Zinātniski pierādīts - sievietes ir labāki autobraucēji nekā vīrieši 23

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Inchcape | 10.maijs 2018 11:42

Šāgada aprīlī Lielbritānijas Vadītāju un transporta līdzekļu licencēšanas aģentūra publicēja informāciju, kura pārsteidza daudzus ekspertus: viena dzimuma pārstāvji patiešām ne vien labāk, bet daudz labāk vada automašīnu. Un tās ir sievietes!

No 10,6 miljonu soda punktiem, kurus angļi ir nopelnījuši no autovadītāja apliecības ieviešanas brīža līdz šāgada 10.martam, 7,7 miljonus punktu ir nopelnījuši tieši vīrieši. Saskaņā ar aģentūras datiem, vīrieši - ceļu satiksmes noteikumu pārkāpēji ir 72% no visiem autovadītājiem. Tāpat vīrieši visbiežāk saņēmuši sodus par ātruma pārsniegšanu (78%). Turklāt 82% likumpārkāpēju, kuri saņēmuši sodu par runāšanu pa tālruni pie stūres, arī ir stiprā dzimuma pārstāvji!

Tomēr tie ir tikai dati par Lielbritāniju, kur sieviešu un vīriešu īpatsvars ir aptuveni vienāds un dāmas, iespējams, jau vēsturiski ir vairāk pieredzējušas un vairāk pārliecinātas uz ceļa. Kādi stereotipi par dzimumiem valda uz Latvijas ceļiem, stāsta “Inchcape Motors Latvia” mazlietoto automašīnu nodaļas vadītājs Vjačeslavs Smirnovs.

Pirmais mīts: nevar zināt, ko sagaidīt no sievietes pie stūres
Patiesībā: velti vīrieši uzskata, ka skaistais dzimums automašīnu uzskata par pārlieku sarežģītu vai rotaļlietu. “Sievietes ļoti mīl savus auto. Tādēļ cenšas tos vadīt ļoti uzmanīgi, ievērojot noteikumus. No malas, iespējams, šāds automašīnas vadības stils šķiet gauss, taču ne velti ir teiciens - “lēnāk brauksi, tālāk tiksi”,” uzsver Smirnovs.

Pēc Smirnova domām, pārmetumi par to, ka sievietes slikti orientējas uz ceļiem, nav vietā. Ikvienam ir nepieciešams laiks un pieredze, lai adaptētos uz ceļa. Arī vīrietis bez braukšanas pieredzes apjuks jaunā, sarežģītā krustojumā.

Otrais mīts: sievietes vairāk rūpējas par auto tīrību nekā vīrieši
Patiesībā: ikdienā nav vērojamas acīmredzamas sakarības starp mašīnas stāvokli un iepriekšējā īpašnieka dzimumu. “Salona stāvoklis un tīrība nav atkarīga no īpašnieka dzimuma, drīzāk – no dzīves vietas valsts. BMW autosalonā, kas pirmais Latvijā tirgo mazlietotu auto iekštelpās, var redzēt, ka pircēji izvēlas mašīnas pēc “nacionalitātes”. Piemēram, daudzi dod priekšroku mazlietotiem auto no Zviedrijas. Zviedru pedantiskums un rūpes par savu auto patiešām ietekmē mašīnas kvalitāti,” skaidro Smirnovs.

Trešais mīts: sievietes nemīl jaudīgus auto
Patiesībā: pēc Smirnova teiktā, pircēji automašīnas jauda izvēlas atkarībā no savām rakstura īpašībām, temperamenta un galvenokārt – personiskajām vajadzībām. Sieviešu un arī vīriešu izvēli nosaka dizains, ietilpība, jauda, ekonomiskums un auto komplektācija. Ir vīrieši, kuri dod priekšroku mazlitrāžas un mini mašīnām, tāpat ir dāmas, kas izvēlas milzīgus džipus vai ātrus auto, jo tādos jūtas pilnībā pasargātas.

Atšķirības vīriešu un sieviešu uzvedībā pie auto stūres ir daudzkārt pārspīlētas, uzskata eksperts. “Ir cilvēki, kas ir dzimuši šoferi – gan vīrieši, gan sievietes, kuri ievēro visus ceļu satiksmes noteikumus, netraucē citiem un taktiski risina jebkuru konflikta situāciju,” uzsver Smirnovs.

Tomēr auto izcelsmei un tam, kā spēkrats ir ekspluatēts iepriekš, ir liela nozīme, it īpaši ņemot vērā aktuālās tirgus tendences. “Agrāk cilvēki lietoja mašīnu tik ilgi, cik vien tā spēja kustēt uz priekšu. Taču tā ir pagātne. Šodien braucējiem ir ļoti svarīgi, kā viņu auto izskatās salīdzinājumā ar citiem, tādēļ cilvēki bieži maina transportlīdzekli. Bet prestiža mašīna ar nelielu nobraukumu ir ļoti izdevīgs pirkums,” skaidro eksperts.

Pēc Smirnova teiktā, ikdienā var novērot, ka pret augstākas klases spēkratiem īpašnieki izturas akurātāk un saudzīgāk, tas attiecas gan uz mašīnas ārpusi, gan salonu. Tieši tādēļ šādi auto pat pēc zināmas ekspluatācijas maz atšķiras no jauniem un var kalpot vēl ilgi, kā arī ir vieglāk otrreiz pārdodami.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 10.maijs 2018 12:09
12 2 Atbildēt

Un bojāgājušie pārsvarā vīrieši. Bet tas neko nepierāda. Sievietēm ir labāk attīstīti izdzīvošanas instinkti, tāpēc brauc apzinīgāk. Kā nekā - jaudzina bērni. Bet vīrieši izsenis bija karotāji, mednieki, tie kuri riskē ar savu dzīvību. Tagad karu nav, tāpēc īsts vīrs sasitīs savu galvu pret kaut ko cietu.

Interesanti būtu aplūkot statistiku, kas saistīta ar parkošanās negadījumiem.

s 10.maijs 2018 12:28
25 4 Atbildēt

Sievietes nevis domā par bērniem, bet gan par savām ērtībām. Lūk viņai ir ērtāk lēni braukt pa kreiso joslu ārpus pilsētas, tarkšķot telefonā vai skatoties īsziņas, viņa tā arī brauc. Un viņa ne brīdi nedomā par to, kas ir un kas nav riskanti. Viņa vispār par braukšanu nedomā, jo domā savas sieviešu lietas. Tāpat arī pagriezienos un citur. Ja tur apkārt nebūtu citu automašīnu, tad nekas. Bet intensīvā plūsmā tā ir agresīva braukšana.

s 10.maijs 2018 12:24
14 2 Atbildēt

Ja kāds uz ceļa rīkojas neprognozējami un rada avārijas situācijas, tad paskatoties izrādās, ka 90% gadījumos auto vada sieviete. Tie zinātnieki, acīmredzot, ir nekritiski attiecībā uz kritēriju izvēli bīstamības novērtēšanā. Negaidīti sabremzējoties vienmērīgā plūsmā nebūt nav "lēnāk brauksi, tālāk tiksi", bet agresīva un bīstama braukšana.

ss 10.maijs 2018 12:58
14 1 Atbildēt

varu tikai piekrist, iespējams, tā ir tikai sakritība, taču pēdējo reizi esot Rīgā, 5 reizes sastapos ar neadekvātu autobraucēja rīcību (piemēram, pie Spices mašīna pat negrasās palaist gājējus, kas nāk no autostāvvietas un grasās pa gājēju pāreju iet uz veikalu) un visas 5 reizes, pie stūres bija sieviete

Bils 10.maijs 2018 15:53
7 0 Atbildēt

Atceries ka pētījums ir veikts UK, kur kustība ir pa kreiso ceļa pusi.

Un kā tur bija ar tam smadzeņu puslodēm, kura puse bija vairāk attīstīta sievietēm un kura vīriešiem? Pie mums būs otrādi. Es protams jokoju

felix65 11.maijs 2018 8:02
4 0 Atbildēt

“lēnāk brauksi, tālāk tiksi”- no tās vietas, uz kuru brauksi. Soda punkti nav kritērijs, pēc kura vērtēt. Ja sievietes tā pārkāptu noteikumus, tad lielākā daļa no viņām iekļūtu avārijās. Secinājums- labāki braucēji ir vīrieši, jo var atļauties braukt vaļīgāk, nevis iekrampējies stūrē, vai nepamatoti lēni braucot taisīt pigorus.

Kanibaals 11.maijs 2018 8:46
4 0 Atbildēt

Labāks=likumpaklausīgāks. Bet kā reiz auto stāvvietās apskādē tieši dāmas pie tam pametot notikumu vietu un statistikā nenokļūstot.

iciks 10.maijs 2018 13:02
24 1 Atbildēt

Sievietes brauc SAVĀDĀK. Varētu teikt, ka viņām pietrūkst elastības un viss ir iekārtots zināmos rāmjos. Kādreiz tas ir labi, jo apzinīgāk brauc, ievēro noteikumus, taču ja jārīkojas mazliet savādāk kā ierasts - tad nekā. Ja mani kaut kādā nestandarta vietā kā autovadītāju vai gājēju kāds palaiž, tad 90%, ka tas būs vīrietis. Šis gan nav sliktākais gadījums, jo varu jau arī pagaidīt. Mazliet trakāk ir tad, ja veidojas kāda avārijas situācija (teiksim, kāds apdzen) un it kā vajadzētu tik vien izdarīt, kā pabīdīt auto tuvāk nomalei. Bet, redz, iespējams, neiedomājas.

Pirms laiciņa braucu pa šauru asfaltētu celiņu, kur 2 mašīnas izmainīties var vien mazliet uzbraucot uz nomales. Mainījos ar kādām 4 mašīnām, no kurām viena otra bija dikti augstā gala džipi - nevienam nebija problēmas to izdarīt. Pēdējais mazmašīns ar dāmīti pie stūres gan cēli aizbrauca tā, ka knapi uz ceļa vietu atradu - visticamāk viņai neienāca prātā, ka vajadzētu kā savādāk.

Par laimi vienmēr ir izņēmumi.

s 10.maijs 2018 13:22
14 0 Atbildēt

Cik reizes mani uz gājēju pārejas, kad esmu jau tieši pie tās, nepalaiž, vienmēr pie stūres sēdēja sieviete. Tas ir pēc noteikumiem? Nē, tā viņai vienkārši ir ērtāk. Savādāka viņu braukšanā ir tikai attieksme pret citiem satiksmes dalībniekiem.

eidis 10.maijs 2018 13:20
12 0 Atbildēt

Man uz biroju pamatā iznāk braukt izbraucot uz galvenā ceļa ar kreiso pagriezienu. Šajā vietā esmu novērojis 100% gadījumu: ja ir pietiekami liela atstarpe, lai negāzējot mani izlaistu, tad visi, kas neizlaiž uzgāzējot, ir sievietes. Pilnīgi 100% gadījumu. Rodas iespaids, ka viņām liekas, ka viņas diskriminē, kaut tādā atālumā nav iespējams noteikt vadītāja dzimumu.

Kanibaals 10.maijs 2018 13:52
5 3 Atbildēt

Un roboti ir vēl labāki braucēji par visiem.

Vilciens 10.maijs 2018 14:23
28 1 Atbildēt

Pētījums jau nepierādīja nēkādi, ka sievietes ir labākas autovadītājas, bet gan to, ka mazāk tiek sodītas! Un tas diemžēl nav viens un tas pats...

GTD2 10.maijs 2018 15:36
8 0 Atbildēt

tur jau tā lieta ,rakstam nepareizs virsraksts, lai noteiktu kursh labāks vajag pētijumu veikt ekstrēmās avārijas situācijās kurš māk no tām izkļūt sveikā, tad cipari būtu pavisam citi

Kanibaals 10.maijs 2018 16:01
14 0 Atbildēt

Pamirkšķina ar acīm un policists palaiž ar orālu brīdinājumu. Arī fotoradari nav rādītājs, jo soda auto īpašnieku. Zinātniski pierādīts drīzāk statistiski pievilkts

nomiks 10.maijs 2018 16:06
10 1 Atbildēt

Ne velti saka, ka statistiku var uztaisīt tādu, kādu to vēlas pasūtītājs.

Tas tāpat kā ar lidmašīnām. Ja salīdzina datus par avārijas situāciju skaitu uz nolidotajiem kilometriem, tad ir izcila statistika. Ja salīdzina ar veikto reisu skaitu, ir pilnīgi cits rezultāts.

Vai nav tā, ka vīrieši, jo īpaši UK, ir ievērojami vairāk pie stūres kā sievietes, tāpēc arī statistika ir tieši tāda un ne citāda?

Ja pilsētā ir 200 Audi, 150 BMW un 3 Alfa Romeo. Loģiski, ka visbiežāk avārijā iesaistīti būs Audi markas auto, bet Alfa Romeo būs 0% risks. Līdz brīdim. Tāpat arī šo testu.

Es vienmēr esmu iedalījis braucējus nevis kategorijās vīrietis vs sieviete, bet gan "ir dots braukt" (pārsvarā vīrieši) vs "nav dots braukt" (pārsvarā sievietes, jo īpaši vecumā virs 50). Bet ir izņēmumi, protams.

Pilnībā piekrītu tam, ko raksta iciks.

WONDERWHY 10.maijs 2018 19:04
1 2 Atbildēt

Angļi to vien dara kā nodarbojas ar seksismu.

EX 10.maijs 2018 19:46
7 1 Atbildēt

Viņas ir egoistes kā dzīvē tā tramvajā un pie auto stūres!

650 10.maijs 2018 20:55
3 0 Atbildēt

Man ir sagadījies novērot, ka dažas sievietes tiešām brauc labāk nekā daudzi vīrieši.Daudz ko arī iemācās un saprot ārzemēs pabraucot, bet ne jau visām gadās tur pamēģināt.Turklāt ja, ja brauc pats un viņa tev vnk ir blakus, tas diezgan arī pašu disciplinē.Nu ne tā ka liekulīgi paraugu un ideālu uzreiz tēlot, bet vismaz lai par galējo idiotu viņas acīs censties nebūt utt.Kas viņām visām trūkst- pieredzes idiotu atpazīšanā sev apkārt.Un pieredzes rīcībai, ja nu gadās tiešām ar kādu klaju rupekli vai pēkšņu bīstamību sastapties.Man piem bieži jautā, kapc es bieži kādu it kā nepelnīti palaižu vai it kā nevajadzīgu laipnību nodemonstrēju.Ja pats šur tur savurez riskanti uzbrauc, tas lūk viņām diezko nepatīk, bet, kad pašas pieļauj kādu nerēķināšanos ar varbūtējo risku, tas ,redziet,šīm liekas itin normāli.Iebildumi un pamācības arī ne vienmēr nostrādā- labāk, ja laiku pa laikam parādīt kādu savu personisko piemēru, tad ātrāk pielec.Jo viņa tak cer, ka apkārtnē visi būs prasmīgi,godīgi un iejūtīgi, kamēr mums pašiem tā cerība tik liela nav.

vīrietis vienkāršais 10.maijs 2018 21:06
9 0 Atbildēt

Tas ir tāpat, kā pateikt, ka Bugatti vadītāji Latvijā ir visapzinīgākie autovadītāji, jo statistika neuzrāda pārkāpumus!!! Cik vidēji kilometrus sievietes un cik vīrieši gadā nobrauc, šāda statistika būtu vērtīga! Piemēram, es gadā nobraucu ap 35 tk, pēdējo sodu samaksāju par nepareizu apstāšanos pie lidostas pirms 3.5 gadiem, par ātrumu 2009.gadā. Policisti lielākoties ir vīrieši un diezgan bieži ''apžēlo'' sievietes!

Pēteris 11.maijs 2018 8:58
0 0 Atbildēt
Bils 11.maijs 2018 11:23
2 0 Atbildēt

Mjā, jāpievērš datumam uzmanību...

kasinsh79 11.maijs 2018 15:17
1 0 Atbildēt

Atļaujos pasmaidīt OK, varbūt vienīgi sievietes brauc uzmanīgāk, pārdomātāk.

Ik rītu saskaros ar besīgu situāciju, braucu pa vienu mazu ieliņu ārā uz Vienības gatvi. Kur pamatā ir paliels korķis. Domājat, kāda sieviete pie stūres mani palaiž ārā? Skuju Acis izvalbījusi, stūrē iekrampējusies stūrē burtiski virsū tā vietā, lai (kā teju 90%+ vīru) mierīgi palaistu ārā no ieliņas utt. Par AITĀM pie stūres es viņas nosaucu regulāri, vismaz tur - noteikti.

Aivars 11.maijs 2018 17:14
1 0 Atbildēt

Vislabākie ir tie braucēji kas nebrauc, zinātniski pierādīts kad neviens vēl nav uztaisījis avāriju

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti