Līdz pat 70 centiem dārgāka degviela – vācu mediji ziņo par zaļo plāniem 36

Foto: Ekrānbilde

iAuto | 8.decembris 2019 15:14

Vācu mediji ziņo, ka zaļās politikas plānus varēs izpildīt vien tad, ja pieņems drastiskus plānus attiecībā uz fosilo degvielu un samazinās braukšanas ātrumu uz automaģistrālēm.

Vācijas Federālās vides aģentūras aplēses liecina, ka, lai samazinātu izmešus un sasniegtu klimata mērķus, ir nepieciešami stingri un nepopulāri lēmumi. Atsaucoties uz kādu aģentūras iekšējo dokumentu, kas sagatavots jau jūnijā, bet kļuvis pieejams vien tagad, vācu mediji vēsta, ka starp priekšlikumiem ir arī straujš akcīzes nodokļa pieaugums dīzeļdegvielai nākamo desmit gadu laikā, tāpat arī benzīnam. Rezultātā līdz 2030.gadam dīzeļdegvielas cena varētu paaugstināties par 70 centiem, bet benzīnam tā pieaugtu par 47 centiem.

Kravas automašīnu nodevām vajadzētu strauji pieaugt, bet uz automaģistrālēm ieviest ātruma ierobežojumu, kas maksimālajam ātrumam neļaus pārsniegt 120 kilometru stundā. Jāveicina elektroautomobiļu iegāde un alternatīvo degvielu izmantošana. Ceļojumiem ar dzelzceļa transportu vajadzētu kļūt lētākiem, savukārt avio biļetēm jāpiemēro lielāki nodokļi.

Vides aģentūra uzskata, ka klimata mērķi satiksmē ir "vērienīgi, bet izpildāmi".

Atgādināsim, ka līdz 2030. gadam Vācija plāno CO2 izmešus samazināt par 55%, salīdzinot ar 1990.gadu.

Nesen par maksimālā ātruma ierobežojumu līdz 100 km/h nakts laikā uz savām automaģistrālēm izlēma Nīderlande, bet Brisele plāno, ka visā pilsētā standarta ātruma ierobežojums būs 30 km/h. Izņēmumi būs nozīmīgāki ceļi un ielas, kuros būs atļauti 50 km/h, un atsevišķos posmos 70 km/h.

 

 

 
Visi komentāri
 
Hmm 8.decembris 2019 15:31
5 0 Atbildēt

nu tad, kā saka vācieši: gute Zeiten sind vorbei - labie laiki beigušies

imzz 8.decembris 2019 16:17
8 0 Atbildēt

Izrādās, iepriekšējo reizi ierosinājums noteikt ātruma ierobežojumus uz autobāņiem noraidīts Bundestāgā ar 498 balsīm no 631 kopumā. Nākošo reizi balsošot ap 2020.g. februāri, jo "zaļie" jautājumu izvirza regulāri.

Manuprāt, ātruma limits uz bāņiem drīzāk varētu samazināt nodokļu ieņēmumus, jo kāda jēga pirkt ātros un dārgos auto ( un maksāt nodokļus par tiem ) , ja ātrāk par 130 km/st braukt nedrīkstēs. Un ātrie braucēji tiešām tērē vairāk degvielu, bet taču arī nodokļus par to maksā vairāk.

Un, ko nepaņems vācieši, paņems citi, jo , piem. Kalifornijas štats jau apsver iespēju noņemt ātruma ierobežojumus uz divām šosejām.

Krotow 10.decembris 2019 19:18
0 0 Atbildēt

Kalifornijas štatā jau papilnam Tesla elektroauto un tie uz šosejas nesmird. Vāciešiem līdz tam vēl jāpaaugas.

HE 8.decembris 2019 17:36
7 1 Atbildēt

Pie šāda cenu kāpuma dd sabruks visa Vācijas industrija... ņemot vērā , ka Vācija ir viens no lielākajiem ES vilcējiem viss top skaidrs...

HA 8.decembris 2019 17:59
6 0 Atbildēt

Nekas nav skaidrs, lai pamēģina kaut ko līdzīgu ieviest Francijā - tūlīt viss degs zilās ugunīs

imzz 8.decembris 2019 18:32
1 0 Atbildēt

jau deg.

"sestdien protesta akcijās iesaistījušies arī kravas automašīnu vadītāji, kas daudzviet Francijā bloķējuši ceļus, lai protestētu pret degvielas nodokļu paaugstināšanu.

Kravas automašīnu vadītāju protestus izsaukusi iecere, sākot ar 2020.gadu paaugstināt degvielas nodokli, un arodbiedrība norāda, ka tas būs smags trieciens 40 000 transporta uzņēmumu."

www.tvnet.lv/6844592/franc...asinu-vaditaji

HE 8.decembris 2019 18:38
1 5 Atbildēt

Kas no tās degšanas mainīsies , te vietējie pastalnieki arī dauzīja logus , un kas ir savādāk?

Krotow 10.decembris 2019 0:21
0 0 Atbildēt

Nav jādauza logi, bet jāiet uz vēlēšanām un jātaisa lielie protesti ar 100-tūkstošiem uz ielas. Taču BEZ logu dauzīšanas.

jurs 10.decembris 2019 6:28
0 0 Atbildēt

atradi ko salīdzināt

Muflons 8.decembris 2019 18:08
1 2 Atbildēt

Kāds ir iAuto galvenā dīzeļu experta 650 viedoklis šajā sakarā? Jo saprotams šādi DE lēmumi jūtami ietekmēs arī mūs.

Pļurkt 8.decembris 2019 18:11
15 1 Atbildēt

Mūsējie "dibenlaiži" ne tikai skries pakaļ Vācijas zaļajiem, bet visdrīzāk skries tiem pa priekšu!

650 8.decembris 2019 19:51
5 0 Atbildēt

Visdrīzāk būs kaut kāds starpkompromisa variants.Kā pie Mums.Kad pamazām "celts" tika jau sen,bet neviens nezin, kur un kādiem mērķiem tas reāli tika (tiek?) izlietots.

Skaidrs, ka šie te "zaļie" vienkārši izmanto šo te sevis uzģenerēto ieganstu, lai tiktu pie kaut/kādas regulēšanas un ietekmes.Pie Siles, tāteikt.

Viena daļa cilvēces pelna uz autotransportu un rūpniecību,bet šie izmanīgie ir izdomājuši, ka labi pelnīt var arī vienkārši Traucējot tiem, kuri pelna ar reālu darbību.Tur reāli kaut kādam apdalītam psihopātam ir jābūt,ja sāktu priecāties par kādas Eu valsts rūpniecības problēmām.Jo no tā cietīsim visi un ikviens, kurš vismaz kaut ko reāli dara, nevis ar populismu un demagoģiju industriālos apmēros nodarbojas.

Ja degviela maksās 2 eur litrā- tas nav nekas jauns, tuvu tam ir bijis arī agrāk.Visi transporta pakalpojumi celsies- rezultātā dārgāks kļūs itin viss.BET- jebkurš mašinas pircējs krietni padomās- vai viņam ņemt to draņķa benzīneli, vai tomēr braukt ar pāris litru mazāk tērējošu dīzeli un tādējādi ietaupīt kādus 4-5eur/100km.

Pļurkt 8.decembris 2019 18:10
4 1 Atbildēt

Vēsturiski ieviešot akcīzi jau tā dārgajai degvielai Vācijas mazās pilsētiņas pārvērtās par guļamrajoniem, aizveroties visām nelielajām ražotnēm. Cilvēki bija spiesti mēr5ot ceļu uz tuvējām lielajām pilsētām. Tieši tāds lēmums radīja masveida korķus, kardināli pieaugušās transporta plūsmas iespaidā.

Tieši degvielas sadārdzinājums arī Latvijā radīja depresīvos rajonus - jo tālāk no Rīgas un ostām, jo depresīvāks...

felix65 8.decembris 2019 19:02
19 3 Atbildēt

Redzēs, kas gūs virsroku- naftas baroni, vai ekofašistu saimnieki. Rietumiem trūkst draiva, tāpēc pagaidām izskatās, ka ekofašistie vairāk lobas. Citādi jau tāds pusdebils skuķis pie mikrofona laists netiktu un dauņu miljoni viņai neuzgavilētu. 30 km/h pa pilsētu? Viņi galīgi ne ko nejēdz? Jo zemākā robā brauc, jo lielāks patēriņš. Kādam 3cilindru nemotoram nāksies strīķēt pat 2jā robā. Kur tad paliek cīņa ar to šausmīgo CO2?

Pļurkt 8.decembris 2019 20:49
4 1 Atbildēt

Naftas baroniem ir pie dirsas!! Jo viņiem vienalga vai ogļūdeņražus sadedzina autotransportā vai TECā!

Kanibaals 9.decembris 2019 8:20
3 10 Atbildēt

>pusdebils skuķis pie mikrofona laists netiktu

Skuķis pasaka taisnību un tapēc tiek nosaukts par debīlu. Nu jā agrāk tos kas teica ka zeme griežas ap sauli arī sārtā dedzināja. Tā teikt sitiet ziņotāju par sliktām ziņām. Sinoptiķi arī sen nav sisti redz kāds slikts laiks.

imzz 9.decembris 2019 9:24
7 0 Atbildēt

Skuķis nevar pateikt taisnību, jo to nezin. Viņa pati pateica atklātā tekstā: "Es gribu, lai jūs kristu panikā".

Ko vajag teikt, bet priekš kā nevienam nav drosmes, tam skuķim arī, tas būtu aicinājums pasaules iedzīvotājiem: "Kopš gada sākuma pasaulē nākuši klāt 76 miljoni iedzīvotāju, beidziet taču vairoties kā traki truši" un ANO: "ierosiniet iedzīvotāju pieauguma limita kvotas visām valstīm atkarībā no situācijas" !

WALA 9.decembris 2019 9:47
5 1 Atbildēt

Cilvēkiem acīs teikt taisnību vienkrši nedrīkst - tad lielai daļai politiķu nebūs darba. A jo vairāk tautas - jo vairāk muļku uz kā rēķina ieraut nāsīs piķi, un ja vēl netīšam izdodas iestāstīt ka par apkārtnes piedrišanu katram cilvēkam vulgaris ir jāatloka 10% "tautas kalpu ekoloģijai" - nu kur vēl labāk. A ja tauta beigās neklausās - tad fiksi visus aizsūta pakarot, i nemuldēs daudz, i rindas paretināsies utml.

msh 9.decembris 2019 21:48
2 0 Atbildēt

Tu neko nesaproti. Demogrāfija nosaka politiku - bet iedzīvotāju dabiskais pieaugums [vai tā trūkums] ir smaga izdzīvošanas cīņa. Savulaik izveidojās vācijas impērija - un vācieši kontrolēja daudz viduseiropas un austrumeiropas tikai pateicoties savam dabiskajam pieaugumam - tas pats attiecas uz visām valstīm un impērijām. Tā vietā lai veicinātu rietumos, kuri tāpat izmirst, šādu te nevairošanās kustību, vajag tieši otrādi, atgādināt ka galvenā vērtība ir ģimene un bērni, nevis visādi spīguļi, jauna tačka utt. Jebkurā gadījumā, viena puse - tā, kas ir aiz islama - uz šādu spēlīti neparakstīsies jo islams paredz cīņu ar neticīgajiem līdz uzvarai, imigrācija kā reiz ir viena no džihāda formām, un daudzi šodienas nelegālie imigranti kā reiz to dara ar tādu motivāciju - tāpēc vienīgais risinājums ir attiecīgās tautas apslaktēt - kas pie šodienas liberāļu pieejas vienkārši nenotiks, savējie sāks ņaudēt ka tiek slaktēti civiliedzīvotāji - tas nekas ka pretinieks slaktē civiliedzīvotājus, visus uzskatot par vienlīdz vainīgiem.

Tāpēc aizmirsti šādu neiespējamu risinājumu.

imzz 9.decembris 2019 23:00
2 0 Atbildēt

Es to ļoti labi saprotu, tāpēc arī uzrakstīju "atkarībā no situācijas konkrētā valstī". Latvijai tāda kvota varētu būt varbūt 10-15 miljoni, bet Indijai jau vismaz 200 miljonu par daudz.

Saprotams, ka nedarbosies, tas par ko Grēta aģitē, arī nedarbosies.

Piemēram, jau patlaban 160 miljoniem pasaules iedzīvotāju vajag humanitāro palīdzību. Un tas skaits tikai augs, tāpēc pārejai uz "zaļo saimniekošanu" vienkārši nepietiks resursu.

Starp citu, 2013.gadā viens populārs cilvēks nebaidījās paust nepopulāro viedokli, ka lielas ģimenes, pēc viņa domām, ir bezatbildība:

Sir David Attenborough has suggested it is irresponsible to have a large family in today’s overcrowded world.

www.dailymail.co.uk/sciencetech/a...-families.html

msh 9.decembris 2019 23:06
1 0 Atbildēt

"viens populārs cilvēks nebaidījās paust nepopulāro viedokli"

Nē, kāpēc - viņš pauda politkorekto viedokli, kurš ir attiecināms uz visiem - tas nekas ka visām rietumu tautām VAJAG vismaz 4 bērnus ģimenē - kamēr šāds te viedoklis, un kaut kāda samazināšanas iniciatīva, darbotos pēc tā paša principa, kā oglekļa dioksīda izmešu samazināšana - pie dirsas cik kura valsts ir daba draudzīga vai ne, jāsamazina visiem. Piedevām rietumos to jau sāk viens otrs propagandēt, par spīti nožēlojamajiem demogrāfijas rādītājiem, un apšaubāmo loģiku, atbrīvot vietu trešās pasaules valstu iedzīvotājiem.

WALA 8.decembris 2019 19:55
16 1 Atbildēt

Vai tā pati vides aģentūra pastāstīja vāciešiem kā pārtikas cenas paleksies pie šāda nodoklīša pacelšanas ?

Pļurkt 8.decembris 2019 20:52
4 0 Atbildēt

Pārtika vācieša budžetā sastāda mazu %, bet ja vācietim pateiks ka alus cena celsies, tad gan būs šums!!

Asterix 8.decembris 2019 20:40
7 1 Atbildēt

Kāds izmisīhi vēlas izraisīt pamatīgu krīzi.

atrabotka 8.decembris 2019 21:07
7 1 Atbildēt

Tad cerams, ka šo papildus ieguldīto naudu ieguldīs koku masveida stādīšanā (tie ražo skābekli un attīra gaisu) un jaunu tehnoloģiju meklēšanā, nevis atbalstīs visādus pseido-zaļos un, nedod Dievs, visādus bēgļus!

Kanibaals 9.decembris 2019 8:22
4 0 Atbildēt

Tāda koku masveida stādīšana neko nerisina un nav iespējama, lai ko kompensētu. Tādos apjomos nav vietas, lai tos stādītu. Drīzāk tad aļģes okeānā, lai ražo skābekli.

WALA 9.decembris 2019 9:50
3 0 Atbildēt

Aļģes var ne tikai okeāņa, aŗī jebkurā akvārijā un bija te pat projekts par kaut ko līdzīgu siltumnīcai, kur var pie ktras mājas piekarināt tādu kā aizkaru ar aļģēm kas CO2 palīdz pārvērst O2. Tikai viss jau šķiet baigi forši, vienīgi, kad tās aļģes apsprāgst, kādas gazes izdalās, ka tik ne buķete ar vēl lielākam siltumnīcas efektu radošām gazēm ???

Freijers 9.decembris 2019 10:15
6 1 Atbildēt

Kādi derīgie i jau savēl šos marksistus...un tad brīnās - bet markists jau nebūtu markists, ja tā sūtīab nebūtu padarīt dzīvi grūtu cilvēkiem, tad dzīvot uz viņu kakla un vēl sludināt. Diemžēl ir pienācis, laiks, kad šie sāk kļūt par draudu vairumam to brīvību, ko cilvēki ir izcīnijuši - pietiek sacelt haju un viss, var sākt atņemt, apspiest un apgrūtināt.

Kāds te savulaik minēja, ka PL ir lielāka brīvība uz ceļiem kā DE, nu izskatās, ka tas pamazām īstenosies patiesībā, tāpat kā visās vietās, kur zociķi un arbūzi nebūs tikuši pie šprices...Žēl !

anonimikis 9.decembris 2019 10:22
2 3 Atbildēt

Somālijā esot pilnīga brīvība uz ceļiem.

650 9.decembris 2019 12:09
3 2 Atbildēt

Polija tik grandiozi būvē,rēķinās ar braucēju skaitu un gadiem ilgi sistemātiski uzlabo to braukšanas vidi savā valstī.Grandiozi ieguldījumi, fantastisks darbs paveikts.Nu un kas tagad notiek, ja fūru transportu kā tādu pasludinātu ārpus likuma? Priekš kam būvēja? Kas maksās? Kādā veidā tos europarādus dzēsīs? Kurš pelnīs un to tur zaļo 2eur/l dd cenu atpelnīs?? Grēta&Co ar savu driršanu, kaut kādi tur velodrasti,datorprogrammisti un sabtransu popularizējoši demagogi?Varbut masveidā savairojušies valsts pārvaldes darbinieki "nopelnīs"?Uz ko?

Te agrākajos gados tika kultivēta doma, ka masveida ceļu būvniecība jebkurā valstī radot ekonomisko uzplaukumu.Esot piemēri gan pagātnē, gan tagadnē.Ka ,tipa, varētu arī Latvijā ko līdzīgu un utt.Bet sanāca čušsss.Šlesers jau reku 04tajā gadā mums Cieti solīja tās autostrādes un to privāto partnerību.Kur ir?Gaidīs drošvien kamēr tas pirmais "privātās" partnerības precedents apaugs ar tikdaudz "pienākumiem un apgrūtinājumiem", ka tups puskilometrs apvedceļa tiks pa miljardu uztaisīts un drošvien pēc gada atkal renovēts,kopumā viss pa tukšo,kā caurā maisā.

Freijers 9.decembris 2019 14:02
3 2 Atbildēt

Es nedomāju, ka poļi atļaus zociķiem un arbūziem to sačakarēt, tieši tāpat kā es nedomāju, ka viņi būs tie, kas skries ratiem pa priekšu (kā to mīlam darīt mēs)...un, lai nepļukstētu visādas katamarānu braucējas un citādi parazīti, infrastruktūra un ceļi dod pienesumu un ražošanas attīstību - pilna LV ar poļu autodetaļu ražojumiem (nu jau ir vairāk ekonom brendi, šis tas jau vidējās cenu kategorijās), par citām precēm nerunājot un tas ir, kas ienes līdzekļus.

tie 2l litrā aizies no to pašu proletāriešu kabatām (ja protams nebūs kā isteni marksisti kur piezīdušies), kas savēlēs šādus trača cēlājus un varēs trakot atkal tālāk.

Ir ļoti skumji, ka ir izaugusi viena paaudze, kam pasaule beidzas pie pilsētas robežas, sava iphona ekrāna un fiksīša ratiem - tā nekas neveidojās.

Pļurkt 9.decembris 2019 14:40
4 3 Atbildēt

80-tajos un vēl 90-tajos gados Polija bija pilnīgā pakaļā, pat zem Rumānijas līmeņa absolūta agrāra un atpalikusi valsts praktiski bez rūpniecības, nemaz nelīdzinot ar Latviju. Es personīgi redzēju kāds izskatījās ceļš pie Varšavas uz Berlīnes pusi, kad to remontēja un dīrāja nost visu veco (5 cm pusmīksta asfalta uz salmu kārtas kas uzklāta uz ZEMES uzbēruma!!~!!!). Pamatā zirgu pajūgi pa rupji bruģētiem ceļiem un ielām (VARŠAVĀ). BET poļi par visu varu kaut ko cēla, attīstīja. Toties Lavijā MASVEIDĀ visu klapēja ciet. Rezultātā visi veikali pilni ar poļu precēm ne tikai Polijā, bet Vācija un Latvijā ar. Nu Latvija ir pilnīgā pakaļā ZEM Rumānijas līmeņa.

Uz Poliju no Latvijas PILNĪGI NEKO NEVED!!!

++++

Deputāteļi bezdot naudu un valsts labklājību nerada!

650 9.decembris 2019 23:04
2 0 Atbildēt

Nu kā, tak 90to sākumā vest/uz Poliju bija atjautīgāko LV pilsoņu izplatītākais rūpals! Tur gāja viss, ko vien šeit par spekulatīvām tirguscenām varēja izdomāt "dabūt".LVeikalu vadītāji,tirdzniecības pārvalžu korumpanti un pat zemāka ranga noliktavu darboņi labi pelnīja šeit, viņu "klienti" savukārt "tur".Lielāko daļu LV tolaik esošo krievu ražojuma automobiļu manīgi viri masveidā izveda tieši uz Poliju.Kurš varēja tos šeit sadabūt jaunus- tas vispār uzvārījās kosmosā!

Pļurkt 10.decembris 2019 9:08
0 0 Atbildēt

..... tolaik ....

Es runāju par PAŠLAIK!! Uz Poliju no Latvijas PILNĪGI NEKO NEVED!!!

650 10.decembris 2019 21:51
0 0 Atbildēt

Taisnība gan, bet vēsture jau ik pa laikam jāatceras.Kurš vispār var nosaukt kādu tādu plaša pielietojuma izstrādājumu, kuru zināmākie starptaustiskā mēroga darboņi neražotu Polijā? Veļaspulveris,jogurts,piens,zobupasta,šampūns,autodaļas,pat āboli un ogas un vispār jebkas.Ieskaitot pat visu to, ko kāds taisa tepat Lv.

Oglīte 9.decembris 2019 12:47
2 0 Atbildēt

Reāli rēcīgi, ka ierobežos ātrumu un pacels akcīzi degvielai, bet turpinās kurināt akmeņogles, lai ražotu elektrību! Un neaizmirsīsim, ka zaļie panāca atteikšanos no AES vācijā, bet ar esošajām vēja un hidroelektrostaciju jaudām Vācijas vajadzību apmierināšanai nepietiek.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pamatīga avārija "vilcieniņš" uz A7 šosejas starp Katlakalnu un Baložiem (+ VIDEO) 12

Šodien, 25.septembrī, uz Bauskas šosejas pie Katlakalna notika avārija ar četru automašīnu dalību pirms plkst.12:00. Lasīt vairāk

 

Vakar divu Audi sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas

Vakar divu automašīnu sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Aptaujas rezultāti: Tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais 35

Bankas Citadele un Norstat septembrī veiktās Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka tuvākajos gados uz Latvijas ceļiem būtiski pieaugs elektroauto skaits. Lasīt vairāk

 

Aizvadīta akcija “ROADPOL Drošības dienas”! 1

No 16. septembra nedēļas garumā Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisinājās Eiropas ceļu policijas tīkla “ROADPOL” organizētā akcija “ROADPOL Drošības dienas”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti