Itāļu kompānija "Maniffatura Automobili Torino" (MAT) sadarbībā ar "New Stratos Gbr" paziņojuši par "Lancia Stratos" rallija auto mūsdienu versijas projekta restartu, rezultātu solot parādīt martā gaidāmajā Ženēvas autoizstādē.
Pirmais mūsdienu "Lancia Stratos" rallija auto prototips tika izstrādāts 2010.gadā par vācu uzņēmēja Mihaela Stošeka līdzekļiem, kas palīgos bija uzaicinājis "Pininfarina" virsbūvju meistarus. Automobilis bija izgatavots uz "Ferrari F430 Scuderia" bāzes un apgādāts ar modificētu 4,3 litru astoņcilindru motoru, kura jauda no rūpnīcas 510 Zs pieauga līdz 540 Zs. 100 km/h kupeja spēja sasniegt 3,3 sekundēs.
Savu veikumu projekta autori parādīja arī "Ferrari" vadībai – ar automašīnu izbrauca toreizējais kompānijas vadītājs Luka di Montedzemolo, kurš atzinīgi izteicās par automobiļa gaitas un dinamiskajām īpašībām. Neraugoties uz to, "Ferrari" aizliedza uz "F430" bāzes radītā rallija auto sērijveida ražošanu.
Par jaunāko projektu zināms, ka kupeja tiks aprīkota ar vismaz 550 zs jaudīgu dzinēju, kas darbosies pārī ar automātisko pārnesumkārbu, bet universālā platforma ļaus izveidot ne tikai sacīkšu "GT" versiju, bet arī visādceļu modifikāciju "Safari" un “superauto ikdienas vajadzībām”.
Tiek plānoti 25 "Lancia Stratos" eksemplāri, katras automašīnas cena – vismaz 835 000 dolāru (680 000 eiro).
Labāk būtu reanimējuši Lancia Delta Integrale HF Turbo orğinālajā versijā. Tas bija labākais auto zemes ceļu greiderēšanai. Mazs, jaudīgs, ideāli vadāms. Grieza pogas pat UR Quattro.
Mūsdienās šim nolūkam var nopirkt bubāru.