nesen tika ierauti kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālā.

Šo ierosinājumu vēl nepieciešams apstiprināt Eiropas Parlamentam un ES dalībvalstīm.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 9.novembris 2017 10:22
6 0 Atbildēt

Ir daudz veidu, kā samazināt co izplūdes Eiropas teritorijā:.

1) Uztaisīt 500 megatonnu lielu kodollādiņu, un uzmest uz Islandes. Tādas jaudas lādiņš izsitīs caurumu zemes garozā, un iespējams, izbojās seismisko aktivitāti. Ir neliela varbūtība, ka Islandē pazudīs vulkānu izvirdumi un geizeri. Tas samazinās CO izplūdes.

2) Samazināt rūpniecības ražošanu. Priekš kam Eiropā vajag tik daudz rūpnīcu? Pilni plaukti ar produkciju. Pilnīgi pietiek samazināt par pusi. Tad rūpnīcas strādās ar mazāku jaudu, būs mazāk izplūdes gāzes, kā arī mazāk vajadzēs enerģiju, tāpēc arī elektrostacijas ( TES, AES) rstrādās ar mazāku jaudu. Samazināsies CO izplūdes.

viencexperc 9.novembris 2017 10:28
3 0 Atbildēt

Par pirmo.

Laikam, nedaudz pāršāvu greizi. Ja Islandē izsitīs caurumu, tad drīzākais, ka tajā vietā radīsies jauns - supervulkāns.

Vajadzētu vairākus 400-500 megatonnas lielus kodollādiņus nomest kaut kur ne Eiropā ( plāns taču CO samazināt Eiropā), un uzmest kaut kādā rindā, piemēram, Krievijā, vai

Atlantijas okeānā, zem ūdens, un radīt jaunu tektonisko lūzumu. Tad vulkāni radīsies tur, bet Islandē vulkānu nebūs.

Pļurkt 9.novembris 2017 10:41
0 0 Atbildēt

Neorganiskās ķīmijas pamatus pamācies!!

Kas ir CO, kas ir CO2, kas ir oglekļa dioksīds un kas ir oglekļa monoksīds.

Iespējams - pasvītroju iespējams tad nevajadzēs rakstīt visādas muļķības.

anonimikis 9.novembris 2017 10:36
1 2 Atbildēt

Vulkāni īpaši kūpošā gadā izdveš līdz 440M tonnām CO2. Vidēji iet ap 300M tonnām. No cilvēka darbības gadā rodas apmēram 29 000M tonnas CO2.

Tā ka vulkānu devums ir salīdzinoši neliels.

rudens68 9.novembris 2017 23:47
0 0 Atbildēt

Vari kādu saitīti . Es gan līdz šim esmu dzirdējis ko citu, pilnīgi pretēji , saites man gan nav

Pļurkt 10.novembris 2017 8:38
1 0 Atbildēt

Nu es ar esmu dzirdējis no jaščika kā cilvēki ar zinātniskajiem grādiem stāsta, ka Islandes vulkāna izvirdumā (tad kad tika paralizēta visa Eiropas gaisa satiksme uz vairāk kā 2 nedēļām) tika izmests kaitīgo vielu vairāk kā visa cilvēce ir radījusi visas savas pastāvēšanas vēsturē!

Jaščiks nav domāts pravda.ru, bet pa kaut kuru no Diskaveri tipa.

anonimikis 10.novembris 2017 10:26
0 0 Atbildēt

www.skepticalscience.com/volcanoes-and...termediate.htm

Te ir mazliet lielāki cipari, jo pieskaitīti arī tie, par kuriem nav īsti izpētīts vai ir vai nav ietekmes (zemūdens vulkāni, piemēram) - www.forbes.com/sites/startsw.../#38064e7c5cbf

viencexperc 11.novembris 2017 9:56
1 0 Atbildēt

Tā ir tā saucamā - "cilvēces lielummānija". Tā eksistē jau no pašiem cilvēces pirmssākumiem. Sākumā bija teorijas, ka Pasaule stāv uz vietas, bet saule riņķo apkārt pasaules centram - Zemei, tad, ka cilvēks ir radību kronis, tad, ka cilvēks ir tik varens, ka maina klimatu, utt. Pēc desmit gadiem atklās, ka cilvēks ar GPS signaliem maina zemes magnētisko polu.

Atceros, vēl pavisam nesen ( vēl joprojam daudzi uzskata), ka cilvēkam ir tik daudz kodolieroču, ka var iznīcināt pasauli ( lai gan patiesībā, ja visus kodollādiņus saliktu kopā, spētu par tuksnesi pārvērst tikai tādu valsti, kā Francija), vai par kodolziemu, utt.

Cilvēks NAV varens. Visu nosaka fizikas likumi. Tas, ka kaut kur puika griež spineri, tas nenozīmē, ka kaut kur citur pasaulē ir tornado.

viencexperc 11.novembris 2017 10:08
0 0 Atbildēt

Jautājums anonīmiķim -

Ja cilvēks "silda" klimatu kopš 50,-tajiem gadiem, tad kas uzsildīja klimatu pārējās tūkstots reizes, pēdējo reizi pēc pēdējā ledus laikmeta beigšanās? Pēc tavas teorijas - "tikai cilvēks silda klimatu", laikam ar laika mašīnu kāds aizbrauca, un palaida braukāties VW.

msh 9.novembris 2017 18:53
1 0 Atbildēt

Ja vēlas samazināt atgāzu daudzumu, tad pēdējais laiks atteikties no šībrīža marazma - nodokļi pēc mistiskā testā noteiktiem oglekļa dioksīda gramiem - un tā vietā nodokļus pēc pašmasas [pieliekot pilno masu kā koeficientu] un kopējās gaisa pretestības [nevis plika, neko neizsakoša Cd], gan mašīnu nopērkot, gan kā ceļa nodoklīti. Tad beidzot autobūvē atsāksies attīstība, kura kaut kad astoņdesmitajos/deviņdesmitajos apsīka, un parādīsies mazas, aerodinamiskas un ekonomiskas mašīnas, nevis kaut kas diametrāli pretējs - pseidodžipi.

iJuris 10.novembris 2017 18:36
0 0 Atbildēt

Bet arī tas nebūs īsti godīgi. Man varbūt smagāks auto, bet braucu reti un motors mazjaudīgs.

Godīgi būtu tikai klāt degvielai, vairāk sadedzini, tātad vairāk co2 radi. Smagāks auto ar lielāku motoru un mega patēriņu, lūdzu daudz liesi daudz maksāsi.

rudens68 9.novembris 2017 23:55
1 0 Atbildēt

Redzēs, redzēs , bet ja tās co 2 prasības pieaugs tik strauji un reāli pildīs ,kontrolēs ,tad teorētiski auto atkal varēs atļauties tikai daži .

iJuris 10.novembris 2017 18:31
0 0 Atbildēt

Tad es vairs nevarēšu braukt ar savu dīzelīti?

tam būtu apaļi 30 gadi tad, un ticu ka vēl brauktu.

Spiežot arvien vairāk samazināt auto izplūdes gāzes, iekšdedzes motors ir sasniedzis jau tādu sarežģītības pakāpi, ka tālāk jau šķiet nav vērts vairs tādus taisīt. Nespēj vairs droši nokalpot savus 300tkm. Un tad jājautā, kas ir ilgtermiņā izdevīgāk, bieži mainīt eko šmeko mašīnu, jeb braukt ilgāk ar mazāk eko šmeko auto?

Bet galveno iemeslu atmosfēras piesārņotībai neviens negrib nosaukt, baidās laikam. Tā ir pārāk lielais cilvēku skaits. Pēdējos 100gados cilvēku skaits palielinājās par 5miljardiem. Varbūt ka tas būtu jāierobežo, nevis co2 izplūdes gāzēs?!

Pļurkt 11.novembris 2017 14:56
0 0 Atbildēt

Ierobežota kodolkara teorija, lai samazinātu iedzīvotāju skaitu uz planētas, jau reiz bija!

rudens68 10.novembris 2017 21:56
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti