Vairāk nekā puse no pērn Norvēģijā reģistrētajiem automobiļiem bijuši elektriskie vai hibrīda 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 4.janvāris 2018 10:47

Norvēģija, kas jau var lepoties ar pasaulē lielāko elektrisko automašīnu skaitu uz vienu iedzīvotāju, trešdien paziņoja, ka elektriskie un hibrīda automobiļi pērn veidojuši vairāk nekā pusi no valstī reģistrēto automašīnu kopskaita.

Jaunu elektrisko automašīnu tirdzniecības apjoms Norvēģijā pagājušajā gadā veidoja 20,9% no kopējā valstī pārdoto automobiļu kopskaita, bet hibrīdautomašīnas - 31,3%, norāda Norvēģijas Ceļu informācijas pārvalde.

Pirms gada elektrisko un hibrīdautomašīnu tirdzniecība valstī veidoja attiecīgi 15,7% un 24,5% no kopējā Norvēģijā pārdoto automobiļu kopskaita.

Visai paradoksāli, ka Rietumeiropā lielākā naftas ražotājvalsts Norvēģija ieviesusi visai dāsnus pamudinājumus, lai veicinātu videi draudzīgu automašīnu iegādi.

Norvēģija noteikusi mērķi no 2025.gada valstī pārdot tikai jaunus nulles izmešu automobiļus.

 
Visi komentāri
 
rudens68 4.janvāris 2018 11:33
0 1 Atbildēt

Visai paradoksāli, ka Rietumeiropā lielākā naftas ražotājvalsts Norvēģija ieviesusi visai dāsnus pamudinājumus, lai veicinātu videi draudzīgu automašīnu iegādi.

...

Kas te parodoksāli . Norvēģija ir sociķu, ļevaku valsts .Kura vēl(pagaidām ) ir samērā turīga . Tātad var atļauties dotēt visādas sociķu ,pseido zaļo iegribas . Nezinu no kā viņi pamatā iegūst elektrību . Būtu intresanti redzēt cik % hidroelektrostacijas , cik TECi , škelda ,gāze , nafta . Tāpat būtu intresanti redzētvalsts budžeta ieņēmumus no auto stāvitām pilsētā ( sapratu e auto nemaksā ) Un kāda ieņemumu līkne no akcīzes un auto nodokļiem gan ievedot ,gan ikgadējiem .

anonimikis 4.janvāris 2018 12:13
0 0 Atbildēt

Paradoksāli glups gvelziens. Ja arguments - "aukstumā tak tie elektroauto neiet!", vairs nestrādā, tad sākam melst pilnīgi bezjēdzīgu krapu?

99% Norvēģijas elektrības ir no hidro! Un kāds ir valsts budžetam sakars ar autostāvvietām?

msh 4.janvāris 2018 13:07
1 1 Atbildēt

Nu jā, ir dzirdēts šis apgalvojums ka šie visu elektrību saražojot no HESiem. Bet pat ja tas ir taisnība, un šie joprojām neimportē elektrību, tad viņi tagad tātad HESu elektrību vairs neeksportē - ko tagad kāda cita valsts kompensē ar TECiem. Grozies kā gribi bet tas ir izmešu eksports - bagātā valsts dārgi maksā par to ka skursteņi kūp nevis pašu mājās, bet pie kaimiņiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 1

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 10

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti